Flacăra Iaşului, septembrie 2002 (Anul 3, nr. 578-602)

2002-09-02 / nr. 578

Din iarnă începe “naţionalizarea” locuinţelor • noul program guvernamental de protecţie socială promovează creditele ipotecare pentru plata datoriilor la întreţinere • în acest mod, ieşenii pot ajunge chiriaşi în propriile case • au mai existat şi alte propuneri "ingenioase" atât la nivel central cât şi la nivel local, care, au fost însă abandonate Majoritatea ieşenilor vor avea parte în curând de o surpriză de proporţii: guvernanţii demarează un nou proces de “naţionalizare” a locuinţelor. Deşi Executivul face din “repunerea în drepturi a foştilor proprietari” criteriu de performanţă pentru activitatea prefecţilor din judeţe, în acelaşi timp, elaborează acte normative prin care orice ieşean se poate trezi chiriaş în propria casă. Prin Hotărârea de Guvern 811/2002, în care se reglementează măsurile programului social, la articolul VI este prevăzută “stoparea acţiunilor de evacuare a cetăţenilor din apartamente pentru restanţele la plata întreţinerii”. Printre măsurile propuse de guvernanţi în acest sens, se regăseşte la punctul cinci, următorul paragraf: “Acordare de credite ipotecare necesare achitării datoriilor restante”. La prima vedere, acest program de întrajutorare este văzut ca o soluţie salvatoare pentru multe familii care trăiesc cu spaima de an evacuate din apartamente pentru datoriile acumulate, urmare în pagina 3 Secretar general MApN, mort în Hotelul Unirea general-locotenentul Nicolae Şchiopu a fost găsit ieri dimineaţa mort în camera hotel , secretarul general al MapN a participat la o nuntă , el s-a întors maidevreme în cameră şi a murit cel mai probabil din cauza unui stop cardiac Generalul-locotenent (r.) Nicolae Şchiopu, secretar general MapN, a fost găsit mort ieri dimineaţă în camera în care era cazat în Hotelul Unirea din Iaşi. In vârstă de 69 de ani, acesta participase, împreună cu familia sa, la o nuntă. El a plecat mai devreme de la petrecere întrucât se simţea foarte obosit. Soţia sa a rămas şi s-a întors în camera de hotel abia dimineaţă, când şi-a găsit soţul mort în baie. Ea a anunţat imediat autorităţile. Potrivit unor surse din cadrul hotelului, cadavrul a fost urcat într-un vehicul al MApN şi dus spre Bucureşti, urmând ca acolo să fie efectuată necropsia. Soţia ofiţerului mort a plecat şi ea imediat spre Capitală. Nicolae Şchiopu s-a născut la 5 octombrie 1933, în comuna Fratoştiţa, judeţul Dolj, absolvind în 1954, Şcoala Militară de Ofiţeri Tehnici de Artilerie, ca şef de promoţie, Academia de înalte Studii Militare (1970, şef de promoţie pe facultate), Cursul de ofiţeri superiori de artilerie şi Colegiul de Stat Major, în perioada 1954-1997, a îndeplinit diferite funcţii în instituţia militară, de la cea de comandant de pluton până la aceea de locţiitor al şefului Statului Major General (1991-1997). La data de 8 decembrie 1997 a fost trecut în rezervă, având gradul de general-locotenent şi din 12 martie 2001, îndeplinea funcţia de secretar general al MApN. El era căsătorit şi avea o fiică. Decesul gen.lt. (r.) Nicolae Şchiopu a survenit la câteva ore după ce la Mogoşeşti au fost comemoraţi ofiţerii care în urmă cu şapte ani şi-au pierdut viaţa după ce elicopterul cu care se îndreptau spre Bucureşti s-a prăbuşit. Andreea COZMULESCU Surse din cadrul hotelului Unirea au declarat că trupul neînsufleţit al general-locotenentului Nicolae Şchiopu (în medalion) a fost ridicat la primele ore ale dimineţii de angajaţi MApN, fiind transportat la Bucureşti PRM şi operaţiunea “Un păhărel pentru popor” Ieri, la conferinţa de presă a Partidului România Mare, ziariştii prezenţi au fost serviţi cu un pahar cu lapte şi un corn cu rahat. Astfel, partidul a demarat operaţiunea “Un