Flacăra Iaşului, iulie 2006 (Anul 7, nr. 1750-1775)

2006-07-01 / nr. 1750

B.C.U. "M. EMINESCU" IASI esizări penale pentru Consiliul Director al Terom SA • făcându-şi şi el o cruce, precum primarul Gheorghe Nichita, prefectul Radu Prisăcaru a adus ieri elemente noi la procedura prealabilă atacării în contencios a Hotărârii CLM privind finanţarea fotbalului De la războiul fotbalului la războiul crucilor Prefectura Primăria: 2 ROMÂNIA PE ÎNŢELESUL TUTUROR “Soluţia imorală” încurcăm locul de pomană LIVIU ANTONESEI De peste două săptămâni, stăm cu ochii ca pe butelie să vedem ce decizie va mai lua PC. Cred că sîntem cu totul neserioşi. Sau, poate, ne-a bătut prea tare soarele în cap şi nu mai suntem în stare să distingem priorităţile, să calculăm proporţiile. Când a fost cooptat PD la guvernare, dl. Băsescu a pronunţat o formulă foarte corectă - “soluţia imorală”. Pentru că aşa se şi comportase partidul voiculescian lăsând PSD de două în drum, după ce acesta îi asigurase tot de două ori accesul în Parlament. Aşa s-a comportat şi cu noii aliaţi, pe care i-a ameninţat de cinci ori într-un an şi jumătate cu ieşirea de la guvernare, dacă nu-i respectă nu ştiu ce condiţii, care mai de care mai aiuristice, uneori pur şi simplu abracadabrante. Ultima criză provocată de PC a venit pe fondul scandalului dosarului de la Securitate al preşedintelui de partid şi era menit, de fapt, să-i asigure acestuia o ieşire “onorabilă” din încurcătură. Ca să nu se spună că cedează din motiv de dosar, în loc să renunţe pur şi simplu la candidatura pentru demnitatea de vicepremier, spre care s-a aruncat cu viteza miresei spre pat. D-sa a încercat să-şi scoată partiduleţul pe tuşă. Amuzant este că jocul n-a ţinut. Oamenii săi s-au învăţat prea bine cu funcţiile şi au mîrâit pe un ton neaşteptat de unitar. Dar şi dl Voiculescu are o bogată experienţă în manipulare, aşa că a întors situaţia în favoarea dumisale, anunţându-ne că ne iubeşte pe toţi - şi Securitatea ne iubea, nu? - şi propunând pe altcineva pentru postul de vicepremier, pe motivul că e mai tânăr! De parcă, din momentul autopropunerii, dl Voiculescu ar fi îmbătrânit brusc! Şi, normal, după logica precedentelor patru şantaje, a adăugat că, dacă în şase luni, nu i se respectă condiţiile, se va retrage atunci de la guvernare. Rememorez toate acestea şi nu-mi vine să cred. Chiar suntem neserioşi. Stăm cu toţii - politicieni, analişti, jurnalişti, opinie publică - cu ochii ţintă pe PC şi pe dl Voiculescu să vedem ce decizii vor mai lua, de parcă asta ar avea vreo importanţă. E vorba, totuşi, de un partid care, deşi are televiziuni, radiouri, ziare, experienţă “informativă” şi mulţi bani la dispoziţie, n-a intrat niciodată pe bune în Parlament. Mai mult, în toate sondajele de până acum, n-a trecut vreodată pragul electoral. In ultimul, deabia face împreună cu alte partiduleţe falite, sub 3 procente. Şi noi, jurnaliştii, analiştii, comentatorii politici, îi analizăm cu atenţie şi subtilitate “deciziile”, iar politicienii dau declaraţii care de îngrijorare, care de uşurare, după caz, după situaţie. Ca la noi la nimenea, vorba poetului! Au ajuns mai importante mişcările de cârtiţă ale PC şi ale tartorului acestuia decât, de pildă, grava fisură din politica externă provocată de declaraţiile precipitate şi unilaterale ale premierului privind retragerea din Irak. Că PC este o “soluţie imorală”, pentru orice parteneri, sare deja în ochi. Ce nu s-a observat e faptul că este şi o “soluţie inutilă”. Această ficţiune politică este doar o construcţie foarte şubredă menită să-i gâdile dlui Voiculescu orgoliile şi să-i asigure, mai ales prin şantaj, protecţie politică, în loc să-i caute tovărăşia şi să-i asigure poziţia de posibilă buturugă mică, partidele coaliţiei, dar şi PSD, ar trebui să-i accelereze disoluţia. Care este inevitabilă. Şi cu cât mai repede, cu atât mai bine pentru toată lumea politicii, încă nu se luase vreo decizie privind participarea la guvernare şi o seamă de lideri locali au şi migrat spre alte partide din coaliţie. Ce se întâmpla dacă se decidea retragerea? Păi, o altă bună parte din puţinii membri “se transferau”, îşi mutau desaga acolo unde sperau că şi-o pot umple! Pentru că un partid, dacă nu e prea mult spus partid!, definit din start ca oportunist nu poate avea decât membri oportunişti. Dacă îşi cunosc cu adevărat interesele, partidele mari - indiferent dacă de la putere sau din opoziţie - trebuie să înceteze pe loc orice fel de “negocieri” cu PC, pentru că niciodată şi faţă de nimeni nu şi-a ţinut cuvântul, şi să-l ajute să ajungă acolo unde îi este locul în neantul