Flacăra Iaşului, decembrie 2003 (Anul 4, nr. 960-983)

2003-12-01 / nr. 960

fa46 Constantin Simirad a primit o diplomă de absolvire a 12 clase Documentul a fost conceput de liberali și a stârnit hazul tuturor celor Prezenți pagina 3 Adevărul despre pactul PNŢCD - FSN din 1990 Potrivit lui Ion Iliescu, în 10 ianuarie 1990 Corneliu Coposu i-a propus să fie primul pe lista de candidaţi pentru Parlament a PNŢCD pagina 5 Nouă balene au murit, eşuate pe o plajă Cercetătorii australieni din cadrul unui institut de Protecţie a Mediului sau luptat timp de 12 ore ca să salveze 10 balene, eşuate pe coasta nord-estică a Tasmanien Din păcate, doar unul dintre mamifere a supravieţuit şi se află încă sub supraveghere medicală. Impresionantele mamifere au fost observate vineri seara, pe plajă, de un pescar care a alertat imediat autorităţile. Un grup de oameni de ştiinţă şi specialişti a sosit imediat la faţa locului pentru a acorda primul ajutor balenelor. Mamiferul salvat este monitorizat atent, iar cercetătorii speră că în curând acesta va putea fi pus în libertate. Este vorba despre o specie de balene care nu poate supravieţui decât în mijlocul oceanului. Nu se cunoaşte motivul pentru care grupul de mamifere marine s-a apropiat atât de mult de coastă. Moş Crăciun nu mai are voie să ţină copiii în braţe Autorităţile dintr-un orăşel din Noua Zeelandă nu vor mai permite copiilor să se aşeze în braţe la Moş Crăciun în timpul manifestărilor de la sfârşitul anului, de teama eventualelor plângeri pentru pedofilie. Pentru a-i spune Moşului ce vor să le aducă, copiii din oraşul Mosgiel se vor aşeza lângă el, pe scăunele de “spiriduş”, fabricate special. Gail Thompson, organizatoare a manifestărilor, a arătat că această precauţie este “ridicolă” dar necesară. Ea a spus că există temeri că micuţii ar putea să se plângă de comportamentul lui Moş Crăciun. Cât despre Graham Glass, cel care va îmbrăca hainele Moşului în orăşelul din Noua Zeelandă, acesta nu a ezitat să califice decizia drept “total ridicolă”. pagina 2 Liberalii ieşeni au fost urechiţi de şefi Varujan Vosganian şi Adrian Cioroianu au fost uluiţi că membrii din opoziţie ai Consiliului Local l-au votat pe Gheorghe Nichita ca primar Mii de tineri trăiesc un adevărat calvar, deşi au în buzunar o diplomă de studii superioare Prea multă şcoală pentru un loc de muncă foarte mulţi tineri se lovesc de aceste cuvinte atunci când se prezintă la un interviu pentru obţinerea unui loc de muncă , mulţi dintre angajatori nu vor să se încurce cu absolvenţii de studii superioare , din acest motiv, unii au de ales doar drumul străinătăţii “Cine are carte are parte” sună din ce în ce mai fals, întro societate care adună an de an tot mai mulţi şomeri în evidenţele agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă. Mulţi dintre cei care îmbracă haina de asistat al statului, cu diplomă sau, după caz, cu diplome în buzunar preferă să se descurce cum pot, fără să devină un număr într-un registru al acestei instituţii. Pentru alţii însă, ecusonul de şomer le-ar asigura chiria pe o perioadă de timp sau, după caz, le-ar mai da un răgaz până llucrurile vor merge mai bine. De câtva timp, judeţul nostru şi nu numai, se confruntă cu problema sutelor de student, care se pomenesc cu licenţa luată chiar cu notă mare, dar fără posibilitatea de a-şi găsi un serviciu. Luminiţa Potorac este unul dintre sutele de absolvenţi de studii superioare care s-a văzut după terminarea facultăţii fără o slujbă. Absolventă a Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii “Al.I.Cuza”, tânăra de 23 de ani încearcă de două luni să-şi valorifice cunoştinţele acumulate în patru ani de cursuri şi seminarii, fără succes însă. “Am încercat mai întâi să găsesc ceva potrivit specializării mele şi, pentru că nu am găsit nimic în acest sens, am început să caut tot ce credeam eu că aş putea să fac. în multe dintre cazuri mi se spunea ori că sunt prea bună pentru postul respectiv şi aş putea oricând să-i las baltă dacă mi s-ar fi oferit o alternativă ori că nu am calificarea şi nici experienţa necesară pentru anumite slujbe. La un moment dat ajunsesem să mă gândesc că ar fi fost mai bine să fac nişte CV-uri false, în care să spun că nu am studii superioare, doar-doar mi-aş putea găsi de lucru”, mărturiseşte Luminiţa. Flutura?, zboară şi adu-mi clienţii Agent imobiliar sau de turism, ospătar, barman, vânzătoare la Hala Centrală sau la Mail, secretară la diferite firme, baby-sitter sau meditator, pe toate le-a încercat proaspăt licenţiata în Litere, la specializarea franceză-engleză. Interviurile au rămas însă fără efect pentru ea, în timp ce plata chiriei soseşte la timp, iar Luminiţa trebuie să împrumute de la prieteni cele 1,2 milioane la care se adaugă cheltuielile lunare. “Din optimismul pe care îl aveam până acum mai păstrez doar puţin, gândindu-mă mereu doar cum să-mi plătesc datoriile. Nu vreau însă să