Flacăra Iaşului, noiembrie 2005 (Anul 6, nr. 1549-1574)

2005-11-25 / nr. 1570

Pagina 3 ... Terom, datoare fraților Nana’a Suspiciuni de ilegalitate la Spitalul de Recuperare Pagina 6 . LA FIX Pogea şi Hârdău, moartea pasiunii Dragi părinţi revoltaţi pe greva profesorilor, cunoaşteţi chestia aia cu pasta de dinţi? Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU 0,5/5000 LEI ANUL V, nr. 1570, 16 PAGINI - VINERI 25 NOIEMBRIE 2005 ISSN 1584-5664 Război deschis între procurori • procurorul Daniel Horodniceanu, atacat de prim-procurorul George Şpaiuc, a susţinut ieri că tot ceea ce face fostul său şef este “o făcătură”, neexistând motive reale pentru deschiderea acţiunii disciplinare Procurorul Vasile Chifan nt . Pagina 4 ... Nichita vrea să bage Siemens la Tehnopolis CATARE PRIN MONOCLU Cultura nemulţumirii la timpul prezent DANIEL ŞANDRU în mai puţin de un an de la instalare, actualul Guvern a reuşit să ridice cotele nemulţumirii populare la nivelul altor procente care nu se pupă cu “progresul şi civilizaţia”, ci mai curând cu o nouă dezamăgire. Nu că acestea ar fi fost, în ultimii ani, deosebit de scăzute, pentru că,e lucru limpede, în condiţiile româneşti, orice culoare politică ar putea avea guvernanţii, nu poţi asigura un cât mai mare grad de fericire pentru un cât mai mare număr de oameni. în plus, indiferent de ce culoare politică ar fi avut, guvernanţii de până acum n-au gândit niciodată în termeni ultilitarişti. Să revenim, însă. Ultimul Barometru de Opinie Publică ne arată că procentul nemulţumirii faţă de politica guvernamentală a ajuns la 80 de procente. O fi mult, o fi puţin? Orice portocală fanatică, precum şi orice “specialist” guvernamental îmbătat de aburii puterii şi de credinţa că nu-l mai scoate nici dracu’ din scaun ar spune că nu contează. Că e normal să fie aşa, că roadele se vor vedea pe termen mediu, că se lucrează, că nu există altă cale, că atât se poate face, că moştenirea, că erodarea guvernamentală poate fi evaluată ştiinţific. Etcetera. Pe de altă parte, duşmanii politici ai guvernării de acum ar vorbi, şi chiar o fac, de incompetenţă, de dezinteres pentru traiul românilor, de incapacitate de a stimula o evoluţie pozitivă a economiei, de orice alte chestiuni care, atunci când nu se pun în termenii trecutului ori ai prezentului, nu au decât o rezonanţă de ideologică. Vorba rabinului din poveste, şi unii, şi alţii au dreptate. Problema se pune însă la timpul prezent. La timpul vorbirii, deci, la guvernare se află Alianţa DA, cu tot cu soluţia imorală de 1% sub aspect electoral, dar şi cu televizor la butonieră, cu tot cu un partid care, sub raportul intereselor pe care le reprezintă, este perfect îndreptăţit să-şi facă propria politică. La acelaşi timp al vorbirii, 80% dintre români sunt nemulţumiţi. Şi nici teoriile savante, după cum nici tratarea superioară, specifică celor de la putere ori adepţilor lor, dar nici aceea belicoasă, proprie celor din opoziţie sau simpatizanţilor lor, nu rezolvă problema. VREMEA Vor fi înniorări şi local precipitaţii mixte în Moldova, Maramureş, Crişana, în restul teritoriului cerul va fi variabil şi doar izolat va ploua. Vântul va sufla slab până la moderat, cu intensificări în Dobrogea şi zona montană înaltă. In zonele joase, dimineaţa, va fi ceaţă. (www.tvr.ro) Ziua -5°C 40°C Termoservice a pierdut procesul cu fosta directoare Considerând-o vinovată de prejudicierea Termoservice cu peste 200 de milioane lei, actuala conducere a regiei a chemat-o în faţa instanţei de judecată pe fosta directoare Georgeta