Flacăra Iaşului, iunie 2006 (Anul 7, nr. 1724-1749)

2006-06-01 / nr. 1724

1 EVENIMENT Gripa aviară a mobilizat DSP Iaşi • “în prezent, numărul celor care au primit tratament profilactic cu Tamiflu a ajuns la 54”, a declarat dr. Irina Mitroi, director adjunct la DSP Iaşi • medicii din cadrul DSP au împărţit materiale informative cu privire la măsurile de protecţie care trebuie luate pentru a preveni îmbolnăvirea în toate unităţile de învăţământ din comuna Belceşti . Focarul de gripă aviară de la Belceşti a mobilizat de urgenţă Direcţia de Sănătate Publică Iaşi. Angajaţii DSP sau prezentat în localitatea ieșeană chiar din ziua în care a apărut suspiciunea. “Chiar atunci, am administrat Tamiflu unui minimi- Unis de persoane care erau mai expuse riscului de îmbolnăvire. Astfel, au primit medicamente antivirale localnicii din gospodăria afectată, cadrele medicale de la dispensar, veterinarii și jandarmii care au avut misiunea de a supraveghea focarul. în prezent, numărul celor care au primit tratament profilactic cu Tamiflu a ajuns la 54”, a declarat dr. Irina Mitroi, director adjunct la DSP Iaşi. Conform datelor furnizate de instituţia ieşeană, la ora actuală, 20 de gospodării din Belceşti au fost izolate în regim de carantină. Pentru că stocul DSP este aproape de epuizare, Ministerul Sănătăţii a promis că va suplimenta rezervele de Tamiflu alocate judeţului Iaşi. Tot cu scopul de a preveni răspândirea gripei aviare şi eventuala sa transmitere la om, medicii din cadrul DSP au împărţit materiale informative cu privire la măsurile de protecţie care trebuie luate pentru a preveni îmbolnăvirea în toate unităţile de învăţământ din comuna Belceşti. De asemenea, şcolile au primit şi materiale dezinfectante, oferite gratuit de DSP. Pentru că organele legii au deţinut informaţii conforn cărora vânzătorul ambulant care a adus puii bolnavi la Belceşti s-ar fi oprit şi la Răchiteni, medicul de familie din această localitate a fost informat în legătură cu măsurile urgente pe care trebuie să le ia în cazul unei suspiciuni de gripă aviară. Totuşi, până ieri, autorităţile nu au primit nici un semnal în acest sens de la Răchiteni. în cursul zilei de ieri, inspectorii DSV au prelevat probe de la păsările vândute la Răchiteni, din lotul adus de pe platforma de la Codlea din Braşov. “Pentru a şti sigur că virusul gripei aviare este sau nu prezent şi la Răchiteni, sau luat probe de la păsări, rezultatul urmând să vină în urma probelor rapide”, a declarat comisarul şef Gheorghi Plai, adjunctul IJP. La Belceşti şi Răchiteni au fost vândute circa 1.000 de păsări de pe platforma de la Codlea, în urma verificărilor Poliţiei, s-a stabilit că acestea au fost aduse de Costache Vasile, de 55 de ani, care a cumpărat păsările de la Codlea şi le-a vândut mai apoi sătenilor din Belceşti şi Răchiteni, cele mai multe, 800 fiind cumpărate de cei din Belceşti. “Dacă la Răchiteni se va confirma prezenţa virusului, se vor impune măsuri de carantină şi de eutanasiere a păsărilor din focar”, a mai spus Plai. în cursul zilei de ieri, Costache Vasile, intermediarul care a vândut păsările de la Codlea a fost chemat la audieri la Poliţie, să prezinte actele pe baza cărora le-a achiziţionat. Acesta a spus că se ocupă de ani de zile de acest tip de afacere şi că atunci când a cumpărat păsările, pe 26 aprilie, nu ştia că acestea ar putea avea virusul gripei aviare, însă, în urma testelor efectuate a rezultat că păsările de la Codlea aduse la Belceşti nu au virusul gripei aviare, acesta fiind prezent doar la curca găsită moartă în curtea unui sătean. Măsurile de carantină de la Belceşti vor fi întinse pe durata a 21 de zile, peste 7 zile umnând să fie realizate noi teste la păsările aflate în gospodăriile aflate în imediata apropiere a focanului. (S.C., F.D.) Inspectorii DSV au prelevat probe de la păsările vândute la Răchiteni, din b lotul adus de pe platforma de la Codlea din Brașov Democraţii cer RAJAC-ului clemenţă 99 pentru Hârlău Consilierii judeţeni democraţi cer executivului Consiliului Judeţean sprijin, iar Regiei Autonome Judeţene de Apă Canal clemenţă, astfel încât câteva mii de familii din Hârlău să nu rămână fără apă potabilă. Pe scurt, după cum a relatat ieri preşedintele executiv al Organizaţiei Judeţene Iaşi a Partidului Democrat, consilierul judeţean Constantin Şerban, o serie de cetăţeni din Hârlău s-ar fi plâns democraţilor că, din cauza unor neînţelegeri între principala asociaţie de proprietari din localitate şi RAJAC, riscă să se întoarcă la fântânile din zonă. Anume, potrivit precizărilor lui Constantin Şerban, din 2003, când s-a constituit “asociaţiamamut” a oraşului, iar RAJAC nu a mai încasat facturi, nimeni nu ar fi comunicat asociaţiei situaţia exactă a datoriilor şi penalităţilor proprietarilor. Aşa se face că asociaţia s-a trezit somată de RAJAC cu întreruperea