Flacăra Iaşului, iunie 2005 (Anul 6, nr. 1418-1444)

2005-06-11 / nr. 1427

Pagina 5 Interesé obscure la Fortus Problemele cu care se confruntă Fortus SA au intrat în atenţia senatorului liberal Varujan Vosganian. Potrivit senatorului PNL, în spatele falimentarii Fortus ar fi o serie de interese obscure, prin care se urmăreşte achiziţionarea unor active de peste 80 milioane de dolari la preţuri de nimic. “Refuz categoric o reorganizare judiciară a Fiortus-ului. Nu înţeleg de ce autorităţilecentrale nu au oferit fostului CUG nici un sprijin. La Iaşi a existat un fenomen extrem de ciudat. Existau firme «ale lor», care erau susţinute financiar, şi firme care nu erau «ale lor», dar la care se urmărea falimentarea pentru a deveni de-ale lor”, a explicat Vosganian. 5000 0,5 LEI Soseaua Naționala, 43, parter, tel/fax 243 161 / 0788 244 855 www.flacaraiasi.ro ANUL V, nr. 1427, 16 PAGINI - SAMBATA 11 IUNIE 2005 ISSN1584-5664 Mânării PD pe seama sinistraților Finul lui Băsescu deturnează ajutoare • primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a deturnat ajutoarele ieşene destinate sinistraţilor către fieful senatorului PD Petru Ioţcu • informaţiile oficiale demonstrează că localitatea aleasă de pedişti nu a fost afectată grav de inundaţii .• senatorul Dan Cârlan se spală pe mâini ROMÂNIA PE ÎNŢELESUL TUTUTOR Popeye şi lunga vară fierbinte LIVIU ANTONESEI Deşi, meteorologic, cu toate ploile şi vremea închisă, nu s-ar spune, am intrat abrupt într-o lungă vară politică foarte fierbinte. Dacă, în alţi ani, editorialiştii deja se chinuiau să găsească subiecte demne de comentat, iar reporterii făceau din ţânţar armăsar, adică din banala encefalopatie virală un grav atentat la sănătatea naţiunii, acum, practic nici nu ştii să alegi, că toate ţi se par demne de comentat. Marii corupţi intră pe uşile PNA unul după altul, dar parcă şi mai repede ies, ceea ce spune totul despre seriozitatea cu care procurorii procurorilor îşi fac temele înainte de a-i înfăţişa instanţelor. Liderii ceferiştilor declanşează grevă, chiar dacă ceferiştii nu vor, că li s-a făcut dor de cadourile reciproce cu Mitrea Cocor. Iliescu, har Cerului!, a fost pus sub acuzare pentru sângele vărsat cu prilejul mineriadei din iunie 1990 şi, chiar dacă se aude că va fi pus sub acuzare şi pentru morţii şi schingiuţii revoluţiei, nu-mi fac iluzii. Aparatul securisto-comunist pe care l-a ocrotit din primele clipe ale Revoluţiei îşi va face datoria de recunoştinţă şi îl va scoate basma curată acum, când este la ananghie. Pentru că, prin sosirea lui Băsescu, inamicul “sistemului ticăloşit" din campania electorală, aparatul, în loc să se dezmembreze, cum am sperat unii dintre noi, a ieşit parcă şi mai întărit! Oricum, cu impunitatea garantată pentru încă vreo cinci ■ ani, dacă nu cumva Popeye mai câştigă vreun mandat. Constantinescu s-a declarat învins de Securitate. Iliescu şi Năstase au protejat-o cât au putut, evitând totuşi să-i aducă elogii prea deşănţate. Băsescu, în schimb, nu s-a omorât să facă economie de adjective imnice. Atunci când a anunţat eliberarea ostaticilor a vorbit despre un succes “sută la sută”, de parcă era Robert Turcescu (!) al serviciilor româneşti. Asta deşi Al Jazeera amintise rolul decisiv al şeicului saudit şi al comunităţii clericale islamice din România, care şi-a tocit şalvarii în timpul crizei prin nisipurile Irakului. Cu prilejul conferinţei de presă de luni, 6 iunie, preşedintele a transformat aprecierile aduse serviciilor secrete în ode şi imnuri, atacând în schimb presa, care ar fi intoxicat opinia publică, însă, ca om hârşit cu politichia tranziţiei, nu pot să nu-mi exprim câteva îndoieli în ce priveşte limba română. Mai întâi, ca scriitor român şi chiar ca simplu cetăţean român, cred că un preşedinte, chiar dacă marinar la obârşie, trebuie să fie respectuos cu limba poporului pe care îl conduce. în loc de asta, dl. Băsescu, luat de iureşul condamnării presei şi de cel al zeificării serviciilor, a supus biata limbă română unui viol cu perversiuni de cea mai jalnică spiţă - dezacorduri în lanţ, accente puse greşit, cuvinte pe care le utiliza, deşi evident nu le înţelegea sensul. După limba de lemn iliescistă şi cea de mucava constantinesciană, asta lipsea, limba maidaneză a actualului preşedinte. Dacă mi-l amintesc şi pe Ceauşescu, e clar limba noastră, aşa “ca un fagure de miere” cum este, nu prea are noroc la preşedinţi! Dar expresivitatea este lucrul cel mai puţin important al discursului din 6 iunie. La nivelul conţinutului e adevărata problemă iar acolo întâlnim foarte puţin