Flacăra Iaşului, ianuarie 2001 (Anul 2, nr. 67-90)

2001-01-15 / nr. 76

Ziarul pe care nu îl poţi uita Fricarn Cotidian de şi publicitate Luni , 15 ianuarie 2001 Anul II — Nr. 76 Telefon/fax: ^78426" Reducerea impozitului pe casă , impozitele pe locuinţe, terenuri şi automobile scad cu 40 la sută , cei care au plătit deja îşi pot cere banii înapoi Primarul Constantin Sintirad a pierdut în faţa consilierilor locali care, prin votul exprimat sâmbătă, 13 ianuarie, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local, au stabilit reducerea cu 40 la sută a taxelor şi impozitelor locale pentru terenuri, locuinţe şi autoturisme. Proiectul în varianta primarului viza doar diminuarea impozitului pe locuinţă, în procent de 25 la sută. Acest punct de vedere nu a fost împărtăşit de comisia economică a CL, care a propus plenului reducerea taxelor şi impozitelor pe clădiri şi terenuri cu 30 la sută faţă de valorile stabilite anul trecut. Cei mai darnici s-au dovedit a fi, după ample dezbateri furtunoase, consilierii PDSR şi PNL care au propus reducerea cu 50 la sută a taxelor şi impozitelor locale. Simirad sa teme ci Primăria ar putea da faliment in uimitorii ani Şeful executivului local şi-a susţinut teoria cu ajutorul unui raport al Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare, conform căruia municipalitatea ieșeană poate ajunge în stare de faliment în patru ani dacă se păstrează aceeași politică de impozitare. “Vom avea un deficit bugetar de 450 miliarde de lei în 2004 dacă nu vom continua să indexăm corespunzător taxele şi impozitele locale. Puteți vota o reducere cu 50 la sută a acestora, însă după aceea să nu aveţi pretenţii ca în Iaşi să se realizeze investiţii. Eu pot reduce personalul din subordine, pot face economii, însă chiar şi aşa banii vor fi puţini faţă de nevoile oraşului. Avem de plătit subvenţii la energie termică şi la RATC, avem de plătit iluminatul public. Să vedeţi reacţia cetăţenilor atunci când unele străzi nu vor mai fi iluminate pe timp de noapte”, a încercat Simirad să-i impresioneze pe consilieri. PDSR şi PNL au propus reducerea impozitelor cu 10 la sut La polul opus s-au aflat consilierii PDSR şi PNL, care au susţinut cel mai mare procent de reducere al taxelor şi impozitelor locale, de 50 la sută. Gheorghe Nichita, preşedintele comisiei economice a CL a declarat: “In şedinţa din 30 octombrie 2000 s-a decis majorarea taxelor şi impozitelor locale fără a se şti care este baza de impozitare, care nu era calculată la acea vreme. Taxele şi impozitele trebuie reduse cu 50 la sută, pentru că lumea nu are cu ce plăti, în cazul în care vor fi reduse dările către bugetul local nu cred că vom pierde aşa mulţi bani. Mai mult, executivul ar trebui să se gândească să facă unele anchete sociale, pentru a-i ajuta pe cei necăjiți”. urmare in pagina 2 Tragedie la intrarea în Iaşi Doi inspectori ai Regionalei CF au fost carbonizaţi ♦ şoferul a scăpat cu viaţă, dar are grave arsuri de gradul III pe o mare suprafaţă din corp ♦ medicii sunt sceptici în ceea ce priveşte supravieţuirea lui Un ARO aparţinând Regionalei Căi Ferate Iaşi sa izbit violent de un copac, pe şoseaua Iaşi-Vaslui, în urma impactului, maşina a luat foc, doi dintre cei trei ocupanţi au ars de vii. Cel de-al treilea, şoferul Alexandru Marian a suferit grave arsuri, fiind internat la Spitalul de Urgenţe. Deşi este conştient, medicii