Flacăra Iaşului, mai 2005 (Anul 6, nr. 1393-1417)

2005-05-03 / nr. 1393

B.C.U. „M. EMINESCU" IAŞIPECU Pagina 7 ...■Pagina 6 Avocata misterioasă şi 9 poliţaiul bătut. Cu portiera! Joia neagra. In faţa Casei Cărţii un poliţist ţipă ca din gură de şarpe. Trecătorii întorc privirile şi văd o femeie cochetă, slăbuţă şi mică de statură. Femeia este nervoasă, gesticulează şi, întrun final, îl pocneşte pe organ cu portiera de la un frumos Volkswagen Passat. Tot în organ. Nervos, poliţistul scoate un carneţel şi-i întocmeşte cucoanei dosar penal pentru ultraj, deşi aceasta ameninţă: “Băi, începătorule! îmi dai mie amendă? Tu ştii ce-s io’, uăi? îs avocat în cadrul Baroului!”.ecţii de folosire a prezervativului în perioada ianuarie-martie 2005, peste 3 mii de elevi de pe cuprinsul ţării, din 65 de licee, grupuri şcolare şi colegii, au beneficiat de sesiuni de “peer education”. Veniţi de luaţi lumină! 99Hristos au înviat! • peste 1000 de ieşeni au venit sâmbătă noaptea la Biserica Bărboi, pentru a îmbrăca veşmânt de lumină • apel pentru ajutorarea sinistraţilor • fragmente din Pastorala ÎPS Daniel • foame sau pragmatism? Harakiri la Tomesti 9 [Pagina 7 O coincidenţă (ne)fericită CĂLIN CIOBOTARI Alături de inundaţii, ostatici şi preţuri excesiv de mari, un alt aspect s-a furişat spre a tulbura calmele ape ale vieţii românului. O coincidenţă din cale afară de deranjantă. De cele mai multe ori, coincidenţele ne lasă, fie şi pentru o clipă, într-un soi de perplexitate. Ele sunt punctate cam prin următoarele expresii: “D-le, asta da coincidenţă... Să vezi şi să nu crezi... în nici un caz nu e o întâmplare!”. Zilele acestea, spuneam, au adus în prim plan o coincidenţă care, pe lângă tipica perplexitate, a adus şi o doză serioasă de indispoziţie: sărbătorile pascale au coincis cu sărbătoarea muncii. Cum adicătelea să pice Paştele în acelaşi timp cu 1 Mai?! Păi asta înseamnă, nici mai mult, nici mai puţin, că am ratat un “liber”... Ba poate, dacă patronul nu e al dracului, am ratat chiar două... Ia să fi fost vreo 7 zile între cele două evenimente... Se lăsa cu o săptămână de stat degeaba sau nu? Se lăsa, meditează proletarul contemporan. Aşa, sâmbătă şi duminica erau libere oricum, mai rămâne luni şi, eventual, marţi. “N-am rezolvat nimic!”, îşi continuă firul gândirii acelaşi personaj pitoresc al marilor şi micilor oraşe. Mare supărare! Până şi vinul de Paşte are un gust mai “nu ştiu cum”, ba chiar şi ouăle roşii se cojesc aiurea, iar friptura de miel ...’’Auzi, fa, nu ţi se pare că-i cam crudă?”... Două remarci aş vrea să fac pe marginea acestei coincidenţe: 1. Poate că a sosit vremea să o lăsăm mai moale cu acest 1 Mai Muncitoresc. Să mai renunţăm la acest paradox, care, de altfel, vine în perfect acord cu însăşi natura noastră paradoxală - sărbătorirea muncii prin nemuncă. E ca şi cum, de exemplu, la o sărbătoare a vinului nu sar bea vin sau la sărbătoarea muzicii jazz s-ar asculta manele. Imaginaţi-vă apoi că s-ar decreta o zi a nemuncii, a lenei sau a statului degeaba. Cum aţi privi pe cineva care ar munci într-o astfel de zi? Desigur, fiind la rândul meu un bun român, nici eu nu mă omor cu munca, însă asta nu mă împiedică să dau raţiunii ce-i al raţiunii. 2. Mi se mai pare că există şi o latură simbolică a acestei coincidenţe. Poate că, într-adevăr, este o Mare Muncă a divinităţii în această sfântă înviere - Munca de a-ţi jertfi Fiul, Munca de a încerca prin asta salvarea unor Adami şi a unor Eve care, în ultimul timp, au cam luat-o razna. Poate că minunea învierii ar trebui să ne “muncească” mai mult gândirea şi sensibilitatea, în aşa fel încât să nu o reducem la o banală sărbătoare, generatoare de satisfacţii ale burţii, lâncezeală şi indiferenţă. Cotropit de istorie, vinul de Cotnari De cele mai multe ori, sticlele sunt făcute pentru a fi umplute cu diverse lichide, cu diverse substanțe fluide. Există însă un loc, undeva între Târgu Frumos și Hârlău, un loc în care sticlele se umplu cu altceva