informaţii verificabile şi două mari teme: elogiul serviciilor secrete şi atacul la adresa presei nealiniate prezindențial. Continuare în pag. 2 Vremea va fi răcoroasă CeruTvan temporar nrn'^ Locai7~HM^B^BCHH în centrul şi sud-estul ţării, la deal şi la munte şi izolat în restul teritoriului, îndeosebi după amiaza, va ploua şi se vor semnala ^ _ descărcări electrice. Vântul va prezenta unele intensificări în 14fi ^ 20 sudul ţării şi la munte. Pleacă “Lupii Negri” 375 de militari din Batalionul 151 Infanterie “Lupii Negri” vor pleca în Afganistan. De acum şi până în ianuarie 2006, patru comandamente de intervenţie, unul de luptă şi unul de stat major vor participa la Operaţiunea “Enduring Freedom”, în Teatrul de Operaţiuni din Irak. “Cei care plecăm acum suntem foarte bine pregătiţi, am avut patru luni de pregătire intensă, cu antrenamente la diferite temperaturi, pentru a face faţă căldurilor de acolo”, a declarat Cristina Iacobu. Bisturiul terapeutic Disperată din cauza obezităţii, care o forţa să rămână în casă şi-i crea foarte multe probleme de sănătate, o femeie din judeţul Suceava a hotărât să apeleze la bisturiul medicilor chirurgi pentru a scăpa de povara greutăţii. La 54 de ani, Eugenia Vornicu a ajuns să cântărească 154 de kilograme, la o înălţime de doar 1,60 m. Femeia a lucrat la o frizerie şi nu a dat importanţă kilogramelor pe care le acumula an de an. Cu timpul, acestea i-au transformat viaţa într-un adevărat coşmar. Poli-Unirea doar pentru Astăzi, de la ora 16:00, toată suflarea fotbalului ieșean va sărbători evitarea retrogradării de către echipa favorită, sub sloganul “Sărbătorim pentru toţi cei care au crezut în imposibil”. Va fi un adevărat spectacol de gală, care va începe cu un meci de old-boys, un spectacol de pantomimă şi o defilare a majoratelor, va con va juca spectacol tima cu meciul propriu-zis şi se va încheia în... valuri de bere la Ştrand. Cel mai emoţionant moment va fi însă cel din pauza disputei cu Gloria, când preşedintele Marius Stan îi va acorda o diplomă şi lui Valerian Vîrlan. SUPLIMENT SPORT ... CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR 36 138 / 3,6138 lei 29 551 / 2,9551 lei 401 748 / 40,1748 lei 1 Washington Post ... Zece întrebări pentru Emil Boc “Stimate domnule Boc, Deoarece păreţi un om serios, în ciuda unei anume verbozităţi cu tentă dâmboviţeană, m-am gândit să comit imprudenţa de a ignora axioma confonn căreia omul politic român se trezeşte din somn doar când dezastrul e ireversibil” citiți în pagina 3 un comentariu de Lucian POSTI] Comisia Europeană ne trage de urechi Pagina 8 CUTIA CU MAIMUŢE Aveam noi o presimtzire că dacă facem o scurtă preumblare pren talciocu lui Julică Moli den Tudor, musai are să ne pice vreo pleaşcă în plasă. Şi nu ne-am înşelat! Cine crede azi că-şi plimba limba-i păroasă pren urechile gingaşe ale unor fetitze plimbabile pe fonfeţi gheboşi? Vă spunem noi! Nimeni alta decât Basile Glydeanu, propritaru’ budanelor cu bere de peste pod de Bahlui de la Alt Brau. Acelaşi propritar de fabrică cu spume şi la Oneşti, despre care mai ştim că digeaba şi-a schimbat numele finnei den dotare, dacă n-a apucat să şi-l mute şi pe cel personal den boletin. Dum pe spumele ce le picurau celor două coarde sensibile ale Ghiolbanului Basile den cercei, ne-am dat seama că pentru berarii den Oneşti (să trăieşti!) noaptea ce s-a trecut o fost una cu spume şi bucurie la aşternut. Da nu pentru el, cât mai digrabă pentru hăndrălăii ce le-a preluat mai apoi, gata încălzite şi fezandate de portofelu cumpărător. Altfel, să vezi bucurie Căcălina Berchea are o mamă. Sensibilă Şi fincă tot pomeneam de coarde sensibile, ieri, absolut den întâmplare, pe când ne pregăteam să ne ştergem la... navete cu o foaie de tiraj confidenţial şi aproape de zero, ne-am mai amintit de una, cam isterică şi sifilitică, da cu mare priză la bastoane tomnatece. Este vorba de Căcălina Berchea, aceeaşi care a făcut mai multe surprize cu bucurie şi sculament la aşternut unor coledzi de breaslă, despre care dermatologu’ ne-a rugat să nu re dăm numele, ca să-i ştie lumea de victime. De la o vreme, Căcălina Berchea îşi face de lucru cu premarele Gigi, care nu ştie de ce l-ar vrea fata vedetă de vreo săptămână, chiar pe prima pagină, îi spunem noi! Fincă la mijloc e mâna bărboasă a mămicii ei care lucrează de ceva timp în solda unei triplete infractoare de la NENEA, aceeaşi care de când s-a pornit pe demolat stadioane şi mai ales cu un dosar penal şi de la Gigi. Ei? Basile Ghiolbanu umblă pe la coarde sensibile când or apărea şi pozele! Da mai videm...