Flacăra Iaşului, februarie 2004 (Anul 5, nr. 1008-1031)

2004-02-02 / nr. 1008

Tragedie la Mecca Aproape 250 de pelerini la Mecca au murit ieri în timpul unei busculade pagina 7 Statul dă bani pentru agricultura ecologică , în Moldova există un singur producător de acest gen și el se află în comuna ieșeană Scânteia pagina 2 RATEC amendează şoferii care parchează aiurea Potrivit celor declarate de Neculai Abălaşei, directorul regiei, există împuternicirea primarului pentru o astfel de acţiune pagina 3 Iliescu şi Năstase sunt chemaţi la tribunal • cel care îi dă în judecată este Alecu Chitaru, persoană cu notorietate în urma scandalurilor legate de pământ • Chitaru îl acuză pe Năstase de trafic de persoane iar pe Iliesai daalnixînflrviriii • de asemenea, nici subprefectul Rusu Banu nu a scăpat de o nouă plângere Controversatul Alecu Chitaru (foto) a anunţat că va chema în instanţă pe Ion Iliescu, preşedintele României, pe premierul Adrian Năstase şi pe subprefectul Iaşului,Corneliu Rusu Banu. Singura infracţiune comună de care sunt acuzate cele trei persoane este cea de abuz în serviciu. Astfel, Chitaru vrea să-l cheme în faţa instanţei pe Ion Iliescu pentru abuz în serviciu, complicitate în dauna avutului obştesc şi de stat, nerespectarea hotărârii judecătoreşti de punere în posesie conform legii 10, legii 18/ 1991 şi legii 1/2000 în România pentru o suprafață de 1,8 milioane ha teren al proprietarilor, urmare în pagina 2 După ce a evadat din închisorile din Serbia, lui Pisică i s-a înfundat la Iaşi împuşcat cu două gloanţe . ■ ’ N ’ • după ce a sărit de la etajul doi Încercânc sâ fugă, Constantin Cojocaru a fost împuşcat de poliţişti în coapsa dreaptă şi braţul drept el este căutat şi de poliţiştii din Serbia pentru că a evadat dintr-o închisoare sârbească Ieşeanul care evadat dintr-o închisoare sârbească a fost prins la Iaşi. De un an, Constantin Cojocaru era dat în urmărire internaţională după ce a evadat dintr-o închisoare din Serbia. Ieri, Cojocaru a fost prins după ce poliţiştii au tras focuri de armă deoarece a încercat să fugă. Trupele de intervenţie ale Poliţiei din Iaşi şi Timişoara au acţionat într-un bloc din zona Gării din Iaşi, având informaţii că urmăritul sar afla acolo Împreună cu soţia sa, Cristina. Cînd a simţit prezenţa poliţiştilor, el a sărit pe geamul apartamentului, de la etajul doi şi a încercat să fugă. în acel moment oamenii legii au folosit armamentul din dotare reuşind să-l rănească la braţul drept şi la deapsa dreaptă, urmare în pagina 3 5 000 de lei, bani de buzunar Guvernul a aprobat recent o ordonanţă privind modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 102/ 2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, care reformulează definiţia refugiatului, clauzele de încetare, retragere şi anulare a statutului de refugiat şi introduce principiul nereturnării persoanelor aflate în procedura de acordare a statutului de refugiat. Astfel, au fost eliminate diferenţele de regim juridic între persoanele care au primit statut de refugiat şi cele care au dobândit protecţie umanitară condiţionată, asigurându-se accesul ambelor categorii de persoane la aceleaşi drepturi. Sumelor pentru hrană (25.000 lei/ persoană/zi) şi cazare (15.000 lei/persoană/zi) le-a fost adaugată şi o alocaţie reprezentând bani de buzunar (5.000 lei/persoană/zi). Aceste sume se asigură din bugetul Ministerului Administrației și Internelor. Potul cel mare nu a fost câştigat Cei care au jucat la loto 6 din 49 vor mai avea încă o săptămână în care să viseze la marele premiu. Reportul este de peste 140 de miliarde. La categoria a doua au fost 114 câştigători. Premiul pentru fiecare dintre aceştia a fost de 661 de milioane, în care este inclus un autoturism Dacia Solenza. La categoria a treia, 7.197 de persoane vor primi 6,1 milioane de lei fiecare. De 5 săptămâni, combinaţia norocoasă nu a fost găsită de nici unul dintre jucători. Competiţia anuală de sculpturi în zăpadă a avut loc de data acesta într-o staţiune de ski din Franţa. Statui gigantice din zăpadă au decorat peisajul extraordinar din zonă. Artişti amatori din Argentina, Spania, Canada, Germania şi Italia au venit special în mica staţiune pentru a participa la concursul inedit, dedicat acestei arte efemere. Concurenţii s-au luptat în fiecare zi cu blocuri de zăpadă de peste 50 de metri pătraţi folosite drept materie primă pentru creaţiile lor. Temele abordate de participanţi au fost în majoritate abstracte, adesea chiar metaforice. Una dintre creaţii reprezintă o cutie enormă, din zăpadă, decorată cu găuri de cheie. Dacă privitorii au curiozitatea să se uite prin gaura cheii o pot vedea chiar pe artistă, în timp ce lucrează statuia unui nud de femeie. De remarcat că nici creatoarea nu poartă îmbrăcăminte. Numită şi artă a mediului înconjurător, sculptura în zăpadă este foarte populară în ţări precum Canada, China, Japonia, Rusia şi Groenlanda. Artiştii care îşi încearcă mâna la blocurile de zăpadă, sunt de cele mai multe obişnuiţi cu sculptura în lemn sau piatră. Anul acesta concursul inedit a fost la cea de-a 20-a ediţie. 