Flacăra Iaşului, august 2003 (Anul 4, nr. 856-881)

2003-08-01 / nr. 856

uol ât costă nerespectarea regulilor de circulaţie Pentru 15 puncte vă pierdeţi permisul. Totuşi, la aceste puncte se adaugă şi plata unor amenzi piperate pagina 4 Portavocea lui Chitaru a răsunat la Prefectură Peste 50 de ţărani s-au adunat ieri în faţa Prefecturii aşteptând apariţia preşedintelui Ion Iliescu pagina 3 Ceferiştii aşteaptă ordinul de disponibilizare Reducerile masive de personal din cadrul CFR nu au agitat spiritele aşa cum s-ar fi aşteptat unii pagina 2 3500 lei - 16 paginim243.161 Nr. 856 într-o vizită fulger, la fapt de seară, ca în vremurile bune de acum 25 de ani, Iliescu şi-a amintit cum este să fii U prim-secretar . Avionul prezidenţial a aterizat pe aeroportul internaţional cu trei minute mai agitând SPP-iştii. Din ea a coborât un câtronel îmbrăcat de plimbare care semăna leit cu preşedintele României» Acesta a dat mâna cu oficialităţile judeţului fără acordurile, obişnuite ale fanfarei Garnizoanei Iaşi. După ce a uimit asistenţa prin ţinuta sa sport, Ion Iliescu împreună cu ministrul agriculturii, Ilie Sârbu, preşedintele Camerei Deputaţilor, Vaier Dorneanu, secretarul general al Guvernului, Petru Daia, s-au îmbarcat într-unul din autoturismele Mecedes ale coloanei oficiale, îndreptându-se către sediul Prefecturii. Datorită “organizării perfecte” autobuzele din epoca de aur cu reprezentanţii presei ieşene şi naţionale s-au pierdut de coloana prezidenţială ajungând în oraş mult după petrecerea evenimentelor importante din faţa Prefecturii. Aici, preşedintele a fost luat cu asalt de grupul de ţărani agitaţi încă de la prânz de miliardarul Alecu Chiţari. Sătenii scandau numele Iliescu cu aceeaşi însufleţire din "vremurile bune” când alegerile se câştigau cu 80 la sută din sufragii. Spre ghinionul bieţilor oameni care au sărit să pupe mâna binefăcătorului, preşedintele Iliescu a fost informat din timp despre mica revoluţie din faţa Palatului Culturii astfel că a făcut o declaraţie gata fabricată pe care sătenii nu au înţeles-o în adevăraţim sens. “Nu vă lasaţi instigaţi de către cei cu interese ascunse” a spus Ion Iliescu referindu-se, desigur, la Alecu Chiţani, conducătorul grupului de răsculaţi. Oamenii care toată ziua au scandat “Iliescu e cu noi. Nu vă iubeşte pe voi” au crezut că afirmaţia aceasta îl incriminează pe fostul prefect, Rusu Banu, şi în imaginaţia lor îşi vedeau deja problemele rezolvate odată cu intervenţia preşedintelui iubit. Acesta le-a oferit în schimb oportunitatea de a-şi forma un comitet din reprezentanţi ai fiecărei comune răsculate care a prezentat urechilor prezidenţiale “adevărul” din punctul lor de vedere. “Desemnaţi câte o persoană din fiecare sat şi să discutăm problemele pe care le întâmpinaţi. Nu vă lăsaţi manevraţi şi incitaţi de oameni care au alte interese. Sunt interese ascunse aici şi de fapt, există alte persoane în spatele acestor maşinaţiuni care doresc preluarea terenurilor”, le-a cerut Ion Iliescu celor aproximativ 50 de protestatari veniţi din Lungani, Cotnari, Sarea, Erbiceni şi Bălțați, urmare în pagina 3 Ion Iliescu. *Vor trebui reluate studiile pe care le-am efectuat în urmă cu aproximativ 25 de ani, în perioada în care am lucrat la Iași iar rezultatele din acea vreme au fost rapide* Premierului Berlusconi, e frică de păianjeni Mie Britney nu sunt Fiecare om puternic are un defect şi când vine vorba de defecte, italienii ţin morţiş să afle, zilele acestea, dacă este adevărat că premiemlui Silvio Berlusconi îi este frică de păianjeni. Omul de rând nu înţelege cum un multimilar dar ar putea avea temeri atât de pământeşti. Senatul din Roma a dezbătut o lege privind interzicerea scorpionilor, tarantulelor şi alte arahnide de pe teritoriul Italiei. Deşi anecdotic, proiectul nu ar fi atras atâta atenţie dacă nu ar fi fost propus chiar de premierul Berlusconi. Textul a trecut prin parlament cu viteza fulgerului, la moment la care relaţiile peninsulei în formă de cizmă cu restul Uniunii Europene nu stau chiar pe roze. Miliardarul premier sau premierul miliardar ar putea avea călcâiul lui Ahile când vine vorba de micuţele şi demnele urmaşe ale Arahneei. Simptomatic este de asemenea că legea a fost prezentată legislativului sub formă de decret, care de obicei este rezervată situaţiilor de maximă urgenţă. Contactat de presă, Berlusconi nu a fost de găsit, în acelaşi timp, purtătorul de cuvânt al guvernului a refuzat să comenteze dacă liderul Consiliului de Miniștri suferă de arahnofobie. Dinţi frumoşi şi sănătoşii / Flacăra Iaşului îţi oferi şansa ţie a câştiga un controlStomatologic gratuit, care include un tratament complet! Tot ce ai de făcut e să trimiţi pe adresa redacţiei 2 taloane completate până pe 9 august 2003. Consultaţia vă este oferită de cabinetul de stomatologie estetică Stoma. hr* area loc in data de 11 august 20031* sediul cabinetului Stoma. Nume.................................... Adresă.......................... B.I., seria........nr.....................Telefon. i pe gustul profesorilor englezi Pentru dascălii din Marea Britanie, Kylie Minogue, Britney Spears şi Christina Aguilera nu reprezintă modele demne de ramat. Mai mult decât atât, profesorii propun limitarea influenţei celor 3 artiste asupra tinerilor britanici. Profesorii din Marea Britanie au pornit o adevărată campanie împotriva unor staruri americane din mediul muzical. în opinia dascălilor, domnişoare precum Kylie Minogue, Britney Spears şi Christina Aguilera propun modele de proastă conduită morală. Elevele din şcolile engleze copiază cu sfinţenie stilul vestimentar al celor trei vedete, stil catalogat de profesori prea sumar şi matur pentru micuţele încă necoapte. Jim O’Neill, director al Asociaţiei Profesorilor spune că există prea multă violenţă şi sex în programele posturilor de televiziune şi cere intervenţia Ministrului Copiilor. Cal nărăvaş Premierul Turciei, Recep Tayyip Erdogan (foto), a fost surprins zilele acestea într-o ipostază cel puţin jenantă. Politicianul a participat la inaugurarea unui parc din Istanbul, prilej cu care a încercat să demonstreze veleităţile sale de călăreţ. Erdogan nu a fost însă suficient de inspirat. Patrupedul era probabil de partea opoziţiei, pentru că nu l-a acceptat pe premier în şea. A doua oară, când bărbatul s-a încumetat, calul l-a aruncat pur şi simplu. Mai că era să se întâmple un accident, dar, din fericire, bodyguarzii primului ministru şi-au dovedit, o dată în plus, eficiența. Preotul erou Un preot de la o parohie din sudul Italiei a fost declarat erou după ce a sărit în mare şi a salvat şapte copii de la înec, cu preţul vieţii sale. Părintele Stefano Gorzegno plecase, ieri, în excursie, pe coasta Adriaticii însoţit de 50 de elevi. La un moment dat, cei şapte copii au fost surprinşi de un curent. Preotul, îmbrăcat în veşmintele bisericeşti nu a cugetat nici o clipă şi a sărit în apă pentru a-i salva pe micuţi. în pofida curentului puternic, el a reuşit să-i scoată la suprafaţă pe cei şapte, dar nu s-a putut salva pe sine. Sutana plină cu apă l-a tras în adâncuri. Poliţia a anunţat că preotul în vârstă de 44 de ani, era bun înotător. reptilele la scăldat Canicula a atins şi capitala Rusiei. Moscova suportă de câteva zile temperaturi de peste 30 de grade Celsius, , neobişnuite pentru locuitorii II metropolei. Oamenii s-au înghesuit în jurul fântânilor din oraş în încercarea de a se răcori, spre invidia celor blocaţi în trafic. Un crescător de reptile şi-a adus iguanele la fântâni pentru o partidă de fopt, fapt care i-a surprins cei care se scăldau. în următoarele zile se aşteaptă ca temperaturile să scadă, până la un nivel mult mai confortabil, de 25 de grade Celsius. Un paraşutist a traversat Canalul Mâneci Un paraşutist austriac a reuşit, la această dimineaţă, să traverseze cei 34 de kilometri ai Canalului Mânecii, după un salt la o altitudine de 9 mii de metri. Curajosul sportiv a purtat o mască specială care l-a ajutat să respire şi un costum care l-a protejat la o înălţime mare, unde temperatura este de minus 50 de grade. Felix Baumgartner, la vârstă de 34 de ani, a sărit din avion şi a căzut liber câteva zeci de minute cu o viteză de mai bine de 200 de kilometri pe oră. Pentru a se deplasa cât mai mult timp pe orizontală, astfel încât să poată parcurge cei 34 de kilometri, paraşutistul a avut fixat pe spate un dispozitiv triunghiular aerodinamic, din fibră de carbon. Eminem nu mai vrea să se însoare Celebrul rapper american Eminem a declarat că nu se va mai căsători niciodată după divorţul de soţia lui Kim Scott. El a spus că despărţirea oficială a fost cea mai grea experienţă prin care a trecut vreodată. “Sunt o persoană mai bună acum pentru că am trecut prin această experienţă, dar a fost foarte greu la început. Am dat toată vina pe mine şi pe cariera mea. Dar dacă mă dau cu un pas în spate şi privesc totul mai bine îmi dau seama că nu a fost vina mea. N-aş fi putut face nimic”, a declarat rapperul. El susţine că tacă mai ţine legătura cu fosta soţie deoarece au fost căsătoriţi 1 ani şi au o fetiţă de 6 ani. 1