Flacăra Iaşului, octombrie 2004 (Anul 5, nr. 1214-1239)

2004-10-01 / nr. 1214

SĂ CÂȘTIGI Pagina 3 Bocai se dă în stambă cu prefectul Pozând în salvator al transportatorilor rutieri, campion al investiţiilor şi în prietenul cel mai bun al interesului public, Florin Bocai, patronul firmei de transport Intertrans Company, l-a asaltat ieri pe prefectul judeţului Iaşi cu o serie de pretenţii aberante, fâcându-se de toată panarama. Totul s-a petrecut ieri, în Sala Galbenă a palatului administrativ, unde liderii sindicatelor s-au întâlnit cu reprezentanţii autorităţilor locale şi judeţene, în cadrul şedinţei lunare a Comisiei pentru Dialog Social. Ţicău, zonă interzisă construcţiilor ! I Pagina 2 Din stomatolog, pensionar în aeroport Pagina 7 Ziua internaţională 9 a pensionarilor Pagina 4 Nota de plată pentru cazul Mihăileşti 9 Pagina 8 5000 LEI ANUL IV, nr. 1214,16 PAGINI VINERI, 1 OCTOMBRIE 2004 ISSN1584-5664 Transnistria o rana dureroasă • profesori din Tighina şi Tiraspol la Iaşi • abuzuri şocante, demascate încă o dată • cei mai buni elevi transnistreni părăsesc definitiv locurile natale • Chişinăul, Bucureştiul şi Europa - trase de urechi OMU’ CU TEXTU Pizza de la coada vacii CĂTĂLIN MIHULEAC Ne înecăm sistematic în bere, bulversaţi de strălucirea etichetelor de pe sticle, înseninaţi de susurul ozonificat, prăvălit, din proprie iniţiativă, pe gâtlej. E perversă berea, de-o perversitate felină: păşeşte ca o prinţesă pură în viaţa noastră, şi-apoi - tot ca o prinţesă, dar mai puţin pură - ne pretinde zilnic sporuri de mângâieri. Fiindcă, cine mai concepe viaţa fără lichidul care ne ostoieşte saharele din suflet? Cine mai concepe viaţa fără alunecarea imperială a berii, comparabilă cu trecerea oştirilor înspumate, prin arcurile de triumf ale istoriei? Cu totul adevărat, berea este responsabilă de anumite expansiuni, vizibile îndeobşte deasupra curelei, dar un strop de burtă oricui îi şade bine. Nu vedeţi cât de dulcei sunt copiii “made in Africa”, scheletici, dar cu pântece împrumutat parcă de la nişte obezi cumsecade? Agăţată de poala berii, pizza îşi degustă şi ea anii de glorie. La fel cum romanii s-au insinuat, cândva, în aşternutul femeilor dace, s-a strecurat şi pizza pe cearşaful meniului nostru, cot la cot cu blajina tochitură şi ordonatele sarmale. E timpul să recunoaştem că pizza ne-a colonizat vârtos digestia, înfigându-şi în noi sutele de stindarde ale victoriei. Prin urmare, ne putem anestezia foamea cu “pizza machiavelica”, “pizza primavera”, “pizza o sole mio” ori mai modesta “pizza vegetariana”, furajată atent şi ştiinţific. Nu mică mi-a fost însă mirarea când - mai ieri - m-am împiedicat întrun local de profil de o specie nemaiauzită simţurilor mele: “pizza ţărănească”. Repet: pizza ţărănească. Şi, cum curiozitatea mea e mai gurmandă ca mine, i-am cerut chelnerului o pizza cât mai ţărănească posibil. O piţa cum îi pregătea răzeşa răzeşului. O piţa cum ţăranca îi coace ţăranului, înainte de-a pleca la coasă ori la sapă. Amabil cum doar un chelner poate fi, atunci când vrea, m-a-ntrebat: -Cum să fie piţa ţărănească, domnule, în formă de bundiţă, de opincă, de căpiţă, de iţari? -în formă de opincă de porc, maestre. E bine să nu uităm de unde am plecat. -Prea bine, domnule! Doriţi şi ketchup? Avem ketchup mărcile “Coada vacii”, “Glod pe uliţă”, “Car cu boi”, “Catrinţa mândruţei”... -Checiap “ Răscoala de la 1907” nu aveţi? Nu-mi prieşte piţa ţărănească decât cu checiap “Răscoala de la 1907”... -Regret, domnule, dar tocmai s-a isprăvit! Avem comenzi mari, şi nu dovedim. -Cuuum? S-a