Flacăra Iaşului, aprilie 2004 (Anul 5, nr. 1059-1083)

2004-04-01 / nr. 1059

/ Nu rataţi ediţia de mâine 5000 lei - 24 pagini Dezvăluiri senzaţionale despre tratativele secrete dintre primarul interimar Gheorghe Nichita şi Petre Roman » 243.161 Nr. 1059-joi aprilie 2004 Şoseaua Naţională nr. 43, parter • ieri a avut loc întrunirea Consiliului Local Iaşi, în cadrul căreia s-au acceptat, în sfârşit, proiectele care ar fi trebuit aprobate cu mult timp în urmă • şedinţa prezidată de primarul interimar a început cu interpelări făcute ca la uşa cortului, tonalităţile fiind cu mult peste limita de discuţie civilizată, Gheorghe Nichita fiind vizibil iritat de către cei care îl acuzau de incompetenţă citiţi în pagina 3 Balet electoral In Consiliul Local Scoţia - România 1-2, la Glasgow Naţionala de fotbal a României a Învins aseară, cu scorul de 2-1 (1- 0), reprezentativa Scoţiei, într-un meci amical găzduit de stadionul Hampden Parte din Glasgow, în faţa a 36.000 de spectatori. Jocul tricolorilor nu a strălucit, combinaţiile reuşite de elevii lui Anghel Iordănescu fiind tare. Gazdele, cărora le-au lipsit jumătate dintre titulan, aveau misiunea de a- i salva pielea selecţionerului Berti Vogts (după 0-6 cu Olanda şi 0-4 cu Ţara Galilor), dar deficitul de tehnică faţă de jucătorii români i-au acut să pară destul de limitaţi. Cele două goluri ale echipei noastre au venit pe fondul unor nori adverse. în minutul 37, mingea expediată cu efect de Cristi Chivu dintr-o lovitură liberă de la 30 de metri lateral dreapta este deviată de zidul scoţian, prinzându- l pe pictor greşit pe portal Gallacher: 0-1. In minutul 52, un undoi între Pancu şi Mutu îi lasă pe fostul ieşean singur cu portarul şi cu ajutorul intervenţiei greşite a lui Pressley. Jucătorii lui Beşiktaş nu iartă şi e 0-2. După numai 5 minute, scoţienii reduc din handicap prin McFadden, care nu poate fi deposedat de Chivu, pătrunde în careu şi fi execută pe Lobonţ. Oaspeţii au aliniat următoarea formaţie: Stelea (Lobonţ) - Stoican, leneşi, Chivu, Raţ, FI. Petre (Micea), Ov. Petre, Pancu (Dănciulescu), Cernat (Şoavă), Canea (Cristea), Mutu. Principalele adversare ale României din grupa de calificare la CM 2006 au disputat şi ele ieri meciuri-test. Olanda a remizat, scor 0-0, pe teren propriu, cu Franţa, iar Cehia a fost învinsă, scor 2-1 (0-0), în deplasare, de Irlanda. (D.T.) Primăria a închiriat deţinuţi Ziua păcălelilor Zece deţinuţi vor lucra, pentru trei luni, în cadrul Direcţiei Servicii Publice a Primăriei. Directorul acesteia, Luminiţa Sălceanu, a declarat că deţinuţii vor fi utilizaţi doar pentru întreţinerea spaţiilor verzi. Municipalitatea a solicitat conducerii Penitenciarului închirierea muncii deţinuţilor, iar solicitarea a fost aprobată. Primăria va plăti o sumă de bani lunar Penitenciarului pentru munca prestată de către deţinuţi. Nici unul dintre aceştia nu a comis infracţiuni prin violenţă, acesta fiind un criteriu în baza căruia au fost selecţionaţi. În timpul orelor de program, deţinuţii vor fi păziţi de personalul Penitenciarului. La finalul programului zilnic, vor fi reîncarceraţi. (IM.) Asociaţii baronului panourilor Vicepreşedintele organizaţiei municipale a PNL, Radu Prisacaru l-a catalogat pe Cezar Caluschi, acţionarul majoritar al firmei Romanian Billboard Network SA, drept unul dintre baronii locali ai Partidului Social-Democrat Motivul pentru care a stat la baza acestei afirmaţii a fost faptul că firma RBN deţine monopolul asupra panotajului publicitar din municipiul Iaşi. citiţi în pagina 3 Terom sau liniştea dinaintea furtunii? După ce Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţene a anunţat punerea sub sechestru a mai multor proprietăţi aparţinând Terom, muncitorii s-au dovedit extern de preocupaţi pentru viitorul serviciilor lor. Dar se pare că mai preocupaţi sunt salariaţii care au cumpărat camere de cămin în proprietatea ce tocmai a fost sechestrată pentru datorii de peste 270 miliarde de lei, citiţi in pagina 2 Salarii mici pentru angajaţi, maşini scumpe pentru directori În timp ce salariaţii societăţii Tepro aşteaptă de mult timp majorări de salarii şi condiţii mai bune de lucru, directorii au salarii de zeci de milioane şi maşini de serviciu străine din import citiţi în pagina 4 Opoziţia vrea capul Iui Abălaşei Neculai Abălaşei este considerat de democraţi un manager prost care nu face decât să îngroape RATEC şi mai tare în datorii. Actualul director al RATEC este acuzat că îşi trimite rudele în străinătate pe banii RATEC şi nu se mai bucură de colaborarea unor specialişti din cadrul regiei.” Abălaşei a rămas singur, iar el trebuie demis dacă primărie vrea să demonstreze cu adevărat că este