Flacăra Iaşului, octombrie 1989 (Anul 45, nr. 13362-13387)

1989-10-24 / nr. 13381

BIBLIOTECA ICENTRALĂ UNIVERSITARĂ Răspunzînd însufleţitoarelor chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu Planul anual - îndeplinit pînă la Congresul al XIV-lea al partidului Producţia pentru export - urmărită zilnic, sprijinită prin cele mai eficiente măsuri Un fapt de muncă remarcabil la Întreprinderea „Ţesătura" , în perioada care a trecut din acest an, toate contractele cu partenerii externi au fost onorate la termen și chiar în devans, dovadă depăşirea planului la export, pe primele 9 luni, cu peste 20 la sută. Ce măsuri au fost luate, în acest ultim trimestru, pentru înfăptuirea integrală a sarcinilor de plan la export, la un Înalt nivel tehnic, calitativ şi de eficienţă, în concordanţă cu imperativele subliniate ______ de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv C.C. al P.C.R. ? „În primul rind, am avut în atenţie contractarea in întregime a producţiei şi pregătirea în detaliu a fabricaţiei, ceea ce a permis trecerea la realizarea ritmică a exportului încă din prima zi a lunii octombrie. Diversitatea articolelor pe care le realizăm pentru partenerii de peste hotare (sortimentaţia lansată pînă în prezent în fabricaţie cuprinde 24 de articole, în 63 de desene şi216 poziţii coloristice — n.n.) a impus aplicarea unor măsuri energice pentru creşterea mobilităţii tehnologice, introducerea unor tehnologii ce presupun cicluri scurte de fabricaţie. Aceste exigenţe ne-au reliefat şi multe rezerve pe care le vom valorifica în perioada imediat următoare, vizate cu prioritate de măsurile pe care le-am adoptat recent, în cadrul conferinţei de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei de partid", ne-a declarat ing. Aurel Zvonaru, directorul întreprinderii. Prezenţi în două din secţiile de producţie ale întreprinderii, ţesătoria şi preparaţia, am putut constata preocupările deosebite ale muncitorilor şi specialiştilor privind organizarea optimă a producţiei destinate exportului, care este urmărită zilnic , utilajele pe care se lucrează pentru export sunt identificate cu plăcuţe speciale cuprinzînd şi fişele articolelor care se execută, lucrătorii sunt instruiţi, la începutul fiecărui schimb, cu rigorile de execuţie şi calitate ale fiecărui nou articol lansat. „Lucrez pe 8 războaie de ţesut, numai producţie pentru export, în marea majoritate articole noi, ne-a spus muncitoarea Elena Pascaru. Pentru a obţine produ_______ se de înalt nivel tehnic şi calitativ, trebuie asigurată o înaltă ritmicitate a derulării întregii activităţi. Orice oprire accidentală a utilajului necesită intervenţii şi asupra controlului ţesăturii, deoarece se pot produce şi defecte ce nu mai pot fi înlăturate“. Aşa este, iar analiza efectuată împreună cu ing. Mihai Marcic, şeful secţiei, şi maistrul principal Aurel Moisei, a pus în evidenţă faptul că încă se înregistrează un număr mare de opriri accidentale, că lucrările de reparaţii sunt executate greoi, iar timpul de reglaj şi punere în funcţiune, uneori, este nejustificatde mare, mai ales, în schimburile II şi III. Aceasta şi pentru faptul că, în schimburile respective, cei cîţiva lăcătuşi repartizaţi pentru astfel de lucrări sunt „specializaţi“ doar în remedierea „problemelor mărunte“. Ritmul optim al derulării producţiei, care condiţionează şi calitatea ţesăturilor, este în egală măsură încetinit şi de nerealizarea, de către toţi munci DIANA BAZGAN (continuare in pag. a 3-a) întreprinderea „Ţesătura“ al Muncitorul fruntaş Adrian Ghimpu, de la I.M.A.M.U.S. Iaşi, se bucură de aprecierea colectivului datorită bunei sale pregătiri profesionale Foto : G. Onofrei Produsele întreprinderii de Traductoare şi Regulatoare Directe din Paşcani se bucură de un bun