Flacăra Iaşului, martie 2006 (Anul 7, nr. 1646-1672)

2006-03-01 / nr. 1646

Pagina 5 ••• tf.C.U. “M. EMINESCU PECU Sorănescu 9 vrea să cumpere Terom Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU LA FIX Ieşirea din hibernare. Intrarea în gândul îngheţat şi rău CATARE PRIN MONOCLU Treij ’ de ani de experienţă în pedagogia lui Makarenko DANIEL ŞANDRU Nu prea încurc, de regulă, privatul cu publicul, ca spaţii în care, ca orice individ social, mă manifest, dar plec în acest text de la o realitate faptică: am un puşti de cinci ani jumate. Uneori simpatic, alteori mofturos, uneori alintat, alteori pur şi simplu terifiant prin întrebările pe care mi le adresează. Ştiu că, oricum ar fi, toate acestea îl fac să fie cel care este, adică fiul meu. îi privesc chiar acum fotografia din stânga biroului la care scriu şi mă întreb ce aş simţi dacă aş afla că una dintre educatoarele sale e înscris la Grădiniţa “Sfânta Parascheva” de trei ani şi niciodată nu am auzit să se fi întâmplat astfel de situaţii - ia aplicat, “demonstrativ”, o palmă. Aşa cum a făcut educatoarea Cocamber Târziu, de la Grădiniţa cu program prelungit nr. 6, cu puştanul niţel mai mare decât pruncul meu, pe care l-a pocnit pentru că nu voia să doarmă. O educatoare care are, în situaţia dată, fără doar şi poate, o explicaţie - puştiul nu voia să stea dracu’ într-un loc, să închidă ochii şi să facă nani, în acelaşi timp, o educatoare care nu are absolut nici o justificare pentru gestul său. Dar să o mai numesc “educatoare”? Sunt eu însumi cadru didactic, e drept, universitar. Tocmai de aceea ştiu că poate cea mai dificilă misiune educativă o au educatorii şi învăţătorii. După cum au şi o imensă responsabilitate. La universitate se lucrează cu oameni deja formaţi în zona convenţiilor sociale. La grădiniţă şi în şcoala, primară însă, educatorul şi învăţătorul au datoria - că de-aia sunt plătiţi! - să suplinească părinţii. Nici o trăsnaie din lume, făcută de un puşti, nu poate justifica molestarea sa, fie că aceasta este una fizică (de genul “palmelor demonstrative”) sau una psihică (de genul ameninţărilor adresate micuţilor cu “vă trimit la grupa mică”, “vă dezbrac în pielea goală în faţa clasei” ori “vă închid în debara”, după cum aud că se întâmplă în unele unităţi şcolare pre-primare). Nici măcar UNA, ca să fiu foarte clar, în astfel de cazuri, nici măcar non-sensurile acelea cu vechimea n-au a face cu realitatea. Spre exemplu, doamna Coca Gruber Târziu, între timp sancţionată cu reţinerea, pe o perioadă de trei luni, a 10% din leafă, are, din câte înţeleg, o vechime de vreo 30 de ani ca “educatoare”. Vor fi fiind aceşti treij ’ de ani o dedicată sumă a activităţii întreprinse în lumina pedagogiei sovietice, inventate de un idiot, Makarenko pe numele său. O pedagogie care-şi propunea să scoată la iveală “omul nou”, promis de comunişti întregii lumi, o pedagogie de care spaţiul românesc încă nu a scăpat. Pentru că ea este dusă mai departe de oamenii noi, formaţi în spiritul său, aşa cum este tovarăşa “educatoare” Cocamber Târziu. O pedagogie cu nişte reguli simple, ca să le poată ţine minte şi cei săraci cu duhul - anihilarea individualităţii prin bătăi “demonstrative”, uniformizarea mentală prin predarea unor idioţenii gata confecţionate, accentul pe memorare şi nu pe creativitate. Ca să închei cu un răspuns la problema pusă dintru început, mărturisesc că nu ştiu cum aş reacţiona dacă aş afla că cineva ar vrea să-l educe pe fiul meu după rigorile lui Makarenko. Pentru că nu ştiu, realmente, dacă, dincolo de spiritul academic în care sunt educat şi pe care îl împărtăşesc, palma nu m-ar mânca, cumva, pentru o “demonstraţie”... danielsandru2005@yahoo. com Cerul va fi mai mult firos si va ninge pe arii extinse in estul, centrul si nordul tarii. In Moldova cantitatile de apa vor mai putea atinge izolat 10.. 