Flacăra Iaşului, noiembrie 2006 (Anul 7, nr. 1855-1880)

2006-11-01 / nr. 1855

EVENIMENT Lăsaţi-l pe în pace! • directorul CET s-a săturat de mediatizarea problemei cărbunelui şi cere să fie lăsat în pace câteva zile, astfel încât să poată încropi câteva informaţii concrete despre societatea pe care o conduce Vestea că reprezentaţii Ministerul Administraţiei şi Internelor ar dori să organizeze o licitaţie pentru achiziţionarea unei cantităţi de un milion de tone de cărbune pentru a avea asigurat necesarul de combustibil pentru furnizarea agentului termic în toată ţara a complicat situaţia celor de la CET Iaşi. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că reprezentanţii acestei societăţi au organizat săptămâna trecută o licitaţie, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri, în urma căreia au fost achiziţionate 75 de mii de tone de cărbune la preţul de 86,2 dolari pe tonă de la SC Labrasoft Oradea, aceasta urmând să fie anulată în cazul în care CET va cumpăra cărbune din altă parte. De menţionat că această licitaţie fusese organizată pentru că firmele câştigătoare ale licitaţiei din vară, care oferiseră preţuri între 76 şi 76,5 dolari pe tonă, au anunţat iniţial că nu pot respecta contractele încheiate cu cei de la CET. Ieri însă, aceştia s-au răzgândit, anunţând că totuşi vor aduce cărbunii la Iaşi. “Am avut azi o scurtă discuţie cu Mircea Toader, secretar de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar Bucureştiul ne-a dat asigurări că va achiziţiona o mie de tone de cărbune. Nu ne mai interesează cei de la Bursa Română de Mărfuri, deoarece preţul este prea mare. Nu vom semna un contract cu 10 dolari în plus, pentru că asta este speculă”, a declarat primarul Gheorghe Nichita, care i-a sugerat directorului de la CET, Dorin Ivana, să treacă la o altă procedură de achiziţie a cărbunelui. în legătură cu existenţa unui poiect de achiziţionare a un milion de tone de cărbune, directorul CET Iaşi Dorin Ivana a declarat că nu ştie prea multe. “Eu nu am informaţia completă de la Bucureşti şi nu pot spune nimic sigur legat de acest lucru”, a spus Ivana. în ceea ce priveşte aducerea cărbunelui care încă se află la graniţa dintre Ucraina şi Moldova, Ivana a spus că vrea să fie lăsat în pace. “Nu mă mai pisaţi atâta cu problema cărbunelui. Mai lăsaţi-mă şi pe mine câteva zile să pot furniza nişte informaţii concrete”, a spus iritat directorul SC CET Iaşi SA. Poate că Dorin Ivana ar putea fi mai liniştit dacă s-ar fi zbătut să facă ceea ce-i scrie în fişa postului, adică să asigure ieșenii că, în această iarnă, vor avea căldură în apartamente. Până la ora actuală, în stocul celor de la CET trebuia să ajungă cel puţin 42 de mii de tone de cărbune. La ora actuală, CET mai dispune în stoc de o cantitate de cărbune ce poate asigura căldura numai pentru primele zile ale acestei luni. Mircea URSU Nelu PĂUNESCU _------ tim Ivana Dorin Ivana: “Mai lăsaţi-mă şi pe mine câteva zile să pot furniza nişte informaţii concrete” Ameninţări politice sau hoţi oligofreni? Necazurile vin în cascadă pe capul social-democratului Vasile Şalaru (foto). In timp ce Biroul Permanent al Organizaţiei Municipale Iaşi a PSD hotăra să propună excluderea sa din partid, Vasile Şalaru se confrunta cu o problemă mult mai personală şi mult mai îngrijorătoare, o serie de apeluri şi de mesaje de ameninţare pe telefonul mobil. Mai mult, la câteva ore după aceasta, ieri dimineaţa, locuinţa lui Vasile Şalaru avea să fie supusă, de către persoane încă necunoscute, unei spargeri atipice, în urma căreia nu a fost sustras niciunul dintre obiectele de valoare lăsate, de altfel, la vedere. “Luni seara, am primit mai multe apeluri şi mesaje prin care eram avertizat, dacă pot spune aşa, asupra faptului că am o familie, că ar trebui să mă gândesc la situaţia mea, că ar fi bine să văd ce fac... în ceea ce priveşte incidentul de astăzi (ieri - n.r.), am constatat că cineva a pătruns în locuinţa mea. Nu înţeleg de ce, însă, cu toate că respectivul sau respectivii nu s-au atins de calculator, de camera video sau de bijuteriile lăsate la vedere, au sustras câteva dintre cosmeticele