Flacăra Iaşului, iunie 2005 (Anul 6, nr. 1418-1444)

2005-06-01 / nr. 1418

EVENIMENT •••Miercuri 1 Iunie 2005 3 Flacăra Iaşului a avut dreptate Med Invest tragere pe Surse din cadrul universităţii susţin că firma Med Invest a primit lăzile frigorifice ca donaţie, la scurt timp acestea fiind vândute Institutului de Anatomie Iaşi, cu peste 600.000 de mărci germane, echivalentul a 400.000 de euro , în urmă cu şase ani, UMF a aruncat pe fereastră peste 400.000 de euro, pentru achiziţionarea unor lăzi frigorifice, pe care le-a depozitat în subsolurile Institutului de Anatomie • lăzile frigorifice au fost achiziţionate “la negru” de la firma Med Invest, care, după ani buni, pentru punerea acestora în funcţiune a mai solicitat universităţii 1,2 milioane de euro • artizanii acestei inginerii par a fi profesorul Dan Ştefan Antohe şi Rareş Cristea, reprezentantul de vânzări al Med Invest pe Moldova • recent, reprezentanţii universităţii au hotărât să instaleze cele şase legi frigorifice, însă au constatat cu stupoare că acestea nu funcţionează în anul 1999. Universitatea de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” Iaşi a achiziţionat de la THALHIMER KUHLUING GmbH&Co. - Germania, prin intermediul firmei Med Invest, şase lăzi frigorifice, în care cadavrele urmau să fie conservate în condiţii igienice. Deşi suma la care au fost achiziţionate a fost exorbitantă, sistemele de conservare a cadavrelor au ruginit mai bine de şase ani în subsolurile Institutului de Anatomie. Surse din cadrul universităţii susţin că firma Med Invest a primit lăzile frigorifice ca donaţie, la scurt timp acestea fiind vândute Institutului de Anatomie Iaşi, cu peste 600.000 de mărci germane, echivalentul a 400.000 de euro. Achiziţionarea aparatelor a fost efectuată iară realizarea unei verificări fimcţionale, fără semnarea unui contract de vânzare - cumpărare şi fără factură, în dosarele UMF existând doar un procesverbal de recepţie cantitativă. Conform unor surse din universitate, mai există însă şi un precontract, semnat de Dana Buceag, fosta şefa de cabinet a ex-rectorului Carol Stanciu, care, potrivit declaraţiilor date de sursele din universitate, pentm intermedierea achiziţiei celor şase lăzi frigorifice ar fi încasat o şpagă destul de frumuşică. Cu aceşti bani, dar şi cu sumele percepute ani la rând de la studenţii străini, pentm “aranjarea” examenelor, Dana Buceag a reuşit în scurt timp să-şi cumpere un teren în spatele Mitropoliei, pe care a ridicat o vilă. Recepţie de doi bani Deşi contractul de achiziţie a fost semnat la 23.04.1999, aparatura a fost primită de UMF Iaşi abia pe 5.10.1999, când a fost încheiat şi procesul de recepţie cantitativă. Conform declaraţiilor actualului rector, Vasile Burlui, inexistenţa unui proces-verbal de verificare funcţională este inexplicabilă. “întradevăr, era normal ca aparatura să fie verificată şi din acest punct de vedere. Nu poţi achiziţiona un aparat despre care nu ştii dacă funcţionează sau nu”, a precizat profesorul Vasile Burlui, rectorul UMF Iaşi. Stupoare: Aparatura nu funcţionează! După şase ani de la data la care cele şase lăzi frigorifice au fost achiziţionate de universitate, reprezentanţii acestora au insistat să fie instalate, pentm a fi ulterior utilizate. Surpriza a apărit atunci când, după instalare, aparatele de conservare a cadavrelor “au refuzat” să funcţioneze. ■ — ■ Potrivit unor surse din cadul instituţiei ieşene de învăţământ superior, lăzile frigorifice sunt deja defecte, fapt care însă nu e recunoscut de directoml Med Invest, Rareş Cristea. Deşi susţine că firma