Flacăra Iaşului, iulie 2003 (Anul 4, nr. 829-855)

2003-07-01 / nr. 829

Iocal Martí ] iulie 200?HkXmMu. Doar trei noi consilieri locali au primit votul de validare este posibil ca datorita fuziunii cu PSD, Partidul Moldovenilor sa piardă doua locuri de consilieri • până la elucidarea problemelor juridice au primit votul de validare doar trei supleanţi In cadrul şedinţei Consiliului Local a avut loc validarea unor noi consilieri. Surprizele şedinţei au apărut în momentul în care, după exprimarea voturilor, doi din supleanţi nu au fost validaţi. Astfel, în conformitate cu documentele de susţinere, supleanţii veniţi de pe listele Partidului Moldovenilor nu au primit acordul iar validarea acestora în funcţii a fost amânată. Deşi părea să fie de bun augur fuziunea Partidului Moldovenilor (PM) cu partidul de guvernământ, aleşii veniţi din tabăra lui Simirad îşi pot pierde locul în Consiliul Local. Acest lucru este posibil deoarece fuziunea dintre cele două partide nu a fost validată sau înregistrată la Bucureşti. Astfel, PM se “bucură” încă de putere juridică până pe 17 iulie. Candidaţii propuşi de Partidul Moldovenilor, Ecaterina Olaru şi Mihai Lupu, au asistat neputincioşi cum începerea activităţii lor politice a fost amânată. După primirea veştii aceştia au părăsit sala de şedinţe. Mihai Lupu şi Ecaterina Olaru au declarat că vor aştepta ca situaţia juridică a Partidului Moldovenilor să fie analizată iar în situaţia în care vor pierde, aceştia nu vor cere acţionarea în judecată a hotărârii. Reprezentanţii opoziţiei în CL au menţionat că cei doi supleanţi ai PM s-au grăbit între timp să se înscrie pe listele PSD iar în această situaţie Mihai Lupu şi Ecaterina Olaru nu mai pot fi numiţi în funcţii. De mai mult noroc s-a bucurat Bogdan Stănescu preluat de pe listele PD iar din partea PSD au fost validaţi Octavian Petrescu şi Ioana Maria Georgescu. Termen până pe 14 iulie Reamintim că datorită aplicării legii 161 publicată în 2003, un număr de cinci consilieri locali şi-au exprimat hotărârea de a părăsi această activitate. Renal Puşcaşu a dorit să se întoarcă la funcţia care a deţinut-o anterior, cea de funcţionar public. Gheorghe Nichita şi Vasile Munteanu au optat în conformitate cu legea incompatibilităţii pentru funcţiile de viceprimari. Tudor Leonte a renunţat la calitatea de consilier local şi a devenit înalt funcţionar public al Prefecturii. Ioan Haraga a dorit să îşi continue activitatea de director general al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor. Pentru rezolvarea problemelor juridice existente în cadrul Partidului Moldovenilor, consilierii au oferit ca termen maxim data de 14 iulie când va fi organizată o şedinţă extraordinară a CL. Felicia CILINSCHI Din cauză că fuziunea cu PSD nu a fost validata, fostul partid al primarului riscă sa piardă doi consilieri Va fi bătaie pe locurile de clasa a IX-a • absolvenţii de gimnaziu cu medii mari din alte judeţe vin sa ia locurile bune din liceele ieşene Absolvenţii claselor a VIII-a din alte judeţe par să obţină în acest an cele mai bune locuri scoase de către conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi la admiterea în clasele a IX-a de liceu. “La centrul de înscriere instituit de către ISJ Iaşi pentru absolvenţii claselor a VIII-a din alte judeţe, s-au înregistrat până în prezent un număr ridicat de dosare ale elevilor ce deţin medii de admitere foarte mari, comparativ cu anii din urmă”, a declarat Gabriela Păduraru, purtător de cuvânt al ISJ Iaşi. Per total, până în prezent, s-au înscris pentru locurile claselor a IX-a din judeţul Iaşi, peste 100 de elevi din alte