Flacăra Iaşului, mai 2001 (Anul 2, nr. 165-191)

2001-05-01 / nr. 165

V gy / ,, Ziarul pe care nu îl poţi uita B.C.U. „M. EMINESCU flacara otidian de informaţii şi publicitate 278426 2500 Iei B-dul Ştefan cel Mare şi Sfânt 1012, bl. Cagi Modei, et.2 6 pAgiNi MaRiI, 1 MAI ANul II, NR. 16, EVADAREA ♦ aliat chiar în curtea Inspectoratului Judeţean de Poliţie, un tânăr arestat pentru furt a scăpat de cătuşe, a sărit gardul şi a dispărut ♦ timp de patru ore angajaţii UP au fost în alertă maximă Un tânăr de 24 de ani a evadat ieri, ziua-n amiaza mare, din faţa arestului Inspectoratului Judeţean de Poliţie Iaşi. “în momentul în care a fost scos din maşină, profitând de faptul că avea cătuşele slăbite pe mâini, Mihai Răileanu s-a smuls din mâinile poliţistului, a sărit un gard şi a dispărut”, ne-a declarat maior Daniela Onuţu, purtătorul de cuvânt al UP. Imediat după evadare, în inspectorat s-a dat alarma şi toţi oamenii disponibili au fost trimişi în stradă pentru a-l prinde pe fugar. Mihai Daniel Răileanu, din satul Nicolae Bălcescu, comuna Flămânzi judeţul Botoşani s-a obişnuit să trăiască de pe urma furturilor pe care le făcea în timpul călătoriilor sale prin ţară. Chiar dacă a suferit deja mai multe condamnări pentru furturi sau tâlhării, tânărul şi-a continuat stilul de viaţă, iar pe 29 aprilie a încercat să jefuiască un magazin din localitatea Victoria. El fusese eliberat din penitenciar pe data de 27 aprilie. Spre ghinionul său, în ziua de 29 aprilie, după ce golise sertarul societăţii SC Floripet SRL din Victoria, de unde sustrăsese suma de 349 de mii de lei, infractorul a fost prins de gestionar. Hoţul a fost predat poliţiştilor, care l-au închis pentru 24 de ore în arestul IJP Iaşi, pe bază de ordonanţă. A doua zi, Mihai Răileanu a ajuns în faţa procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi, care au emis pe numele lui mandat de arestare preventivă de 30 de zile, sub acuzaţia de furt. Tânărul a fost preluat de plutonierul major Gheorghe Hreban, care l-a încătuşat şi apoi l-a dus cu duba până în curtea arestului IJP, unde s-a produs evadarea. Poliţiştii ieşeni vor demara o anchetă pentru a se constata care este gradul de vinovăţie al subofiţerului care-l escorta pe Daniel Răileanu, în vederea sancţionării acestuia. Daniel Răileanu nu s-a bucurat însă prea mult de libertate, deoarece trei angajați ai Penitenciarului Iași l-au recunoscut în momentul în care se odihnea pe o bancă din Parcul Copou. Acesta a fost introdus în arestul IJP Iași. De subliniat că este vorba de prima evadare care a avut loc în ultimii ani din arestul UP Iași. Dana BOTEZ Angela MAFTEI ANGAJAM absolvenţi de facultate sau studenţi ani terminali. CV-urile se depun la sediul educţiei, Casa Modei, et. 2 Ce pĂŢESC ŞOÎERÎi CARE NU SÎ'AU pRESctlÎMlbAT pERMÎSUÎ agina 3 Măsuri sporite de securitate pentru Papă Ministerul grec al Ordinii Publice a decis măsuri sporite de securitate, mobilizând aproape 5.000 de poliţişti cu ocazia vizitei în Grecia a Papei Ioan Paul al II- lea, pe 4 şi 5 mai. Deşi programul exact al acestei mobilizări a forţelor de poliţie nu va fi cunocut decât în cursul zilei de azi, se ştie deja că 4.500 de poliţişti vor fi desfăşuraţi, vineri, în prima zi a vizitei papale. Sâmbătă, în cea de-a doua zi a vizitei, Papa va face doar o deplasare la Marussi, unde va oficia slujba pe un stadion acoperit, după care va pleca la aeroport, urmând să ia avionul spre Damasc. Benzina, o nouă scumpire Preţurile carburanţilor auto comercializaţi prin depozitele şi staţiile de distribuţie ale SNP Petrom se vor majora, de azi, cu 100- 300 de lei pe litru, ca urmare a deprecierii leului faţă de moneda europeană. Accizele la carburanţii auto sunt calculate, lunar, în euro, iar în intervalul 1 aprilie-1 mai deprecierea leului faţă de euro este de circa 1.000 de lei. începând cu 1 aprilie preţurile carburanţilor din depozitele Petrom au fost reduse, dar cele valabile la pompă au rămas nemodificate. Un ieşean care a înghiţit linguri şi furculiţe a refuzat să fie operat Un bărbat în vârstă de 33 de ani a refuzat să fie operat după ce a înghiţit mai multe obiecte din metal. Medicii ieşeni susţin că este pentru prima dată când o persoană care a înghiţit metale a refuzat să fie supus unei intervenţii chirurgicale. Costel Pitiringeanu a fost transportat cu o autosanitară a Serviciului de Ambulanţă la Spitalul Sf. Spiridon, însă a refuzat să fie asistat medical. Bărbatul a înghiţit trei obiecte de metal fracţionate (linguri, furculiţe) şi după ce a fost adus pentru a fi internat şi operat, s-a răzgândit și a plecat înapoi spre casă, însă medicii spun că ieșeanul va fi nevoit să se reîntoarcă pentru a fi operat, deoarece în scurt timp obiectele tăioase îngurgitate îi vor perfora stomacul. Costin BRAS Directorul FBI va veni la Bucureşti Louis Freeh, directorul FBI, va sosi la Bucureşti pe 21 mai pentru a participa la conferinţa regională consultativă pentru combaterea traficului de persoane şi imigraţiei ilegale. La conferinţă vor participa 13 miniştri de interne din statele din centrul şi sudestul Europei. Reuniunea va analiza rezultatele în plan operaţional ale acţiunilor pentru combaterea traficului de persoane şi va fi organizată in colaborare cu centrul SECI de la Bucureşti. Bugetul local a avut parte de o naştere uşoară Consiliul Local Municipal Iaşi a aprobat, ieri, bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2001, singurii consilieri care au votat împotrivă fiind liberalii Dan Cârlan, Radu Prisăcaru şi Florin Hozoc. Aceştia au fost deranjaţi de faptul că municipalitatea nu a ţinut cont în totalitate de opiniile ieşenilor, relevate de sondajul efectuat recent de Asociaţia Pro Democraţia. “O mare parte din dorinţele ieşenilor sunt cuprinse în investiţiile din acest an, însă cea mai importantă solicitare a populaţiei, contorizarea la blocuri, a fost tratată superficial. Totodată, nu s-a ţinut cont de opiniile ieșenilor, conform cărora Primăria nu trebuia să achiziţioneze un autoturism Mercedes", şi-a motivat votul negativ consilierul Dan Cârlan, urmare în pagina 2