Med Invest nu are nici o legătură cu vânzarea lăzilor frigorifice, semnătura directomlui Rareş Cristea apare pe contractul de achiziţie la mbrica “vânzător”. Dan TOMA Stanciu “aruncă” mortul” Fostul rector, Carol Stanciu (foto), recunoaşte că suma cu care UMF-ul a achiziţionat de la Med Invest cele şase lăzi frigorifice a fost foarte mare. “Ştiu că acele lăzi frigorifice au costat neştu de mult. Ca rector, însă, am luat ceea ce profesorii de la anatomie au solicitat. Toată vina, în acest caz, aparţine astfel profesorilor de la anatomie. Cât despre nereguli, profesorl Antohe ştie cel mai bine”, a declarat profesoml Carol Stanciu. Cu toate acestea, Antohe declară că nu este implicat în achiziţia lăzilor frigorifice, el nerecunoscând că a făcut parte din comisia de recepție a lăzilor frigorifice. La plimbare cu tramvaiul de epocă Toţi copiii, şi nu numai, vor avea ocazia să se plimbe azi cu tramvaiul de epocă. “Am decis să punem în funcţiune tramvaiul de epocă în această zi, pe traseul Târgu Cucu - Copou, de la ora 10 până după-amiază, să se bucure şi copiii, cu ocazia zilei lor, de o plimbare mai deosebită cu tramvaiul”, a declarat Adrian Mihai, purtător de cuvânt al RATB Pentm ceilalţi participanţi la călătorie, plimbarea nu este gratuită, plătindu-se contravaloarea unui bilet, în mod obişnuit. Sunt valabile toate abonamentele pe linia respectivă sau biletele cumpărate în set. Pentm cei care nu vor reuşi astăzi să se plimbe cu tramvaiul de epocă, Regia le oferă posibilitatea de a face acest lucru în fiecare week-end. “în funcţie de cum va fi vremea de-acum înainte, va exista posibilitatea să scoatem tramvaiul de epocă pe acelaşi traseu, în fiecare sâmbătă şi duminică”, a mai declarat Adrian Mihai. Tramvaiul, restaurat în 1998, aparţine Regiei Autonome de Transport Public Iaşi şi a fost primul tramvai electric care a circulat pe Sărărie. (S.O.) National Automotive History Collection: "Collector Vehicle of the Year > Automotive Rhythms: "Urban Elite Car of the Year* > Executive life: "Top 10 Cars for CEO's > AutoWeek "Reader’s Choice Award" > Money: "Car of the Year* > Car 3nd Driver: "10 Best Cars" Motor Trend;'Car of the Year'Automobile; 'Automobile of the Year' CHRYSLER 500C, "NORTH AMERICAN CAR OF THE YEAR* începând cu 25,618€. Detroit Free Press ’Car of the YeariDehoit News: 'Car of the Year:Eefmunds.com: "Most Significun; Vehicle of the Year", Smorl Money. 'Vehicle of (he Year", In Focus: ‘AutofOCUS Car of »he Year". Toate acestea fac din Chrysler 300 C, în primul an de la apariţie, cea mai premiată maşină din istorie. Casa Auto laşi - Partener Autorizat DaimlerChrysler AG Str. Moara de Foc nr,41, tel, 271 313, 272 333 MobiiO CHRYSLER INSPIRATION COMES STANDARD UNIFAT este singura firma autorizată din Iaşi care vă poate ajuta. Conform legii şi normelor europene pentru mediu, toate firmele sunt obligate să predea uleiurile uzate către firme autorizate. ATENTIE! Nerespectarea legislaţiei in vigoare poate atrage sancţiuni severe Victimele căldurii • copleşiţi de căldurile înregistrate în ultimele zile, cardiacii au luat cu asalt spitalele ieşene • tot din cauza temperaturilor ridicate, animalele şi insectele au luat-o razna, atacând mai multe persoane • câţiva ieşeni au făcut insolaţie în timp ce erau la prăşit Temperaturile deosebit de ridicate, înregistrate în ultimele zile, au adus zeci de ieșeni pe patul de spital. Persoanele cu afecţiuni cardiace au avut cel mai mult de suferit în aceste zile. Astfel, din cei peste 150 de pacienţi care au trecut pragul Unităţii de Primire Urgenţe de la Spitalul “Sf. Spiridon” Iaşi, 45 au acuzat probleme cardiace, iar 15 au necesitat internarea. “Cei mai mulţi dintre bolnavii consultaţi ieri prezentau afecţiuni cardiace cunoscute, care, pe fondul efortului de adaptare a organismului la căldura de afară şi al deshidratării, s-au agravat”, a precizat dr. Diana Cimpoeşu (foto), purtător de cuvânt la Spitalul “Sf. Spiridon” Iaşi. Albine, păianjeni, căpuşe... Tot din cauza căldurii, mai mulţi ieşeni au avut nevoie de îngrijiri medicale, după ce au fost atacaţi de insecte sau de animale. Specialiştii susţin că temperaturile ridicate provoacă un comportament deosebit de agresiv în rândul necuvântătoarelor. Doi ieșeni au fost înţepaţi de păianjeni, în timp ce un bărbat s-a trezit cu o căpuşă pe gamba dreaptă. Acesta le-a povestit medicilor că tocmai ieşea dintr-o frizerie atunci când o doamnă cu un câine în lesă a trecut pe lângă el şi a simţit o înţepătură la picior. Când s-a uitat mai bine, a văzut că fusese “decorat” cu o căpuşă de toată frumuseţea. “Echipajul terestr al SMURD Iaşi a intervenit în cazul unui pacient, de 45 de ani, din Bogdăneşti, care a fost înţepat de mai multe ori, în zona feţei, şi a intrat în şoc anafilactic. Pacientul ştia că este alergic la veninul de albină şi a chemat imediat ambulanţa. în prezent, starea sa e stabilă, iar prognosticul nostru este fa-vorabil”, a completat dr. Cimpoeşu. Tot luni, un bărbat din mediul rural a suferit un traumatism abdominal sever, după ce a fost lovit de un cal. Insolaţie la prăşit Razele puternice ale soarelui au adus la spital mai multe persoane din mediul rural, care au făcut insolaţie în timp ce erau la prăşit. Medicii au fost uimiţi să afle că obiceiurile ţăranilor de astăzi diferă foarte mult faţă de cele ale bunicilor lor. Masa bogată de dimineaţă a fost înlocuită cu o cafeluţă pe stomacul gol. “Una dintre pacientele cu insolaţie ne-a povestit că nu a băut decât o cafea înainte de a merge pe scump. Pentm că nu a mâncat şi a stat în soare fără să-şi acopere capul, a făcut insolaţie”, a explicat dr. Diana Cimpoeşu. Sorina CIOBANU Zi neagră pe şosetele ieșene 99 • viteza şi neatenţia la volan au dus la decesul a 4 tineri şi la accidentarea foarte gravă a două fetiţe Patru persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 24 de ani, şi-au pierdut ieri viaţa şi alte două au ajuns în stare gravă la spital în urma unor accidente rutiere. După ce şi-a făcut cumpărăturile în Târgu-Frumos, Ionuţ Dan Costea şi-a luat prietenii în maşină şi a demarat în trombă spre localitatea Boureni. Graba de a ajunge mai repede acasă l-a determinat pe Ionuţ să apese nepermis de mult pedala de acceleraţie, neţinând cont că partea carosabilă era umedă. Din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de trafic, neexperimentatul şofer a pierdut controlul asupra volanului şi s-a izbit violent de un cap de pod. Din păcate, toţi ocupanţii autoturismului Peugeot 307, implicat în accident, au decedat pe loc. Un alt eveniment intier, la fel de grav, a avut loc aseară în localitatea Leţcani, în timp ce două fetiţe, cu vârste cuprinse între 8 şi 10 ani, încercau să traverseze strada prin loc regulamentar, au fost pur şi simplu spulberate de o maşină condusă de un şofer din Botoşani. Din cauza vitezei foarte mari, conducătorul auto nu a maii reuşit să evite impactul. Cele două micuţe au ajuns în stare foarte gravă la Spitalul de Neurochirurgie, fiind internate în Secţia de Reanimare. Medicii neurochirurgi sunt sceptici în privinţa şanselor de supravieţuire a uneia dintre ele, care a fost diagnosticată și cu o comă profundă. Mihaela CIOBOTARI