Flacăra Iaşului, iunie 2006 (Anul 7, nr. 1724-1749)

2006-06-01 / nr. 1724

Pagina 7 50 bani/5000 LEI ANUL VI, nr. 1724, 16 PAGINI - JOI 1 IUNIE 2006 ISSN1584-5664 PECU Afacersti-------------acuzaţi de ţepe de 20 de miliarde de lei Trei afaceriști din Iași au fost puşi ieri în libertate de judecători, după ce procurorii au considerat că se impune reţinerea lor... Ceva este putred la Şcoala “Vasile Conta” Elevă violată de patru golani • o elevă de 17 ani susţine că a fost luată cu forţa din şcoala unde învaţă şi violată apoi de patru tineri într-un apartament • conducerea instituţiei de învăţământ crede că eleva de 17 ani a părăsit incinta de bunăvoie, însoţită de unul dintre tineri, pe care l-ar cunoaşte de aproape 1 an LA FIX Degete scârbite. Nae Niculescu, ai parte de scrisoare Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU PE BUNE Despre căsătoriile homosexuale şi “exigenţele europene” CRISTIAN SANDACHE Valoarea unui om nu-i conferită nici de rasă, nici de culoarea pielii sau credinţa pe care o împărtăşeşte. Nici criteriul orientării sexuale nu trebuie să constituie un criteriu în această privinţă. Creştinismul ne învaţă să fim toleranţi şi înţelegători cu aproapele nostru, iar standardele europene impun (şi e foarte bine aşa) respectarea drepturilor fiinţei umane. Există însă situaţii când exagerarea lucrurilor poate determina alunecarea în plin absurd. Este şi cazul cerinţelor membrilor “comunităţii gay”, de a li se accepta legalizarea “căsătoriilor”, altfel spus, cuplurile de persoane de acelaşi sex să fie echivalate, din punct de vedere juridic, cu familiile heterosexuale. Dacă am pomenit de creştinism, să precizăm (dacă mai era, totuşi, cazul) că acesta consideră homosexualitatea (sau “sodomia”) un păcat grav, de “moarte” şi, în consecinţă, nu are cum s-o admită. Din fericire, vremurile s-au schimbat. Nu mai trăim pe vremea Inchiziţiei, când oamenii erau daţi morţii pe baza unor acuzaţii adesea stupide. Indiscutabil, homosexualitatea există, a existat întotdeauna şi nu se mai poate face abstracţie de ea. Homosexualii trebuie trataţi la fel ca şi ceilalţi cetăţeni. Unii dintre ei consideră că sunt încă discriminaţi şi persecutaţi. Nu trebuie nici să răspundă penal pentru orientarea lor sexuală şi nici să fie stigmatizaţi în mod public, precum în lagărele naziste, unde erau obligaţi să poarte un triunghi roz, ceea ce indica faptul că purtătoril acestui semn aparţinea categoriei umane în cauză. Pe de altă parte, foarte puţine ţări europene au legalizat acest tip de relaţii, prima dintre ele fiind Olanda. O asemenea chestiune trebuie să fie raportată însă la tradiţiile culturale româneşti şi la mentalitatea colectivă dominantă. Homosexualitatea e privită cu scârbă încă de către cei mai mulţi români. Personal, cred că aceşti oameni se nasc (în majoritatea cazurilor) cu o astfel de înclinaţie, care e o deviere gravă de la nomnalitate. O lume a homosexualităţii dominante ar fi sortită pierii, iar ideea legalizării căsătoriei între persoane de acelaşi sex mi se pare o insultă adusă instituţiei familiei şi principiilor creştine. Se pot supăra o serie de activişti de tip nou ai “corectitudinii politice”, ai democratizării moravurilor noastre “ţărăneşti ’ cu forcepsul, dar agitaţia lor e penibilă şi, mai apoi, periculoasă. Sunt praguri peste care nu se poate trece pentru că rişti să jigneşti grav sentimentele majorităţii. Sunt de acord că minorităţile, de orice fel, trebuie tratate cu respectul şi grija cuvenită, dar, pentru ca balanţa să fie cu adevărat echilibrată, nu putem pierde din vedere interesele majorităţii cetăţenilor români. Or aceştia se pronunţă împotrivă. Nici homosexualilor înşişi (care nu reprezintă, totuşi, o asociaţie profesională sau un grup etnic) nu cred că le-ar folosi iritarea artificială a opiniei publice. Ideea de a organiza un referendum pe această temă mi se pare (iarăşi!) o jignire la adresa majorităţii oamenilor din această ţară, care se ghidează (încă!) după principiile moralei creştine. Pe scurt, nu cred că proiectul familiilor de homosexuali cu acte de la primărie ar reprezenta una dintre valorile europene spre care ar trebui să tindem... Marcu, fenomenul de patru ani Are patru ani şi ochi mari, albaştri, ce te cercetează cu o seriozitate şi un interes ieşit din comun. Practic, te “scanează” o vreme, după care, facându-şi o impresie despre tine, îţi vorbeşte sau nu îţi vorbeşte. Se numeşte Marcu Şerbănuţ şi, din câte se pare, la ora actuală, e cel mai tânăr poet din ţară. “Stimate domn, v-ar deranja câteva întrebări cu privire la creaţia dumneavoastră poetică?”