Flacăra Iaşului, noiembrie 2004 (Anul 5, nr. 1240-1265)

2004-11-01 / nr. 1240

Pagina 4___ SĂ CÂŞTIGI un aragaz®.!. sau Baronul academic din PSD a fost dat afară Fundaţia “Petre Andrei” încearcă să salveze de la dezastru universitatea cu acelaşi nume întrucât instanţele academice tradiţionale - Senatul şi rectorul universităţii - nu au reuşit vreme de mai bine de jumătate de an să respecte Ordinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, privind alegerile pentru funcţiile de conducere, periclitând astfel acreditarea instituţiei de învăţământ. Fundaţia “Petre Andrei" s-a reunit, ieri în adunare generală, pentru a salva ce se mai poate din UPA. Opinia a 12 candidaţi la Preşedinţia României Pagina 8 Un vot* pe minut Pagina 2 Aşa lideri, aşa negocieri Pagina 5 Procesul Pagina 3 Şoseaua Naţională, 43, parter, tel/fax 243 161 / 0788 244 855 5000 LEI ANUL IV, nr. 1240,16 IMAGINI - LUNI, 1 NOIEMBRIE 2004 ISSN1584-5664 Crime în lanţe • două omoruri sângeroase, petrecute la sfârşitul săptămânii trecute, i-au pus pe jar pe criminaliștii ieșeni • o femeie din Podu Roş a fost violată, ucisă şi apoi jefuită de un criminal nocturn • vecinii Elvirei Beloşinschi susţin că nu au auzit prea mult zgomot • anchetatorii presupun că autorii o cunoşteau pe victimă şi faptul că aceasta primea valută şi bijuterii de la fiica sa din Japonia • o altă tânără a fost violată şi ucisă într-o poieniţă din Cristeşti • după ce a comis crima, autorul s-a aruncat în faţa trenului Elvira Bolosinschi (medalion), a fost ucisă în propriul apartament. Vecinii de sub ea credeau că-şi mută mobila PUNCTUL PE Teama lui Năstase NICU PĂCURARI Eu sunt sătul de mimarea competenţei. Utilizarea de către Adrian Năstase a unor mesaje cum ar fi “eu ascult, eu înţeleg, eu rezolv” nu sunt altceva decât supozitoare electorale. Am incercat să lecturez istoria actualului primministru și nu mi-am putut reprima sila faţă de lustrul de imagine, forţat până la obţinerea unei impresii artistice exagerate. Şi, de aceea, recomand tuturor să citească acea biografie. Probabil că tanti Leona şi nea Vasile din Coamele Caprei, dacă ar avea internet, ar fi bucuroşi de cât de roz bombon e viaţa altora. Ciudat e că sentimentul pe care îl ai după ce citeşti îţi provoacă o poftă de a intra în zona nehotărâţilor. Şi, atunci, îţi dai seama că poate acesta e scopul acelor informaţii. Că doar nu le citeşte nimeni de la ţară, ele fiind accesibile doar unui procent de probabil vreo 8 % care au acces la internet. Şi cum, în interiorul acestui procent, PSD nu stă prea bine şi nici şanse nu are să mai schimbe ceva, este foarte clar de ce e gândit acel site, fără dorinţa de a crea simpatie, ci doar pentru a da de înţeles că e o distanţă de protocol, fără de care Adrian nu poate trăi, arogantă şi indiferentă. De ce îi este frică lui Năstase? De ce nu poate ascunde acest lucm? Atât timp cât încearcă să nu accepte decât maxim trei întâlniri directe cu Băsescu, este mai mult decât clar că frica de eşec a devenit viscerală. Elucubraţiile mesagerilor PSD şi limbajul profund marcat de o ţigănie intelectuală fără seamăn sunt creatoarele unei distanţe enorme, între această realitate şi lupta politică. Din nefericire, politica nu se mai promovează prin presa scrisă şi nu mai este la fel de puternic marcată de frumuseţea naivă a dorinţei acute de schimbare. Singurul mesaj pe care l-aş transmite cititorilor ar fi să nu se uite la televizor, ci să iasă în stradă, să meargă la ţară, iar la sfârşitul zilei, să se bucure de cât de bine trăiesc. Dacă pot. Şi, ca să nu uităm cât de bine suntem poziţionaţi noi, ca ieşeni, în economia naţională, europeană şi mondială, propun un început de