Flacăra Iaşului, februarie 2001 (Anul 2, nr. 91-114)

2001-02-01 / nr. 91

Ziarul pe care nu îl poţi uita [b.c.u JM. eminescu" Iaşi Fiin:d Cotidian de informaţii şi publicitate ____________________________________________________________________________ Joi, 1 februarie 2001 Aii®JI —Nr.91 16 pagini - 1.900 de lei Telefon/fax: 278426 Dosarul Săhleanu a fost strămutat pe ascuns ul fostului lider sindical al societăţii Tepro, Marieta Sâhleanu, care a fi trebuit sa fie citată în calitate de parte civila, nu a fost anunțată Ieri. Tribunalul Iaşi a fost adunptul” Săhleanu, cei şapte inculpaţi în acest Prefectul Corneliu Rusu Banu le-a cerut primarilor din cele 85 localităţi ale judeţului să adopte soluţii pentru combaterea efectelor secetei. “Una dosar fiind înştiinţaţi despre strămutarea procesului de la Iaşi la Satu dintre soluţii ar fi păstrarea apei în sol. Pentru aceasta, le-am cerut primarilor să-i convingă pe agricultori ca pentru furaje să planteze iarbă de Sudan în loc de Mare. Deși termenul de judecată era stabilit pe 2 februarie, instanța ieșeană a hotărât devansarea acestei date, respectiv pe 31 ianuarie. Curios, văduva fostului lider sindical al societăţii Tepro, Marieta Săhleanu, care ar fi trebuit să fie citată în calitate de parte civilă nu a fost anunţată. Menţionăm că cererea înaintată Curţii Supreme de Justiţie de către avocaţii cehului Franmusek Priplata avea termen pentru data de 6 februarie, atunci când trebuia să se hotărască dacă, şi unde se va face această strămutare. Totuşi procesul a fost judecat pe 30 ianuarie, nici de această dată porumb. Avantajul este acela că iarba de Sudan reţine mai bine apa în sol decât porumbul”, a declarat Corneliu Rusu Banu. Prefectul le-a mai cerut prinefiind citată văduva lui Virgil Săhleanu. Deputatul PRM Anghel Stanciu a declarat că “este o încălcare flagrantă de procedură care indică o anumită ţintă şi o anumită finalitate a procesului”. Anghel Stanciu a anunţat că va avea o interpelare în Parlament, în care va pune câteva întrebări legate de nerespectarea termenelor de judecată de către Curtea Supremă de Justiţie şi de Tribunalul Iaşi. De asemenea, el va solicita ministrului justiţiei demisia preşedintelui Curţii Supreme de Justiţie, Paul Florea, urmare în pagina 3 marilor să ia măsuri pentru pregătirea campaniei agricole din acest an, având în vedere că sunt peste 50.000 hectare de teren de arat (ÎS) Agricultorii vor cultiva iarbă de Sudan în foc de porumb Marieta Săhleanu are încă un motiv de supărare Stelian Ogică, un escroc ♦ adevăratul câştigător al milionului de dolari de la loto s-a prezentat ieri să-şi ridice câştigul Cercetărilor efectuate în cazul lui Stelian Ogică, presupusul câştigător al lozului în valoare de aproximativ unu milion de dolari, au scos în evidenţă faptul că sesizarea făcută de acesta nu corespunde adevărului. în prezent, Stelian Ogică este cercetat pentru săvârşirea infracţiunii de înşelăciune şi fals în declaraţii. Biletul câştigător a fost prezentat de o altă persoană, a cărei identitate nu poate fi dată încă publicităţii, din motive de protecţie, fiind validată ieri de Comisia de tezaurizare din cadrul Companiei Naţionale Loteria Română. Oficiul Concurenţei ne curentează la buzunare Preţul energiei termice şi electrice va creşte cu 25 la sută Conform declaraţiilor lui Nicolae Tănase, directorul Oficiului Concurenţei, indicele de ajustare a preţului energiei electrice şi termice ar trebui să fie de aproximativ 25 la sută, cu perspective de creştere dacă întârzie decizia de majorare a preţului energiei. “Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei lucrează de câteva luni la ajustarea preţului energiei electrice şi termice. Ultima ajustare, din noiembrie 2000, s-a realizat la cursul de schimb leu/dolar valabil pentru luna iulie 2000 pentru energia termică, iar pentru energia electrică preţurile s-au ajustat la cursul de schimb valabil în luna iunie a anului trecut”, a precizat Tănase. în acelaşi timp, ministrul finanţelor, Mihai Tănăsescu a declarat că pentru acest an cota unică de TVA se va menţine la 19 la sută. “Nu cred că reducerea TVA ar fi principala cale pentru a menţine preţul la energie”, a afirmat Tănăsescu. Ministrul industriei şi resurselor, Dan Ioan Popescu, a declarat recent că va lua în considerare mai multe variante pentru menţinerea tarifelor actuale la energia electrică, precum reducerea TVA la energie şi reducerea penalităţilor la bugetul de stat înregistrate de Termoelectrica şi celelalte societăţi. lulius Mail a intrat în gura studenţilor Studenţii politehnişti sau plâns conducerii Universităţii Tehnice Iaşi că firma Iulius Mail nu respectă contractul încheiat între cele două părţi. Conform documentului, Iulius Mail se obligă să acorde un număr de 100 de ore lunar, gratuit, pentru accesul studenţilor la Internet în cafeneaua aflată în incinta mall-ului. în final, s-a convenit ca acest număr de ore să fie repartizatpe facultăţi, iar studenţii, pin intermediul reprezentanţilor lor, să-i nominalizeze pe beneficiari. ______________ (GP) Ediția de ASTĂzi ! CONȚINE GRATUIT Suplimentul TV