Flacăra Iaşului, august 2002 (Anul 3, nr. 551-577)

2002-08-01 / nr. 551

# » w Ujjjjj^JjjsyUjLl JLyJI ^r^jjjjjJu Ediția de azi confine Bolnavii de febră tifoidă condamnă condiţiile de spitalizare • deşi epidemiologii afirma că nu s-au mai efectuat internări în acest caz, angajaţii fabricii de confecţii susţin contrariul • cei internaţi declară că la Spitalul de Boli Infecţioase condiţiile igienice sunt mult mai proaste decât la fabrică Deşi medicii epidemiologi afirmă că în ultima vreme nu s-au mai efectuat internări, angajaţii fabricii de confecţii susţin contrariul. Ieri, câteva dintre persoanele internate la Spitalul de Boli Infecţioase pentru efectuarea examenelor de depistare a barilului salmonella typhi ne-au declarat că în realitate sunt aproximativ 60 de oameni spitalizaţi pentru efectuarea investigaţiilor. Una dintre acestea, pentru care ne simţim obligaţi să păstrăm anonimatul, ne-a declarat că a fost spitalizată chiar în cursul dimineţii de ieri, împreună cu alte colege. Epidemiologii ieșeni încearcă să diminueze gravitatea fenomenului şi afimă că astfel de situaţii sunt normale, deoarece trebuie efectuate o serie de analize şi teste care se fac doar în incinta spitalului. După câteva zile de spitalizare, confecţionerele de la SC Micei COM susţin că sunt nemulţumite de condiţiile de cazare şi hrană din cadul Spitalului de Boli Infecţioase. “Nu putem să ne închipuim cum doctorii pot crede că sursa de contaminare este în fabrică. Condiţiile din spital sunt incomparabile cu cele de la fabrică. Nici curăţenia sau dotarea din grupurile sanitare nu pot fi comparate, deoarece condiţiile de la fabrică sunt mult mai bune”, ne-au declarat femeile. De cealaltă parte, dr. Mihai Frasin, directorul Direcţiei de Sănătate Publică, ne-a declarat că astăzi au mai fost internate alte două persoane. Dana MATEI Daniela Banari de la Iasitex a aplicat o metodă de lupta mai rar întâlnită Şedinţă de sindicat în aer liber • salariaţii sunt prinşi între conducere şi sindicat • Daniela Banari se judecă cu fostul sindicat, cu actuala conducere a societăţii, precum şi cu Inspectoratul Muncii In conflictul dintre liderul de sindicat de la Iaşitex şi conducere au început să fie implicaţi şi salariaţii societăţii. Ieri dupăamiază, în faţa fabricii s-a ţinut o şedinţă de sindicat la care au participat Daniela Banari şi salariaţii care fac parte din Sindicatul Liber Iaşitex. Cum liderulului sindical i s-a interzis să mai intre în fabrică, şedinţa de sindicat a avut loc în aer liber. Litigiul tinde să se extindă deoarece salariaţii societăţii sunt decişi să se întâlnească din nou în faţa societăţii pentru a găsi o rezolvare a impasului care afectează tot mai mult activitatea din cadrul Iaşitex. “Oamenii au înţeles că situaţia îi afectează în mod direct şi de aceea doresc ca această situaţie fie înlăturată într-un timp cât mai scurt. Cum Dumitru Diaconescu nu vrea sub nici o formă să recunoască sentinţa definitivă dată de instanţa de judecată, prin care îmi este recunoscut statutul de lider de sindicat la Iaşitex, este clar că litigiul va continua la nesfârşit. Nici nu mai ştiu ce să fac, oamenii sunt tot mai nemulţumiţi, iar eu nu voi mai răspunde de acţiunile lor” a declarat Daniela Banari, liderul sindical de la Iaşitex. In replică, conducerea societăţii spune că este vorba de o instigare a angajaţilor de către liderul de sindicat. “Nici nu mă mir de acţiunea întreprinsă de doamna Banari. Nu este prima de acest gen, şi sunt sigur că vor urma şi altele. Este păcat că salariaţii se lasă antrenaţi în această situaţie. Eu nu pot Consiliul de Administraţie de la Idşitex i-a suspendat contractul de muncă liderului de sindicat şi i-a interzis accesul în societate lua nici o decizie în privinţa recunoaşterii statutului liderului de sindicat, justiţia va fi cea care va avea un rol hotărâtor în acest conflict” a declarat Dumitru Diaconescu, directorul Iașitex. * urmare în pagina 2 Apărătorii Patriei aceastaeste, de fapt, denumirea celebrului cartier de bordeie care a luat naştere din gunoaie la capătul Iaşilor, unde se termina traseul tramvaiului 6, peste Bahlui, cum mergi spre dealul Miroslavei, supranumit, nu se ştie de către