Flacăra Iaşului, aprilie 2002 (Anul 3, nr. 447-472)

2002-04-16 / nr. 460

E . 1 "1 FUcura Ușului Maius, 16 ApRIlIE 2002 Succes ieșean la naţionalele de cros • Dumitru Pulpan este noul vicecampion al ţârii la copii Disputat pe o vreme ploioasă la Bariera Sucevei din Botoşani, Campionatul Naţional de cros pentru copii I şi juniori HI a adus şcolii ieșene de atletism primul succes major al anului, în probe de acest gen. Astfel, în proba rezervată copiilor I, Dumitru Pulpan (LPS Iaşi) din Goruni, com.Tomeşti, a reuşit să termine pe locul secund din 54 de concurenţi, parcurgând cei 3 km cu timpul de 10.16.90 minute. El a fost devansat pe ultimii metri de un atlet din Alba Iulia, iar pe locul 3 a venit un sportiv din Vaslui. Rezultatul este cu atât mai valoros dacă avem în vedere faptul că vicecampionul naţional se pregăteşte doar de câteva luni sub conducerea prof. Isabela Tănasă, iar zilnic face naveta Goruni - Iaşi, pentru a se putea antrena alături de colegii săi. In întrecerea individuală feminină la copii I, ieșeanca Ecaterina Ghiorghiu s-a clasat pe locul 8, restul atleţilor ieșeni de la Liceul cu Program Sportiv clasându-se în prima jumătate a clasamentului. In proba pe echipe, la juniori III, LPS Iași a ocupat locul 5 din 17 echipe participante, din echipa ieşeană făcând parte Vlad Calinciuc, Ionuţ Mareş, Marian Cibotariu şi Mugurel Mareş. Pentru atenţii de la LPS va urma o perioadă de intensă pregătire pe stadionul “Emil Aelxandrescu” pentru participarea pe 25 mai la etapa zonală a 04 de la Sf. Gheorghe, finala urmând să se desfăşoare între 15- 16 iunie la Bucureşti. (M.R.) S-a reunit şi tineretul lui Ion Moldovan Ieri s-a reunit lotul echipei naţionale de tineret a României, în vederea meciului amical de mâine cu selecţionata similară a Poloniei. Iată cei 18 jucători convocaţi de selecţionerul Ion Moldovan: George Curcă (Farul), Sebastian Huţan (UT Arad) - portari, Vasile Maftei, Eduard Bandi, Răzvan Raţ (toţi Rapid), Alexandru Forminte (Ceahlăul), Gabriel Tamaş (Tractorul Braşov), Daniel Bălaşa (FC Braşov), Florin Maxim şi Stelian Stancu (ambii Sportul Studenţesc) - fundaşi, Ştefan Grigorie (Universitatea Craiova), Sorin Paraschiv (Steaua), Alin Coţan (FC Bihor), Ianis Zicu, Vlad Munteanu (ambii Dinamo) - mijlocaşi, Octavian Chihaia (Sportul), Adrian Albinaru (Metalul Plopeni), Alexandru Bălţoi (Dinamo) - atacanţi. Partida cu selecţionata Poloniei este programată mâine, de la ora 15.00, la Swiecie nad Wisla. După meci, lotul de tineret va urmări pe viu şi desfăşurarea partidei dintre echipele naţionale de seniori. SpORT Campionatul Naţional de rugbi pentru juniori III, grupa Moldova, a programat duminică pe stadionul “Agronomia” partidele contând pentru turneul organizat de către CSŞ Unirea II (antrenori Iulian Iftenie şi Bogdan Budiştenu). Au mai participat CSŞ Unirea I (antrenori Constantin Veriveş şi Laurenţiu Vârşe), Domus Gura Humorului şi Locomotiva Paşcani, iar CSŞ Suceava nu s-a prezentat. CSŞ Unirea I a acumulat în ultimele două turnee punctaj maxim, obţinând 8 victorii din tot atâtea partide disputate şi are acelaşi număr de puncte ca Domus Gura Humorului, lupta pentru primul loc fiind astfel relansată. Astfel, CSŞ Unirea I a învins cealaltă echipă ieşeană, CSŞ Unirea