Flacăra Iaşului, iulie 2003 (Anul 4, nr. 829-855)

2003-07-22 / nr. 847

1 "li" Discursuri cu tâlc la numirea lui Avarvarei Prefectul Ioan Avarvarei a fost numit în funcție de delegatul Guvernului, Gabriel Oprea. Ministrul Delegat pentru Administraţia Publică pagina 2 3500 lei - 16 pagini Chitaru merge la Strasbourg • după ce a fost eliberat de Parchet, timp de 30 de zile nu are voie sa părăsească oraşul • el îi acuză pe senatorii Solcanu şi Mocanu de interese personale Alecu Chitaru, personaj situat din nou în centrul atenţiei publice, a fost eliberat de procurori vineri dimineaţă, dar timp de 30 de zile nu are voie să părăsească municipiul Iaşi. În prezent se află la casa sa din Bucium, unde se adăposteşte de soare la umbra unui cearşaf, agăţat în poartă. Pe cearşaf, acesta a pictat o sumedenie de acuze la adresa senatorilor Ion Solcanu şi Vasile Mocanu, a conducerii Poliţiei ieşene, a subprefectului Corneliu Rusu-Banu toţi aceştia fiind numiţi “duşmani ai dreptăţii”. “Miercuri, aflându-mă pe pământurile ţăranilor, mi s-a adus o citaţie de la comisarul Drumea. Nu am vrut să o primesc, dar a doua zi la ora 8:30 m-am prezentat de bunăvoie la Poliţie. Aici am argumentat cererile ţăranilor din judeţul Iaşi, iar personalul din cadrul Poliţiei s-a purtat frumos cu mine. Vineri dimineaţă am fost eliberat”, a spus Alecu Chitaru. El consideră că, în spatele acestei tentative de incriminare a sa sunt senatorii Ion Solcanu şi Vasile Mocanu care, după spusele lui Chitara, deţin controlul Fermei Pomicole de la Bălţaţi, precum şi a altor terenuri din Paşcani, Ruginoasa şi Războieni, urmare în pagina 3 Demi nu mai vrea copii Superba Demi Moore (foto) le-a dezvăluit prietenelor principalul atu al unei relaţii cu un bărbat mult mai tânăr “Deşi uneori nu prea ştie ce face, poate s-o facă toată noaptea!” Numai că relaţia ei cu frumosul Ashton Kutcher, de 25 de ani, e privită cu mult mai multă seriozitate de el, căci se aude că Ashton ar dori ca iubita lui în vârstă de 41 de ani să îi devină soţie şi să îi dăruiască un copil, pe care ea nu îl vrea. La problemă! Hjţî !*|‘ ’ Flacăra Iaşului îţi oferă şansa de a câştiga unui_________ gratuit, care include un tratament complet! Tot ce ai de făcut e să trimiţi pe adresa redacţiei 2 taloane completate până pe 9 august 2003. Consultaţia vă este oferită de cabinetul de stomatologie estetică Stoma. Extragerea câștigătorului va avea loc In data de 11 august 2003 la sediul cabinetului Stoma. iunie.......................................... Adresă........................................... B.I.: seria.......br.................Telefon B.C.U. „M. EMINESCU” IAŞI PECU Hemofilicii trebuie să împartă între ei o singură fiolă de Factor VIII Ei trebuie să aibă grijă să nu se lovească sau să fie înţepaţi de vreo insectă pentru că pot muri din cauza hemoragiilor pagina 3 243.161 Nr. 847 - Marti 22 iulie 2003 Şoseaua Națională nr. 43, parter Iliescu sugerează un recurs în anulare în acest mod, șeful statului nu ar mai putea fi învinuit că l-a graţiat pe “Luceafărul huilei” pagina 5 Un psihiatru ieşean recomandă lectura pentru a scăpa de boli Citeşti şi te însănătoşeşti Un psihiatru ieşean recomandă lectura în combaterea afecţiunilor psihice. în opinia sa, tulburările de adaptare sau de comportament, stresul post-traumatic şi fobiile pot fi tratate simplu, fără a recurge la medicamente, doar citind pur şi simplu o carte, însă nu orice carte, ci pe aceea potrivită afecţiunii pacientului. Acest gen de lectură reprezintă în fapt extinderea tratamentului la baza căruia stau povestirile terapeutice, o terapie recomandată de mai mulţi ani de medicii psihiatri şi psihologi. “Intr-o localitate îndepărtată se dezlănţuie dintr-o dată o furtună puternică care provoacă mari inundaţii. Un cetăţean credincios refuză până în ultimul moment ajutorul semenilor săi motivând că el contează pe ajutorul dat de Dumnezeu şi numai atât. Refuzul său merge până acolo încât omul se îneacă. Ajungând în Rai îi cere socoteală Domnului reproşându-I că nu L-a ajutat atunci când avea nevoie. Dumnezeu îi răspunde: “Ţi-am trimis atâţia oameni care ar fi putut să te salveze şi tu i-ai refuzat”. De unde şi zicala Dumnezeu dă dar nu-ţi pune şi-n traistă. O astfel de povestire cu efect terapeutic a prescris, recent, psihiatrul Gabriel Crampei pentru vindecarea unui bărbat ce suferea de tulburări de adaptare. Povestiri terapeutice asemănătoare celei de mai sus sunt folosite în dese rânduri pentru a vindeca tulburările de natură conjugală sau pentru tratamentul persoanelor care trec prin așa-numitele crize de identitate sau tulburări de personalitate. Importantă este sugestia “Un rol deosebit în aplicarea acestei metode îl are puterea sugestiei. O astfel de povestire induce o anumită atitudine faţă de viaţă, un anumit comportament în raport cu problemele ce apar odată cu aceasta”, a spus dr. Gabriel Crampei. El compară efectul povestirilor terapeutice cu cel avut de lectura operelor