.. “Nu! Nu cred! Spune, ce doreşti să afli?...”. Pagina 4 ... Andronache vrea holding al constructorilor ieșeni . Un concern al celor mai importante imne de construcţii ieșene. Aceasta este propunerea consilierului judeţean democrat şi, totodată, şefului Inspectoratului Teritorial în Construcţii, Valerică Andronache,,în opinia căruia un astfel de “holding” este singura şansă a constructorilor ieşeni de a face faţă licitaţiilor internaţionale. CSM ar mai putea primi o şansă Deşi, în ultimii ani, baschetul ieşean s-a zbătut în mediocritate, ocupând mereu poziţii retrogradante, Federaţia se încăpăţânează să nu-l lase să moară, găsind portiţe pentru a-l menţine în prima ligă, în acest an, părea că istoria nu se va mai repeta, din mamă, FRB transformându-se în ciumă şi hotărând să nu mai pennită fonnaţiei CSM accesul la barajul pentru evitarea retrogradării, din cauza restanţelor financiare. Aşadar, timp de câteva zile, baschetul ieşean a fost în “moarte clinică”.,, SUPLIMENT SPORT ... 1 EURO 3,5386 lei 1 USD 2,7511 lei 1 AUR 57,7855 lei Griprt— Javiara a mobilizat DSP Iasi 5 Pagina 3 CUTIA CU MAIMUŢE Dom’le, da’ ce ne-am hlizit pre noi s-auzim, chiar den gura cetăţenului cu pricina, pre când ne facem rondul zilnic pren tufarii den Piaţa Unirii, cum că sinatorul antenoiului de Bahlui, priapul cu conservă Răducu Terentel e tot mai luat drept ecs-premarele de Bacău, baronul penal Mitică Seke Laru. Da’ asta nu cân’ sinatoml ar apărea pre la tembelizor, dac-o apărea, şi nice pre stradă, ci taman în Bucale, acolo unde cică Terentel lucrează pentru binele boborului degrabă aducător de voturi şi de fonfeţi pudici. Mai egzact, pren neşte crâşme. Da’, vorba aia, ce știe chelnerii?! Bobocel o ia la Co Vale Vai, vai, vai, da ‘ tare empaceentate mai suntem de la o vreme la auzul unor gomete de naşpa și tot mai cnsestente despre cel carele, dacă n-ar fi totalmente aviatic, ar fi cel mai aviar dentre dereftorii portocalii de Bahlui. De tartorul cu perciuni de Pelvis Preslei de la Derefţia de Sănătătţuri Veterane e vorba, claponul sanitar Gionel Bobocel, carele, ne tot bate la capuri neşte spioane de-ale noastre deghizate în curci deprimate, s-ar apropia tot mai abitir de un viitor de proaspăt ejectat den fotelul de stăpân al enspekţiilor animaleere. Vă ziceam mai de mult cum că, pre lângă nervozarea guvernorului în contra la tot ce ţine de răceala aviară, ar fi vorba şi de neşte gafe ale Gionelului în împărţirea fonfeţilor pudici la firmele unor preteni... ai cui nu trebuie. Ei bine, gometa asta se face pre zi ce trece tot mai adevărată, fiecare faţă careia îi curge mucii fiind un cui în sicriul carcerei de dereftor a Bobocelului. Da’ ce nu v-am zis mai înainte, fin’c-am mai aşteptat să vedem mersurile veterane, e că viitorul tartor al Derefţiei o să fie taman Kiril Co Vale, adică adjuvantul Bobocelului, carele se-mpacă tot așa de bine cu șefui’ ca câinele cu pisica sau ca găina cu aviara. Acuma, despre ce spate are Co Vale, mai videm... Furnalul doi în unu Una scurtisimă despre gometa noastră cu săgeată preferată, furnalul răsăritean, de carele vă ziceam că-i pre cale să se mute într-o cambudză a Te’n Romului. Da’ nu că mutarea-ncepe taman azi vroiam să vă zicem aice, ci că, ca să-i iasă fâsurile pre piaţă, tartorul Felator ar fi dat ordin ca, morţi copţi, pixarii să dea bice ca să-i mâzgălească, ori, două numere den gometă, unul pentru azi şi unul pentru vineri. Acuma, ştim cel puţin un domeniu la care pixarii furnalului n-o să aibă perderi, iar asta nu fi’c-ar fi angajat-o pre mama Omida: e vorba, normal, de fâsurile esclusive ale Felatorului... cutia_cu_maimutze@yahoo.com Priapul Terentel şi modelul Seke VREMEA L___________________ Cerul, variabil la începutul intervalului, se va înnora treptat. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 5 și 15 grade. Temperatura minima va fi de 9... 11 grade. Temperaturile maxime se vor situa între 16 și 24 de grade. www.tvr.ro Ziua 16°C24°C