păhărel pentru popor”, dedicată ziariştilor. Ideea aparţine deputatului Anghel Stanciu (foto), care a declarat că, “la fiecare conferinţă de presă, membrii presei vor fi serviţi cu lapte şi un corn cu rahat, iar dacă nu vor fi astea, le vom înlocui cu brânză topită sau caşcaval. în acest fel le-am luat-o înainte celor de la guvern, care au promis acelaşi meniu elevilor.” Un lucru interesant îl constituie faptul că, după terminarea conferinţei de presă, în sală au mai rămas câteva gustări ale ziariştilor absenţi. “întrebarea este: cine va mânca laptele şi cornorile? Dacă la PRM acestea le vom da angajaţilor, ce se va întâmpla în şcoli cu laptele şi cornul cu rahate al copiilor absenţi? Le va servi arătătoarea?”, a mai adăugat deputat Anghel Stanciu. (HM.) Doi poliţişti ieşeni sunt cercetaţi de Parchetul Militar pentru luare de mită • aceştia au fost prinşi în flagrant de către Serviciul Independent de Protecţie Internă, fosta *Doi şi un sfert* • plutonierul Danuţ Boghean şi plutonierul major Corneliu Fedior vor fi ultimii poliţişti judecaţi de Parchetul Militar Ultimii doi poliţişti ieșeni care au ajuns în atenţia Parchetului Militar Teritorial Iaşi sunt cercetaţi pentru comiterea infracţiunii de luare de mită. Ei au comis faptele cu puţin înainte de demilitarizarea poliţiei. Unul dintre ei, care activa în cadrul Secţiei 2 din municipiul Iaşi, şi-a dat demisia. Celălalt poliţist activează încă în structurile MI, însă şi-a luat concediu medical şi s-a internat în spital. împotriva plutonierului Dănuţ Boghean, din cadrui Secţiei 3, au fost depuse în timp mai multe plângeri la Parchetul Militar. Mai mulţi ieșeni au reclamat că acesta le-a pretins sume de bani pentru a-i scăpa de încurcături. “Vestea” a ajuns la urechile Serviciului Independent de Protecţie Internă, UM 0962, fostul “Doi ş’un sfert”. Subofiţerul a fost filat mai multă vreme şi în urmă cu două săptămâni a fost prins în flagrant. El se afla în patrulă pe Bulevardul Nicolae Iorga, împreună cu un jandarm. Poliţistul, deşi nu avea atribuţii de agent de circulaţie, a oprit un autoturism pentru controlul actelor. Astfel, el a descoperit că şoferul se afla în stare de ebrietate. în aceste condiţii, subofiţerul s-a arătat dispus să “închidă ochii” în schimbul unor foloase materiale. Cei care îl supravegheau pe poliţist l-au prins în flagrant. Tot pentru luare de mită a fost prins în flagrant şi plutonierul major Corneliu Fedor, de la Secţia 2. “Cei doi au fost puşi la dispoziţia Parchetului Militar care efectuează cercetări. La ieşirea din spital, subofiţerul Dănuţ Boghian va ajunge în discuţia consiliului de judecată”, a declarat comisarul Ştefan Alexa, inspectorul şef al BPJ Iaşi. Andreea COZMULESCU Patriarhul Teoctist merge la Papă Patriarhul Teoctist ar urma să fie primit de Papa Ioan Paul al II-lea pe 7 octombrie, în prima zi a vizitei sale oficiale la Vatican. Vizita va dura 7 zile, iar Patriarhul Teoctist se va întâlni cu înalţi clerici de la Vatican, cu preşedintele şi primul ministru al Italiei, precum şi cu reprezentanţi ai comunităţilor ortodoxe româneşti din Italia. “Vizita are un caracter ecumenic şi este un răspuns al Patriarhului Teoctist la invitaţia făcută de Papa Ioan Paul al II-lea”, a precizat postului de radio BBC Costel Stoica, purtător de cuvânt al Patriarhiei. La începutul lunii iunie, Papa Ioan Paul al II-lea a trimis autorităţilor române o scrisoare prin care le îndemna să retrocedeze lăcaşurile de cult ale greco-catolicilor. Flacăra Iaşului organizează selecţie pentru: • funcţia de coordonator departament difuzare-marketing • reporteri Condiţii: • Vârsta maximă 35 ani O Experienţa constituie un avantaj Relaţii la telefon 278426 Aur şi argint la Mondialele de kaiac-canoe Ieri, la Campionatele Mondiale