bine intenţionat ceea ce priveşte teamportul în comun”, a declarat Constantin Şerbi consilier judeţean PD. , citiţi în pagina * Cabine telefonice în formă de animale Autorităţile oraşului Primavera do Leste din statul brazilian Mato Groso au schimbat cabinele telefonice clasice cu unde în formă de animale sau peşti pentru a atrage mai mulţi turişti. Oraşul se află într-o zonă mlăştinoasă, iar cabinele telefonice copiază formele animalelor şi peştilor care trăiesc în jungla ce acoperă întregul stat Angelina Jolie vrea să fie pilot de avion Angelina Jolie spune că vrea să renunţe la actorie şi să devină pilot de avion, pentru a transporta ajutoare acolo unde este nevoie de ele, transmite site-ul Ananova, citând Daily Record. Urla dintre cele mai căutate actriţe de la Hollywood, Jolie şi-a descoperit în ultimii ani latura umanitară, devenind Ambasador onorific al ONU şi adoptând un băieţel din Cambodgia. Maddox. “Visul meu este să transport alimente şi să ajut oamenii să se deplaseze dintr-un loc în altul”, a declarat Angelina. “Aş vrea să fic asta şi pentru că Mad este uimit de fiecare dată când vede vreun avion. Dacă reuşesc să pilotez un avion până să împlinească el patru ani, voi fi Superwoman pentru el”, a spus actriţa. Obiceiul păcălelilor de 1 aprilie a apărut în apusul Europei, la jumătatea secolului al XVI-lea, odată cu schimbarea Anului Nou de la 1 aprilie, la 1 ianuarie. Astfel, un timp, s-a menţinut obiceiul ca la 1 aprilie să se trimită prietenilor apropiaţi şi rudelor, felicitări de Anul Nou. Pe măsura trecerii timpului, felicitările au început să fie considerate farse, fiind însoţite adeseori de cadouri hazlii. Atâta timp cât s-aat menţinut într-o anumită limită, farsele au fost savurate de cei păcăliţi. De la popor la popor, această zi poartă diverse nume. In Franţa este denumită “peşte de aprilie”, deoarece in luna aprilie, potrivit astrologiei, soarele părăseşte semnul zodiacal al “Peştilor”. In Romania, obiceiul ca 1 aprilie să fie o zi a păcălelilor, împrumutat din apusul Europei, s-a încetăţenit in secolul al XIX-lea. Şoferii de Autobuzul riscă si fie concediaţi Şoferii din cadrul SC Autobuzul vor fi disponibilizaţi dacă nu-şi vor realiza planul zilnic de încasări. Directorul unităţii Măricel Ghercă a declarat că fiecare şofer trebuie să încaseze zilnic 4 milioane de lei pentru a fi sigur de postul său din cadrul societăţii. In cazul în care într-o săptămână un şofer nu reuşeşte să încaseze din vânzarea biletelor 28 de milioane de lei, va fi imediat disponibilizat. în prezent, societatea ieşeană de autobuze are 190 de ani taifiri . (I .IM.) Şefei IP), Ştefan Alexa, a fost retrogradat la poliţia n.t._y iuraela Pentru ci nu a rezolvat la timp cazul "Paşaportul" Mihai Alexa, şeful Poliţiei Judeţene a fost retrogradat, fiind trimis ca adjunct al Poliţiei Rutiere! Mai mult decât atât, timp de patru luni, Alexa va fi obligat să participe la un curs de recalificare organizat la începutul acestei luni de Liviu Filipescu, directorul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţelor de Munci. (H) Vaticanul neaţu un posibil atac asupra Papei Vaticanul a dezminţit ieri di ar exista o alertă privind securitatea Papei Ioan Paul al ll-lea cu prilejul ceremoniilor legate de sărbătoarea Paştelui. “Nu există absolut nici un fel de alerţi”, a declarat plutitorul de cuvânt al Cetăţii Sfinte, Joaquin Navarro Valls, menţionând că “nu rein obiceiurile sale” să comenteze asemenea informaţii, “fie de adevărate sau presupuse”. Potrivit unor informaţii difuzate marţi după-amiază de mass-media italiene, serviciile de securitate americane şi europene ar fi alertat serviciile Vaticanului, sfetuindu-l ca Suveranul Pontif să poarte vestă antiglonţ in cursul ceremoniilor pascale. Surse de la Vatican au indicat că “papamobilul” cu care se deplasează Ioan Paul al II-lea nu are geamuri blindate şi că, în momentul când serviciile de securitate italiene i-au oferit Papei o vestă antiglonţ specială, foarte uşoară, pentru călătoria sa în Israel, capul Bisericii romano-catolice nu a acceptat-o. Penicilina îşi face zilele grele Pentru a fi sigure ei vor juca şi sezonul viitor în Divizia A, voleibalistele de la Penicilina trebuie să câştige ambele meciuri pe care le vor disputa în acest week-end la Sala Polivalentă în faţa echipei Poli Tender Timişoara. Asta pentru că ieri, formaţia ieșeană a fost învinsă în deplasare cu 3- 0, pe seturi 25-15,25-20,25-22, într-o partidă din grupa locurilor 5-8 a fezei play-off. Dacă vor pierde unul din jocurile programate sâmbătă şi duminică, de la ora 10.00, elevele lui Felix Varam vor fi obligată să dispute un baraj pentru salvarea de la retrogradare. (D.T.)