renume în rîndul beneficiarilor, prin gradul înalt de fiabilitate asigurat. Intre acestea, se află termocuplele şi termorezistenţele, finalizate în secţia de montaj Foto : Mircea Gabor Astăzi, la posturile noastre de radio si televiziune Astăzi, in jurul orei 16,00, posturile de radio şi televiziune vor transmite, direct, Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, la şedința de deschidere a lucrărilor Plenarei lărgite a Comitetului Central al Partidului Comunist Român. în pregătirea Congresului al XIV-lea al P.C.R. Ieri, a avut loc Conferinţa Organizaţiei Municipale de Partid Iaşi In atmosfera de intensă activitate creatoare şi de vie efervescenţă politică ce precede marele forum al comuniştilor din ţara noastră, ieri a avut loc conferinţa Organizaţiei Municipale de Partid Iaşi. Alături de delegaţi, au fost prezenţi, ca invitaţi, secretari şi alţi membri ai biroului Comitetului Judeţean de Partid, conducători de întreprinderi şi instituţii, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ziarişti. Cu cele mai profunde sentimente de dragoste şi recunoştinţă, într-o deplină unitate de gînd şi simţire, participanţii la conferinţă au dezbătut, la primul punct al ordinii de zi, Hotarîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie a.c. cu privire la realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, la Congresul al XIV-lea al P.C.R., în funcţia supremă desecretar general al partidului. Au fost reliefate personalitatea de excepţie a conducătorului partidului şi statului nostru, de comunist şi patriot înflăcărat, mare om politic a lumii contemporane, contribuţia sa determinantă la fundamentarea şi transpunerea în viaţă a operei de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România, exprimîndu-se convingerea ca prezenţa pe mai departe a celui mai iubit şi stimat fiu al poporului în fruntea partidului constituie garanţia dezvoltării neîntrerupte a ţării pe calea socialismului şi comunismului. Luînd în dezbatere proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea al partidului, prevederile planului de dezvoltare economico-socială a municipiului în cincinalul 1991—1995, conferinţa a apreciat că acestea corespund pe deplin cerinţelor noii etape de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, deschid luminoase perspective de progres întregii ţări şi, în acest cadru, şi judeţului şi municipiului Iaşi, asigură condiţiile corespunzătoare pentru creşterea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. A fost exprimată hotărîrea comuniştilor, a tuturor celor ce muncesc şi trăiesc în acest mare oraş de a acţiona cu însufleţire pentru înfăptuirea exemplară a acestor prevederi, a sarcinilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul vizitei de lucru efectuate, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Iaşi, în luna septembrie a.c. S-a subliniat că Organizaţia Municipală de Partid care numără, în prezent, aproape 62 000 de membri, dispune de forţa şi capacitatea politică şi organizatorică de a asigura continua dezvoltare a Iaşului, sporirea contribuţiei sale la înflorirea întregii ţări. înfăţişîndu-se realizările obţinute în ultimii ani, s-a arătat că acestea au fost posibile numai în condiţiile socialismului, ale dezvoltării neîncetate a proprietăţii socialiste, temelia bunăstării şi a prosperităţii. Prin alocarea, în perioada care a trecut de la Congresul al IX- lea al partidului, a peste 67 miliarde de lei investiţii, municipiul a devenit unul dintre cele mai puternice centre industriale şi muncitoreşti, ştiinţifice şi culturale ale ţării. La Iaşi, se realizează astăzi 87 la sută din producţia de antibiotice a ţării, 34 la sută din cea de ţevi din oţel, 30 la sută din cea de fibre şi fire sintetice, 16 la sută din uleiurile comestibile