de kaiac-canoe de la Sevilla (Spania), în finalele pe distanţa de 500 de metri, România a obţinut două medalii: una de aur, prin echipajul de canoe-4, şi una de argint, prin barca de canoe-2. Mihail Vartolomei, Ionel Averian, Mitică Pricop şi Florin Popescu au reuşit o cursă tactică perfectă, cu un stroc susţinut din start până la sosire, trecând linia de sosire în 1934”758. Pe locurile următoare s-au situat echipajele din Rusia şi Polonia. La canoe-2, Florin Popescu şi Silviu Simiocencu au obţinut o meritorie medalie de argint, la mare luptă ai învingătorii, canoiştii din Cuba. Cubanezii au oprit cronometrele la 1’43”467, românii fiind înregistraţi cu 1’43”960. Bananele previn atacul de cord O banană pe zi ar putea preveni o deficienţă a inimii care duce la creşterea riscului unui infarct, datorită conţinutului ridicat de potasiu al fructelor. Aceasta e concluzia la care a ajuns un grup de cercetători de la Queen’s Medical Center din Honolulu (Hawai), în urma unui studiu efectuat pe un eşantion de 5.600 de voluntari, cu vârsta peste 65 de ani, predispuşi la riscul unui atac de cord. Studiul relevă faptul că medicamentele diuretice recomandate persoanelor cu deficienţe ale inimii, de fapt măresc acest risc pentru că împiedică absorbţia potasiului în organism. Purtătorul de cuvânt al “Stroke Association” a declarat că există o legătură între nivelul potasiului din organism şi atacul de cord. Un fals chirurg opera pacienţii pe creier Poliţia din Cairo (Egipt), a arestat un fals chirurg care a operat mai multe persoane pe creier, deşi nu avea decât şcoala primară. Bărbatul, în vârstă de 40 de ani, avea cabinetul în localitatea Fayoum din apropierea capitalei. El a consultat aproximativ 200 de pacienţi într-o săptămână, taxa fiind de 22 lire egiptene (4,74 dolari) de pacient. Câteva persoane au necesitat o intervenţie neurochirurgicală şi chirurgul s-a apucat de treabă. Nu se ştie încă ce s-a întâmplat cu pacienţii, poliţia egipteană declanşând, o ancheta în acest sens, în timpul cercetărilor, falsul doctor şi-a susţinut nevinovăţia şi a declarat că şi-a pierdut atestatele de medic specializat în neurochirurgie obţinute în urma pregătirilor făcute timp de 12 ani în Egipt şi Germania. Anchetatorii nu cred însă această poveste, mai ales că s-au făcut verificări la facultăţile indicate de “doctor” şi nimeni nu auzise de el. Monştrii ADN sau "oamenii perfecţi" O expoziţie care pune lumea pe gânduri s-a deschis recent la New York. Artişti şi geneticieni au colaborat pentru a realiza machete sau imagini cu “oamenii perfecţi” sau “monştrii ADN”, cum au mai fost numiţi. “Nu e vorba de ceva ştiinţifico-fantastic. Datorită progreselor incredibile ale geneticii, vom putea asista peste câţiva ani la apariţia unor corcituri între oameni şi animale, cu unicul scop de a îmbunătăţi performanţele organismului uman. Tehnologia de care dispunem la ora actuală ne permite să creăm aceste noi fiinţe”, a declarat Craig Venter, unul din cei mai apreciaţi cercetători în domeniul genetic. Asta înseamnă că vor exista oameni care pot sta ore întregi sub apă, fără ajutorul unor aparate auxiliare de respirat, pentru că au branhii. Alţii care văd perfect noaptea pentru că au ochi de pisică. Sportivi care aleargă aproape la fel de repede ca un ghepard, care este cel mai rapid animal din lume. Un nou membru în familia Beckham Fosta cântăreaţă a trupei Spice Girls, Victoria Beckham, soţia fotbalistului David Beckham, a născut ieri un băiat de 3,3 kg, al cărui nume va fi Romeo. “Este leit fratele său, Brooklyn (în vârstă de 3 ani), are acelaşi năsuc şi bărbia Victoriei”, a declarat încântat căpitanul reprezentativei Angliei, la ieşirea din spital unde a fost aşteptat de sute de ziarişti, fotoreporteri şi cameramani.