15 1/mp. Vântul va prezenta intensificări in regiunile de la munte. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre -10 si 0 grade. Temperaturile maxime vor fi cuprinse intre -6 si 4 grade. www.tvr.ro Ziua -10°C o°c “Primarul Nichita rămâne cu PSD” După câteva săptămâni de speculaţii şi scenarii care mai de care mai fanteziste, primarul social-democrat Gheorghe Nichita şi-a luat inima în dinţi şi a dezminţit ieri, public şi oficial, zvonurile privind iminenta sa înscriere în Partidul Democrat. Pagina 2 ... Sancţiunea drastică pentru educatoarea bătăuşă 9 Educatoarea bătăuşă de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 6 a scăpat ca prin urechile acului de desfacerea contractului de muncă. După opt zile în care au “frământat” zăpada de la Târgu Neamţ, rugbiştii ieşeni s-au întors acasă istoviţi, dar încrezători că îşi vor putea spăla, în sezonul de primăvară, toate păcatele acumulate până acum. SUPLIMENT SPORT Mihai Mocanu s-a reaccidentat si va mai rata un sezon Pagina 4 1 EURO 1 USD 10 AUR 3,4814 lei 2,9281 lei 52,4095 lei CUTIA CU MAIMUŢE mare Nene la masoni Veşti proaspete ne trimite neşte spioane de Bucale despre un preten mai vechi al nostru, enfractorul mov de la la grupul de enterese securistico-bişniţăresc Nene, Răzvănel Şindrilă. Zice suratele noastre cum că, de curând, Şindrilă l-ar fi montat în fotelul de tartor al gometei capitaliste pre carele o păstoreşte, Anacronica Rromană, pre un anume Grigore Copăcel, mare literat, ecs-pfeţer sumpt acoperire de plapumă la macaronari şi, în viaţa personală, mason of the bitch de mâna a paişpea. Copăcel carele, den cei cinci mii de fonfeţi primiţi lunar de la Şindrilă, ar cam dona, la fel de lunar, o mie de coco acestui ţăran al literaturii numit Dinu Săratu, den motiv de împărţire a aceleiaşi loji (da’ nu de teatru! - n.b.). Circuitul fonfeţilor în natură fiind corect aşezat, beneficiile s-ar întoarce, cică, tot la Şindrilă, sumpt formă de grad de tartoraş cu rang de Maestru General Inginer Demiurg Adjunct în, dacă am reţinut noi bine minte, Loja moldovenească a Echerului de Mămăligă cu Frunze de Cocos. Acuma, departe de a ne scandaliza, stăm şi noi şi ne gândim la soarta noastră, dacă sumpt acoperire pre crăci am lucrat, scriitorese şi lansatoare de gemete suntem, oare n-am fi şi noi calificate să intrăm niţel la masoni, pe vrun post de Ucenice de Nicu Ciuru spionează pentru dom’ Gigi Una scurtă despre moşmanda cam eespirată a transferului lu’ dom’ premare Gigi Robinet, cu tot cu fonfeţi, relaţiuni şi fotei, den ograda roş-albastră (da’ nu stelistă - n.b.) în cambudza portocalie a pedemuiştilor. Zice suratele noastre carele îşi face veacu’ pre crăcile dem faţa cambudzei comune de pre Fane Babanu cum că, pân’ ce să se dumirească ce şi cum, dom’ Gigi i-ar fi trimis la înaintare la pedemuişti pre nimene alţii decât dereftorul iconomicos al futbaliatorilor de Bahlui, Nicu Ciuru, secondat de o eco-glorie a sportului cu băşica, Para- Skivescu. Acuma, suratele noastre zice cum că cei doi futbaliatori, altor oameni respectabili şi cumsecade, ar fi avut derpt temă de la dom’ Gigi Robinet, pre lângă spionare şi negoceere, să vadă şi dacă este vreo şansă de împortocalire pentru viţele pitecantropic Costică Miorlan şi pentru dereftorul Mişu Kirika. Acuma, deşi dom’ Gigi şi-a cam dat seama că amorul albastru nu-l uiţi niciodată, stăm şi noi şi ne-ntrebăm cum de a ales tamana neşte futabaliatori pentru negeoceere. Să fi fost ăştia mai ecsperţi în blaturi, fente şi driblări?! , cutia_cu_maimutze@yahoo.com Cum s-a făcut Şindrilă 9 rangul 69 şi Mari Cavalerese ale Ordinului de Frunză de Bănăni?! Cel mai ieftin abonament !50.000 lei pe lună