Flacăra Iaşului, ianuarie 1989 (Anul 45, nr. 13131-13155)

1989-01-03 / nr. 13131

JEI Proletari din toate ţările, unitrvu ! Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean 4 pagini — 50 bani1 Anul XLV — Nr. 13 131 Marţi, 3 ianuarie 1989 „Fie ca Anul Nou pe care îl începem să aducă poporului nostru noi şi măreţe împliniri în toate domeniile de activitate, să asigure ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de bunăstare şi fericire a poporului, pe cele mai înalte culmi ale civilizaţiei socialiste şi comuniste, să ducă la întărirea şi mai puternică a forţei materiale şi spirituale, a independenţei şi suveranităţii României ." NICOLAE CEAUŞESCU MESAJUL DE ANUL AL TOVARĂŞULUI NICOLAE adresat întregului nostru popor, la postule 5 Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1988 cu importante realizări în dezvoltarea forţelor de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. Şi în acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei noastre. S-au obţinut succese importante în dezvoltarea ştiinţei, invăţămîntului şi culturii — factori fundamentali ai progresului economic şi social. In anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum important de investiţii în industrie, agricultură, în alte sectoare ale economiei naţionale, precum şi în domeniul construcţiilor de locuinţe şi altor aşezăminte social-culturale. In concordanţă cu politica generală a partidului şi statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, în acest an a început majorarea retribuţiilor şi pensiilor, de care au beneficiat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In acelaşi timp, s-a desfăşurat o largă acţiune de perfecţionare şi organizare a activităţii economico-sociale, a conducerii şi planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activităţii statului şi organismelor democraţiei muncitoreştirevoluţionare. Marea dezbatere, în partid şi în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale şi stadiul actual al construcţiei socialiste în patria noastră, a evidenţiat cu putere marile realizări obţinute de poporul român în construcţia socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfîşitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000 şi, în unele domenii, şi în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste, multilateral dezvoltate şi crearea condiţiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii — spre comunism ! Trebuie să spunem — ca adevăraţi revoluţionari, în spiritul deplinei răspunderi în faţa partidului şi poporului — şi acum, la încheierea anului, că nu toate planurile şi programele de dezvoltare economicosocială s-au realizat în cele mai bune condiţii. Pe ansamblu, însă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obţinut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii naţiuni. Pentru toate măreţele realizări obţinute şi în acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitae, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenţei şi suveranităţii României ! Dragi tovarăşi şi prieteni. In marele forum democraţia de la sfîrşitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice şi în Marea Adunare Naţională s-au adoptat planurile şi programele de dezvoltare economico-socială pe anul 1989, al 4-lea an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotărîtor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea intensivă a întregii economii — pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii —, pentru realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii şi trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. Sunt bine cunoscute planurile şi programele de dezvoltare pentru 1989. Ele au fost larg dezbătute şi aprobate în deplină unanimitate de toate organismele democraţiei noastre muncitoreşti revoluţionare, de toţi oamenii muncii din toate sectoarele de activitate, de întregul nostru popor. Ele asigură ca, în anul viitor, să se obţină o dezvoltare importantă a industriei, agriculturii şi celorlalte ramuri de activitate, ridicarea continuă a nivelului de trai, material şi spiritual, al poporului. Acum, hotărîtor este să trecem cu toate forţele — din prima zi a noului an —, la realizarea în viaţă a obiectivelor pentru anul viitor. Este necesar să înfăptuim neabătut planurile şi programele din toate domeniile de activitate, să acţionăm cu toată fermitatea pentru realizarea programelor de organizare şi modernizare a tuturor sectoarelor, să perfecţionăm activitatea ştiinţei, învăţămîntului, culturii, să organizăm întreaga noastră activitate pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale noii revoluţii agrare. (continuare în pag. a 4-a) NOU CEAUŞESCU de radio şi televiziune An Boa — Indaipinat sărbătoreşte, cu bucuria roadelor muncii noastre şi hotărirea da a ne împlini faptele In cela mai cutezătoare izbinzi ! Din primele ore, importante  succese ! Colectivele de oameni ale muncii din unităţile „cu apei continuu" ale industriei ieşetene, care au fost prezente la lucru în noaptea de revelion, au obţinut, mobilizate de organizaţiile de partid, succese de seamă încă din primele ore ale acestui an. 9 La întreprinderea de antibiotice, la două dintre produsele aflate în fabricaţie, 4 oxitetraciclina şi penicilina, * s-au obţinut randamente superioare celor planificate cu 5 şi, respectiv, cu 3 la sută. Acest succes are la bază un atent control de calitate al „ materiilor pripit?"folosite, asigurarea asistenţei tehnice corespunzătoare, precum şi res- J pectarea întocmai a tuturor Parametrilor de lucru. 4 • la Combinatul de fibre sintetice, unde au funcţionat aproape toate instalaţiile de hflTia., Ca . fiA/vPiTot istanţia prioritară recuperării materiilor mirime, prin transformarea lor în granule, prin progresul de glicoliză. Instalaţia respectivă a fost pusă în funcţiune anul trecut, fiind o creaţie originală a specialiştilor unităţii, între care se numără Dan Mihăescu, inginerul-şef al Uzinei de fibre, cunoscut inventator şi inovator. Prin exploatarea la întreaga capacitate a instalaţiei menţionate, cantitatea de granule obţinută a depăşit media de pînă acum cu peste 5 la sută. • La Combinatul de utilaj greu, oţelăria electrică a funcţionat în cele mai bune condiţii, ceea ce a permis depăşirea indicatorilor planificaţi pe primul schimb, al anului, cu 100 tone de oţel. Ing. Gh. Buhac, directorul general al combinatului, ne-a relatat că la baza acestui succes a stat buna pregătire a fiecărei faze de lucru, precum şi faptul că au fost asigurate, in cantitatea şi de calitatea cerute, materialele şi energia electrică necesare bunei derulări a producţiei. „ Ora dintre ani, oră de bilanţ, de însufleţitor angajament de a munci mai bine, pentru a obţine rezultate şi mai bune. Aşa i-am găsit gindind şi acţionînd pe toţi cei care, activînd în sectoare unde treaba nu conteneşte nici o clipă, au fost prezenţi la lucru în noaptea revelionului, „încheiem un an bun, aprecia tovarășul Constantin Munteanu, secretarul comitetului de partid de la întreprinderea „Electrocentrale“. Un an bun ,dacă avem în vedere faptul că am realizat planul anual la energia electrică produsă pe cărbune încă de la 4 decembrie, că am efectuat în întregime şi de calitate, aşa cum ne-a cerut tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, planul de reparaţii şi revizii al instalaţiilor din centrale, că am repus în funcţiune Grupul nr. 2 de la C.E.T. Holboca — unde acum depăşim parametrii proiectaţi etc. In acelaşi timp însă, analizînd ce am făcut, ce avem de făcut, în lumina programului de muncă şi acţiune revoluţionară expus de secretarul genera al partidului la şedinţa comună din noiembrie, ne dăm seama că sîntem abia la început de drum“. De acord cu interlocutorul nostru erau, acolo, la C.E.T. Holboca, dispecerul şef de tură, ing. M. Bitiuşcă, maiştrii N. Dăscăleanu, Viorica Anton, C. Bolohan, operatorii Sergiu Maftei, Cezar Pintilie, Liviu Cantemir, C. Jalbă, C. Chiriac şi alţii prezenţi la datorie în noaptea dintre ani, oameni care, în numele întregului lor colectiv, ne-au declarat, înainte de toate, hotărîrea de a acţiona în aşa fel încît sistemul energetic naţional, econo- CONST. PAlADUŢA (continuare în pag. a 2-a) La datorie, cu înaltă răspundere muncitorească De veghe, în faţa pupitrelor de comandă ale electrice şi de termoficare de la Holboca