Flacăra Iaşului, noiembrie 2003 (Anul 4, nr. 935-959)

2003-11-25 / nr. 955

v . . ér B.C.U. „ML EMINESCU” IAŞI PECU 3500 lei - 16 pagini Proiectul ar putea suferi modificări în funcţie de reacţia opiniei publice 243.161 Şoseaua Naţională nr. 43, parter pagina 5 "Antibiotice" aşteaptă controlul Gărzii Financiare Fabrica de medicamente ieșeană este acuzată că ar fi implicată în afaceri dubioase privind distribuţia produselor farmaceutice pagina 2 1000 de dolari pentru a scăpa de armată Proxenet la 17 ani • un adolescent şi-a determinat prietena sa se prostitueze • nici măcar sarcina în luna a opta nu a facut-o pe tânăra de 15 ani sa renunţe la "munca" profitabilă Judecătoria Iași a dispus, ieri, arestarea preventiv provizorie de 29 zile a lui Valentin Dragoş Nechifor, în vârstă de 17 ani, sub acuzaţia de proxenetism. La începutul anului 2002, adolescentul împreună cu prietena sa Teodora E., de 15 ani, au hotărât să pună bazele unei afaceri în urma căreia trebuiau să obţină profit intr-un timp cât mai scurt. Decisă să îşi ofere serviciile contra cost, tânăra ieșeancă își racola clienții prin intermediul unor anunțuri date într-un ziar local. Astfel, în perioada 2002-2003, Teodora E. se întâlnea cu bărbații amatori de senzaţii tari chiar în apartamentul închiriat pentru a-și întemeia o familie cu Dragoş Nechifor. Tariful practicat de tânără varia în funcţie de dorinţele fiecărui client, de la 150.000 lei partida de sex simplu, la 500.000 lei ora, în luna martie Teodora E. a rămas însărcinată dar acest lucru nu a determinat-o să renunţe “la munca” profitabilă pe care o efectua. Pe 22 noiembrie 2003, după mai multe săptămâni de supraveghere, poliţiştii au reuşit să destrame “afacerea” şi să aresteze capul reţelei. în urma cercetărilor efectuate de poliţişti şi procurori s-a descoperit că familia Paniţa, gazda celor doi tineri ştia de faptul că Teodora E. se prostitua însă nu au reclamat-o deoarece aveau şi ei nevoie de bani. “Măsura arestării s-a luat numai în cazul lui Dragoş Nechifor, celelalte persoane vor fi cercetate în stare de libertate”, a precizat procurorul Daniel Horodniceanu, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași. Dacă va fi găsit vinovat, tânărul de 17 ani riscă să stea după gratii între 5 și 15 ani. Irina COSTAN Eclipsă totală de Soare O eclipsă totală de Soare a putut fi observată, ieri dimineaţă, în Antarctica. Fenomenul în sine a durat mai puţin de 2 minute, dar au fost necesare aproximativ 45 de minute pentru ca Soarele să fie complet acoperit de Lună. Au putut fi observate detalii neobişnuite cum ar fi craterele de pe suprafaţa Lunii. Observatorii au afirmat că, în momentul în care Soarele a dispărut, pinguinii au devenit agitaţi şi au început să scoată sunete ascuţite. Eclipsa, un fenomen foarte rar în acea parte a lumii, este a treia din acest mileniu, după cele din Angola și din România.  Ea a primit un telefon de la un individ care i-a cerut să achite o vitrină frigonfică unui necunoscut pagina 3 Nr. 955 - Marti 25 noiembrie 2003 O vânzătoare și-a făcut pomană cu 20 de milioane După 25 de ani de muncă, Constantin Grecu are o avere de 2 metri cubi Viața într-o cutie de beton • în cartierul Păcurari, aproape de "Munca Invalizilor", un bărbat locuiește de mai bine de doi ani într-o cutie de beton • culmea este că are calificare în trei meserii, dar nimeni nu vrea să-l angajeze • cu toate ca a fost proprietarul unui apartament, din cauza datoriilor la întreţinere a ajuns pe drumuri Imaginaţi-vă un om care după 20 de ani de muncă a fost nevoit să renunţe la familie şi locuinţă, nu pentru un trai mai bun, ci pentru că viaţa l-a azvârlit în stradă, să trăiască din mila oamenilor... Unul din oamenii căruia i-a fost hărăzit un astfel de destin se numește Constantin Grecu. în prezent, el locuiește întro cutie de beton, la 50 de metri de gardul cooperativei “Munca Invalizilor”. Un