judeţe, dintre care aproape 20 au medii între 9,00 şi 10,00, peste 30 elevi cu medii între 8,00 şi 9,00, aproape 30 cu medii cuprinse între 7,00 şi 8,00, peste 10 elevi cu medii între 6,00 şi 7,00 şi aproape 10 cu medii între 5,00 şi 6,00. “Numai astăzi s-au înscris trei elevi cu medii între 9,00 şi 10,00, patru elevi cu medii între 7,00 şi 8,00, şapte elevi cu medii între 8,00 şi 9,00 şi nouă elevi cu medii între 6,00 şi 7,00”, a mai spus Gabriela Păduraru. Alice SAVA Găinar fugărit de săteni Una din nopţile trecute nu a fost prea norocoasă pentru Viorel Cătuşeanu, de 49 de ani, din satul Pietrărie. După ce a băut pe rupte la bodega din localitate, acestuia i s-a făcut poftă de o friptură, şi cum în bătătura lui nu mai scurma nici o orătanie, Cătuşeanu s-a orientat spre gospodăria vecinilor. Aşa că, în ciuda orelor târzii din noapte, individul a sărit gardul şi s-a oprit cu mâinile drept în poiata lui Adrian Todirică. Speriate de vizitatorii nocturn, zburătoarele au început să chirăie şi până să le rupă gâtul, câinele din ogradă a început să latre, sculând din somn proprietarii. Mai tânăr şi mai iute de picior, Alexandra Todirică, fiul păgubaşului, a început urmărirea găinarului pe uliţele satului. Alertaţi, mai mulţi vecini au pornit şi ei după hoţul cu poftă de friptură. Deşi a încercat să scape de urmăritori, sărind dintr-o grădină în alta, Viorel Cătuşeanu a fost prins în cele din urmă de gospodari, care până la sosirea poliţiei i-au mai dat câte un ghiont, astfel încât, cel puţin pentru o vreme, găinarului îi va dispărea pofta de copane. (M.I.) PENTRU MOTOARE DE DISTRIBUITOR NAȚIONAL TEL/FAX: 0232-257611; 243099 IAȘI e-mail: sates@diaton.com Licitaţie pentru achiziţionarea de păcură şi cărbune • pentru a trece de iarna lui 2003-2004, CET are nevoie de 135.000 tone de combustibil • achiziţionarea huilei şi a păcurei se va face în urma unor licitaţii publice restrânse Conducerea CET vrea să organizeze licitaţii restrânse pentru achiziţionare de combustibil pentru căldură. Deoarece stocul actual al societăţii este insuficient pentru asigurarea furnizării agentului termic către populaţie, în iarna lui 2003-2004, în şedinţa de ieri a CL, directorul CET, Ion Mihai, a solicitat completarea rezervelor de combustibil. 300 de miliarde de lei pentru combustibilul din iarna viitoare Potrivit raportului prezentat de şeful CET autorităţilor locale, unitatea mai are nevoie de cel puţin 120.000 tone de huilă şi alte 15.000 tone de păcură, drept pentru care la sfârşitul lunii iulie va fi organizată o licitație publică restrânsă. “Am luat în calcul cotaţiile păcurei sosite la SC CET Iași în sezonul de iarnă 2002-2003. Astfel cotaţia estimată este de 145 de dolari /tonă, adică 4.775.285 lei/tonă, la un curs de 32.933 lei/USD. Pentru huilă, prețul estimat este de 59 de dolari/tonă, adică 1.951.543 lei/tonă la un curs de 33.077 de lei/USD” a declarat directorul CET, Ion Mihai. Per total,, pentru cele 135.000 de tone de combustibil societatea are nevoie de peste 300 miliarde de lei pentru achiziţionarea de păcură şi huilă. Persoanele desemnate de către Consiliul Local Municipal să facă parte din comisia de evaluare a licitaţiei sunt primarul Constantin Simirad şi viceprimarul Gheorghe Nichita. în funcţie de rezultatele obţinute la licitaţie, aprovizionarea cu huilă a judeţului va fi făcută în perioada august-octombrie 2003. Atribuirea contractelor de achiziţie publică de combustibil se va face pe baza procedurilor de licitație publică restrânsă. Combustibilul ce va fi procurat de către SC CET Iaşi se va face prin finanţare din surse proprii sau plată prin