Flacăra Iaşului, aprilie 2001 (Anul 2, nr. 142-164)

2001-04-02 / nr. 142

mmmmz “M. EMINESCU” IAŞI rXIii■ ■:"■ Judecătorii de la Tribunalul Militar, puşi în dilema ♦ procurorii din Bacău au trimis doi oameni în judecată fără a începe urmărirea penală împotriva lor In cursul săptămânii care a trecut un caz a pus “pe jar” pe judecătorii de la Tribunalul Militar Iași. La unul dintre termenele unui proces în care sunt implicaţi doi poliţişti şi doi agenţi de pază de la o firmă privată, după mai mult de trei ore de audieri judecătorul şi-a dat seama că cei doi civili fuseseră trimişi în judecată, fără a se începe însă urmărirea penală împotriva lor. Aceasta este un lucm foarte grav, şi asta întrucât urmărirea penală este obligatorie, reprezentând o etapă care nu poate fi sărită sub nici un motiv. Vinovaţi de acest lucm sunt procurorii din Bacău, judeţ pe raza căruia s-a petrecut infracţiunea, care deşi au interogat pe cei doi au uitat să completeze hârtiile necesare şi să le trimită la Iaşi. In săptămâna aceasta urmează ca judecătorii să hotărască ce se poate face pentru a rezolva această problemă. Totuşi, întrucât cazuri de acest gen nu au nici un precedent, ei sunt puşi într-o dilemă care pare a fi fără ieşire. Lucrurile sunt complicate şi de faptul că pentru poliţişti nu a fost omisă începerea urmăririi penale, în acest caz nu ar fi normală nici trimiterea tuturor celor patru înapoi la parchetul din Bacău, neputându-se ajunge nici măcar la disjungerea cauzei, astfel încât să fie “returnaţi” numai cei doi civili. Cei patru sunt acuzaţi că au bătut trei tineri prinşi la furat în luna noiembrie a anului 1999. Adrian Ardeleanu şi Clement Alăzăroaie, amândoi gardieni la o firmă privată din oraşul Moineşti (judeţul Bacău), au prins trei tineri care veniseră să fure deşeuri metalice de la depozitul pe care îl păzeau. Ei afirmă că le-au tras doar câteva palme, după care i-au dus la poliţia aceluiaşi oraş, unde au fost luaţi în primire de adjutantul Ioan Lăcătuşu şi plutonierul Romică Hîrlea. Infractorii, printre care se număra şi un minor, au fost lăsaţi pe un hol, dar nu înainte de a fi “atinşi” puţin şi de către poliţişti. După câteva ore, în care cei trei au fost obligaţi să facă curăţenie prin birourile poliţiştilor, au sosit părinţii lui Dorel Baciu, cel mai mic dintre ei. Imediat după aceasta lui Dorel i s-afăcut rău şi a leşinat. Dus la spital, medicii au constatat că are ruptură de splină, ceea ce necesita o intervenţie operatorie în urma căreia copilul a necesitat mai mult de 30 de zile de îngrijiri medicale. Cei patru sunt acuzaţi de purtare abuzivă şi vătămare corporală, chiar dacă poliţiştii se declară nevinovaţi şi cer achitarea. Gabriel BL AMARU stflaţa kăsurii Medicul din Răducăneni, în conflict cu primăria Potrivit punctului de vedere exprimat de primarul comunei Răducăneni, Neculai Botezatu, medicul chirurg Emil Ciobănică confundă proprietatea personală cu cea a spitalului. Disponibilizările personalului şi angajările sunt făcute după bunul său plac. La concursul pentru postul de medic primar nu s-a prezentat nimeni de frica medicului chirurg. Consiliul Local Răducăneni a întreprins mai multe demersuri pentru rezolvarea conflictului la Direcţia de Sănătate Publică, Colegiul Medicilor, Consiliul Judeţean şi în ultimă instanţă vor face demersuri la Ministerul Sănătăţii. In comună sunt aproximativ douăzeci şi cinci de mii de locuitori şi există doar un singur medic. Primarul comunei, Neculai Botezatu, ne-a declarat: “nu contest profesionalismul doctorului, ci calitatea lui de manager, de aceea solicităm un medic competent ca director”. Cristina POPA Caseta redacţională Director general: Alina RADEANU Director executiv:Alexandru LEONTE Redactor şef: Marcela DONCIU Redactor şef adjunct:Adrian ONCIU Director difuzare:Nicolae MOŞNEAGU Director publicitate:Irina BUZDUGAN Administraţie publică locală: Economic: învăţământ: Sănătate: Ioan SAVIN Angela MAFTEI Gabi PADURARU *• Cristi POPA Costin BRAN Gabriel BLANARU Cristina POPA Păstorel GRIGORE Elena ROŞU Vlad ROŞCA Dan LUCA Corector: Constantin MACOVEI Tehnoredactare: Cerasela NISTOR Cristian NISTOR Mihaela SORODOC Secretariat: Florina BÂTEA Cotidian editat de Grand - Q S.R.L. Această ediţie foloseşte ştiri MEDIAFAX Social: Intern-extern: Sport: Fotoreporter: hemani 1-------------------------------------------------------------------------------------im......mn-m------- Democraţii