Flacăra Iaşului, septembrie 2005 (Anul 6, nr. 1498-1522)

2005-09-01 / nr. 1498

Pagina 5 Elicopter nou pe cerul Iaşului Pagina 2 Procesul cu UMF, pe ultima sută de metri Pagina 7 Arestări în rândul traficanţilor de droguri Pagina 7 Afacerile dubioase marca Fenechiu în momentul în care AVAS a reziliat contractul de privatizare de la Terom SA, deputatul Relu Fenechiu acuza foştii acţionari majoritari, pe Amar şi Hassan Nana’a, de devalizarea întreprinderii ieşene. Fenechiu menţiona la acea vreme că sirienii au vândut mai multe active de la fostul combinat de fibre sintetice, la preţuri de nimic. în august 2004, unele proprietăţi de la Terom SA au fost cumpărate de Michel Nieir, unic acționar la International Import Export Com. Iliescu si Roman vor o forță unică de stânga Pagina : Ion Serbina: “Poţi să fii proprietar pe tot dealul, dar nu poţi construi chiar orice” Pagina 4 Salon de carte ...în aer A devenit deja o tradiţie ca în fiecare toamnă, la Biblioteca Judeţeană “Gh. Asachi”, să aibă loc ceea ce se numeşte “Salonul Internaţional de Carte Românească”. OMU’ CU TEXTUL stenogramă şoc CĂTĂLIN MIHULEAC Mai puţin se ştie că, de Revelion, între anul ce trece şi cel ce vine, are loc un scurt dialog. Vă prezentăm stenograma micii întrevederi dintre anii 2004 şi 2005, stenogramă pusă la dispoziţie deo pilă personală din SRI. 2004. Aşadar, matale ai fost repartizat în locul meu... 2005: Da, maestre. Am prins România, pentru c-am avut notă mică la absolvire. 2004: Ai fost ultimul pe listă? 2005: Nu chiar ultimul. Alţi colegi din promoţia 2005 au nimerit în Ucraina, Republica Moldova, Albania... Putea fi şi mai rău. 2004: înţeleg, înţeleg. Dar şefii de ■promoţie? 2005: Ei au luat frişca: Suedia, Elveţia... Dar mi se pare, sau aveţi cearcăne roşii, galbene şi albastre? 2004: Ăsta-i semn de adaptare. Ce să fac, am căpătat darul suptului. Când mi-am început mandatul, când am sosit cu geamantanul în România, am acut depresie. 2005: Credeam că depresia-i o boală pe care şi-o permit doar starurile. Dar nu-i bine că beţi. . 2004: Alcoolul face România suportabilă, băiete! 2005: Mai vorbiţi-mi despre munca mea. Sper că nu mi se cer minuni. 2004: Pe-aici, lumea nu mai crede-n minuni. Chiar de le-ai face, nu le-ar observa nimeni. Și, fără să te jignesc, e obiceiul locului ca fiecare an să fie mai incompetent ca precedentul. 2005: înseamnă c-a dat norocul peste mine. O să am mult timp liber. 2004: Totuşi, la-nceput e bine să faci nişte promisiuni. în România, promisiunile nu se respectă. 2005: Ce ţară inversă! 2004: Destul de inversă, adevăm-i. Notează în agendă că trebuie să organizezi periodic inundaţii, secetă, ger... 2005: Asta-i tot ce am de făcut? 2004: Aproape tot. Restu-i Scut de guvern, parlament... 2005: Atunci, maestre, vă mulţumesc din suflet pentru poveţe! 2004: Ai grijă de tine, băiete! Mult succes şi Românie uşoară! VREMEA Unele înnoruri şi local averse de ploaie vor mai fi în sudvestul ţării şi la munte. In restul teritoriului doar izolat va fi posibil să plouă. Vântul va avea unele intensificări în est, ____n_n_ zonă unde şi valorile ternice vor fi mai scăzute faţă de ziua precedentă. Dimineaţa izolat se va produce ceaţă. Ziua f Şoseaua Naţională, 43, parter, tel/1 0,5/5000 LEI ANUL V, nr. 1498, 16 PAGINI - JOI 1 SEPTEMBRIE 2005 ISSN1584-5664 O nouă rundă în meciul CJ - Prefectură Ceartă pentru dealul Ticăului • Prefectura ieșeană a atacat recent o Hotărâre a CJ, prin