II, cu 17-0, apoi a dispus de Locomotiva Paşcani, cu 27-3. în derbiul turneului, elevii lui Constantin Veriveş şi Laurenţiu Vârşe au învins pe Domus Gura Humorului cu 15-3, aceasta fiind a doua victorie după cea repurtată în turneul organizat săptămâna trecută pe stadionul “Tineretului”, cu 5-0. Prin neprezentarea echipei CSS Suceava, toate echipele au câștigat cu 5-0, coform regulamentului. Ultimele două turnee vor fi organizate la Gura Humorului (20 aprilie) şi Paşcani (27 aprilie), când se va cunoaşte echipa care se va califica la turneul final al CN, pentru şefia grupei Moldova luptând CSŞ Unirea I şi Domus Gura Humorului. Calificarea juniorilor I este şi la îndemâna juniorilor III “Selecţia pe care am făcut-o s-a dovedit extrem de utilă şi am reuşit în doar câteva luni să formăm echipe competitive, care să lupte de la egal la egal cu Domus Gura Humorului, unde copiii se antrenează de câţiva ani. Cele două victorii obţinute în faţa liderului ne-au dat încredere că putem ajunge în elită, dar important este să avem până în final aceleaşi evoluţii”, ne-a declarat antrenorul Laurenţiu Vârşe. Junioarele II, antrenate de Virgil Ghiorghiu, au participat sâmbătă la turneul organizat de Venus P. Neamţ, din cele trei meciuri disputate, ieşencele au reuşit să învingă cu scorul de 17-5 pe Locomotiva Paşcani şi au fost învinse de Venus P. Neamţ cu 17-6 şi de Domus P. Neamţ cu scorul de 28-0. CSŞ Unirea Iaşi ocupă locul secund, dar are mici şanse de a se califica la turneul final, unde va participa doar echipa clasată pe prima poziţie. Cea mai mare performanţă obţinută de rugbiştii de la CSŞ Unirea este calificarea la turneul final al Campionatului Naţional de juniori I, prin victoria obţinută la Suceava, cu scorul de 24-3. Astfel, rugbiştii antrenaţi de Dragoş Balcan vor paticipa în perioada 20-27 mai la Bucureşti, la turneul final al CN pentru juniori I, fapt care demonstrează încă o dată valoarea şcolii ieşene de rugbi. MihaiROŞU Tinerii rugbişti ieşeni s-au calificat la turneul final pe gara, organizat la Bucureşti luna viitoare Rugbiştii de la CSŞ Unirea se vor bate pentru titlul naţional Naţională decapitată pentru amicalul din Polonia Ieri, la reunirea lotului naţionalei de fotbal a României în vederea meciului amical de mâine cu Polonia, selecţionerul Anghel Iordănescu s-a confruntat cu o situaţie pe care el însuşi a caracterizat-o drept fără precedent. ‘’Practic, în Polonia, ne vom prezenta cu o selecţionată divizionară’”, a declarat Iordănescu. Surprizele au apărut încă de la sosirea jucătorilor, la cantonamentul de la Cotroceni fiind prezenţi piteşteanul Dancia, băcăuanul Eugen Baciu şi stelistul Florentin Dumitru, chemaţi în ultimul moment pentru a compensa puzderia de accidentări de ultim moment. Contra şi Chivu nici nu au mai făcut deplasarea, Viorel Moldovan este şi el accidentat, Alin Stoica de asemenea, ca şi Ghioane. Cum şi gălăţeanul Ghionea acuză o contuzie serioasă, selecţionerei a spus că va apela, probabil, un component al echipei de tineret. Reamintin că încă de săptămâna trecută, Filipescu a anunţat că este accidentat şi fusese deja înlocuit cu rapidistul Adrian leneşi, în această dimineaţă, la ora 10.45, va avea loc plecarea spre Polonia, cu un avion charter, la Bydgoszcz