cu caracter religios de către persoanele înclinate spre credinţă. “Bolnavul îşi limitează capacităţile de apărare devenind un fel de obiect deteriorat ce aşteaptă intervenţia unui medic pentru «a-l repara». Cu cât este depăşit de boală, cu atât trebuie să creadă mai mult în medicul său, iar credinţa este comportamentul cel mai propice pentru apariţia comportamentului sugerat”, a spus Crumpei, urmare în pagina „ Povestiri!» folosite de dr. Gabriel Crumpei au un efect terapeutic deja testat şi sunt recomandate pentru anumite afecţiuni psihice Ringó Starr ar aboli monarhia Ringó Starr, fost baterist al trupei Beatles, este de părere că monarhia ţine de domeniul trecutului şi ar trebui abolită după ce domnia actualei regine va lua sfârşit. Deşi a fost decorat de regină, împreună cu restul trupei în 1965, Ringó crede că oamenilor nu prea le mai pasă de familia regală. El a declarat ziarului The Sun: “Americanii îi iubesc, dar mie mi se pare că le-a cam trecut vremea. Nu avem nevoie de un rege. Cred că totul ar trebui să se termine o dată cu domnia reginei Elizabeth”. “Dacă te duci la Buckingham să asişti la schimbarea gărzilor, habar nu ai dacă regina este înăuntru şi de fapt nimănui nu-i pasă de acest lucru. Toată lumea merge să vadă gărzile. Aşa că am putea păstra gărzile, fără membrii familiei regale”, sugerează Starr. Dinţi frumoşi şi sănătoşi! Formele lui J-Lo sunt trucate Posteriorul celebrei cântăreţe şi actriţe Jennifer Lopez a fost micşorat în fotografiile publicitare pentru noul ei film, comedia romantică “Gigli”, informează site-ul Ananova. J-Lo s-a declarat nemulţumită de decizia casei de producţie Columbia Pictures de a-i micşora posteriorul în fotografiile publicitare în care apare alături de logodnicul ei, Ben Affleck, care îi este partener în acest film. “Sunt absolut şocat Cine ar fi crezut că s-ar putea întâmpla aşa ceva la Hollywood?”, a spus purtătorul de cuvânt al artistei. La începutul acestui an, în urma unui sondaj de opinie realizat pe Internet, mai bine de 2.000 de cinefili au votat posteriorul lui J-Lo ca fiind cel mai sexy de la Hollywood. Lopez, în vârstă de 33 de ani, l-a întâlnit pe Affleck, anul trecut, în timpul filmărilor la “Gigli”. Filmul va fi lansat, în SUA, la sfârşitul acestei luni. Studenţii americani nu ştiu deloc istorie O investigaţie realizată de o organizaţie neguvernamentală din SUA, American Council of Trustees and Alumn, a relevat că studenţii americani nu cunosc istoria ţării lor, rezultatele anchetei fiind considerate şocante. Jumătate din cei chestionaţi în 55 de colegii au afirmat că Germania, Italia şi Japonia au fost aliaţi ai SUA în cel de-al doilea Război Mondial. 35 la sută dintre persoanele chestionate au declarat că formula marxistă a comunismului “de la fiecare după posibilităţi, fiecăruia după necesităţi” este înscrisă în Constituţia SUA. Brad Pitt îşi face hoteluri împreună cu prietenul lui, George Clooney, şi cu soţul lui Cindy Crawford, Rande Gerber. Brad Pitt vrea să facă un lanţ mondial de hoteluri de lux, care să-şi răsfeţe clienţii aleşi pe sprânceană. Primul stabiliment se va afla în Las Vegas, iar Pitt caută deja o locaţie pentru clădirea ale cărei planuri le va desena el. Pasionat de arhitectură, starul şi-a luat un an liber ca să-şi renoveze două clădiri de pe proprietatea din Hollywood Hills. Julia Roberts are probleme de sănătate Actriţa hollywoodiam Julia Roberts a acuzat dureri în zona pieptului şi şi-a piedut cunoştinţa pentru câteva secunde, în timp ce se afla în vacanţă. Actriţa se afla în Italia, sărbătorind an de la căsătoria cu Danny Moder. Când Julia a început să se simtă rău, Moder a chemat ajutoare, fiind convins că soţia lui are un atac de cord. Singurul specialist din insula Pantelleria din sudul Siciliei, unde cuplul îşi petrecea vacanţa, nu a fost de găsit. Actriţa şi-a revenit în cele din urmă, după ce a luat nişte medicamente cumpărate de la farmacia din sat. “Julia se pregătea pentru cină când au început durerile. Erau atât de puternice, încât a devenit brusc palidă şi a căzut pe pat”, a spus un prieten. “Era albă ca varul şi îşi ţinea mâna pe piept. Danny a fost convins că e vorba de un atac de cord (...) A stat foarte mult la soare în ultimele zile şi nu s-a protejat, a consumat alcool şi alimente foarte condimentate”, a mai adăugat prietenul. Sharon Stone iese în lume La o săptămână după ce soţul ei, Phil Bronstein, a intentat divorţ, Sharon Stone a fost văzută distrându-se de minune prin diverse localuri din Los Angeles. Nu s-a dus ea în cluburi, ci la restaurante selecte, dar martorii spun că frumoasa blondă era mereu înconjurată de prieteni veseli şi că râsetele care veneau de la masa lor atrăgeau atenţia tuturor. Inclusiv, într-una din seri, lui Adrien Brody, care a venit să îşi prezinte omagiile actriţei în vârstă de 45 de ani. De fapt, proaspătul laureat cu Oscar a fost atât de fermecat de Sharon încât nu a mai plecat de la masa ei până la două noaptea.