nu vor vota bugetul Parlamentarii PD nu vor vota Legea bugetului de stat pentru anul în curs, deoarece nu corespunde din punct de vedere constituţional. Deputatul ieşean, Mihai Baciu, a precizat că democraţii se vor răzgândi doar în cazul în care Guvernul va ţine cont de amendamentele pe care PD le va aduce în cadrul discuţiilor din comisii. “Legea bugetului nu este constituţională pentru că în primul rând se bazează pe o legislaţie care în acest moment nu există”, a declarat Mihai Baciu, dând ca exemplu legea fondurilor speciale pentru drumuri. Mihai Baciu a ţinut să menţioneze că din datele pe care le are în acest moment inflaţia este de 26 la sută pentru primele trei luni. O altă nemulţumire a democraţilor este legată de faptul că toată construcţia bugetului s-a făcut pe o estimare a dolarului la valoarea de 28.500 de lei, în contextul în care pentru luna mai finanţiştii prevăd că dolarul va avea o valoare de 29 de mii de lei. Din toată această sumă de nemulţumiri, reprezentanţii PD au ajuns la concluzia că pentru acest an creşterea economică ce va rezulta va fi de maxim 3 la sută nicidecum 4 la sută, după cum se prezintă în Legea bugetului de stat. (A.M.) Mihai Baciu Sanepid, bombardat cu reclamaţii Corpul Inspectorilor de Stat (CIS) din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) a primit în ultima perioadă fel de fel de reclamaţii de la cetăţeni nemulţumiţi de starea de curăţenie din jurul locuinţelor. Unii sunt nemulţumiţi în asemenea măsură încât depun aceeaşi reclamaţie câteva zile la rând. “De exemplu pentru aceeaşi problemă, am primit de la aceeaşi persoană şi 10 sau chiar mai multe astfel de plângeri. Şi asta într-un ritm furibund. Problemele nu se pot rezolva chiar aşa de la o zi la alta“ a spus Cornelia Teodorescu, şeful corpului de inspectori din cadrul DSP. Pentru cei care depun o plângere pe zi, autorităţile sanitare au intenţia de a institui chiar un control psihiatric. Sorin VELEA Anul acesta RA Termoficare va contoriza o treime din consumatori Conducerea RA Termoficare intenţionează să contorizeze în acest an circa o treime din consumatori, respectiv 39 din cele 128 puncte termice ale oraşului. Programul a fost aprobat de Consiliul Local şi se va derula în perioada aprilie-septembrie, suma necesară ridicându-se la peste 24 miliarde lei. “Până în momentul de faţă, doar zece la sută din consumatori sunt contorizaţi. Conform graficului, programul se întinde pe o perioadă de cinci ani, însă noi sperăm să-l finalizăm în următorii trei ani. Pentru aceasta, suma se ridică la 120 miliarde lei, motiv pentru care avem nevoie de sprijinul financiar al Consiliului Local”, a declarat Vasile Enache, inginer şef al RA Termoficare. Printre alte investiţii care se află în planul regiei pentru acest an se numără şi automatizarea unui număr de 40 de puncte termice. Vasile Enache a precizat că suma necesară, de circa 10 miliarde lei, umează a fi asigurată din resurse proprii. (I.S.) RATC se "revigorează” pe pielea călătorilor ♦ biletele s-au scumpit cu 1.000 de lei începând de ten, un bilet cu două călătorii pe mijloacele de transport în comun costă 7.000 lei, cu o mie de lei mai mult, în urma aplicării hotărârii luate de Consiliul Local Municipal Iași. Totodată, abonamentele RATC s-au ieftinit cu un procent de 30 la sută din noua valoare a unei călătorii. Astfel, un abonament pe o linie costă 147.000 lei/lună, unul pe două linii - 294.000 lei/lună, iar un liber pe toate mijloacele de transport în comun - 441.000 lei. Pensionarii plătesc pentru un abonament cu 5 călătorii suma de 12.500 lei. Reamintim că, după aprobarea scumpirii abonamentelor de călătorie,sindicatele din cadrul RATC au hotărât să renunţe la forna de protest la care au apelat timp de câteva zile, respectiv greva japoneză. Decizia este condiţionată însă de respectarea promisiunii municipalităţii ieşene de a pune în practică un program de revigorare a regiei de transport în comun. Primarul Constantin Simirad a declarat la sfârşitul săptămânii trecute că joi, 5 aprilie, va fi convocată o şedinţă extraordinară de Consiliul Local, pentru a dezbate programul de reducere a cheltuielilor, întocmit de managerul regiei Petru Gârlea. în acest program sunt prevăzute o serie de măsuri menite să revigoreze activitatea regiei, precum şi investiţiile propuse pentru acest an. (I.S.)