Flacăra Iaşului, septembrie 2004 (Anul 5, nr. 1188-1213)

2004-09-15 / nr. 1200

B.C.U. „M. EMINESCU" IAȘI PECUM ~ ] Pagina 5 Cât mai costă încălzirea la iarnă? Pentru a afla cât va costa încălzirea la iarnă, este suficient un calcul simplu. Astfel, înmulţind un anumit coeficient (C) de încălzire cu numărul de metri pătraţi suprafaţă radiantă, vom afla energia termică pentru fiecare apartament, cu 1,2,3 sau 4 camere. Dacă înmulţim cifra obţinută cu 896.000 lei, adică preţul unei gigacalorii, aflăm cât vom plăti în fiecare lună. Practic, facturile din iarna aceasta vor fi cu 10 la sută mai mari decât anul trecut, în condiţiile aceluiaşi consum. Deschidere sumbră de an şcolar Pagina 2 Liberalii îşi umflă muşchii în faţa PD Ultima înfăţişare pentru Elena Domnaru Faliment la Comtom şi Lactis Pagina 5 5000 LEI ANUL IV, tv. 1200, 16 PAGINI MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 2004 ISSN1584-5664 Recidiva lui Hriţac 5 dă cu zecimale: Gabriel Rusu! • procurorii Secției Teritoriale a PNA Iași l-au mai trimis încă o dată în judecată pe fostul patron de la SC NBH SA, Marcel Hriţac DEZORDINEA ZILEI ... Povestea căprarului Putac în tara 99 dependenţilor de baston FLORIN ANTOHI A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, n-am mai povesti. Cică era odată un băetan cu față de tractorist. Unii, cu care obişnuia să meargă la beri, îl alintă Tony. • Alţii, impresionaţi de privirea-i inteligentă, ca de peşte mort, îi spun Puţac. De ce oare? Dintr-un motiv simplu. Este căprarul perfect, atent la orice şmen posibil, dar gata să execute la comandă orice-i cere stăpânirea. Care stăpânire, în acest caz, este una difuză şi nărăvită de mai mulţi ani la banii fraierilor dispuşi să cotizeze gras, pentru a-şi asigura o linişte vremelnică. Povestea lui Puţac începe undeva prin antecamera unui primar hâtru, pe nume Costică. Iar acest primar îl cam lua la mişto pe căprarul Puţac, aflat acolo în căutare de veşti, bune de date pe goarnă, la o gazetă care vorbea cu oa- menii. Dar dacă primarele râdea de el, alţii i-au descoperit talente ascunse. Uşor-uşor, căprarul nostru se făcu remarcat nu prin scris la gazetă, cât prin privirea-i inteligentă, de peşte mort, ascultător la comenzi, şi apucăturile de matur, gata să răcnească la fiece răcan, proaspăt venit în parohie. Instrucţia nu a ţinut mult. Cu creierele bine spălate, răcanii sau modelat pe calapodul căprarului săf, ba chiar au ajuns să-şi iubească biciul şi să se mândrească cu arta scrisului deprinsă de la acest personaj de poveste, care spun unii că ar fi învăţat chiar şi să se semneze! Ca să vezi minune... Anii au trecut Puţac a mai prins curaj, şi-a mai lărgit centironul cu vreo trei găuri, apoi a mai pus de-o guşă, o casă naţionalizată de la nea Costică, başca ceva afaceri gheboase. Gometa şi-a schimbat numele, Mona a plecat, Florineii s-au dus și ei. Deci terenul era copt pentru strângerea unor recolte grase. Din acel moment, Puţacul în devenire s-a făcut zmeu și a început să dea cu bastonul pe la diverse împărății, bune de muls. Continuare în pag. 2 VREMEA Vremea va fi predominant frumoasă deşi se va răci uşor. Cerul va fi variabil şi va prezenta înnorări parţiale. Vântul Ziua va sufla slab până la moderat. Temparaturile maxime se vor situa între 20 şi 28 de grade. 20°C 28°C Speranţe pentru Laura Bolohan Laura Bolohan, tânăra cu scleroză multiplă în plăci, are acum o şansă. Interfitron este numele medicamentului de care se leagă toate speranţele ei. Consul polonez în ţara fraierilor mioritici Adam Kierzkwsky i-a prostit pe anga jații unităților hoteliere din Iaşi. Pagina 7 Rămâne Simionaş Conform opiniei majorităţii microbiştilor oraşului, seria de rezultate negative, obţinute de Poli-Unirea în ultimul timp, nu putea avea altă finalitate decât demisia principalului vinovat, şi anume antrenorul principal, Vasile Simionaş. Ei bine, opinia generală nu a coincis cu cea a membrilor Consiliului de Administraţie al grupării din Copou care ieri, cu ocazia unei şedinţe desfăşurate la Primărie, au decis să-i mai acorde o şansă lui Simionaş. Dacă, în cazul antrenorului, nu s-a luat nici o măsură, unii jucători vor trebui să plătească pentru prestațiile din ultima vreme. SUPLIMENT SPORT ... 41 056 lei 33 538 lei 435 140 lei CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 10 AUR CUTIA CU MAIMUŢE Un mai vechi cleient de-al nostru, care plânge Socola dumpe el, pupă de mai multă vreme clantza de la birău premarelui Gigel Robinet (străbăiiiutzi!). E vorba de moş Nae Libidinosu, care încearcă den răsputeri, pe ultima sută de metri, să scape de tuhaus şi să-i bage fitile pe naşpa duşmanului de clasă Doru Trompea. Cică Nae a-ncercat mai bine de o sătămână să fie primit de premare ca să-l îmbârlige cum că el se bucură de susţinere la Bunica şi că ar fi mai bine să aibă grijă cum îşi alege pretenii, dacă nu vrea să o ia în freză. Că el e pretin cu Bunica, aşa cum şi noi am făcut armata cu Napolion Bunăparte e o altă taină pe care numa doftori Booodshteanu o cunoaşte îndeaproape. Ca noi, stăm cu urechile ciulite şi cu geana pe diliman, poate ne dăm şi noi doftoratu în manifestări paranoide, academiceimpostoare, cu moş Nae pe post de cobai. Altfel, dacă moş Nae a făcut o săptămână anticameră la premare ca să poată vorghi cinci minuturi, credem că la Bunica va sta în antecameră vro cinci ani şi tot o clantză va lua. De aia, dacă ar fi băet isteţ, ar veni la Socola unde sigur i-am găsi o cameră, fără clantză şi fără antecameră, ca să nu creadă că chiar tot zi e împotriva lui. Bonus, avem pentru el o cămașă albă cu mâneci lungi, ce se-ncheie la spate... Tractoriștii Putaci se face negru pe plantatzie. Cu bozonar de popă Dinspre o gometă cu damigeană la picere de birău, unde câteodată mai adăstează un căprar, pe nume Tony Puţac, ne vin veşti proaspete, cu schimbări la fatză şi actzionariat den umbră, sacou mare şi bozonar de popă. Pardon! Moştenitor de sacou cu cioc şi bozonar de popă! Iară noi, cunoscând detaliile tranzactziei şi procenturile cu care a rămas tractorista Tony Puţac, zis şi Ardealu (mamă ce ficat are ăsta!), tare ne-am mai râs pe noi când am cetit cum se lamenta, pe el, că gometa cu damigene a rămas independentă, incoruptibilă, başca irefutabilă. Numai că dumpe cum îl ştim pe purtătoru sacoului mare, cu cioc la purtător, şi pe moştenitorul lui, ne dăm seama că cu cele 0,5 procenturi ce le mai are acolo, Puţac nu mai poate emite pretentzii decât la una mică, în baie, din picioare, ca orice negru de pe plantatzia aceluiaşi bozonar de popă. Cezărică ştie di ce... Moş Nae pupă clantze. Şi cu asta rămâne!