Flacăra Iaşului, iunie 2003 (Anul 4, nr. 804-828)

2003-06-11 / nr. 812

r i V |_ Depunerea declarațiilor fiscale se va face pe dischetă începând cu sfârşitul lunii mai, toate documentele fiscale se vor depune de către agenţii economici numai pe dischetă pagina 3 3500 lei - 16 pagini De 30 de ani vânător Inspectorul Ţigău visează la un safari • rătăcit pe poteci de munte, atacat de mistreţi, fugărit de o haită de lupi, acestea sunt câteva din experienţele de vânător ale inspectorului şcolar adjunct Doru Jigau • în cei 30 de ani de când ţine puşca în mână, a vânat peste tot, începând cu Delta Dunării, Bucovina, Neamţ, Deva, Tulcea şi terminând cu muntele • la un moment dat a fost aşa de încântat de jocul unor căpriori că a uitat că vine o puşcă în mână • visul neîmplinit rămâne un salari în Africa, cu Range Rover şi o carabină Wincester Dom Constantin Ţigău admiră armele de vânătoare încă din copilărie, perioadă în care nu de puţine ori l-a re Hotit pe bunicul său la vânătorile de vulpi sau mistreţi. La vârsta de 27 de ani însă şi-a achiziţionat prima sa armă - o carabină cu lunetă. De aproape 20 de ani este şeful grupei de vânătoare Ţibana, unde a fost “lovit”e norocul cel mare: în doar zece minute a ochit o pisică sălbatică, un iepure şi o vulpe. In prezent este posesorul a două arme - o carabină MANLICHER cu lunetă şi un BOKU. Pasiunea sa este tirul cu glonţ - o activitate extrem de delicată - ce îţi oferă numai o singură şansă pentru ochirea vânatului mare. A fost la vânat de cerbi, cocoşi de munte, mistreţi, iepuri, vulpi, pisici sălbatice. In timpul vânătorii nu a fost ocolit de pericole, ci a fost atacat chiar în nenumărate rânduri de mistreţ, a fost urmărit noaptea, mai mult de nouă kilometri de pădure, de o haită de lupi. “M-am rătăcit pe potecile munţilor şi am dormit în poala bradului învelit cu frunze”, declară Dom Constantin Ţigău, urmare în pagina 3 B.C.U.„M. EMINESCU” IAŞI PECU Rataţii Eurovisionului participă la un festival Reprezentanta MariiBritanii la Eurovision 2003, trupa Jemini, care nu a reuşit să obţină vreun punct la acest concurs, va cânta la Festivalul Guilfest din Guildford, în faţa a peste 15.000 de persoane. Tory Scott, cel care a lansat trupa Jemini, formată din Gemma Abbey şi Chris Cromby, a precizat că cei doi au devenit deja “legendă”, în ciuda umilinţei provocate de poziţia codaşă pe care au ocupat-o la concursul Eurovision, din Letonia. “Cred că este o buna idee aducerea lor în acest festival şi o şansă pentru ei de a arăta publicului ce pot face cu adevărat”, a adăugat Scott. Peste 100 de formaţii, printre care Madness, Alice Cooper, The Stranglers şi Atomic Kitten, vor fi prezente la cea de-a Xll-a ediţie a Festivalului Guilfest, care va începe pe 4 iulie. 4~ La “Purcica” se poate face plajă și băi de nămol în schimbul sumei de 35.000 lei pagina 2 Plajele însorite ale Iașului 243.161 Nr. 812 Miercuri 11 iunie 2003 Şoseaua Naţională nr. 43, parter Frontiera de răsărit, "raiul" traficanţilor de ţigări Una din cele mai importante activităţi de contrabandă are ca “vector” Republica Moldova pagina 5 Cereţi banii de pe abonamente înapoi! • directorul SC Autobuzul a permis comercializarea abonamentelor, deşi ştia că autobuzele de pe trasee vor fi tot mai puţine • Mihai Giubernea susţine că ieșenii îşi pot cere banii înapoi • pentru prima dată, Primăria nu este în totalitate de acord cu măsurile directorului Autobuzul • "în mod normal, abonamentele achiziţionate de ieșeni ar fi trebuit să fie valabile şi pe microbuze, fiind aceeaşi societate de transport în comun", afirmă Andrei Trofor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Până nu demult, SC Autobuzul, firmă a Consiliului Local, condusă de fostul şef de la DAFIS, Mihai Giubernea, era în pragul falimentului din cauza concurenţei acerbe a firmelor de maxi-taxi. Brusc, printr-o măsură care a surprins plăcut mulţi ieșeni, Autobuzul a început să opereze pe trasee cu microbuze tveco de ultimă generaţie. Afacerea s-a dovedit foarte rentabilă, astfel încât Mihai Giubernea a hotărât să renunţe la o parte din autobuze. Una dintre probleme, cea mai mare, poate, a fost însă că în acest fel aproape o mie de ieșeni au fost păcăliţi în mod grosolan. Aceasta deoarece introducerea microbuzelor pe trasee a dus la scăderea numărului de autobuze şi a redus programul de circulaţie al acestora. Cu câteva zile înainte, Autobuzul vânduse abonamente pe toate liniile la preţuri reduse, cu toate că directorul Mihai Giubernea ştia că nu vor mai valora mare lucru. Pe