9 Expoziţie de sculptură în zăpadă 1 februarie este considerată Ziua Ciocolatei Cei care, la începutul anului, au jurat să renunţe la ciocolată, s-au confruntat în acest week-end, cu cel mai mare risc de a cădea pradă tentaţiei, întâi februarie este considerată neoficial Ziua Ciocolatei, datorită creşterii masive a cererii pentru acest rafinat şi ispititor produs. Oamenii încep un nou an cu intenţii bune în privinţa siluetei. Cu finele lui ianuarie, bunele intenţii devin doar amintiri îndepărtate. Majoritatea tânjesc după o trataţie cu ciocolată, care să-i ajute să înfrunte frigul de afară. Lanțurile de supermarketuri dispun de cifre potrivit cărora vânzările de astfel de dulciuri au crescut cu 90 la sută. Pe 1 februarie se vinde mai multă ciocolată decât în oricare altă zi a anului. Acesta a fost weekend-ul în care vânzările au atins cote record, după scăderea înregistrată la intrarea în noul are Beyonce se mărită Beyonce și Jay-Z au de gând să se căsătorească “în curând”, după cum a declarat de curând rapper-ul. Ziarul Daily Mirror spune că Beyonce este foarte încântată că Jay-Z vorbește despre nuntă. Cei doi s-au întâlnit în 2002 când au cântat împreună şi de atunci au fost inseparbili. Jay-Z a declarat în trecut: “O iubesc pe Bee din toată inima. Ea este cea mai importantă persoană din viaţa mea şi mă simt cel mai norocos om de pe pământ să o am. Singurul lucru care-mi mai lipseşte sunt copiii”. Tigru ochelarist Huniu, un pui de tigru, este nevoit, o perioadă, să poarte ochelari de protecţie, după ce a suferit o operaţie de cataractă, la un spital veterinar din provincia Zhejiang, din estul Chinei. Ochelarii, concepuţi special pentru puiul de trei luni, au fost realizaţi gratuit de ungrup de oftalmologi iubitori de animale din oraşul Hangzhou. Fotografia acestuia a fost publicată pe prima pagină în mai toate ziarele din China. Lovit de un camion condus de un câine Un pensionar britanic a ajuns la spital, la sfârşitul săptămânii, după ce a fost lovit de o camionetă plină cu sticle cu lapte, condusă de un câine, care ar fi apăsat din greşeală pedala de acceleraţie. Serviciul de ambulanţă din Merseyside l-a dus pe bărbatul de 75 de ani la spital, acesta având o rană la genunchi. Câinele, un Labrador negru, a fost şi el rănit, fiind dus la veterinar cu o rană la una din labe. Cât despre camionetă, aceasta s-a oprit într-un stâlp, după ce l-a lovit pe pensionar. Cu vaca prin văzduh în fiecare an, mii de turişti străini se înghesuie în satul Chateau d’Oex, din vestul Elveţiei, ca să se distreze la un festival al baloanelor cu aer cald. Sărbătoarea este organizată anual, la sfârşitul lunii ianuarie şi durează o săptămână. în 2004 cele mai admirate baloane au avut chipul pictorului olandez Van Gogh şi famiilie animale. Organizatorii au anunţat că anul acesta au venit peste 60.000 de vizitatori din 15 ţări. Contra unor sume modice, turiştii au putut să se ia la întrecere “pilotând” baloanele. Festivalul nunţilor asiatice, la Londra La Londra se desfăşoară începând de ieri Festivalul asiatic al articolelor de nuntă. Ideea organizatorilor este că o asemenea ceremonie, cum este căsătoria, reprezintă mai mult decât o zi specială. Poate fi de asemenea, o mare afacere. Pentru comunitatea asiatică din Marea Britanie este o ocazie de a-şi arăta puterea economică. Asiaticii cheltuie de regulă de trei ori mai mult decât restul populaţiei, pentru pregătirea evenimentelor speciale. Progress s-a cuplat cu succes Nava rusească de alimentare Progress a andocat sâmbătă cu succes la Staţia Spaţială Internaţională, a anunţat Centrul rus pentru controlul zborurilor spaţiale. Nava cargo avea la bord o încărcătură de 2,5 tone de hrană, apă şi carburant, precum şi colete personale pentru echipajul ruso-american. Progress a adus pe staţia spaţială echipamentele necesare pentru experienţa ştiinţifică ruso-americană Matrioşka. Operaţiunea constă în studierea influenţei radiaţiilor cosmice asupra corpului uman cu ajutorul unor manechine. "