politicii! I Spitalele ieşene, 97 restructurate în curând Joi, în cadrul unei videoconferinţe cu toţi prefecţii din ţară, ministrul Sănătăţii le-a cerut autorităţilor sanitare locale să finalizeze documentele administrative legate de reorganizarea spitalelor până la jumătatea lunii iulie, în cursul acestei săptămâni, directorii autorităţilor de sănătate publică au primit dispoziţia să poarte ultimele discuţii cu conducerile spitalelor şi liderii de sindicat. Anonimul bahluvian Nici nu e nevoie de o portretizare clasică, de o descriere amănunţită, cu detalii impresionante şi acribios elaborate, pentru că individul de care vom vorbi în continuare vă este cunoscut pînă la familiaritate. Figură postrevoluţionară, personaj caragialesc prin definiţie, anonimul bahluvian poate fi întîlnit oriunde: la o bancă, în antecamera împrumuturilor, unde-ţi va da toate sfaturile şi-ţi va etala toate posibilităţile de a ajunge la confort luând bani cu dobîndă, la vernisajul vreunei expoziţii de pictură... Germania, prima semifinalistă a Mondialelor Gazda ediţiei din acest an a Cupei Mondiale de fotbal, Germania, a rămas în cursa pentru cucerirea titlului, după ce a învins aseară Argentina. Partida a avut nevoie de prelungiri şi de executarea loviturilor de departajare, cele două forţe ale fotbalului mondial anihilindu-se complet în primele 90 de minute regulamentare. Ayala a deschis scorul în minutul 55 pentru sud-americani, după care golgheterul Klose a egalat, în minutul 80. La loviturile de la 11 metri, nemţii au fost mai calmi şi s-au impus cu 4-2, Argentina ratând tocmai prin Ayala și Cambiasso. CURS VALUTAR 3,5686 lei 2,8068 lei 54,1725 lei 1 EURO 1 USD 10 AUR i I LA FIX vă fie frică, Tăriceanu pică E clar, violența în presă va escalada până la cote greu de imaginat...» ’■ Citiți în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU Cătălin Ivan a fost veriga slabă din planul lui Nichita Paginile 2-3 CUTIA CU MAIMUŢE Ai em prifect. Aim sori ai leit. In ză hed Dom’le, da’ ce ne-am mai hlizit pre noi acu’ vro trei zile, de se hâţâna crăcile alea den faţa spitalului de boli ruşinoase sumpt noi de era să aterizăm direct la urgenţe, când am urmărit o mare adunare cu ştaif a baştanilor de Bahlui în jurul hambasadorului Statelor Uimite, Nicuşor Batman. Da’ nu că marii salăi de Bahlui se-nvârtea în jurul hambasadorului ca nişte căţei cu limba scoasă, sau ca peştişorii ăia mici, cu ventuză, în jurul rechinilor, vroiam să vă zicem aice, ci că, ca să-i facă pe plac mega-licuriciului, toţi se dădea în stambă cu conoştinţele lor de limba lu’ Şerispir, ştiţi ‘mneavoastră cine, jucătorul ăla de la Arsenal. Şi iar, nu de spectacolul limbistic oferit de dereftorul filofilanţuzit Tihnea Urmuzaş vrem să vă povestim, cu al lui discurs de genul “Helău, mai neimiz Tihnea Urmuzaş end ai em ză director ăv ză hospitals in ză Iaşi. Uelcam. Iu ai biutiful. Ză dog iz uochin on ză fior. Ai nant tu gău on ză sisaid. Senchiu. Gad seiv ză cum. Bai bai”. Ci de mesajul cosmopolit şi globalizator, de mecdonalds răţoiul, al junelui prifect felatorean Răducu Ţăparu, care, aşa cum îi stă în fire, a întârziat la întâlnirea cu Batman. Buuun, şi ce credeţi că zice Răducul? “Helău. Aim sori aijeit”. Trecem peste detaliul că corect ar fi “Aim sori (zet) aim leit”, pen’ că, dacă ne gândim bine, prefectul a zis bine că “îmi pare rău eu întârziat”. Fin’că, dumpe cum se-aude, el e, întradevăr, puţin întârziat. In zăved.... Puţacul suprem şi-a făcut blazon Una scurtă, mai de vacanţă, despre pretenul nostru cel mai preferat den breasla pixarilor de Bahlui, tartorul celei mai lidere gomete den Bucinexu, puţacul suprem. Ei bine, cum stăteam şi noi, ascunse de căldură, pren umbra unor tufari de pren centra, o pală de vânt ne-aduce, nu ştim de unde, un plic inimos lipit şi puţin mâzgălite cu o pastă ceva mai specială, de culoare maro. Ţinându-ne de nasuri, nu ne-am putut apţine să nu deschidem plicul şi înăuntru, ce să fie?, iaca un cartonaş frumos colorat, cu urnătorul mesaj: “Cu ocaziunea a 15 ani de la înfinţare, vă invităm la Casa Bobor, s-o facem lată”. Semnat, Toni Puţac. Foarte frumos, ne-am zis, aşa e la aniversări, da’ ce n-am înţeles e ce căuta pre invitaţiune un desen colorat, în care le era vorba despre o sticlă și-un pahar pe juma’ plin... Să fie oare blazonul personal al Patacului?! cutia_cu_maimutze@yahoo.com VREMEA Vremea se va raci si va fi in general instabila, iinoran, averse si izolat căderi de grindina. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre 15 si 23 de grade. Temperaturile maxime vor fi cuprinse intre 23 si 31 de grade. www.tvr.ro Ziua 23°C 31 °C