fiind programat în aceeaşi zi antrenamentul oficial. Partida cu Polonia este programată mâine, de la ora 18.30, iar revenirea în ţară va avea loc în aceeaşi seară. Fundaşul lateral al echipei tricolore, Cosmin Contra s-a accidentat duminică în meciul de campionat cu Milan Week-end secetos pentru stranierii români Prestaţiile fotbaliştilor români care evoluează în străinătate nu au mai fost notabile de această dată, fiind consemnate doar golurile lui Attila Piroska, la primul gol pentru Újpest şi al 6-lea al sezonului, şi debutul pe lista marcatorilor al exarădeanului Sorin Botiş, la formaţia lui Mihai Stoichiţă, Şerif Tiraspol. Iată cum arată ierarhia în momentul de faţă (sunt contabilizate numai golurile marcate în campionat): 14 goluri: Ionel Tersinio Gane (St Gallen, Elveţia), 11 goluri: Adrian Mutu (Hellas Verona, Italia), 9 goluri: Ioan Viorel Ganea (VfB Stuttgart, Germania), Marius Sasu (Kispest-Honved, Ungaria), 7 goluri: Marius Niculae (Sporting Lisabona, Portugalia), 6 goluri: Afin Stoica (Anderlecht, Belgia), Laurenţiu Roşu (Numancia, C2 Spania), Attila Piroska (5 pentru Kispest- Honved; 1 pentru Újpest, Ungaria), 5 goluri: Viorel Moldovan (Nantes, Franţa), Florin Cernat (Dinamo Kiev, Ucraina), 4 goluri: Dumitre Mitu (Osijek, Croaţia), 3 goluri: Dorinel Munteanu (VfL Wolfsburg, Germania), Cosmin Contra (AC Milan, Italia), Radu Total fond de câştiguri: 541.882.000 lei Sabo (Zalaegerszeg, Ungaria), Dorel Balint (Kispest-Honved, Ungaria), 2 goluri: Gheorghe Popescu (Lecce, Italia), Adrian Die (Valencia, Spania), Tiberiu Ghioane (Dinamo Kiev, Ucraina), Marius Mitu (Molenbeek, Belgia), Constantin Barbu (Numancia, Spania D2), Gabor Gerstenmayer (pentru Winterthur, transferat la Baden, D2 Elveţia), Adrian Dulcea (Gyor, Ungaria, plecat la Siofok), Lucian Popescu (câte un gol pentru Zivila Triglav şi Korotan, Slovenia), Ştefan Ciobanu (Al-Jaish Damasc, Siria). 13/13 12/13 25% 1 variantă a 30.481.000 lei 100% 1 variantă a 5.045.128 lei 25% 25 variante a 1.261.282 lei 100% 1 variantă a 906.872 lei 25% 238 variante a 226.718 lei Total fond de câștiguri: 121.924.000 lei cat.I catta cat.vna 11/13 Prono-S ^gjuota O Moli luliu» Canter O Tatara,i O Bărboi nr. 8 O Ștefan cel Mare O Cinema Victoria (în spate) lefon 255.940*, '!s 4 JINEA CONTEAZĂ Vlad Săcăleanu, un pistolar de lot naţional Poligonul “Iosif Sârbu” din Bucureşti a găzduit etapa a 7-a din cadrul Campionatului Naţional de pistol viteză pentru juniori, concurs de selecţie organizat de FR Tir pentru alcătuirea lotului naţional. Ieşeanul Vlad Săcăleanu, pregătit la C.S. Politehnica de Ioan Săcăleanu, tatăl său, a luat o opţiune serioasă în vederea includerii sale la lotul de juniori, prin clasarea pe locul 4, fiind devansat în ordine de Marius Cenodan (CSM Arad), Andrei Lăscuţ (Steaua Bucureşti) şi Cristian Petre (Olimpia Bucureşti). La sfârşitul celor 10 etape, oficialii din cadrul FR Tir vor aduna punctajul acumulat de fiecare sportiv, iar primii patru în acest clasament vor alcătui lotul naţional de juniori. “Pistolarul” de la C.S.Politehnica are deja asigurat un loc în lotul naţional, punctajul pe care l-a realizat în cele 7 etape clasându-l pe poziţia a 4-a. Rămâne ca el să se menţină în aceeaşi formă şi să confirme în ultimele trei