care construcţiile noi în zona Ţicău erau interzise din cauza riscului de alunecare a terenului Pagina 2 La ţară, şcolile se mută în case închiriate Deşi înţelegerea între conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, membrii consiliilor locale şi ai armei CONEST a fost ca lucrările de reconstrucţie a şcolilor din chirpici din mediul rural să fie finalizate până la 12 septembrie, în câteva localități, acestea vor fi gata abia în noiembrie. Sporuri discriminatorii Printr-un ordin din data de 7 iulie 2005, semnat de fostul ministru al Sănătății, Mircea Cinteză, sporurile salariale acordate unora dintre cadrele medicale angajate în sistemul sanitar au fost modificate. Deși măsura ar fi trebuit să-i bucure pe medicii ieșeni, care s-ar fi văzut în fericita postură de a primi mai mulți bani la salariu, reglementarea nu a avut succesul scontat. Marius Stan nu este mulţumit . Combinatul Mittal Steel Galaţi va investi suma de 2,5 milioane de dolari la clubul de fotbal Oţelul, în sezonul competiţional 2005/2006. “La această sumă se adaugă şi alte venituri: din drepturi de televizare, alte sponsorizări, încasări, în afară de banii pe care îi dăm, mai punem la dispoziţie întreaga bază de pregătire, cheltuielile fiind suportate de Mittal Steel”, a spus Ionel Borş, senior-manager îin cadrul combinatului. SUPLIMENT SPORT ... m 1 EURO 1 USD IN AUR 3,5111 Iei 2,8750 lei 40,0253 lei «■■nnHHpHHVPB ' j»Mahmureală dăunătoare la goreta cu Puţaci Vai, vai! Da’ ci ruşîni! Nu ne-am putut abţine să nu ne râdem vreo juma de a de ruşinea trasă de amicu nostru alcoolist, căprar la goreta den Bucinexu, pe numele lui de fată mare Tony Puţac. Pe motiv de mahmureală cruntă, di la o beţie cu stropi trasă sâmbătă la nunta di la Bicaz, unde nănaş mare o fost viţăpremarele Prostoi Akaratiţei, căpraru’ Puţac o dormit pic, călare pe damigeana de rachiu, şi n-o vezut sufecte gheboase despre egzamene mânărite de miliţienii de graniţă. Abia a doua dzi, dumpe ce în gazeta noastră o apărut moşmanda comisarului Floricică Trăznase, ţăranu Puţac o belit ochii cât cepeleţcă altceva nu mai avea ce!) şi so dat sama că o picat de fraieri în târg. Numa’ că asta n-o fost de-agiuns. Neuronu’ singuratic ce se zbatea în aburii de alcool doi capu’ Puţacului l-o păcălit să dea şi el în gometă mânărela di la egzamen, chiar dacă o aflat tăt târgu’. Aşa se face că Puţac şi-a tras singur preşu’ de sumpt picere, arătând că gomiştii den dotare e la furat, la fel ca şi şefii lor dealtfel. Sacoşă de taină la vila doftorului Buhăiescu Că tot am adus vorba de amicu nostru Puțac, nu ne rabdă inima să nu vă dzicem una caldă despre nașu’ său, infractoru’ di la Nana, Prostică Vem. Pi când ne plimbam pren crăcile di la Borta Răci, taman ne-a deranjat legănatu’ un gipan furios, maracoiota lend emisar albastru, cu numiri di lizing. Era chiar unu’ dintre infractori, Prostică Ver, ce-o coborât vijelios den maşină, cu o sacoşă în mână. Şi unde crede azi cî o intrat? în cambudza de vizavi de bortă, la vila neofiţială a doftorului plămânos, Trăienel Buhăiescu. Cum o intrat Prostică înăuntru, o şi început zavera şi agitaţia, iar dum pe vreo juma de oră, infractom di la Nena o ieşit cu mâna goală. Ci s-o discutat şi s-o pus la cale nu ştim, da’ am aflat ci sî ascundea în sacoşa pi care infractom’ Vem o lasăt-o drept garanţie lu’ Buhăiescu. Aşa că om ciuli urechile bărboase şi ascuţi genile esperimentate că să vă dzicem deprece era vorba...