renunţ la încercarea mea de a-mi găsi o slujbă”, spune tânăra vasluiancă. Una dintre încercări a fost la o societate străină, care nu-i oferea decât şapte mii pentru fiecare persoană pe care ar fi adus-o la firmă prin fluturașii pe care urma să-i împartă. urmare în pagina 3 1 Premiile Cesar vor fi decernate pe 21 februarie Cea de a 29-a ediţie a premiilor Cesar, cele mai importante premii ale filmului francez, se va desfăşura pe 21 februarie, la Teatrul Châtelet, şi va fi difuzată în direct de televiziunea Canal+. Nominalizările pentru premiile Cesar vor fi făcute publice pe 23 ianuarie. Pe de altă parte, săptămânalul Ecran Total a dezvăluit, joi, că societatea Europe Cinema Evenements (ECE Production), organizatoarea evenimentului, a însărcinat o bancă pentru a-i găsi un înlocuitor. Această companie, care organizează și Festivalul de la Marrakech, era controlată de producătorul Daniel Toscan du Plantier, care a încetat din viaţă în februarie, anul acesta. Ceremonia de decernare a premiilor Cesar este produsă de Canal+. Câştigătorii premiilor filmului francez sunt aleşi de peste trei mii de membri ai Academie des Arts et Techniques du Cinéma, reprezentanţi ai tuturor domeniilor celei de-a şaptea arte. Consiliul de Administraţie al Academiei se va reuni curând pentru a alege un nou preşedinte. Unde este Michael? Aceasta este întrebarea care îi frământă în aceste zile pe fanii megastarulin Aar oi np nimolio+ii amarîr*nr\i T*v_ ivuj UU1 yi jwuuuuywi lUUVIIVUiU. XV“leviziunile americane prezintă diverse ipoteze, care sunt uneori fanteziste, în legătură cu locul în care s-ar putea afla Michael Jackson (foto). Acesta nu a mai apărut în public de joia trecută. Ultima dată, Michael a fost zărit pentru scurt timp la luxoasa sa reședinţă din Santa Barbara, în California. Ulterior, starul s-a deplasat în Las Vegas, unde s-a întâlnit cu familia sa, într-un hotel de lux. Purtătorul de cuvânt al cântăreţului a declarat că nu poate dezvălui locul în care se află acesta. Una dintre ipotezele avansate de ziarele americane susţine că Michael s-ar fi deghizat de două ori în femeie, purtând o rochie lungă neagră, pălărie şi voal, pentru a evita întâlnirea cu numeroşii jurnalişti care îl aşteaptă la ieşirea din hotel, între timp, la şcoala din Hollywood, Los Angeles, în pora o îmrofof oknol Tonbovran inf vuiw omvuiui mivuuvi uuvivouu, u ivzoi acoperită placa pe care îi era inscripţionat numele, din cauza recentelor acuzații de agresiune sexuală aduse statului pop. Dispozitiv artificial pentru orbi Victorie a noilor tehnologii asupra naturii. Un britanic care a orbit complet,cu 6 ani în urmă, şi-a recăpătat parţial vederea cu ajutorul unui ochi artificial, bionic. Pensionarul Kenneth Wightman, în vârstă de 71 de ani şi-a pierdut vederea în urma unui accident cu sodă caustică. Ochiul artificial realizat în Portugalia a costat aproximativ 100 de mii de dolari. Dispozitivul este reprezentat de o camera video miniaturală, montată în locul lentilelor unor ochelari. Semnalul video este preluat apoi de un computer miniatural atașat de o centură, care transmite imaginea cortexului vizual. Dispozitivul a fost inventat de un cercetător american, guvernul Statelor Unite refuză să acorde o licență acestui produs de teama unor efecte secundare, asupra creierului. Harta "Vinland" nu este un fals Vinland map este o hartă veche, descoperită la secolul al XV-lea, care se află în biblioteca Beinecke a Universităţii Yale. Acest document reprezintă Europa şi o mică parte a Americii de Nord, pe care exploratorul Leif Eriksson a numit-o Vinland, cu 1000 de ani în urmă, atunci când se presupune că ar fi ajuns în regiune. Valoarea hărţii se ridică la 20 milioane de dolari, cu condiţia să fie autentică. Dacă nu este un fals, această hartă constituie o dovadă istorică incontestabilă a faptului că vikingii au descoperit America înaintea lui Cristofor Columb. Potrivit declaraţiilor făcute de către Jacqueline Olin, ex-cercetător în cadrul Institutului Smithonian, analiza chimică a cernelii folosite pentru realizarea acestei hărţi a relevat faptul că aceasta a fost fabricată în epoca medievală. Rezultatul obţinut de Olin contrazice rezultatul analizei efectuate în vara anului trecut, potrivit căreia cerneala ar fi fost produsă în secolul XX. Osama şi Saddam confiscaţi la graniţă Un om de afaceri israelian a dorit să aducă în ţara sa păpuşi care cântă şi dansează, cu chipurile lui Osama bin Laden şi Saddam Hussein. Autorităţile israeliene de la vamă nu au prea gustat simţul umorului dezvoltat al afaceristului şi au confiscat întregul lot de 450 de păpuşi. In atenţia cititorilor Deşi în ultimul timp am făcut eforturi considerabile pentru a menţine cât mai mit preţul cotidianului “Flacăra Iaşului”, totuşi, din cauza creşterii costurilor tipografice, suntem nevoiţi ca începând de astăzi să vă oferim ziarul dumneavoastră preferat la preţul de 5000 de lei. 1 v. 1