credite cu garanţie guvernamentală. (C.S., F.C) Scrijelit cu un cuţit pentru că nu vrea să se însoare Din cauza unei nopţi petrecute la hotel în compania unei femei, un amorez şi fratele său au ajuns la spital în stare foarte gravă. La sfârşitul săptămânii trecute fraţii Sergiu şi Liviu Luca, de 18 ani şi, repectiv, de 17 ani, din localitatea Leţcani, au fost victimele unei agresiuni în satul Găureni, comuna Miroslava. Din cauza multiplelor plăgi tăiate pe braţe şi antebraţ cei doi fraţi au fost aduşi la Spitalul Clinic de Urgenţe. După ce Liviu a petrecut o noapte la hotelul Basarabia împreună cu prietena sa Tatiana Avădani, de 16 ani, care locuieşte în satul Găureni, comuna Miroslava, tatăl fetei s-a prezentat la domiciliul băiatului pentru a-i cere acestuia să stabilească data nunţii, avertizându-l totodată că în caz contrar va reclama la poliţie că minora a fost violată. Pentru a demonstra că vorbeşte serios, Gheorghe Avădani, tatăl tinerei, şi-a lăsat fata acasă la Liviu Luca. După două zile bărbatul s-a răzgândit şi a venit la domiciliul băiatului pentru a-şi lua fiica acasă. Sâmbătă, în timp ce Liviu şi fratele său Sergiu se aflau la un internet din Tg.Cucu, au fost căutaţi de Mihai Avădani, fratele fetei, pentru a discuta. Drept urmare, cei trei tineri au urcat într-un taxi şi au plecat spre localitatea Găureni. Odată ajunşi la locuinţa fetei cei doi fraţi Luca au fost ţinuţi de mâini de Mihai Avădani în timp ce tatăl său îl tăia pe tânărul amorez cu un cuţit de bucătărie la ambele mâini, iar pe Sergiu la antebraţul stâng. Tinerii au scăpat ca prin urechile acului de cei doi schingiuitori şi au revenit în oraş cu taxiul, după care s-au internat la spitalul de Urgenţe. între timp Gheorghe şi Mihai Avădani au dispărut de la domiciliu. (M.I.) Gafă de proporţii în asigurările de sănătate continuare din pagina 1 “In urma verificării codurilor numerice s-a observat că membrii familiei lor au fost înscrişi automat pe două liste. Unii dintre ei nu au trecut niciodată pragul acestor medici dar şi-au ales propriul medic de familie. Drept urmare, membrii familiilor celor care lucrează în domenii care au propriile case de asigurări vor fi scoşi de pe aceste liste şi vor rămâne pe listele medicilor de familie. Până se vor lămuri lucrurile medicii de familie care au contracte cu Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate, care au fost notificaţi că unii asiguraţi apăreau pe listele altor case, pot să-i primească cu două condiţii: verificarea calităţii de asigurat adică pe carnetul de asigurat să aibă data ieşirii de la fosta casă de asigurări sau să dea o declaraţie pe proprie răspundere că nu mai au contracte cu alte case”, ne-a declarat conf.dr. Liviu Druguş, purtătorul de cuvânt al Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate. El a precizat că în acest din urmă criteriu se încadrează studenţii care învaţă în alte judeţe decât cele în care îşi au domiciliul stabil. Decizie incorectă? Reacţia medicilor nu s-a lăsat aşteptată cu atât mai mult cu cât de azi intră în vigoare această decizie. “Nici măcar nu am ştiut de aceste dispoziţii ale preşedintelui CNAS. Recent ni s-a cerut din partea Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate să efectuăm o evidenţă cu pacienţii care se află pe două liste dar nu ni s-a explicat pentru ce. Este anormal ce se întâmplă, mai ales că nu este vina noastră. Aceştia sunt bani munciţi. Nouă ne iau banii fără să ţină cont că nu suntem vinovaţi că nu a fost făcută o centralizare la timp”, a declarat Tany Bernstein, preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Iaşi. (D.M.)