microbuzele care aparţin aceleiaşi firme, aceste abonamentele nu sunt valabile. De ce? Nici chiar Giubemea nu ştie bine. Abonamente pentru autobuze cu program redus Deşi Mihai Giubemea susţine că ieşenii nemulţumiţi îşi pot recupera banii aruncaţi pe abonamente, nici o persoană nu s-a prezentat până acum să primească banii înapoi. Ce spun însă cei direct implicaţi, respectiv directorul de la Autobuzul şi reprezentanţii Primăriei. Dacă Giubernea susţine că nu se află la mijloc nici un fel de păcăleală, Primăria este de altă părere. Aceasta deoarece autobuzele în care mai sunt valabile abonamentele circulă între orele 5.30 şi 8.30, iar după amiaza între 12.30 şi 18.30. “Programul autobuzelor a fost redus cu patru ore. Dar nu sunt afectaţi posesorii de abonamente. Aceştia circulă în general spre serviciu sau de la serviciu, iar orele între care circulă autobuzele le acoperă. Dacă sunt ieşeni nemulţumiţi, îi aşteptăm la sediul firmei, să-şi recupereze banii daţi pe abonamente”, a declarat Mihai Giubernea. Reamintim că preţul unui abonament a scăzut brusc, cu câteva zile înainte de introducerea microbuzelor, de la 240.00 la 180.000 lei. Autobuzul încasa lunar 200 milioane de lei prin abonamente, astfel că un calcul simplu indică aproape 1.000 de ieşeni păgubiţi. E drept, paguba nu este chiar uriaşă mai ales că autobuzele în care sunt valabile abonamente circulă Dar cum merg acestea? însuşi directorul firmei recunoaşte că numărul autovehiculelor de pe trasee a fost redus şi, dintre cele care circulă zilnic, multe sunt defecte şi se întorc în garaje la primele ore ale dimineţii. Directorul de la Autobuzul Mihai Giubernea, a scos la vânzare abonamente pentru autobuze pe cale de dispariție urmare în pagina 2 e . Femeile evită pilulele contraceptive de teama că ar putea căpăta trăsături masculine, relatează un studiu de specialitate efectuat de o societate nonguvernamentală. La această concluzie au ajuns specialiștii români în planificare familială care au constatat că în continuare, avortul rămâne una dintre metodele preferate de femei pentru a scăpa de copiii nedoriţi. După 89 şi pe piaţa românească au apărut zeci de metode contraceptive. Femeile însă erau prea obişnuite cu întreruperile ilegale de sarcină. Aşa că în mare parte au rămas fidele acestei metode. Chiar dacă au aflat de pilule contraceptive reprezentantele sexului frumos se tem de efectele adverse pe care le-ar putea avea. Medicii spun că de multe ori pilule sunt chiar indicate pentru a regla dezechilibrul hormonal. Mai mult, acest tip de contraceptiv previne cancerul de col uterin şi nu unele cazuri chiarte sân. Totuşi, dacă nu sunt luate în urma unui control medical şi a unei indicaţii făcute de specialist, pilulele pot deveni periculoase. Chiar dacă din farmacii se pot achiziţiona fără reţetă este bine ca înainte de a le cumpăra femeia să treacă pe la un cabinet de planificare familială. Consultația la un astfel de cabinet este gratuită. ■#„ . Româncele se tem de contraceptive Stallone face un film despre uciderea lui Tupac şi a lui Biggie Actorul Sylvester Stallone (foto) a anunţat că va fi scenaristul, regizorul şi unul dintre actorii principali ai unui film despre uciderea legendelor rap Tupac Shakur şi Biggie Smalls, a anunţat, duminică, presa britanică Filmul, care se va numi “Rampart Scandal”, ar trebui să fie realizat anul viitor. Stallone va juca alături de Russell Poole, un detectiv din Los Angeles care a fost implicat într-un scandal de corupţie. Filmul începe cu câteva secvenţe în care personajul intepretat de Stallone investighează crimele ale căror victime au fost Shakur și Smalls. Povestea este spusă din mai multe perspective și marchează prima apropiere a starului american de cultura afro-americană. Shakur și Smalls au fost victimele a două crime comise în 1997. Primul a fost împușcat în Las Vegas, în timp ce cel de-al doilea a fost ucis după o ceremonie de decernare a unor premii muzicale în Los Angeles. Licitaţie caritabilă cu ochelarii de soare ai vedetelor Sir Elton John (foto), Anastacia şi Holly Valance se numără printre starurile care şi-au donat ochelarii de soare pentru o licitaţie în scopuri caritabile. Sir Elton a renunţat la ochelarii de soare marca LA Eyeworks, în timp ce Anastacia a donat o pereche de ochelari Dolce & Gabbana. Actriţa Minnie Driver şi-a donat ochelarii special creaţi pentru ea de designer-ul Labei Chloe. Printre starurile care au răspuns afirmativ la această acţiune se numără modelul Jodie Kidd şi actorul Robson Green. w  * ■ * . f »és«f