Flacăra Iaşului, iunie 2003 (Anul 4, nr. 804-828)

2003-06-25 / nr. 824

Giubernea demite şoferii care nu îndeplinesc planul la încasări Până la sfârşitul anului 2003, Autobuzul intenţionează să mai achiziţioneze încă 20 de microbuze tveco pagina 3 B.C.U. „M. EMINESCU" IAȘI PECXJ Saddam îşi negociază capitularea? O scrisoare redactată de fostul dictator de la Bagdad a parvenit forţelor americane de ocupaţie pagina 4 11 elevi au fost depunctaţi pe nedrept la Capacitate ISJ a hotărât sancţionarea profesorilor care au comis erorile de evaluare a 3500 lei - 16 pagini S 243.161 Nr. 824 - Miercuri 25 iunie 2003 tezelor pagina 2 Astărăstoaie vrea să demonteze un tun dat de barosanii de la Bucureşti Afacerea Halpraxis • Potrivit deciziilor Casei Naţionale de Asigurări de Sânâtate medicii sunt obligaţi sa încheie poliţe de asigurare de răspundere profesională numai la anumite societăţi de asigurare • Consiliul Concurenţei a analizat plângerea Colegiului Naţional al Medicilor şi a solicitat, în luna mai, anularea deciziei • cu toate acestea, CNAS continuă sa-i şantajeze pe medici platindu-le serviciile doar la prezentarea unei poliţe de asigurare încheiată cu societăţile agreate de la centru • drept urmare, Colegiul Medicilor din Iași a dat în judecată CNAS Potrivit unei hotărâri aberante a reprezentanţilor Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), salariaţii din sistemul de sănătate sunt obligaţi să încheie poliţe de asigurare de răspundere profesională, binecunoscutul malpraxis. . Din punctul de vedere al slujitorilor lui Hipocrat impunerea unei anumite firme de asigurare-reasigurare este o absurditate, ţinând cont că în funcţie de specialitatea practicată sumele aflate în joc nu sunt deloc de neglijat. La acea dată, Eugeniu Ţurlea, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate anunţa că doar 4 societăţi de asigurări din cele 13 înscrise la selecţie s-au încadrat în criteriile şi punctajul necesar pentru a vinde poliţe malpraxise de răspundere civilă pentru practică medicală defectuoasă) angajaţilor din sistemul sanitar. Drept urmare, doctorii trebuie să îşi asigure greşelile din sala de operaţie sau cabinete la “Astra” sau “Unita”, farmaciştii la Societatea de Asigurări “Ion Ţiriac” iar asistenţii medicali la “Asirom”. Decizie ilogică şi ilegală Nemulţumirile vin din partea tuturor celor asiguraţi cu forţa astfel încât preşedintele Colegiului Medicilor Iaşi a atacat în contencios administrativ această hotărâre nedemocratică. “Această iniţiativă a fost luată mai întâi de Colegiul Naţional al Medicilor şi de curând şi de Colegiul Medicilor Iaşi. Am recurs la această măsură deoarece impunerea făcută de Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate este o decizie nedemocratică, lipsită de temei legal şi de logică. De aceea am solicitat anularea ei”, a declarat prof.dr.Vasile Astărăstoaie, preşedintele Colegiului Medicilor. Decizia Colegiului Medicilor este cu atât mai justificată cu cât preşedintele CNAS nu a putut preciza care au fost criteriile după care a fost făcută selecţia societăţilor, dar a ţinut să menţioneze că sumele pentru care au fost făcute asigurările de răspundere civilă sunt rezonabile, iar conducerea Casei Naţionale de Sănătate apără interesele asiguraţilor. Decizie indecentă Preşedintele Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate, Eugeniu Ţurlea, a emis în luna martie Decizia 139 privind acreditarea societăţilor de asigurare-reasigurare pentru încheierea de asigurări de răspundere civilă profesională în sistemul sanitar. Altfel spus, CNAS obliga medicii şi asistenţii să încheie contracte de asigurări numai cu patru societăţi de asigurări. Prin aceste maşinaţiuni reprezentanţii CNAS favorizau patru societăţi de asigurare şi reasigurare, fiind astfel îngrădit unul din drepturile oferite prin constituţie, acela de liberă alegere. Acest fapt a stârnit la vremea respectivă un val de proteste atât în rândul medicilor cât şi în cel al asistenţilor care în cele din urmă au degenerat în manifestări de protest. Drept urmare au fost depuse sesizări ale încălcării drepturilor angajaţilor din sistemul de sănătate, urmare în pagina 3 Bordura liniei de tramvai din Alexandru va dispărea Citadin a muncit doi ani degeaba • viceprimarul Gheorghe Nichita a înfiinţat o comisie pentru evaluarea utilităţii bordurii liniei de tramvai din Alexandru • comisia va colabora şi la alte planuri ale Primăriei Viceprimarul Gheorghe Nichita a declarat, ieri, că sesizările repetate din presă l-au condus spre o decizie care