cu istorie. Pagina 2 Paradoxuri •,S$ 4 ■ ■' “ ' ' economice la Tepro Firma Ernst& Young Assurance Services a prezentat recent raportul de audit de la fosta Ispat Tepro Iaşi. Documentul include situaţiile financiar-contabile aferente anului fiscal 2004, dar şi primului trimestru al anului 2005. Auditul scoate la iveală o întreagă listă de nereguli săvârșite de patronatul indian al fabricii ieșene. Pîrvu a jucat rolul “Iepuraşului” Aureolaţi de acel punct scos în “Regie”, fotbaliştii de la Poli-Unirea aveau obligaţia de a-l completa cu alte trei, obligatorii, în faţa Oţelului Galaţi, în Copou. Şi elevii lui Ionuţ Popa şi-au îndeplinit obiectivul cu destulă uşurinţă, arătând că, pe teren propriu, alcătuiesc o echipă care nu se teme de nimeni. Doar o repriză au tremurat admirabilii suporteri ai lui Poli, care au uitat de pregătirile pe Paște... SUPLIMENT SPORT ... Vor mai fi înnorări şi ploi locale, în sud-estul Transilvaniei, jumatatea de sud a Moldovei, Muntenia şi Dobrogea şi tot aici unele intensificări ale vântului. în restul teritoriului, 8°C 22°C cerul va fi variabil, iar ploile cu totul izolate, după-amiaza. CURS VALUTAR 1 EURO 36 211/3,6211 lei 1 USD 27 931 / 2,7931 lei 1 g AUR 389 147 / 38,9147 lei Mii de ieșeni îşi 9 9 pierd slujbele Pagina 5 încep contestaţiile la ANL Zimbru Pagina 2 Proiecte europene la UPA Pagina 4 1 mai cu mici, bere si 7 9 ouă roșii la iarbă verde Pagina 8 CUTIA CU MAIMUŢE Bădia Neculai seacă beciuri supt cetate De bine ce ne pregăteam să facem o siestă prelungită dumpe roaba cu bănăni ce ne-au înviat maţu’, numa ce-am primit un ou surpriză, tocma de la Târgu Neamţului, unde unii infractori crede că se pot serbentori la fereală de ochii lumii şi de navetele noastre ticăloşite. Printre ei se numără şi Bădia Neculai, reftor îmbuibat cu şpăgi de pe urma crâşmelor den Tudor, ca să nu mai pomenim de foloasele gheboase trase den talciocul de acolo, ridicat spre bucuria lui Julică Mol. Pe scurt, vacanţa de Adormire a reftorului ticăloşit, Bădia Neculai (că de înviat a înviat alţii - n.b.), s-a petrecut cu mare chindie şi pagubă în beciul cu rachiu de la casa arcaşului, de supt cetate. Acolo Bădia Neculai a fost nevoit să se machească în văzul lumii, fincă vila rădicată pe banii smenuiţi de la Julică Talcioc nu e încă gata. De unde am dedus că Julică nu ori şi-o plătit ultima rată la Bădia Neculai, ori mai degrabă o plătit-o, numa’ că beţîvanu’ o beat-o pe toată şi - de rangă ce era - o uitat! Cupluri de taină la pesedeu (I) Acuma, la vreme de serbentoare, când nice nu mai ai cu cine să împărţi o banană pe motiv de ciocăneală şi ouă bătute-n cap, dumpe ce am dat cu geana pe la partidoi, am avut o refelaţie cu nuanţe roz, chiloţii, ce ne-o pus pe gânduri. Başca ne-o făcut visătoare... La pesedeu se egzistă mai multe cupluri de taină, adică adultere, despre care se tot vorbeşte pren târg, da’ nimenea nu le dzice pre nume, ca să nu se scandalizeze în familie obrazele subţiri. Un cuplu ar fi ăla despre care am scris de mai multe ori cum că se consumă pe supt birău’ lu nea Lucică Flaşnetă de la cejeu, între il prehidente şi Luminiţa Fotache. Un altu, pe seama căruia ne-am hlizit mai multă vreme, e de fapt o dragoste cu perversiuni târzii pentru dipotatul Valerică Dormeanu şi inegalabila brunetă mustăcioasă pe nume Miţa, penala de la Gorban. Da’ ce ne-am mai mirat pe noi să aflăm că o nouă idilă e pe cale să se vestejească între Borcănel Pleşcăneanu şi şăfa de cabenet a sinatorului cu cioc, adică o babă acră şi sulemenită, pe nume Lenuţa Trişcanu! Cel mai tare însă ne-am râs pe noi să aflăm că o felaţie de taină şi cu perversiuni arde mocnit între fostu dipotat Cristinel Chiom şi graseta pârâcioasă Lenuţa Nasmare. Presimţim că pe graşetă o aşteaptă o surpriză la vreme de seară, cu tristeţe la aşternut, iară pe Cristinel un şut unde-i pică bine voinicului... Ştie ea doamna doctor dice! Cât despre ceilalţi, mai vorbim, că lista e lungă şi pe mulţi îi mănâncă zambila...