apartament, luxul de pe lume O pătură peticită, o pernă din care curg câlţii, o grămadă de cartoane şi câteva sticle de votcă goale reprezintă întreaga bunăstare a sa. Cum mulţi suntem tributari primei impresii, am fi tentaţi să credem că sticlele nu simt decât urmele unui viciu care de sute de ani otrăveşte lumea, dar această judecată nu se potriveşte în cazul de faţă. Ele nu reprezintă decât un bilet. Uit bilet spre o lume mai bună, spre o lume în care cicăleala unei soţii, un pat normal cu un acoperiş deasupra, o supă sau o mâncare de mazăre sunt percepute ca un lux. Un lux pe care Constantin Grecu nu şi-l mai permite de câţiva ani buni, în stradă după 25 de ani de serviciu “înainte era un om respectat. Ştie o mulţime de meserii. A lucrat în toată ţara asta, la Deva, Braşov, Constanţa, Bucureşti iar acum a ajuns ce-a ajuns”, spune compătimitor un apropiat al năpăstuitului. încetul cu încetul aflu câte ceva din viaţa bărbatului din cutia de beton. Mai multe îmi spun amicii săi, cu el nu pot să mă-nţeleg căci şi-a pierdut auzul. Din când în când înţelege ce-i spun după mişcarea buzelor mele, îmi povesteşte că are 52 de ani, că a avut o nevastă frumoasă, că au avut unele neînţelegeri iar apoi s-au despărţit. A lucrat în multe locuri din ţară, având calificări pe posturile de lăcătuş, electrician şi sudor. In total a cumulat peste 25 de ani de serviciu. Până în 1996, când a început să aibă probleme cu auzul şi şia pierdut locul de muncă, a locuit într-un apartament de pe strada Ciric, urmare în pagina 2 Fostul soţ al Urnei Thruman regretă despărţirea Scandalul dintre cei doi foşti soţi,, Umna Thurman şi Ethan Hawke, nu s-a terminat. După ce Umna a făcut scandal în ziare, ţipând în gura mare că Ethan a înşelat-o, a venit rândul lui Ethan de a o învinovăţi pe Uma. Ethan spune că a înşelat-o pe Uma fiindcă a crezut că soţia lii, în vârstă de 33 de ani, are o aventură cu regizorul Quentin Tarantino (40 de ani). “Ethan a văzut că Uma petrecea mai mult timp decât ar fi fost cazul cu regizorul. Erau zile în care ea nu venea acasă nici noaptea. O altă problemă a reprezentat-o faptul că Ethan a fost mereu convins că Tarantino este îndrăgostit de soţia lui. Toate acestea, puse cap la cap, l-au convins că Uma nu îi este credincioasă, declara un amic de-al lui Ethan. Aşa se face că Ethan a început să-şi înşele soţia, cu modelul de 22 de ani, Jen Perrow. Aceeaşi sursă afirmă că, acum, lui Ethan îi pare rău de turnura pe care au luat-o lucrurile, dar şi pentru că Uma nu a vrut să discute nimic cu el şi a intentat imediat proces de divorţ. Se pare că, deşi este cam târziu, Ethan a avut o întâlnire cu Tarantino, pentru a se hotărî dacă a fost ceva între acesta şi soția lui. Uma însă este hotărâtă să nu mai aibă de a face cu Ethan Hawke, drept pentru care l-a dat afară din casă. Catherine Zeta Jones ameninţat cu noi procese Avocaţii actriţei Catherine Zeta Jones au ameninţat organizaţiile de presă că vor fi date în judecată dacă vor continua să asocieze numele ei cu dieta Atkins. într-o scrisoare adresată presei internaţionale, avocaţii actriţei spun că dieta Atkins, despre care ziarele susţin că ar fi ajutat-o pe actriţă să slăbească după naştere, “este ridiculizată de nutriţionişti şi alţi specialişti din sănătate”. Dieta Atkins a devenit un fenomen global în ultimii ani, cartea nutriţionistului vânzându-se în milioane de exemplare. Metoda de slăbire a fost însă îndelung criticată, deși încă nu s-a dovedit din punct de vedere medical că ar fi periculoasă pentru sănătate. Cu toate acestea, trei milioane de persoane din Marea Britanie o urmează, între timp, Gail Porter, vedetă de televiziune care a urmat şi ea dieta timp de zece ani şi s-a îmbolnit de tiroidă, a afirmat că actriţa va trebui să ia medicamente toată viaţa din cauza dorinţei sale de a fi mai slabă. ÉL Jennifer Lopez este geloasă pe Britney Spears într-un