Gâlcă... Pagina 2 Iaşul pe chituci Disponibilizările de personal din ultimile două luni ale anului 2005 ar putea avea, datorită numărului lor, un impact social negativ nu doar asupra celor care îşi pierd slujbele, ci şi asupra economiei oraşului. în acest context, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi desfăşoară în perioada acestor ultime două luni ale anului servicii de preconcediere la SC Nicolina SA, SC Moldoplast SA, SC Terom SA. Şahtior Rapid 0-1 (0-0) Echipa Rapid Bucureşti a învins aseară în deplasare, cu scorul de 1-0 (0-0), formaţia Şahtior Doneţk, într-un meci contând pentru etapa a IlI-a a grupei G a Cupei UEFA. Unicul gol al meciului a fost marcat de Marius Măldărăşanu, în minutul 86. Măldărăşanu a trecut printre doi adversari şi a tras din unghi, de la 10 metri, mingea a lovit un fundaş ucrainean şi a intrat în poartă. Astfel, în primul meci din istoria cupelor europene în care tatăl şi fiul au fost adversari pe băncile tehnice ale celor două echipe, victoria a revenit “juniorului”, în celălalt meci al grupei disputat azi, VfB Stuttgart a învins, în deplasare, scor 2-1, formația PAOK Salonic, în timp ce Rennes a stat. Rapid se află pe primul loc în grupă. CURS VALUTAR 3,6524 lei 3,0939 lei 48,9943 lei 1 EURO 1 USD 1 L AUR Nevasta Felatorului dezvorţează. Pentru un cârnaţ mai mare Trădare, trădare, trădare! Că tartorul moşmandelor cu săgeată den târg, dipotatul Felator, se dezvorţează de soaţa sa, Lili Ana, v-am mai spus-o. Ba proţesul ar fi şi terminat dacă, cum e la fel de hrăpăreţi, consorţii Felator nu s-a certa ca chiorii pentru neşte spaţii comerţeale pre care famiglia le posedează pren buricul târgului. Ce nu v-am spus e că dezvolţul nu a fost ententat de Felator, den cauză la neşte presimţământuri de coame (aşa, ca neşte săgeţi, da’ den os - n.b.) în creştere, ci de madam Lili Ana. Dar asta nu pentru că Felatorul nu stă nice el prea mult timp încheiat la prohap, ci dentr-un motiv gingaş şi emoţionant: amoral! Da’ de-abia aici cade boamba. Den zeci, sute, mii de aurolaci cu bozonare de popă den târg, dispuşi să i-o tragă Felatorului chear şi pren entermedeari, de cine credeţ că şi-a găsit să se amorezeze madam Felator? Tocmai de Câmaţom junior, gâscăneanul Tudorică Calache, moştenetorul emperiului den mezel al sinatorului omonim!!! Acuma, chit că nice ea nu prea e cine ştie ce, ce i s-o fi căşunat Lili Anei pre Câmaţomul junior e un mister până şi pentru noi. Că o fi având el paporniţele cu fon feţi sumpt patul de nebunii, da’ nu-i cu mult mai deştept şi isteric decât carnea de mititei. Să fie oare adevărat ce zice neşte sorate de-ale noastre de abator, că în laboratoarele de cercetare ştienţifică de la Câmatom s-a enventat o nou reţetă de unflat câmaţii?! Şi că Tudorică Calache ar fi încercat-o pre proprea pele?! Eunuc şi Ţup-Ţup îi bagă o săgeată lu’ Bazil Hailanderu’, în fotei Una scurtă şi mai telectuală despre prima clanţă pre carele o încasează noul jupan de la Cultură, Bazil Hailanderu’ (adecă de la munte, muntean, cum ar veni - n.b.). Cum menestrelul Colturii, Adi Gugulescu, vine azi pre Bahlei, Bazil se pregătise cât se poate de isteric. Numa’ că pre fir a entrat enteremara madam Mareana Tup-Tup, carele, moartă de envedie, o sună pe Adiţa Eunuc de la Cambudza Culturii, carele îl sună, normal, pe pretenu’ dipotat Felator. Că “aşa nu se poate”, că “Bazil nu-i de-al nostru” ect. Unarca? Gugulescu vine azi cu aveonul, în dreapta Felatorului, iar Bazil premeşte prima clanţă den carcera lui de dereftor. Da’ cu săgeată... cutiacu_maimutze@yahoo. com