Flacăra Iaşului, aprilie 2003 (Anul 4, nr. 753-776)

2003-04-01 / nr. 753

l? ~\ 1 n i B C.U. ,M. EMINESCU" IAȘI pencu Operatorii de maxi-taxi au primit o lovitură grea • Ieșenii nu vor inca calatori în picioare în mașinile acestora • toate autovehiculele firmelor de maxi-taxi vor trebui sa îndeplinească standardul Euro 3 pagina 4 ICO Asigurările malprax, alt motiv de explozie în lumea medicală E-urile aduc boala --------------------, faci cumpărăturile de la un magazin alimentar de la periferia sau din centrul Iaşului, alimentele au aceleaşi caracteristici. Comerţul cu astfel de produse, tratate cu diferiţi stabilizatori şi conservanţi, poate genera de-a lungul timpului boli grave, una dintre acestea fiind cancerul şi asta pentru că, având acordul tacit al forurilor de specialitate, în industria alimentară se folosesc numeroase substanţe naturale sau sintetice cu rolul de a îmbunătăţi calitatea produselor. Alimentele care trebuie evitate Postul Paştelui la creştinii ortodocşi mai durează încă aproape o lună, timp în care în mod cert se consumă cantităţi impresionante de nargarină. Chiar şi vânzătoarele de la magazinele alimentare recunosc faptul că în această perioadă vânzările la acest produs cresc vertiginos. Cu toate acestea, puţini oameni cunosc faptul că margarina este un produs apărut în al doilea Război Mondial, în urma raţionalizării untului. în urmă cu peste jumătate de veac cercetătorii americani au descoperit accidental că, folosind catalizatori de nichel şi un amestec de uleiuri vegetale care sunt încălzite la 150 de grade Celsius, în prezenţa hidrogenului se obţine un produs alb, asemănător untului, cu o structură moleculară identică cu cea a plasticului. Americanii au botezat produsul obţinut “margarina”, după numele soţiei (Margot) al unuia dintre savanți, urmare în pagina 2 3500 lei • 16 pagini• 278.426; 256.253 Nr. 753Marţi 1 aprilie 2003 Şoseaua Naţională nr. 43, parter 5000 de ieșeni se pot îmbogăţi de pe urma războiului din Golf. Iaşul a câştigat proiectul pentru reconstrucţia Irakului • 5.000 de locuri de muncă sunt repartizate muncitorilor din judeţul Iaşi • contractele vor fi încheiate pentru minim doi ani, iar salariile vor fi cuprinse între 3.500 şi 6.000 euro pe lună • înscrierea în baza de date se face începând de astăzi, iar formularele pentru aplicare se găsesc la biroul vicepreşedintelui Ci. Nicolae Ivanciu Consiliul Judeţean Iaşi a dat lovitura şi a reuşit să câştige proiectul pentru România, cunoscut sub numele de cod “Forţă de muncă pentru reconstrucţia Irakului”. Preşedintele CJ, Lucian Flaişer, a spus că acest proiect reprezintă cea mai importantă bătălie adjudecată de Iaşi, dar decizia Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi a Ministerului de Externe a fost corectă. “Trebuia ca oferta să fie unitară, iar cele mai multe puncte le-am obţinut pentru că în judeţul nostru sunt dezvoltate toate meseriile solicitate de proiectul ONU. Contractele se vor încheia pentru doi ani iar salariile vor fi cuprinse între 3500 şi 6000 de euro pe lună”, înscrierea demarează astăzi, iar oficialităţile judeţene se aşteaptă la un val masiv de cereri. Deocamdată, formularele de înscriere se găsesc şi se completează la biroul vicepreşedintelui CJ Niculae Ivanciu, dar se caută pentru zilele următoare un alt spaţiu. Celălalt vicepreşedinte, Gabriel Popescu, spune că deja a fost contactat primarul Iaşului. “L-am rugat pe dl Simirad să ne ajute în această problemă şi am primit asigurări că în două trei zile se va rezolva. Probabil vom primi câteva birouri în fostul sediu al Termoficării, lângă Parchetul Naţional Anticorupţie, sau în sediul central al Poştei. Oricum, trebuie să fie un spaţiu cu acces larg, pentru a evita aglomeraţia”. urmare în pagina 3 Tot Nicolae Ivanciu va face şi selecţia dosarelor Madonna rămâne proamericană Celebra Madonna se declară pro-pace, dar nu o antiamericană. Ultimul său video-clip, "American Life”, poartă un puternic mesaj anti-război, dar conform spuselor "fetei materialiste" nu trebuie interpretat ca o răzvrătire împotriva președintelui George W. Bush. Imaginile din noul clip o arată pe Madonna, alături de o trupă de dansatoare, oferind un spectacol într-o puşcărie, iar apoi creând haos la o prezentare de modă. Cântăreaţa în vârstă de 44 de ani speră ca acest clip să îndemne la înţelepciune şi dialog, dar nu se aşteaptă ca toată lumea să îi accepte punctul de vedere. Ea este bucuroasă că se poate exprima liber. Albumul "American Life” va fi lansat spre sfârșitul lunii aprilie, dar poate fi deja descărcat în formă digitală de pe internet, de la compania SoundScan. Bush şi Blair nu au voie în Biserica Naşterii Domnului Preşedintele George W. Bush, alţi demnitari americani, premierul britanic, Tony Blair, şi ministrul de externe britanic, Jack Straw, nu vor avea dreptul să treacă pragul Bisericii Naşterii Domnului din Bethleem. Motivul acestei decizii este campania militară pe care au lansat-o în Irak. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, părintele Panaritos, i-a descris pe cei menţionaţi drept criminali de război şi asasini de copii. Declaraţiile au fost făcute în timpul unui discurs pe care l-a adresat mulţimii adunate,la Betleem pentru a participa la ceremoniile închinate Adorării Sfintei Cruci. El a lansat un apel să se interzică intrarea în oraş a lui George W. Bush, Donald Rumsfeld, Tony Blair şi Jack Straw, despre care a spus că au lansat un război în care mor oameni nevinovaţi şi sunt distruse biserici și locuri sfinte din Irak. B-dul. Stefan cel Mare si Sfant nr.10, Bl. BI-B2 demisol, la CUB Tel. 0232 232847; 0723690384 e-mails nlno_class@hotmail.com 8 m c © r V m 11 <r ro ® o wwwn Ino-clnss rr<od t?l s .<|o. ro Doamnele si domnisoarele vor putea castiga lunar un contract la profesionist! In valoare de 300$ si înscrieri gratuite la agenţia de modelling & fotomodele CLASS MODELS INTERNATIONAL Iasi Trebuie doar sa trimiteti pe adresa redacției Flacara Iaşului 5 taloane împreuna cu răspunsurile la întrebările zilnice Nume:........................................... întrebare: ....................... Ce reprezintă Class Models? BTSeria...........Nr...................... Răspuns: mai mulţi; taloane, mai mulţi; şanse din câştig Candidat la alegeri, la 104 ani O norvegiancă în vârstă de 103 ani participă la alegerile locale, iar dacă va câştiga intenţionează să promoveze tinerii. Ellen Sonneland va împlini 104 ani înainte de a ocupa funcţia pentru care candidează în cadrul alegerilor locale din acest an. Ea va reprezenta Partidul Creştin-Democrat din Osen şi susţine că este în stare să citească toate documentele pe care le implică funcţia sa, deşi cu auzul nu mai stă foarte bine. "Poate că ar trebui să am un ajutor, deoarece la biserică nu aud mai nimic din ce spune preotul”, a spus bătrână, precizând însă că din punctul său de vedere, acesta nu este un handicap major. Măsuraţi-vă dimensiunile înainte de căsătorie Cercetătorii polonezi susţin că secretul unui cuplu perfect constă în potrivirea celor doi ca dimensiuni, iar ei au descoperit formula după care se poate calcula acest tip de compatibilitate. Potrivit doctorului Boguslaw Pawlowski de la Universitatea Wroclaw, bărbatul trebuie să fie de 1,09 ori mai înalt decât femeia, compatibilitatea fiind o chestiune de... gene. Cercetătorul polonez este de părere că femeile îşi caută un partener de o anume înălţime din dorinţa inconştientă de a avea copii mai înalţi. “Femeile preferă bărbaţii mai înalţi, pentru că aceştia au un statut social mai bun şi câştigă mai mult”, a declarat Pawlowski. “Rezultatele noastre arată că atât femeile cât şi bărbaţii îşi ajustează preferinţele la propriul fizic, cei mai mulţi oameni preferând un raport de înălţime de 1 la 1,09”, a adăugat el. Profesorl a ajuns la aceste concluzii după ce a studiat 600 de femei cu vârste între 19 şi 50 de ani. Scad tarifele pentru energia electrică Tarifele pentru energia electrică achitate de populaţie, preţurile de livrare a energiei pe piaţa reglementată, precum şi cele pentru serviciile de transport şi distribuţie de electricitate vor scădea, de la începutul lunii aprilie, cu 1,47 la sută, datorită evoluţiei cursului leu-dolar. Modificarea acestor tarife este inclusă într-o hotărâre a Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Tarifele valabile în prezent au fost stabilite în luna decembrie a anului trecut, pentru a fi menţinute, în dolari, la nivelul înregistrat în luna iulie. Astfel, preţul mediu la consumatorii finali a fost stabilit la un nivel de 1.713.589 lei/MWh (50,5 dolari/MWh, la un curs de 34.000 lei/dolar, luat în calcul de către ANRE la stabilirea preţului la energie). Pentru trimestrul II s-a luat în calcul un curs de 33.500 lei/dolar. Şerpi la congelator Un suedez care a încercat să omoare doi şerpi boa constrictori, punându-i într-un congelator, a fost achitat de către instanţă.. Tânărul de 22 de ani, originar din Omskoldsvik, nordul Suediei, a primit în dar şerpii de la un amic de-al său. Deoarece nu era un mare iubitor de reptile, a încercat să-i ucidă. Acesta i-ai băgat pe cei doi șerpi în congelator și i-a lăsat acolo timp de 5 ore, după care i-a părăsit pe o piatră din apropierea casei sale. Mare i-a fost mirarea, când, după câteva zile, a descoperit că un şarpe din cei doi mai trăia. Instanţa a afirmat că îngheţarea şerpilor, cu scopul explicit de ucidere a acestora este recomandată de către unii experţi în reptile, dar că tânărul trebuia să ştie că pentru o moarte sigură, şerpii trebuiau păstraţi mai mult timp în congelator. Pizza cu aur Un restaurant din Germania oferă clienţilor un sortiment de pizza cu totul ieşit din comun. Printre came, măsline, brânză şi sos de roşii sunt amestecate şi bucăţi minuscule de aur de 22 de karate. Unii dintre clienţi se tem că aurul le va face rău dacă îl înghit dar patronii dau asigurări că amestecul este inofensiv şi că nu schimbă în nici un fel gustul pizzei “demne de un rege". O porţie de pizza, de mărimea unei farfurioare de cafea, costă 33 de euro.