Flacăra Iaşului, iunie 2001 (Anul 2, nr. 192-217)

2001-06-25 / nr. 212

Ziarul care face lumină Cotidian de informaţii şi publicitate B-dul Ştefan cel Mare şi Sfânt 10-12, bl. Casa Modei, et. 29 278426 Iliescu a luat taxiul ♦ necazurile taximetriştilor ieşeni au fost în atenţia preşedintelui ţârii ♦ el a fost întâmpinat, în vizita de la Iaşi, de FNI-şti şi de salariaţii de la Tepro Taximetrişti nervoşi, sindicalişti de la Tepro, păgubiţi FNI, pensionari fericiţi, oficialităţi stresate, poliţişti obosiţi, afacerişti mulţumiţi, Antonescu-criminal şi Iliescu zâmbitor. Cu alte cuvinte, o zi de vizită de lucru la Iaşi. Preşedintele Ion Iliescu a sosit sâmbătă în capitala Moldovei cu un avion Boening, însoţit de jurnalişti din Bucureşti, gărzi de corp şi înalţi funcţionari de stat. La prima oprire a coloanei oficiale, la Palatul Culturii, preşedintele ţării a stat de vorbă cu liderul păgubiţilor de la FNI şi cu Constantin Rotaru, lider al sindicatului de la societatea Tepro. Ultimul i-a înmânat lui Iliescu o serie de documente legate de situaţia întreprinderii din punct de vedere juridic. “Am cerut preşedintelui ţării să intervină pentru ca pe data de 8 octombrie societatea Tepro să nu revină la fostul patron. Tepro Iaşi a pierdut foarte mult din momentul în care s-a încheiat contractul de vânzare-cumpărare cu firma cehă Zelezamy Veseli”, ne-a declarat Constantin Rotari, liderul de sindicat de la societatea Tepro. Ion Iliescu a ascultat toate păsurile sindicaliștilor, dar fără a oferi un răspuns concret. “Eu nu pot interveni pentru rezolvarea problemei de natură juridică de la Tepro, deoarece nu am prerogative în acest sens. I-am invitat pe liderii de sindicat să vină la Bucureşti, unde pot media o discuţie alături de ministrul industriilor, Dan Ioan Popescu”, ne-a declarat preşedintele Iliescu. In discuţiile purtate cu preşedintele ţării în faţa Palatului Culturii, cei mai agitaţi s-au dovedit a fi reprezentanţii păgubiţilor de la FNI, care în afară de lacrimi şi isterie, nu au avut nici un mesaj de transmis preşedintelui. “Cred că în cursul săptămânii viitoare hotărârea de guvern legată de despăgubirile investitorilor FNI să ajungă la comisiile de specialitate din cadrul Parlamentului României”, a declarat Iliescu, urmare în pagina 3 Facilităţi pentru societăţile care crează noi locuri de muncă » 13 Ziarul care aduce norocul Fericitul câştigător al concursului din data de 15 iunie 2001, organizat de “Flacăra Iaşului”, este Mihai Cozma, un medic pensionar din Iaşi. Deoarece regulamentul concursului prevede că acesta poate ceda dreptul de a urma gratuit cursurile şcolii de şofer la o rudă sau un prieten, el a cedat premiul nepoatei sale, Roxana Diaconu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional. La aflarea veştii, Mihai Cozma s-a bucurat foarte mult. “Acest ziar îmi poartă noroc. Sunt abonat încă de la prunele numere, şi astfel am câştigat atunci un ceas electronic”, a mai adăugat încântat pensionarul. Cursurile şcolii de şoferi vor fi efectuate la “Auto Galaxy”. Nu rataţi ocazia să deveniţi şoferi abonându-vă la “Flacăra Iaşului”! Următoarea tragere la sorţi va avea loc pe 15 iulie. (L.S.) 2500 Ui 16 pAgiNi Luni, 25 Juimie AVI