Flacăra Iaşului, iulie 2002 (Anul 3, nr. 524-550)

2002-07-22 / nr. 542

1 li P EGU r-j / uiov i1 ^4 ■ i'-c I f '. I 'S*J S S V Si 3500 lei - 12 pagini Legenda ultimului călău al Moldovei nnninn 7 Rezultatele Loto 6 / 49 și Noroc pagina 8 Nr. 542 - Luni, 22 iulie 2002 500 de ieșeni au dat bani ca să rămână în ţară • trei societăţi comerciale efectuau selecţie pentru plecarea la muncă în străinătate Iară a avea avizul din partea Ministerului Muncii Inspectoratul Teritorial de Muncă a depistat trei societăţi ieșene care organizau selecţie de muncitori pentru străinătate fără a avea avizul Ministerului Muncii şi Securităţii Sociale. Din acest motiv, firmele au fost amendate cu câte zece milioane de lei, iar activitatea a fost sistată până la intrarea în legalitate. “De anul trecut, de când şi-au început activitatea, firmele au selectat peste 500 de persoane, care urmau să muncească în Italia, Germania şi Israel. Cum nu au avut acest aviz de la minister, oamenii nu au primit vizele de plecare din ţară”, a declarat Viorica Surdu, inspector şef adjunct în cadrul ITM Iaşi. Ea a precizat că nu se cunosc sumele pe care societăţile le-au cerut ieşenilor, dar organele abilitate au început o anchetă. “Noi am dispus măsura suspendării activităţii de selecţie a forţei de muncă până la momentul acreditării acestora în temeiul articolului 8 dn legea 156/2000”, a spus Viorica Surdu. (D.N.) "Comunistul" Chaplin a ratat înnobilarea Guvernul britanic a refuzat în 1956 să îl înnobileze pe actorul și regizorul Charlie Chaplin, din cauza simpatiilor lui comuniste. Actorul britanic, rezident mulți ani în Statele Unite, a fost înnobilat abia în 1975, la 86 de ani, cu 18 luni înainte de moartea sa. Documente secrete de arhivă confirmă intenţia guvernului conservator de înnobilare Chaplin în octombrie 1956. La sfatul reprezentantului de la Washington, care a invocat reacţia opiniei publice americane la simpatiile comuniste ale artistului, Londra a renunţat. Imaginea proastă a lui Chaplin în ochii americanilor se datora producţiei “Timpurile moderne”, din 1936, care este o critică a capitalismului. La aceasta se adaugă refuzul artistului de a cere cetăţenia americană. In perioada anilor 50, a existat aşa numita “perioadă McCarthy”, când au fost persecutate multe persoane, în special intelectuali, cu vederi de stânga. Cunoscut pentru opiniile sale de stânga, Chaplin a părăsit Statele Unite la începutul anilor ‘50 şi s-a instalat în Elveţia. 3.G.U. Jm. S' î Vil NESCU” IAȘi . @ 278.426 Bulibaşa a fost jefuit • Ferdinand Stanescu a rămas fără bijuterii și bani în valoare de peste 2 miliarde lei • principalul suspect este românul care a fost şoferul ţiganilor Comunitatea țiganilor din localitatea Zanea a intrat duminică în alertă maximă după ce Ferdinand Stănescu a fost jefuit. In noaptea de sâmbătă spre duminică, în timp ce acesta era plecat de acasă, un necunoscut a intrat în palat şi i-a golit seiful în care avea 400 monede din aur, 5 kilograme bijuterii aur, reprezentând tezaurul familiei, 3.000 USD şi peste 20 milioane lei. Ferdinand Stănescu, cunoscut sub numele de “Ionel Imperialul”, este unul dintre capii rromilor din Zanea. Sâmbătă seara, acesta era plecat din localitate, în palatul familiei aflându-se doar soţia sa. Dimineaţă, aceasta a descoperit că seiful amplasat în unul dintre dormitoarele de la etaj fusese golit. Timp de patru ani, Ferdinand Stănescu Bogăţiile ţiganilor îi atrag şi pe români a avut angajat un şofer de încredere. Ieşeanul Constantin Cojocaru, în vârstă de 31 de ani, a condus toate maşinile Stăneştilor, însă, la un moment dat, între român şi ţigani au intervenit unele neînțelegeri, urmare în pagina 3 S-au dezlănţuit stihiile naturii • ploile, grindina şi torenţii au răscolit judeţele din jumătatea estică a ţârii • un bilanţ provizoriu include: patru morţi, 1000 de gospodării distruse şi culturile de pe 1850 de hectare compromise Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului a informat că ploile torenţiale şi căderile de grindină căzute la sfârşitul săptămânii au provocat decesul a patru persoane, distrugerea a circa 1000 de gospodării şi a culturilor de pe circa 1850 de hectare. Cele mai afectate au fost judeţele Suceava, Bacău, Iaşi, Vaslui, Galaţi, Buzău, Prahova şi Constanţa, în judeţul Iaşi au fost afectate patru case din comuna Cotnari, podurile din comuna Ciorteşti (la 40 de km sud de Iaşi), 415 hectare de teren agricol şi drumul judeţean din zonă. Ieri dimineaţă era afectată alimentarea cu energie electrică a nouă localităţi