interviu acordat unei televiziuni din Statele Unite. Britney a declarat că Ben Affleck este foarte drăguț atunci când a venit vorba de actor. Acest lucru nu ar fi deranjat-o pe Jennifer Lopez foarte mult dacă nu ar fi umblat zvonuri că Britney a trecut prin braţele lui Ben înaintea ei, anunţă varianta electronică a Star Magazine. Asftel, surse ale revistei americane Star susţin că Jennifer şi-a sunat foarte supărată o prietenă şi i-ar fi mărturisit printre lacrimi că este foarte supărată pe Britney pentru declaraţiile făcute: “Cum îndrăzneşte să spună aşa ceva la televizor? Nu are pic de respect? Doar ştie că Ben este cu mine. Cum îndrăzneşte?” « Carlos Menem, tată la 73 de ani Emoţii şi în familia fostului preşedinte argentian, Carlos Menem. Fostul lider şi soţia sa chiliană, o fostă Miss Univers, au părăsit spitalul din Santiago de Chile cu noul lor născut. Menem a anunţat că soţia sa, Cecilia Bolocco, jurnalistă de televiziune, a dat naştere unui băiat botezat Maximo Saul. Ca şi în cazul cuplului regal britanic, micuţul s-a născut prematur. Atât mama cât şi copilul se simt însă foarte bine. Menem se afla în Argentina în momentul naşterii copilului său, unde urmărea un meci de fotbal. El a ajuns în Chile câteva ore mai târziu, la bordul unui avion privat. Cecelia Bolocco a declarat că doreşte ca Maximo să aibă dublă cetăţenie, argentiniană şi chiliană. Este primul copil al cuplului argentinian. Carlos Menem are 73 de ani, în vreme ce frumoasa sa soţie, doar 37. Menem, care are o fiică, a mai avut un fiu dintr-o căsătorie anterioară, care a murit însă în 1995, într-un accident de elicopter. Un nebun a distrus mai multe maşini Un pacient a fugit dintr-un spital psihiatric din Australia, a furat un buldozer şi, până să fie prins, a distrus tot ce i-a ieşit în cale, inclusiv maşinile poliţiştilor care încercau să-l captureze. Bărbatul de 21 de ani a pornit într-o cursă distrugătoare prin cartier după ce a furat buldozerul de pe un şantier. Şase maşini de poliţie au pornit pe urmele evadatului, care, în numai un sfert de oră, a distras garduri, geamuri, uşi, semne de circulaţie şi o benzinărie. Poliţia nu au putut ţine piept monstrului de 12 tone, care a trecut fără probleme peste mașinile lor, în cele din urmă, nebunul a fost arestat. Micuţa prinţesă a părăsit spitalul Prinţul Eduard al Marii Britanii şi soţia sa, Sofie au părăsit spitalul în care s-a născut prematur fiica lor, în vârstă de două săptămâni. Noua membră a familiei regale este acum acasă, alături de părinţii săi. Micuţa a fost născută prin cezariană, cu o lună înainte de termen. Fetiţa, care este a şaptea nepoată a reginei Elisabeta a II-a a cântărit la naştere puţin peste 2 kilograme. Părinţii săi, Edward şi Sophie, care sunt căsătoriţi din 1999 au refuzat să dezvăluie presei numele primului lor născut. Sharon Osbourne a fost aleasă "Femeia anului 2003" Sharon Osbourne a fost votată femeia anului 2003 de vizitatorii site-ului Handbag.com, anunță Ananova. Ea a reușit să le întreacă pe Paula Radcliffe şi Dido. Cunsocută tuturor din show-ul MTV The Osbournes şi nu numai, Sharon a strâns aproape o treime din toate voturile. La începutul anului 2003, Sharon a fost diagnosticată cu cancer dar a continuat să apară în serial deși era în timpul tratamentelor. Psihologul Christine Webber, cel care a analizat rezultatele, a ajuns la concluzia că Sharon a transmis un mesaj important tuturor: “Dacă eu am putut supravieţui cancerului, atunci şi voi puteţi”. “Sharon este un exemplu demn de urmat şi în plus, ne şi face să râdem”, a mai adăugat Webber. In atenţia cititorilor Deşi în ultimul timp am făcut eforturi considerabile pentru a menţine cât mai mic preţul cotidianului “Flacăra Iaşului”, totuşi, din cauza creşterii costurilor tipografice, suntem nevoiţi ca începând cu data de 1 decembrie să vă oferim ziarul dumneavoastră preferat la prețul de 5000 de lei. V.