sunt sceptici în ceea ce priveşte supravieţuirea lui. Autoturismul de teren aparţinând Regionalei CF Iaşi a făcut, în cursul zilei de vineri, 12 ianuarie, o deplasare până la Vaslui. Ocupanţii acesteia erau angajaţi ai amintiteiinstituţii şi au efectuat o inspecţie de rutină în judeţul limitrof. Sâmbătă dimineaţa, în jurul orei 2:00, ARO-ul a părăsit Vasluiul, îndreptându-se către Iaşi. Pe DN 24, la puţin timp după ce a intrat pe raza judeţului căruia era înmatriculată, în zona localităţii Schitu-Duca, maşina a părăsit carosabilul şi s-a făcut zob de un copac, aflat pe marginea şoselei. La impactul extrem de violent, autoturismul a luat foc. Virgil Năstase (39 ani) şi Adrian Bejenariu (50 ani), pasageri, au fost carbonizaţi instantaneu; şoferul a reuşit să părăsească ARO-ul aflat în flăcări, dar a suferit arsuri grave pe 80 la sută din suprafaţa corpului şi multiple traumatisme. În urna cercetărilor, poliţiştii au stabilit că accidentul s-a produs în jurul orei 3. O primă ipoteză lansată ar fi aceea potrivit căreia Alexandru Marian a fost orbit de lumina farurilor unui alt vehicul, care venea pe contrasens. El a încercat să păstreze maşina pe care o conducea cât mai spre dreapta carosabilului, dar a tras prea mult de volan, fapt ce l-a făcut să piardă controlul asupra autovehiculului. O altă variantă admite faptul că ocupantul locului din dreapta faţă a aţipit de-a lungul călătoriei, iar la un moment dat, trezindu-se brusc, s-a “agăţat” de volan, imprimând maşinii o traiectorie către dreapta. (C.ŞERBAN) Anul Şarpelui începe promiţător pentru comercianţi Cu zece zile înainte de începerea, potrivit calendarului chinezesc, a anului Şarpelui, consumul de carne a acestei reptile, mâncare tradiţională chinezească, a crescut considerabil. Comercianţii de şerpi din Hong Kong şi Kowloon, aşteaptă cu nerăbdare noul an ce începe la 24 ianuarie. Numărul de magazine specializate în comerţul cu şerpi a crescut cu 10 la sută în Kong Kong. "Toată lumea adoră să mănânce supă de şarpe”, a afirmat un localnic, “în opinia chinezilor, carnea de şarpe este bună pentru sănătate. Ea dă vigoare pe tmp de iarnă”, adaugă el. în plus, apropierea noului an a dus la înmulţirea în rafturile magazinelor a sticlelor de vin de orez în care pluteşte un şarpe, care se presupune că sporeşte calităţile băuturii. Pretutindeni, imaginea reptilei a înlocuit-o pe cea a Dragonului, care a fost semnul anului 2000. Este prevăzut un an fast pentru toţii nativii din anii Şarpelui - 1917, 1929, 1941, 1953, 1965, 1977, 1989 şi 2001. Se anticipează, de asemenea, o redresare economică pentru sfârşitul acestui an. O originală iniţiativă privată ♦ prin rezolvarea temelor colegilor, un elev buzoian s-a privatizat Cristian Gelu Nedu, elev în clasa a XlI-a la Colegiul Agricol "Dr. Constantin Angelescu” Buzău s-a privatizat, obiectul activităţii pe care o desfăşoară constituindu-l rezolvarea temelor colegilor care dispun de bani Dacă la început Cristi rezolva doar teme la metamatică, in câteva luni, la solicitarea colegilor s-a extins, abordând şi probleme de fizică. Pentru aceasta el acceptă o ciocolată, o mică atenţie, dar nu refuză, de la cei care dispun de o situaţie materială bună, nici bani. Intr-o lună de zile Cristi câştigă pentru rezolvarea temelor în jur de 200.000 lei, bani pe care-i duce părinţilor, pentru că familia sa se confruntă cu greutăţi multiple.