vizează bordura liniei de tramvai din Alexandru cel Bun. Reamintim că linia pe care circulă tramvaiele 5 și 6 este mărginită, pe ambele sensuri, de o bordură care încurcă traficul auto, fapt semnalat de aproape doi ani de către conducătorii auto. Bordura a fost montată de Citadin, beneficiar fiind fostul RATC, în prezent RATEC. “în urma repetatelor sesizări din presă referitoare la bordura liniei de tramvai din Alexandru cel Bun, am decis înfiinţarea unei Comisii Tehnico-Economice. Aceasta va decide, în cursul zilei de astăzi şi în zilele următoare, care este utilitatea bordurii instalate acolo. Vrem să vedem de ce, cum şi cine a dispus instalarea bordurii, precum şi ce alternative putem aplica în zonă. Ulterior, comisia va avea un rol consultativ şi în privinţa altor proiecte din oraş, referitoare la zona Copou, Piaţa Eminescu şi altele”, a declarat Gheorghe Nichita. Acesta a adăugat că din comisie fac parte, pe lângă şeful Direcţiei Tehnice, Mihai Chirica, profesori universitari din cadrul Politehnicii şi din cadrul Universităţii “Al.I. Cuza”. Iulian MOFTEESCU Sandale cu chipul lui Iisus Un magazin danez a anunţat recent că vinde papuci cu chipul lui Isus Hristos şi a Fecioarei Maria, acestea după ce biserica s-a opus în mod evident acestui lucru. Sandalele au toate mărimile de la numere mici pentru copii până la adulţi. Ideea fabricării acetui tip de sandale i-a venit proprietarului unui lanţ de magazine, după ce a văzut că vânzările la aceste articole scăzuseră de mult. Protestatarii, care s-au adunat cu sutele în faţa magazinului au distrus sute de astfel de exemplare, restul fiind ascunse în depozit până la liniştirea spiritelor. / Trimite 5 taloane completate pe adresa redacţiei Flacăra Iaşului până pe 29 iunie 2003 şi poţi fi chiar tu câştigătorul unui curs gratuit de limba engleză. Extragerea va avea loc pe 1 iulie 2003. NUME...... PRENUME ADRESA B.I. TELEFON Fermierii mexicani protestează în chiloţi Zeci de fermieri mexicani au demonstrat doar în chiloţi, deorece guvenul a aprobat o lege care i-ar discrimina pe aceştia în ceea ce priveşte lucrul pământului. Protestul a scos în stradă zeci de fermieri nemulţumiţi. “Protestăm în acest fel deoarece acesta este singurul mod în care ne putem face auziţi”, a spus un fermier de 45 de ani. închisoarea mai bună decât nevasta Un deţinut italian care a fost eliberat din închisoare pentru bună purtare l-a rugat pe directorul penitenciarului să-i mărească pedeapsa pentru a nu se întoarce acasă. Bărbatul, în vârstă de 40 de ani a stat cu soţia sa, după ce a părăsit închisoarea aproximativ 72 de ore, după care s-a întors de urgenţă înapoi. Purtătorul de cuvânt al închisorii a declarat că bărbatul a fugit de acasă din cauza soţiei sale, cu care nu suporta să stea, şi că nu doreşte decât să scape de ea cât mai curând. Directorul închisorii i-a refuzat însă cererea, pe motiv că acesta îşi ispăşise pedeapsa, şi că nu mai avea nici un motiv să mai stea după gratii. Reclamă macabră Un spot Tv care a făcut furori în lume a fost retras de pe piaţă din cauze absolut obiective. Spotul american care făcea reclamă la o cremă de faţă suna în felul următor: “o piele după care să mori”, şi prezenta o femeie moartă, care se dăduse în prealabil cu această cremă. Canalul de televiziune care prezentase această cremă, a fost amendat şi i s-a interzis publicarea spotului. Şi-a trimi tricoul la 4500 de mile Un bărbat originar din Hampshire care lucra în Alaska şi-a trimis tricoul favorit la 4500 de mile distanţă mamei sale pentru a i-l spăla. Matthew Hughes de 22 de ani îşi pătase tricoul cu Cola, şi pentru că fata nu a dispărut în urma spălării, acesta s-a hotărât să îl trimită mamei sale. Mama sa, Kay a afirmat că acesta este primul lucru pe care l-a primit de la fiul său, de când a plecat de acasă, în urmă cu șase luni. Mama grijulie s-a amuzat destul de mult, dar apoi l-a spălat și i-a trimis fiului drag tocmai la Alaska. Christina Rieci a du în mintea fantomelor în spatele platourilor de filmare, Christina Ricci are serioase probleme cu fantomele, într-un interviu postat pe site-ul Teenhollywood. com, vedeta a precizat faptul că, în 1999, când filma alături de Johnny Depp pentru “Legenda călărețului fără cap”, era vizitată la mod constant de fantome. Astfel, la Charlotte Street Hotel, a primit vizita unei bătrâne din lumea de dincolo care s-a spălat cu periuţa ei de dinţi Actriţa italiană Christina Ricci a adăugat că nu a schimbat camera, pentru a nu o supăra pe fantoma despre careea crede că este de vârsta a treia.