cine, cartierul Dallas, în amintirea serialului de televiziune cu magnat petrolului texan. Peste 30 de familii, aruncate în strada de sărăcie, și-au încropit aici, în ultimii ani, bordeie din chirpici, mai mici decât o garsonieră, în care se înghesuie, de cele mai multe ori, până la 10 suflete, urmare în pagina 3 "Apărătorii patriei" se roagă pentru ploaie • locuitorii celebrului cartier Dallas au început să-și strângă "avutul" de pe domeniul public • pentru ei ploaia este un aliat deoarece utilajele de demolare nu pot intra prin pământul ud ni. . Bijuteriile lui Marilyn, scoase la mezat Casa londoneză de licitaţii Cooper Owen Galleries a comemorat 40 de ani de la moartea lui Marilyn Monroe. Cu această ocazie, acte memorabile din filme cât şi colecţia de bijuterii a artistei (în valoare de 40.000 de dolari) au fost scoase la licitaţia numită “At The Movies”., Monroe a încetat din viaţă la 5 august 1962, la vârsta de 36 de ani. Cel mai aşteptat obiect licitat a fost rochia de mătase, care poartă semnătura Pucci şi al cărei preţ de pornire al licitaţiei este de 4.000 de dolari. Liga Campionilor, un vis fruntos pentru dinamovişti • FC Bruges - Dinamo 3-1 (2-1) Dinamo şi-a compromis şansele de a accede în ultimul tur preliminar al Ligii Campionilor, după înfrângerea cu 3-1 (2-1) suferită aseară în faţa vicecampioanei Belgiei, FC Bruges, pe stadionul "Jan Breydel". Deşi antrenorul Cornei Dinu a mai inclus un al 4-lea jucător în linia defensivă faţă de meciurile amicale susţinute în Franţa, apărarea dinamovistă a dat dovadă de o neaşteptat de mare fragilitate şi doar intervenţiile portarului Costi Munteanu au evitat un eşec şi mai usturător, urmare în pagina 8 Deşi a fost învins de trei ori, Cristi Munteanu, aici în duel cu Duarte, şi-a salvat echipa de la alte goluri ca şi fâcute Delicatese cu viermi la Grădina Zoologiei Vizitatorii grădinii zoologice din două felii de pâine, sub formă de Chester, Marea Britanie, au ocazia sandviş, cu brânză, chilii şi aromă să servească la restaurantul de aici de friptură. Bucătarul susţine că un fel de mâncare ieşit din comun, aceste “delicatese” sunt perfect Specialitatea casei la acest rest comestibile şi nu dăunează în nici taurant conţine ca ingredient princr- un fel sănătăţii. “Ba chiar, sunit depal vierii cu linguriţa sau întrelicioase”, spune el. Bătaie între călugări pe acoperişul bisericii Unsprezece călugări au ajuns în stare gravă la spital, acum două zile, după ce s-au luat la bătaie pe acoperişul unui lăcaş de cult din Ierusalim. Conflictul dintre călugării Bisericii etiopiene ortodoxe şi ai Bisericii copta din Egipt a izbucnit după ce fiecare a pretins controlul asupra acoperişului Bisericii Sfântului Mormânt. Cei 11 au aruncat cu pietre unii în alţii şi s-au lovit cu bare de metal, nereuşind să se calmeze decât la sosirea poliţiei. Biserica Sfântului Mormânt a fost ridicată pe locul unde a fost crucificat Iisus, a fost îngropat şi apoi a înviat. Recordman la petiţii Britanicul Bernard Borman, din Richmondshire, este, probabil, cel mai prolific pământean în materie de reclamaţii. Din 1994 şi până în prezent, bărbatul a depus 1.046 de petiţii. Consiliul local din Richmondshire a anunţat că, în acest interval, a fost nevoit să cheltuiască aproape 200.000 de dolari pentru verificarea potenţialelor nereguli semnalate în reclamaţiile lui Borman.‘Nu avem ce face. Trebuie să analizam toate sesizările cetăţenilor. Reclamaţiile domnului Borman se refereau la cele mai diverse aspecte ale activităţii noastre de consilieri” a declarat John Blackie, preşedintele consiliului local. In replică, Borman şi-a justificat înclinaţia spre stilul petiţionar: “îmi place să analizez toate legile şi deciziile care ne afectează viaţa. Nu fac altceva decât să sesizez autorităţile. De fiecare dată am fost mulţumit cu răspunsul primit”. MEGAGOLD SRL distribuitor şi angrosist Mul Poitiers nr. 4 tel.0232/22.39.28 trimite un talon pe adresa redacţiei în perioada 1 -7 august 2002 şi poţi fi şi tu câştigătorul unei cine romantice în doi la restaurantul Cine "Ciuperca" Extragerea va avea loc joi, .Oh|18 august 2002 Telefon. Chiar dacă iei cina la Ciric, nu uita de invitaţia la film din pagina 8