apei, având datorii de circa 6 miliarde de lei şi penalităţi de alte circa 6 miliarde. “Vom avea o întâlnire cu directorl RAJAC, în cadrul unei şedinţe a CJ, pentru a-i propune ca, în situaţia în care locuitorii îşi achită datoriile, regia să îi scutească de penalităţi”, a susţinut Şerban. în acest context, consilierul s-a arătat preocupat şi de situaţia bolnavilor din căminul-spital din Hârlău. “Sunt multe persoane în cărucioare, cazate la etajele doi sau trei ale căminului, întrucât liftul imobilului este stricat, vom solicita CJ alocarea unei sume de 5 - 600 de milioane de lei pentru a rezolva această situaţie teribilă”, a mai spus democratul. (D.P.) Joi 1 iunie 2006 LA FIX Degete scârbite. Nae Niculescu, ai parte de scrisoare DORIN SPINEANU Ei, iaca, a venit timpul mărturisirilor: degetele mele sunt scârbite, nu mai vor să scrie numele lui Nae Niculescu. Degetele mele vor să facă o grevă, degetele mele ar vrea să scrie și altceva decât despre spurcăciunea pomenită mai sus. Băietul acesta, Nae, are o problemă absolut personală - e bolnav, dar nu vrea neam să ajungă la un doctor de specialitate care, cu Haloperidol, să-l salveze şi să-l pună iar pe roate. Este prima dată în viaţa mea când îmi doresc ca acele roate să fie ale dricului Primăriei. Am avut, de-a lungul şi de-a latul vieţii mele, de a face faţă la tot felul de golanişi de lichele, dar aşa o jivină, rece, reptiliană, nu mia căzut la îndemână. Voi, care mă iubiţi, ştiţi că n-am dat îndărăt nici când a fost vorba despre purici mai mari sau mai mici. Nu mi-a fost teamă nici de Ceauşescu, nici de Iliescu, cu atât mai puţin de Constantinescu şi nici acum nu mi-e teamă nici măcar de Băsescu. De Nae Niculescu însă, mi-e o frică de moartea lui, de degetele pe care mi le-a scârbit... Umblă prin târg vorba că am fost dat de comandă de acest fost activist. N-am ştiut că sunt atât de bine lucrat, au aflat câţiva prieteni vechi, dintr-o copilărie frumoasă şi nebună, care, dragă Nae, dacă eu păţesc ceva, or să ţi-o pună. Din acest moment, dragă Nae Fără Coaie, eu nu mai răspund de nimic. Am fost întrebat că ce-o fi dacă putea ăsta o va păţi. Bun. Am reuşit să ţin în frâu furiile greu reprimate ale prietenilor mei, dar, dacă se ajunge, dragă Nae, să fiu omorât, atunci vei da şi mata în primire. Vezi, te întâlneşti cu oameni în viaţa asta de căcat, cu inşi care nu au sentimentul că a lua gâtul unui prost e un păcat. Şi poate ei au dreptate, nu biblicul din mine, care se lasă călcat în picioare de unul ca tine. Sigur, totul este la figurat, am dat şi cu pumnul, şi cu vorba în inşi cu mult mai mari decât tine. Nu este o ameninţare, dar dacă mi se pune pata, eu pot fi mort şi îngropat, însă nu scapi şapte neamuri de-acuma încolo, în primul rând, n-ai dreptul să-mi scoţi prietenii din fire. Uite, eu mai am câteva luni de trăit şi, cât sunt viu, n-am nimic de dat ori de primit. Prefer s-o fac cu mâna mea (lu-i cm manual, nu?) decât să las o belea cu frână numai pentru că eu sunt iubit (numai Domnul ştie de ce!, e un mare semn de întrebare!!! Fii atent, Nae, asta nu este o ameninţare. Este o scrisoare deschisă, publicabilă şi, în fond, ştii ceva? N-am nimic cu dumneata, ci cu sistemul mortal şi amoral (vrei să te învăţ diferenţa dintre imoral şi amoral? Bine, dar banu’ şi mai vedem, însă am un mare semn de întrebare: Nae Făr’ de Coaie, ai să pricepi ceva?). Ştii, fraiere, ai semănat vânt, te-ai luat de unii dintre cei mai buni prieteni ai mei şi, dacă ai fi citit Biblia, ai fi înţeles ceva: nu, nu culegi furtună, ci acel indefinibil ■care este inima ta lipsă. Ştiu, iartă-mă (spre osebire de tine, n-am băgat oameni în pârnaie, nene Nae Niculescu fără de... alea bărbăteşti), eu sunt un ins oarecare, fără importanţă colectivă, cum spunea Sartre citat de Celine, dar am şi eu un dram de respect pentm Celălalt. Pentru alteritatea aia care-ţi ucide morţile aici, între vii, pe Pământ! Vezi?ne, dai banu’ şi mai vedem, însă am un mare semn de întrebare: Nae Făr’ de Coaie, ai să pricepi ceva? Tramvaiele 5, 6 si 11 , 9 nu vor circula în week-end Ca urmare a lucrărilor ce se efectuează la calea de rulare Rond Dacia - Bicaz, sâmbătă şi duminică, circulaţia tramvaielor va fi întreruptă pe traseele 5, 6 şi 11. Pentru a asigura transportul pe liniile respective, în acest weekend, RATP Iaşi va aloca 6 autobuze pentm 5 şi 11, în vreme ce pe trasul 6 vor circula 6 microbuze. Manevra va permite circulaţia pe ambele sensuri din zona Dacia - Bicaz. Până acum, circulaţia în aceste zone fusese deviată pe un singur fir, pentm a se putea desfăşura lucrările celor de la RATP. De acum, reparaţiile care se vor face la calea de mlare a tramvaielor vor fi efectuate la sfârşit de săptămână, urmând ca în timpul săptămânii să fie efectuate lucrări mai simple, cum ar fi cele de scoatere de pietre sau de decopertare. Mircea URS