Flacăra Iaşului, septembrie 2005 (Anul 6, nr. 1498-1522)

2005-09-15 / nr. 1510

. u . rw-EmHEsconAil recu Pagina 3 LCum se cheltuie degeaba 3 miliarde lei Trei miliarde Io cheltuiţi de pomană. Acesta e rezultatul operaţiunilor de dezinsecţie declanşate de municipalitatea ieşeană, la începutul acestei luni. Deşi până acum responsabilii de această acţiune susţin că s-a stropit în tot oraşul împotriva ţânţarilor, la Primărie ajung din ce în ce mai multe reclamaţii. Ieșenii sunt tot mai nemulţumiţi pentru că nu mai pot face faţă atacurilor insectelor. Mafia politico-economică la Moldova Tricotaje Bătălie pentru un milion de dolari •-./« r * ■ ~u. • Finanţele ieşene şi un spion-şef în rezervă, la braţ cu infractorii din grupul Nena • milioane de dolari datorii • cine acoperă gaura de la Moldova Tricotaje? TI Serbina, expert în școli speciale [Pagina 3 srsrstrn Poveste autumnală de iubire CĂTĂLIN MIHULEAC îmi place să-mi reîntâlnesc vechii prieteni. Oh, bucurie a revederii! Cât de frumos te întrupezi tu, din îmbrăţişări fierbinţi, urmate de scufundări în adâncimi gradate cu alcool! Zilele trecute, l-am întâlnit pe Eşafodul virginelor. De când sunt, nu am auzit poreclă mai potrivită pentru un om potrivit. N-am aflat niciodată ce le spunea el femeilor de le năucea cu driblinguri aşa de scurte, dar mi-aş fi dorit să aflu. Cert este că fetele se încolonau cuminţi, aşteptând civilizat să le vină rândul. Şi multora le şi venea, pentru că cei ce ştiu să aştepte sunt, de regulă, răsplătiţi. Eşafodul culegea jertfele, împărţindu-le în recolte de primăvară, vară, toamnă şi iarnă. Dacă ar fi să-i privim aventurile ca pe nişte borne kilometrice,am putea presupune că Eşafodul virginelor făcuse înconjurul ţării, ba poate că ajunsese chiar până la Roma, ca badea Cârţan, îl invidiam cu invidie curată, studenţească. L-am reîntâlnit, aşadar, după ani şi ani. Cântărindu-l ochiometric, îl găseam cu cinci grade mai sus pe scara strălucirii. O statuie care, printr-o reacţie ciudată, n-a pierdut din bronz, ci, din contra, a câştigat în bronz. Niţel grizonat, dar atât cât să le zăpăcească şi mai tare de cap. La a doua sticlă de busuroască, a scos din buzunar un careu de fotografii. Ştiţi, fireşte, acele momente ale revederii, când cuvintele trebuie completate cu imagini, fotografiile fiind probe că spunem adevărul, nu baliverne. Spre uluirea mea, în poze, prietenul se arăta acompaniat de nişte doamne orientate decisiv spre senectute. Femeile erau mulţumite şi priveau spre Eşafodul virginelor ca la un zeu. Eşafodul părea şi el satisfăcut de situaţie. Am scăpat fotografiile din mână. Cum era posibil? Eşafodul se prostitua, în restaurant, se înstăpânise o muzică de toamnă ce cobora, parcă, temperatura cu câteva grade. Pe un perete, doi păianjeni îşi ţeseau acrobaţiile, răbdători ca nişte chelneri. Deodată, mă simţeam cu o mie de ani în plus. - Bine, dar tu ai fost ce-ai fost, aduţi aminte cum îţi spuneam: Eşafodul virginelor. De ce te vinzi acum unor femei ce-ar putea să-ţi fie mame? - Sunt un simplu sezonier, prietene. Florile fecioriei se scutură şi, deseori, eşti nevoit să le mături. Acum am dat-o pe flori de toamnă. Astea când se scutură, se scutură de tot şi măcar ești scutit de măturat. VREMEA .................... ..... Cerul va fi variabil cu înnorări temporare şi izolat ploi în sudul ţării şi la munte, iar după-amiaza şi spre seară posibil şi în extremitatea nordică. Vântul va sufla slab până la moderat. Ziua 8°C 28°C Medic sudanez, prins între DSP şi CJAS La sfârşitul lunii august, cu ocazia unui control efectuat în dispensarele din zona Ţibana-Ţibăneşti, directorul DSP, Mihnea Hurmuzache, a lansat acuzaţia că un medic sudanez din zonă ar fi încheiat două contracte cu două Case de Asigurări de Sănătate diferite. Anonimă misterioasă din Belceşti „ Medicii de familie de la dispensarul din Belceşti îşi plătesc asistentele doar cu salariul minim pe economie. Este doar una dintre acuzaţiile aduse la adresa acestora, într-o scrisoare nesemnată, primită ieri pe faxul redacţiei. Conform datei înregistrate în antet, anonima a fost trimisă de la Oficiul Poștal nr. 1 din Iași. Kotov şi Hocevari au fost puşi Amânând pentru câteva zile anunţarea impresiilor pe care i le-au lăsat nou-veniţii la echipă după turneul de la Sibiu, antrenorul principal al fonnaţiei de baschet masculin, CSM, Paul Paveliuc, a trecut ieri la primenirea lotului. A contat foarte mult în această acţiune şi întâlnirea oficialilor fondaţiei ca pe liber subprefectul Florin Ungureanu, care lea promis celor de la CSM că vor fi sprijiniţi cum trebuie în noul sezon. Astfel, Paveliuc a trecut la primele măsuri pur tehnice, anunţând primii “disponibilizaţi”. SUPLIMENT SPORT ... CURS VALUTARL............................................... .... 1 EURO I USD 10 AUR 3,4976 lei 2,8493 lei 41,0005 lei Ateneul din Tătăraşi, între misie şi demisie Pagina 4. Fumat şi bătut de şase deţinuţi Pagina 7 Ultima şansă pentru sistemul de termoficare Pagina 5 Senatorii nu vor un parlament unicameral Pagina 8 CUTIA CU MAIMUŢE Premarele Motto: “Noi, dom ’ Gigi, te iubim, Că ca tine nu găsim!” O fo’ odată, ca-n poveşti, O fo’ ca ruciudat’, Den şlehte mari, partidoeşti, Un Gigi încueat. Şi era unu-n Dorohoi, Şi tare iubea mingea, Ca Sinatom-n Partidoi Şi-Adăscă’ între ninjea. Den umbra zdravenelor porţi, El pasu’ şi-l îndreaptă Lângă berou, unde într-un colţ, O şpagă groasă aşteaptă. Privea la RAJAF, prentr-un geam Com tare mai străluce Un sediu nou, cu termopan, Ce para’ grei i-aduce. O ia şi azi, o ia şi mâni, Astfel năravu-i gata, Lui Gigi, după ani şi luni, îi cade dragă şpaga. Da’ mai încolo, în Căsoi, Unu-i făcia desam’. Un enamic de partidoi... E chiar Radu Țăparu’! însă, oricât s-ar strofoca, Vesând la condamnare, Pe Gigi îl doare-n Robinet, Că el e... dom’ premare.