etc. In perioada care a trecut de la alegerile precedente, cea mai mare parte a întreprinderilor şi-a realizat sarcinile de producţie. Prin amplificarea cercetării ştiinţifice şi aplicarea programelor de organizare şi modernizare, au fost asimilate 110 produse şi implementate 80 tehnologii noi, care au condus la obţinerea unui spor de 1,5 miliarde de lei la producţia marfă şi de 80 milioane de lei la beneficii. In domeniul investiţiilor, au fost puse în funcţiune 154 de capacităţi şi obiective. In toate aceste împliniri se reflectă activitatea organizatorică şi politică a organelor şi organizaţiilor de partid, care, (continuare în pag. a 2-a) Buna gospodărire a mijloacelor din dotare, temei al veniturilor mari, al cheltuielilor reduse Oamenii muncii de la S.M.A. Movileni se numără, şi în acest an, printre fruntaşi în ceea ce priveşte realizarea indicatorilor de plan. „Aceasta, arăta tov. Constantin Prăzniciuc, secretarul comitetului de partid, se datorează în primul rind faptului că, urmînd îndemnurile, aprecierile şi orientările tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, mecanizatorii, toţi oamenii muncii din unitatea noastră s-au implicat mai mult în activitatea unităţilor servite, aducîndu-şi într-o mai mare măsură contribuţia la sporirea producţiilor agricole“. Şi asemenea exemple sunt multe în zona de activitate a S.M.A. Movileni. Ca urmare a activităţii desfăşurate şi de mecanizatori, cooperatorii de la C.A.P. Movileni au obţinut producţii mari la toate culturile. La floareasoarelui, cartofi, de toamnă şi porumb, unitatea a obţinut în medie la hectar 5 842, 75 020 şi, respectiv, 22 820 de kilograme de ştiuleţi. Recolte mari au obţinut şi la păioase, ca şi la legume. Cu recolte sporite se înscriu şi cooperatorii de la C.A.P. Gropniţa şi Rediu. La C.A.P. Gropniţa, la orz şi la floarea-soarelui, ca să ne referim doar la aceste culturi, s-au realizat 5 600 şi, respectiv, 5 685 de kilograme în medie la hectar. Recolte mari au realizat şi cooperatorii din celelalte unităţi servite de mecanizatorii de la S.M.A. Movileni. Aceste niveluri de recoltă scot în evidenţă faptul că me- S.M.A. MOVILENI canizatorii de aici au militat în permanenţă pentru îmbunătăţirea calităţilor lucrărilor efectuate, pentru ca acestea să fie executate în epoca optimă şi conform tehnologiilor stabilite, că au acordat o mai mare atenţie folosirii la întreaga capacitate a tractoarelor şi maşinilor agricole. Tov. Nicolae Popa, contabilul şef al unităţii, ne-a precizat că pe 10 luni, la venituri, se prelimină o depăşire de 3 milioane de lei. Şi aceasta numai din activităţi agricole. Desigur, la obţinerea acestui succes au contribuit toate secţiile de mecanizare, în mod deosebit însă se evidenţiază colectivele secţiilor care servesc cooperativele agricole Movileni şi Gropniţa, A.E.I. Gropniţa. La aceasta trebuie de adăugat şi faptul că depăşirea veniturilor planificate s-a realizat în condiţiile reducerii cheltuielilor la mia de lei venituri cu 45 de lei. Tov. Valeriu Moraru, directorul staţiunii, ne spunea că reducerea cheltuielilor are la bază gospodărirea şi folosirea cu maximum de eficienţă a fiecărui litru de motorină, că a fost eliminat mersul în gol al tractoarelor şi combinelor (acestea fiind parcate în cîmp), că reparaţiile au fost de bună calitate, la repararea tractoarelor şi maşinilor agricole folosindu-se piese recondiţionate în valoare de 3,7 milioane de lei şi, nu în ultimul rînd, ridicarea continuă a nivelului de pregătire profesională a mecanizatorilor. Unitatea se mîndreşte pe bună dreptate cu tractoriştii Ion Baltaru, Constantin Adumitroaiei şi Constantin Vrînceanu (secţia C.A.P. Movileni), Anton Tofan, Emil Chelaru şi Dumitru Apetroaiei (secţia DUMITRU GRÎNEANU (continuare în pag. a 3-a)