III II, NR. 212 Supravieţuitorul în anii '50, între miile de "duşmani ai poporului" cărora comuniştii le-au impus, după ani grei de puşcărie, domiciliul obligatoriu în satele din câmpia Bărăganului, s-au aflat Maria Antonescu, văduva mareşalului Antonescu şi Elena Ilinoiu- Codreanu, soţia fostului lider al Mişcării Legionare, Corneliu Zelea Codreanu. Despre necunoscutul martiriu al acestora povesteşte unul dintre supravieţuitori, ieşeanul de 86 de ani Vasile Radu. 29 nov. 1938, pădurea Tâncăbeşti, la 30 de km de Bucureşti “... pe la orele 10 seara, Codreanu şi camarazii săi au fost scoşi din închisoarea Râmnicu-Sărat, unde erau închişi, şi au fost puşi în camion. Pe drum, înapoia fiecăruia dintre ei stătea câte un jandarm. După ce am dat semnalul fixat cu lanterna, jandarmii au scos din buzunare o frânghie pe care au strâns-o în jurul gâtului legionarului ce stătea în faţa fiecăruia dintre ei. în felul acesta, Codreanu şi cei 13 camarazi ai săi au fost sugrumaţi...” Faptele descrise mai sus sunt extrase din declaraţia maiorului de jandarmi Dinulescu, cel care a comandat execuţia lui Corneliu Zelea Codreanu. Cu 13 ani înainte, pe 25 iunie 1925, la Focşani, Codreanu se căsătorea cu studenta Elena Ilinoiu, fiica unor modeşti funcţionari din Iaşi. Conform martorilor, la ceremonie au luat parte peste 100.000 de oameni. Sute de trăsuri formau un nesfârşit convoi, din oraş până în Crâng, o pădurice situată la câţiva kilometri de Focşani. Consătean cu Paul Goma, Maria Antonescu şi Elena Codreanu La peste 25 de ani de la eveniment, fericita mireasă de atunci, Lilica Ilinoiu- Codreanu, se afla cu domiciliul obligatoriu în localitatea Lăţeşti, un sat situat în nesfârşita câmpie a Bărăganului, aproape de Feteşti. Alături de ea, dincolo de sârma ghimpată ce delimita perimetrul artificial al deoiştilor (cei cu domiciliul obligatoriu - n.red.) se afla Maria Antonescu, văduva mareşalului, dar şi “duşmanii poporului” Paul Goma, Adrian Marino, Maria Burnaia - prima femeie aviator a României -, şoferul mareşalului şi alţi anticomunişti. Fiecare deportat deţinea o parcelă de pământ neîmprejmuită, de 250 de metri pătraţi, pe care avea dreptul să o cultive, urmare în pagina 2 Hagi, confirmat noul selecţioner Gheorghe Hagi este noul antrenor al reprezentativei de fotbal a României. Cel mai bun fotbalist român din toate tunurile s-a înţeles sâmbătă cu preşedintele federaţiei, Mircea Sandu, în ceea ce priveşte preluarea postului rămas liber după plecarea lui Ladislau Boloni la Sporting Lisabona. Cel mai târziu mâine va însemnat contractul cu FRF, care marchează debutul lui Hagi în cariera de antrenor, la doar câteva săptămâni de la retragerea din activitatea de jucător profesionist. amănunte în pagina 5 |______________ O familie nu şi-a plătit întreţinerea de 24 de ani O familie din Braşov nu şi-a plătit întreţinerea timp de 24 de ani, acumulând datorii totale la întreţinere de aproape 50 de milioane lei. Familia lui Vasile Ciuculan şi nu şi-a plătit niciodată întreţinerea de când s-a mutat în noul apartament. Vecinii lor de bloc spun că, de ani de zile, sunt nevoiţi să plătească toate datoriile comune şi pentru familia Ciuculan. Fii gata să le primeşti şi tu!