isprăvit? Atunci, naiba să vă ia cu servirea voastră! M-am ridicat şi-am plecat furios ca o tornadă. N-am ajuns bătaia de joc a ospătarilor! în nordul şi nord-vestul ţării vremea va fi răcoroasă, ce- mi va prezenta înnorări temporare şi pe alocuri va ploua. în restul ţării vremea va fi în general frumoasă, cu cer variabil şi valori termice apropiate de cele normale ale perioadei. Ziua 13°C 23°C Încălcarea proprietăţii private sau respectarea celei publice? De ce nu se plăteşte o taxă de redevenţă pentru ţevile care trec prin apartamentele celor debranşaţi? De ce ar plăti unii locatari pentru o căldură de care nu au nevoie? Pagina 7 Pagina 5 “Te-au condamnat, rotundă Portocală...!” Portocala Istrate, de 20 de ani, este o tânără muncitoare, doar că necalificată. Portocalei nu-i păsa, însă, de ce spunea lumea. Ea era fericită şi punea suflet... în toate. Dar, fără să-şi dea seama, munca la fabrică o obosea şi-i usca gingăşia trupului. Din infernul sofiot în grupele UEFA Echipa lui Zenga a avut un debut excelent de meci, reuşind să deschidă scorul în minutul 14, prin Daniel Opriţa, care a trimis mingea cu capul în plasa porţii lui Ivanov, centrarea aparţinându-i “veteranului” Dorinei Munteanu. După 8 minute, Paraschiv putea marca al doilea gol la șutul excelent de la 20 metri, dar mingea a fost respinsă “in extremis” de portar. SUPLIMENT SPORT 1 EURO 1 USD 1 TAUR 41 127 Iei 33 340 lei 442 346 lei * Flacăra Iașului 5 își premiază cititorii. Lista câștigătorilor va fi publicată sâmbătă, 9 octombrie 2004 CUTIA CU MAIMUŢE Andrei Cartofor fură de la ponpa Lu Roi Avem noi un pretin mai vechi, care nu e poponar, ci un mare iubitor de animăluri şi e purtător de guşt pren palatu roznovan. Atzi gîcit! Este vorba de Andrei Cartofor, care ce credetzi ce făcut? O lăbuit zilele trecute o baleaşcă de benzină de la pompa Lu Roi. Procedura a fost simplă: o parcat la ponpă, o făcut plina, apoi o băgat în viteză şi s-o uşchit fără să mai plătească. Numa că angajaţii Lu Roi (adică ai lui Surdelea) l-o tras în poză şi taman când era să-l facă vedetă la militzieni, Andrei Cartofor s-a întors den proprie iniţiativă, apoi o plătit. Apoi am mai auzit alta despre acelaşi pretin cum că ieri o încurcat nişte borcane de şi-o făcut clătite cu ghips şi nu cu făină. De unde deducem că Andrei traversează o perioadă emotzională intensă. Adică o fi pus ochii pe găinile cuiva, fapt care ne-o jicnit foarte tare pe noi, care ne propusesem de mai multă vreme să-l combinăm cu gorileju nostru de servici, și el cam dorit de o schimbare... Sacoului cu bozonar de popă i-o sunat ceasu’ Uite popa! Nu e popa! Da’ bozonaru e... plin tăt timpu! Ceasu sacoului mare o-nceput,să sune că-i vremea de spălat putina. Semnalul de la Bucale e clar: sinatoru cu cioc nu mai e dorit pe lista cu imunităţzi şi nice în partid. Problema-i că sinatoru s-a legat cu lantzu de uşa pesedeului şi nu se mai dă plecat de frică să nu plătească pentru moşmandele gheboase şi taxele de protectzie încasate la nesfârşit de la giugubetzi. Aşa că îşi joacă şi asul din mânecă, far’ să-şi dea seama că e de fapt un păcălici. Laş cum îl ştim, bagă în fatză la ultimu răzbel pe căpraru Tony Puţac, călare pe damigeana den Bucinexu. Astfel i-a servit căprarului să dea pe gometă un dosar strict secret, despre Adelu cel frumos şi cu ouăle de aur, crezând că şăfu partidoiului se va panica pe el şi-l va primi înapoi, în pesedeu. Ce nu a înţăles sinatoru e că Adelu e mai infonnat decât crede el, iară vremea unui repaos prelungit în Botwana se apropie în pas alergător...