etape că este unul dintre cei mai buni juniori din ţară în probele de pistol cu aer comprimat. In finala Campionatului Naţional de tir pe echipe, concurs care s-a desfăşurat recent la Bucureşti, sportivii de la C.S. Politehnica au cucerit medaliile de bronz la juniori pistol şi puşcă, Vlad Săcăleanu contribuind decisiv la succesul echipei ieşene în proba de pistol. El a fost ajutat la obţinerea medaliilor de bronz de Cătălin Stiocescu şi Alexandru Saucă, în timp ce la puşcă din echipa ieşeană au făcut parte Adi Ioviţă, Lucian Panduru şi Cristian Constantim. Din păcate, Sinona Săcăleanu nu a putut participa la aceste etape de selecţie, ea pregătindu-se pentru două examene majore pe care le are de susținut în acest an: Bacalaureatul şi admiterea la facultate. Din acest motiv, cea mai bună junioară a secţiei ieşene ar putea absenta de la Balcaniada de tir, care va începe pe 10 mai, fiind puţin probabil că ea va participa la Cupa Federaţiei, o nouă etapă din cadirul Campionatului Naţional de tir - pistol şi puşcă. (M.R.) Antrenorul şi sportiva la europenele de gimnastică • Oana Petrovschi este singura eleva a lui Octavian Belu la competiţia din Grecia Delegaţia României, condusă de antrenorul Octavian Belu, a plecat ieri spre Grecia, unde va participa, în perioada 18-28 aprilie, la Campionatele Europene femeiate de gimnastică, în concursul rezervat senioarelor, România va fi reprezentată de o singură sportivă, Oana Petrovschi. Belu a declarat, înainte de plecarea delegaţiei, că nu speră ca Oana Petrovschi să cucerească vreo medalie în concursul de la Patras. “Nu plecăm cu gândul la vreo medalie. Este foarte greu pentru Oana, deoarece este singură şi nu are o echipă în spate care să o susţină, să o propulseze”, a spus Belu. Octavian Belu declarase, iniţial, că nu doreşte să meargă “ca spectator” la această ediţie a Campionatelor Europene, atât timp cât reprezentativa de senioare nu va concura. România va fi reprezentată în concursul de junioare de o echipă formată din 5 sportive: Floarea Leonida, Alexandra Eremia, Iuliana Chaldea, Elena Velicu şi Monica Roşu. Obiectivul stabilit de Federaţia Română de Gimnastică pentru lotul de junioare este cucerirea a 2-3 medalii. Octavian Belu se aşteaptă ca junioarele să câştige medalii, chiar dacă ele participă pentru prima dată la un concurs important. “Va fi o competiţie deschisă, pentru că, la fel ca româncele, junioarele din Rusia, Ucraina şi din celelalte ţări participă pentru prima dată la un concurs de o asemenea anvergură. Sper ca, pentru copilele nostre, aceste campionate europene să fie o experienţă bună, un început, pentru ca dintre aceste fetiţe se vor alege sportivele care vor forma, anul viitor, echipa pentru campionatele mondiale şi pentru calificările la Jocurile Olimpice din anul 2004”, a spus Belu. Lotul naţional masculin, format din Marius Urzică, Dan Potra, Marian Drăgulescu, Ioan Suciu şi Constantin Covaci, va pleca în Grecia la începutul săptămânii viitoare, având ca obiectiv obținerea a două medalii. I New Power Gym^ Club aerobic fitness bodybuilding saună, masaj bănci solare Dotare de ultimă generaţie Luni - Vineri: 10 - 22* Sâmbătă : 10 - 18 Duminica : 10 - 16 -n.. * Pă încercați și vă veți convinge Bd. Cantemir nr.7 Telefon 240 74