Flacăra Iaşului, iunie 2002 (Anul 3, nr. 497-523)

2002-06-11 / nr. 507

4 Eclerele an avut salmonella • rezultatul analizelor este pozitiv • studenții care au mâncat edlere sunt infestați cu bacilul salmonella, stafilococi şi germeni Rezultatele analizelor efectuate celor 32 de studenţi care pe data de 2 iunie au mâncat eclere produse la cantina studenţească “Titu Maiorescu” sunt pozitive. La o săptămână de la nefericitul incident, analizele efectuate de epidemiologii probelor de alimente au ieşit pozitive la bacilul salmonella şi la stafilococi. Epidemiologii ieşeni nu s-au mai confruntat cu o astfel de epidemie din luna iunie a anului 1999, când aproximativ 100 de persoane care au mâncat prăjituri boema de la Cofetăria Opera ce au fost infestate cu bacilul salmonella. “Majoritatea bolnavilor internaţi au fost infestaţi cu salmonella. Mai mult, analizele relevă faptul că unii dintre studenţi au stafilococi, iar o mică parte dintre ei au fost infestaţi cu gemeni”, a declarat Irina Teodorescu (foto), purtătorul de cuvânt din cadrul Spitalului de Boli Infecţioase. Dr. Irina Mitroi, directorul adjunct al Direcţiei de Sănătate Publică, afirmă că germenii s-au înmulţit pentru că prăjiturile au fost depozitate în condiții improprii, urmare în pagina 3 Jll Patru indivizi au fost prinşi în timp îşi pregăteau armele pentru a începe un măcel în rândul căprioarelor. într-o fracţiune de secundă aceştia s-au transformat din vânători în vânat pagina 2 Păgubiţii FNI au câştigat pagina 4 . 278.426 Nh^117 . Marţi 11 iunie 7iM17 3500 lei - 12 pagini Băieţii în negru II execută pe Simirad e Corpul Gardienilor Publici somează Primăria sâ-şi plătească datoriile de peste 1,4 miliarde de lei Conducerea Corpului Gardienilor Publici (CGP) a anunţat că va cere executare Silită pentru Primăria Iaşi, dacă această instituţie nu achită în cel mai scurt timp restanţele de 1,4* 1 miliarde de lei. Conform unui raport întocmit de col. Florinei Vezeteu, şeful CGP şi aprobat de către conducerea Consiliului Judeţean, municipalitatea ieeşeană are pe departe cele mai mari datorii din cei 17 parteneri contractuali. In total, suma restanţelor pe care “băieţii ‘în negru” trebuie să le recupereze depăşeşte 5 miliarde de lei. “La punctul 10 al acestui raport se stipulează necesitatea imediată de a recupera sumele restante de la instituţiile care au debite către CGP, în cazul în care partenerul contractual va refuza să plătească se va recurge la executarea silită”, a declarat Nicolae Ivanciu, vicepreşedintele CJ. Datele prezentate de acest raport şi intenţia anunţată de a solicita executarea silită pentru Primăria Iaşi vin la doar câteva zile după aplanarea conflictului apărut între Constantin Simirad şi Florin Vezeteu. Timp de o săptămână între cei doi a fost purtat un adevărat război al declaraţiilor, fiecare acuzându-se reciproc de neprofesionalism. Mai mult, primarul nu scapă ocazia să atace dur activitatea gardienilor publici considerând că nu merită plata salariilor. Dacă CGP şi Consiliul Judeţean îşi vor menţine intenţiile anunţate în raport, există riscul redeschiderii conflictului Simirad- Vezeteu. “Primăria Iaşi este o instituţie ca oricare alta, prin urmare trebuie să plătească pentru serviciile de care beneficiază”, a mai adăugat vicepreşedintele CJ. Astăzi urmează ca vicepreşedintele Ivanciu şi col. Vizeteu să discute cu Simirad condiţiile în care Primăria va achita de datoriile, hotărându-se astfel dacă CGP va recurge la executarea silită în cazul CL Iași. Geo MATEESCU Gâlceava din PSD Bihor atinge cote înalte • după acuzaţiile aduse prefectului, deputatul Mihai Bar a fost exclus din partid Biroul Executiv Judeţean al PSD Bihor a decis, ieri seara, după mai mult de două ore de deliberări, excluderea deputatului Mihai Bar din partid. în favoarea excluderii au votat 39 din cei 40 de membri prezenţi la şedinţa Biroului, fiind înregistrată o singură abţinere. Decizia a fost motivată prin articolele 11 şi 12 din statutul PSD, conform cărora pot fi excluşi din partid membrii care, prin activitate sau comportament, aduc prejudicii imaginii formaţiunii. Tot ieri, preşedintele PSD, Adrian Năstase, a declarat că Delegaţia Permanentă a partidului va accepta procedurile iniţiate de organizaţia Bihor de retragere a susţinerii politice lui Mihai Bar, pe motiv că acesta a avut o “atitudine necolegială” şi a făcut “afirmaţii incorecte”. Liderul PSD a arătat că felul în care a procedat Bar este incorect, deoarece acesta a adus acuzaţii şi a “aruncat cu gunoi şi noroi” în colegii de partid în momentul în care se vota o nouă conducere a organizaţiei Bihor. Năstase a adăugat că, în cazul în care vor exista elemente care să justifice conduita lui Mihai Bar şi acesta va trebui să probeze acest lucru, instituţiile statului vor fi sesizate. în privinţa acuzaţiilor