din judeţ. Ca urmare a torenţilor formaţi pe versanţi şi a revărsării râului Lohan, în judeţul Vaslui au fost afectate: comuna Tătărani -13 case şi un pod; comuna Murgeni - 28 de case şi 10 garsoniere aflate la parterul unui bloc; comuna Duda Epureni - trei case şi un pod. Alimentarea cu energie electrică a 37 de localităţi a fost întreruptă din cauza avarierii a 140 de posturi de transformare, în judeţul Suceava ca urmare a revărsării pâraielor Solca şi Suceviţa şi a scurgerilor de pe versanţi au fost afectate: comuna Marginea - 300 de gospodării şi 80 de hectare de teren agricol; oraşul Solca - 7 gospodării, patru poduri, 50 ha teren agricol, staţia de epurare şi reţeaua de distribuţie a apei; comuna Suceviţa -15 gospodării; comuna Arbore -100 de gospodării şi un pod; comuna Horodnic - 10 ha de terem agricol. Viorica Cotos (62 de ani) a fost surprinsă, sâmbătă seara, de o viitură pe râul Suceava, în zona localităţii Straja. O echipă de salvare a Detaşamentului de Pompieri Suceava, dotată cu bărci pneumatice şi cu materiale de ancorare, a reuşit să o salveze pe femeie. Pompierii din Rădăuţi au intervenit, timp de zece ore, în comuna Marginea, pentru evacuarea apei din subsolurile Schitului Adormirea Maicii Domnului, şi din douăzeci de gospodării, iar Detaşamentul de Pompieri din C lung Moldovenesc a ajutat la evacuarea apei din mai multe gospodării ale comunei Vama. Sâmbătă seara, un trăsnet a dus la incendierea unei gospodării din comuna Mănăstirea Humorului, fiind necesară, şi aici, intervenţia pompierilor, urmare în pagina 5 Bucovina măturată de viituri Asigurările de... struţi In ciuda faptului că asigurările agricole sunt puţin practicate în ţara noastră, iar asigurările de animale sau păsări se află încă într-o etapă incipientă, o crescătorie de struţi autohtonă, Agroprovens Bărăganul, a achiziţionat poliţe de asigurare pentru struţi. Conducerea firmei a considerat că valoarea investiţiei efectuate până în prezent impune o astfel de măsură. Asigurătorii au considerat că riscurile preluate sunt destul de mari, astfel încât, au impus o cotaţie de prima de circa 10-15 la sută, una dintre cele mai mari de pe piaţă. 1 MEGAGOLDSRL distribuitor şi angrosist b-dul Poitiers nr. 4 tel.0232/22.39.28 Ceas cu televizor Cercetătorii britanici de la “Cambridge Display Technologies” au anunţat realizarea unui ceas cu ajutorul căruia pot fi urmărite emisiunile tv. Preţul noii invenţii şi data intrării în producţie de serie nu au fost comunicate. Se estimează că achiziţionarea ineditului “ceas cu televizor” nu va fi accesibilă decât unui cerc restrâns de utilizatori, având în vedere tehnologia avansată folosită. Riviera vine la Paris La Paris, o porţiune de trei kilometri şi jumătate a malului Sena a fost transformată în plajă, pentru luna viitoare. Au fost aduse nisip, şezlonguri şi palmieri, totul costând circa un milion şi jumătate de euro. Locul, care poartă numele de Plaja din Paris, va găzdui sporturi precum voleiul dar şi concerte. Nisipul nu se întinde chiar până la mal, rămânând o fâşie liberă, de-a lungul apei, destinată pietonilor şi patinatorilor cu rotile. Scăldatul este interzis în Sena. Edilii speră ca parizienii să manifeste un mare interes faţă de iniţiativa lor, însă mulţi vor fi plecaţi luna viitoare în concediu. La ceai cu prinţul Charles Un tur prin grădinile de la Gloucestershire şi ceaiul cu prinţul Charles au fost adjudecate de un licitator misterios pe citru 80.000 de lire sterline, în cadrul unei acţiuni de binefacere pentru copii. Charles îşi va conduce musafirul prin grădinile domeniului regal de la Highgrove, apoi îl va invita la ceai. Licitaţia pentru acest tur extravagant a avut loc recent, participanţii plătind câte 5.000 de lire sterline pentru a putea asista la serata în cadrul căreia au avut loc şi recitaluri susţinute de vedete britanice în vogă. Sir Elton John a cântat pentru cei 200 de invitaţi, pentru a ajuta la strângerea sumei de 2,1 milioane de lire sterline, destinate fundaţiilor Ark şi Somerset House Trust. La aceeaşi licitaţie au mai fost oferite o vizită la clubul de fotbal Arsenal şi una la reşedinţa de la ţară a cuplului Madonna - Guy Ritchie. . STASI şi SIDA Săptămânalul Focus a dezvăluit că poliţia secretă a regimului comunist est-german (STASI) şi-a procurat, la sfârşitul anilor ‘80, din Germania de Vest, o celulă-matriţă a virusului HIV, în scopuri încă necunoscute. Drept sursă a informaţiei Focus citează un document descifrat recent de cercetătorii de la Biroul Federal pentru arhivele STASI.