reţetă pentru bolile societăţii româneşti. Rog cititorii să efectueze expertiza de specialitate şi să le comunice la redacţie împreună cu leacuri băbeşti. Poate că ţine, cine ştie... Diagnostic , sărăcie, compţie, birocraţie şi alte efecte secundare Continuare în pag. 2 în nordul şi nord-estul ţării,deşi temperatura aerilui var scădea uşor, vremea se va menţine caldă pentru această dată, cerul va fi temporar noros şi pe alocuri va ploua. în ^ no/% mqa restul teritoriului vremea se va menţine deosebit de caldă. I *5 w mmf w' Pagina 7 Femeile sunt discriminate pe piaţa muncii Din cele peste 51.000 de contracte individuale de muncă, înregistrate la ITM, doar 18.664 aparţin femeilor. Totodată, femeile primesc un salariu de încadrare mai mic decât bărbaţii. Sărut lesbian la Teiul lui Eminescu La sfârşitul săptămânii trecute, invitat fiind la o lansare de carte, a trebuit să ajung în parcul Copou. O ploaie măruntă, mocănească, făcea ca amatorii de plimbări pe aleile parcului să fie mai puţini ca de obicei. Ici-colo, câte un pensionar îşi lua raţia de aer curat, iar Câte o umbrelă grăbită visa la locușorul ei călduț, din șifonier. Deaconu s-a jucat cu nervii ieşenilor Circa 6.000 de suporteri ai lui Poli au venit sâmbătă în Copou, semn că lea trecut supărarea pe favoriţi, după umilinţa din “Cotroceni”. Şi fanii echipei lui Ionuţ Popa au putut să se bucure pentru prima dată în acest sezon de un succes al lui Cristea şi compania, chiar dacă jocul nu a fost unul strălucit. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR 40 870 lei 32 057 lei 439 374 Iei CUTIA CU MAIMUŢE Am mai audzit una, extrem de importantă pentru gazetari şi mai mult decât gheboasă pentru Aliantza BA (Baliverne şi Avioane - n.b.). Cică, dum pe localele ce s-a consumat nu demult, Aliantza BA a rămas calbecă, adică fără lovele ca să-şi plătească facturile la campagnia ce stă pe vine. Văru’ Jan, ca un armean cordit ce este, o promis un meleard şi juma’, da numa’-n caz că aliantza va ieşi câştigătoare. Belutzu şi Dan Mârlan se dau lovitzi că ei o mai plătit o tură la locale (nu că ar fi plini de datorii şi rupţi în izmene! - n.b.). Conu Mişu e şi el o chintă spartă de datorii (başca îl caută cămătarii cu drujba! - n.b.), iară Cristinel Adormitzei n-are fanfetzi nice de un prosop mai mascat ca să-şi sumfle mucii în el. Aşa că tactica de campagnie a marinarului Băsexu e să promită la zeare lovele mii şi Multe Urări Europene făclii, iară cine nu e cu el acuma, îl va beli de nice nu va găsi ușa judecătorului sindic. Altfel, tare ne mai bate un gând că Băsexu va beli gazetarii doar de vreun centimetru-doi, între picere, iară dumpe Fluturări de bibăr cu menistru sinator Den surse inspirate prin mijloace specifice, am aflat di ce s-o acceptat Culai Calache la o poziţzie secundă, adică în umbra sinatorului cu cioc şi sacou maro, başca bozonar de popă, la o fluturare de bibăr, cam fără rost. Aşa crede unii, că, di fapt, câmătzaru’ den Motzca s-o pretat la o perversiune premeditată cu ţintă derect la Cambudza Victoria, unde Bunica i-a promis un portofel de menistru al traftoriştilor şi zootecniştilor cu pui vii, numai bun muls, ori de pipăit la ouă. De unde, reactzia în lantz se combină dumpe cum urmează: Culai Calache se mai dimisionează încă o dată den Conţilu de Administratzie de la Kîmatzom, Calache cel mic se face efect, iară fondurile europene şi subventziile - ghidonate de dom’ menistru al traftoriştilor cu pui vii şi ouă multe - la drumu’ hotzilor, dumpe cum e cunoscut în istorie E98, via Valea Lupulu’ - Roman, cu buclă scurtă, pe la Gâscani. Marinam Băsexu’ belește gazetari. Partzial... alegeri va rămâne și cu urările noastre, de bine...