aduse de Mihai Bar, preşedintele PSD a spus că a rugat organizaţia Bihor să le fi Mihai Bar ast dat afară din partid pe considerentul că a adus prejudicii imaginii PSD verifice, adăugând că “este ciudat” că Mihai Bar a aşteptat până acum să facă declaraţii în legătură cu întocmirea listelor pentm Parlament. Prefectul de Bihor, Florian Serac, noul preşedinte al PSD din judeţ, a respins acuzaţiile aduse de Mihai Bar. “Cum pot eu să fiu prelungirea lui Tărău, când sunt cel mai vechi membru al PSD Bihor? Este o aberaţie!”, a afirmat Serac, catalogând drept “o fabulaţie” acuzaţia conform căreia l-ar fi propus pe fiul fostului prefect Tărău, pe un loc eligibil pe lista candidaţilor în schimbul unei contribuţii de 1,5 miliarde lei la fondurile de campanie ale partidului. Noua conducere a PSD Bihor a luat act de faptul că Mihai Bar nu mai vrea să facă parte din conducerea filialei, urmând ca noile organe alese să hotărască dacă se vor lua măsuri pe linie de partid împotriva lui. Prefectul îşi rezervă dreptul de a-l acţiona în judecată pe Bar pentm acuzaţiile pe care i le-a adus cu privire la apartenenţa la mafia locală. Tunsoarea la bin Laden O chinezoaică din Hong Kong şi-a acţionat în justiţie frizerul declarându-se nemulţumită de prestaţia acestuia. Deşi clienta ceruse o frizură de tip Julia Roberts, la final ea a susţinut că arată ca inamicul public nr.1 al planetei, teroristul Osama bin Laden. Chu Leu a declarat: “La început arătam ca o umbrelă deschisă. După ce frizerul meu a acceptat să retuşeze părul, a ieşit o coafură a la bin Laden. Sufăr îngrozitor din acest motiv”. Deşi chinezoaica a solicitat o despăgubire de 1000 de dolari, judecătorii au respins plângerea pe motiv că Chu Leu nu a prezentat o fotografie cu bin Laden pentru a putea face o comparație a podoabelor capilare. Armata israeliană atacă din nou Ramallah-ul Forţele israeliene au intrat din nou în Ramallah, în Cisiordania, pentm a doua oară în decurs de o săptămână. Tancuri şi vehicule blindate au preluat controlul asupra cartierului de refugiaţi din oraş, în ceea ce armata israeliană a descris drept o operaţiune limitată, cu scopul de a aresta suspecţi palestinieni. în timpul schimburilor de focuri între cele două părţi un palestinian a fost ucis şi doi au fost răniţi. în acest timp premierul israelian Ariel Sharon se află la Washington, unde se aşteaptă să discute cu preşedintele George W. Bush despre situaţia liderului palestinian Yasser Arafat. Cârnat uriaş Măcelarii din oraşul francez Strasbourg au toate şansele să intre în Guiness Book (Cartea Recordurilor) după ce sâmbătă au preparat cel mai mare cârnat din istoria gastronomiei. Cântărind 188 de kilograme şi având 4,38 de metri, produsul a fost prezentat în cadrul unui aranjament scenic care a inclus aparatură video, dansatori, poeţi şi figuranţi, bărbaţi şi femei goi, care purtau cartoane în formă de sandviş. Costul prezentării s-a ridicat la frumoasa sumă de 40000 de euro. Inel găsit după 57 de ani Sâmbătă, Carlisle Louis Nottingham, un veteran de război din Marea Britanie, a primit înapoi inelul care-i fusese confiscat în 1945, după ce a căzut prizonier la nemţi. Inelul i-a fost înmânat de un tânăr din Berlin, care-i cumpărase dintr-un magazin de bijuterii şi observase iniţialele CLN pe interior. El a verificat istoria inelului şi a aflat în cele din urmă numele proprietarului de drept Ziarist asasin Un jurnalist de la cotidianul american Providence Journal care apare în statul Rhode Island (estul Statelor Unite) şi-a împuşcat doi colegi şi a rănit un al treilea, înainte de a se sinucide. Poliţia din oraşul Providence a anunţat că masacrul a fost comis ca răzbunare după ce asasinul fusese în mai multe rânduri ţinta bătăii de joc a colegilor săi. După comiterea asasinatelor agresorul a fugit cu o maşină şi, într-o parcare din vecinătatea localităţii, şi-a tras un glonte în cap (foto). Custodia unui câine, prin justiţie Divorţul unui cuplu britanic a necesitat “prelungiri”, după ce foştii soţi nu au reuşit să ajungă la un acord în privinţa custodiei câinelui din rasa Collie (ciobănesc scoţian). Pentru a soluţiona problema viitorului cămin al femeiei Bella, Jan Moriarty şi Hilary Bloom s-au adresat instanțelor de judecată. Verdictul judecătorilor i-a împăcat pe stăpânii patrupedului: o săptămână Bella stă la Jan, și alta la Hilary. **** Concursuri in Flacara IasuLui • _________________________.. ...... reformi tf am® O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 7 O înscrie-te chiar astăzi şi pune mâna pe un milion de lei! O în ultima etapă a concursului premiul se va suplimenta. Curs de limbi străine O regulamentul și talonul, în pagina 5. Sponsor: Euroed Fir întins Talonul și regulamentul concursului pentm pescari apar în fiecare joi. Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR)