Flacăra Iaşului, decembrie 2004 (Anul 5, nr. 1266-1290)

2004-12-01 / nr. 1266

Mfc u 0 ja B.C.U. »M. EMINESCU” IAŞI PECU Nou parlamentări şi averile lor Mai întâi, au ajuns oameni de afaceri de succes. Conduc firme de succes, au maşini scumpe, case luxoase şi îşi petrec vacanţele în străinătate. Valoarea totală a averilor acestora se ridică la câteva zeci de milioane de euro. Mulţi îşi doresc să fie în pielea lor. Ei mai aveau un singur vis. Să ajungă parlamentari! Acum, după alegerile de duminică, şi-au atins idealul. Cel mai bogat dintre noii parlamentari ai Iaşului este fostul prefect al judeţului, Neculai Apostol, a cărui avere a fost estimată de revista Capital la aproximativ 10 milioane de dolari. iscul execută silit rrmele lui Cârlan * 41#t0ond 9»tt ■nutate ie 95 de opwotese todi® Pagina 8 Pagină 3 Un nou val de hemoragii digestive Pagira 6 Pruncucidere sau omor îa baie Pagina 7 Ciuhandy simte alegeri anticipate Pagina 8 Şoseaua Naţionala, 43, parter, tel/fax 243 161 / 0788 244 855 Ieşenii... o poartă pe stânga 47% 32 %! • după numărarea tuturor voturilor exprimate în cele 635 de secţii de vot din judeţul Iaşi, Uniunea PSD+PUR a obţinut 47%, Alianţa DA PNL-PD 32%, iar PRM 11% • Adrian Năstase a obţinut 51,47% din voturi, cu 18 procente mai mult ca Traian Băsescu • Partidul Mileniul III * 271 de voturi, Partidul “Pentru Patrie” - 396 de voturi • 397.613 ieșeni (58,85%) s-au prezentat la urne • peste 50 de mii de voturi nule sau exprimate de alegătorii din alte localităţi LA ORDINEA ZILEI Băsescu reinventează PNL SRL FLORIN ANTOHI Paradoxal, tocmai când ar fi trebuit ca opoziţia să fie unită, în Alianţa Dreptate- Adevăr, încep să apară voci contradictorii. “Băsescu a sărit calul când a declarat public că alegerile au fost fraudate şi că situaţia din România ar fi comparabilă cu cea din Ucraina”, spun unii. “Revoluţie!”, urlă alţii. De fapt, cum stau lucrurile? Rezultatele oficiale prezentate de Biroul Electoral Central arată o victorie clară - chiar dacă la limită - a Alianţei PSD+PUR şi impun un al doilea tur de scrutin pentru prezidenţialele din 12 decembrie. Dacă afirmaţiile privind exagerările candidatului Băsescu ar fi venit din partea PSD, era de înţeles, însă un liberal ca Dinu Patriciu a atras atenţia că, prin acuzaţiile de fraudare a alegerilor din România, Băsescu influenţează cum nu se poate mai prost bursa, extrem de sensibilă la astfel de zvonuri politice. Mai mult, există riscul ca României să i se retragă statutul de economie funcţională de piaţă, atribut fără de care integrarea în Uniunea Europeană este imposibilă. “Sper ca PNL să nu devină un fel de SRL, aflat pe statul de plată al unei singure persoane”, a spus, la rândul lui, Stolojan, îngrijorat de ascensiunea pe care a căpătat-o în ultimele zile socialistul Băsescu printre liberalii lui Tăriceanu. Dihonia din Alianţă este evidentă. Ea exista şi dinainte ca Băsescu să fie desemnat candidat al acesteia la Preşedinţia României. Asta pentru că liberalii, în raport cu democraţii, au abordat alegerile din toamna acestui an din postura Vechilului care-i spune slugii ce are de făcut. Să ne întoarcem însă puţin în timp şi să ne amintim că, dacă Stolojan ar fi ieşit preşedinte al României, conform algoritmului, primul ministru, deci cel care avea puterea efectivă, urma să fie un democrat, adică Videartu. Liberalii nu au putut accepta să aibă un om de paie la Cotroceşti, cu preţul renunţării la guvernare, în favoarea democraţilor. Asta penttru că Patriciu şi Cataramă sunt datori vânduţi statului român, iar sub o guvernare pesedistă, şansele de a-şi mai acoperi găurile pe barcii contribuabililor ar fi fost minime. I-au făcut vânt lui Stolojan, l-au împins pe marinar în cursa spre Cotrocerii, iar acum forţează rezultatele alegerilor parlamentare, pe un şantaj politic foarte simplu: dacă preşedintele nu-i clar, degeaba formăm guvernul. Altfel spus, facem scandal, ucrainizăm alegerile generale, apoi vedem ce-o ieşi din asta. E un demers care dă adevărata măsură a prostiei româneşti. Adică, oricât ne-am învârti în jurul cozii că, în amotorul mandat, ne vom integra în Uniunea Europeană, rămânem în esenţă o ţară bananieră. taetitutupaappi Vremea se va menţine caldă pentru această dată. Cerul va fi mai mult noros în vestul ţării, unde pe arii extinse va ploua. în restul teritoriului cerul Va fi variabil şi pe alocuri Va ploua slab sau va burniţa. t Pagina 2 Conflict mocnit la Tepro Sindicaliştii sunt nemulţumiţi, deoarece patronatul fabricii nu a fixat data pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Termenul limită al discuţiilor preliminare a expirat ieri şi Regie Paul nu răspunde notificărilor emise de sindicat. Cine va fi viitorul şef al IŞJ Iaşi Anul viitor, se va schimba conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Varianta Alianţei Dreptate şi Adevăr la conducerea acestei instituţii este Constantin Şerban, care însă nu îndeplineşte condiţiile impuse de lege. Pagina 5 Poli, obligată să ajungă la o înţelegere cu "Simi" Dacă, pe plan local, fostul antrenor al lui Poli-Unirea, Vasile Simionaş, a cam fost dus cu vorba, în privinţa banilor pe care îi avea de primit din contract, ieri, Comisia pentm Statutul Jucătorului a hotărât un termen de o săptămână, pentm ca părţile să ajungă la o înţelegere. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 t eURO 1 USD 1 gAUR 38 494 lei 29 013 Iei 421 552 lei Un abonament lunar la Flacăra Iașului, te costă acum doar 50.000 lei CRITIA CU MAIMUŢE Calu Popii prepară loc de vile. La Cetăţuia! Bine’nţeles că unde era să fie nişte terenuri mănoase, în parohia înaltului părinte cu ciobote negre, avea să-şi facă apariţia şi şmenarul de taină, cu musteaţă, başca un Audi în dotare, pe nume Viorel Rromanes. Adică, ce s-o mai cotim, ne gândeam la Calu Popii. Despre ce este vorba? Simţzind gustul fonfeţilor verzi, câştigaţi cu sacu’, de pe urma şmenurilor cu Pet Rom, Calu Popii a mai găsit un deal numai bun de muls, aflat în parohia călugărilor de la mănăstirea Cetăţuia. Dacă tot s-o tăiet livada cu meri fonatani ca să fie locu’ viran şi numa bun de semănat vile, Viorel a cerut binecuvântarea înaltului popă cu ciobote negre (la şosete! - n.b.) pentru o moşmandă bărboasă. Dumpe cum blagoslovenia favorabilă a fost dată pe livada cheală, Calu Popii s-a întins şi la via denspre Bucium. Să tot fie ceva meleoane de parai în joc, pe care Calu Popii vrea să le bage în bozonar. Că doar n-o să le dea la călugări care, pe motiv că sunt săraci şi cinstiţi nu ştie ce să facă cu ele. Despre cum terenurile agricole se transfonnă însă în intravilane, nu are rost să mai insistăm acuma. E destul o rugăciune, den suflet, plasată la cel de sus, de la etaju unu (adică la premare Gigi - n.b.). Da’ mai videm... Preteni divotaţi pe viaţă. Chiar şi în Botswana! Cum pe o campagnie ilectorală agitată, revenim cu noutăţi monetare. E drept că pren târg dolaru’ a scăzut, da’ nimenea nu s-a sesizat pe el să vază ce mult o crescut cursu’ palatului în Bots wana. 1$ = five thousand PULA! Vaaai, vai, vai, ce viaţă grea şi ce de came în postu’ Crăciunului! Taman acuma, când marinam Băsexu se bagă în samă că i s-o fraudat voturile, iară partidoiu’ face guvernuri, sinatoru cu sacou mare s-a panicat pe el la gându’ că zilele cu şpăgi zemoase o cam apus, iară cariera lui îşi va atinge apogeu’ într-o ţară francofonă, tare dragă nouă, consumatorilor de bănăni, adică în Botswana. Asta i se mai trage (pe cosor şi pidosnic - n.b.) de la softu’ jidovului puchinos Cezărică Capulski, care l-a învăţat că nar fi rău pentru el să câştige electoralele Aliantza Bahvemuri şi Avioane. Cum gometa cu puţaci călare pe damigeană den Bucinexu a călărit partidoiu’, cu Adelu la pachet, s-ar putea să ajungă şi Cezărică în Botswana, ca ataşat comercial. Adică ce-a semănat aia să culeagă! Aşa să le ajute Dumnezău! .