fiului meu. Nu cred şi nu vreau să mă gândesc că este vorba de o ameninţare generată de ultimele mele poziţii publice pe linie de partid. Am sesizat Poliţia şi las organele statului să îşi facă datoria”, a spus ieri Vasile Şalaru. Reamintim că, în cursul zilei de vineri, alături de Bogdan Abălaşi şi de Dumitru Anchidin, Vasile Şalaru este cel care a demascat, în cadrul unei conferinţe de presă, acapararea PSD Iaşi de către preşedintele Gheorghe Nichita, pe care l- au acuzat de îndepărtarea activităţii filialei de principiile de dialog, transparenţă şi competiţie. (D.P.) jfg| UNIVERSITATEA “PETRE ANDREI” din IAȘI ( J Înființată şi acreditată prin Legea nr. 408/20 iunie 2002 . | ■ Str. Ghica Vodă nr. 13, Iasi e-mail office@apa ro wab www.upa ro. www fapa.ro 0 BIBL. CENTRUNIV. “AL EMINISCU” M$/ MIERCURI 1 NOIEMBRIE 2006 3 Ion Mihai îşi va executa pedeapsa sub supraveghere Magistraţii Curţii de Apel Iaşi s-au pronunţat ieri în procesul în care Ion Mihai, fost director CET, a fost judecat pentru luare de mită. Ion Mihai a primit o pedeapsă de 3 ani cu suspendare sub supraveghere. Ioan Blidar, cel de la care Mihai a luat mita, a fost condamnat la un an de închisoare cu suspendare. Ion Mihai a fost arestat la mijlocul anului 2004 după un filaj de aproape un an. Rechizitoriul întocmit de procurori arată că Ion Mihai a primit un Land Rover de la Ioan Blidar, reprezentantul unei firme cu sediul în Oradea, pentru a-i înlesni acestuia contracte de aprovizionare a CET cu combustibil pentru iarna 2002- 2003. Pentru a masca mita, cei doi au executat o vânzare fictivă a mașinii către un bucureștean, contra sumei de 15.000 USD. Ion Mihai a încercat să convingă trei persoane să depună mărturie că au asistat la vânzarea jeepului. Magistraţii ieșeni au menţinut decizia de confiscare a Land Roverului dată anul trecut de judecătorii Tribunalului Iași, care îl condamnaseră pe Ion Mihai la trei ani de închisoare cu executare. (F.C) Medici chiulangii Se pare că sancţiunile aplicate lunar de CJAS nu sunt îndeajuns de aspre pentru unii din medicii ieșeni. în urma controalelor efectuate în cursul lunii octombrie, angajaţii CJAS au descoperit alţi medici de familie sau stomatologi care nu îşi respectă pacienţii şi numele şi lipsesc de la serviciu în timpul programului. “Patru medici de familie, din cei 37 verificaţi în această lună, au fost sancţionaţi cu retragerea a 10 la sută din valoarea de contract, timp de o lună. Din acelaşi motiv, au primit aceeaşi sancţiune şi şapte medici stomatologi”, a precizat dr. Iulian Şerban, directorul CJAS Iaşi. Se pare că medicii stomatologi nu vor să înveţe lecţiile trecute. 20 din cei 30 de dentişti controlaţi au primit sancţiuni pentru neregulile constatate de inspectori: 7 pentru lipsă la program, 3 pentru raportări eronate, 6 pentru nerespectarea criteriilor de calitate, 3 pentru lipsa dovezilor de asigurat de la pacienţi. Un stomatolog a primit sancţiunea maximă, rezilierea contractului cu CJAS, pentru că nu a raportat serviciile efectuate timp de trei luni. (S.C.) Grădiniţe pentru copiii rromi Conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării a recomandat recent, în cadrul întrunirii de la Covasna cu inspectorii şcolari generali, înfiinţarea unor grădiniţe speciale pentru pentru copiii rromi. Conform declaraţiilor făcute de Camelia Gavrilă, inspector şcolar general, aceste grădiniţe vor fi înfiinţate în acele zone ale judeţului în care populaţia este cu preponderenţă de etnie rromă. “La nivelul judeţului Iaşi, există mai multe zone de acest fel: Grajduri, Ciurea, Zmeu şi nu numai. Urmează să ne hotărâm în privinţa locaţiei, împreună cu reprezentanţii comunităţilor locale, cu care vom avea o serie de consultări”, a declarat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general. După cum au precizat reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării, proiectul înfiinţării grădiniţelor pentru copiii rromi va fi dublat şi de un program de protecţie socială. (A.S.) Farmaciile au probleme cu aprovizionarea La o lună de la demararea noii forme a programului naţional pentru persoanele cu diabet, farmaciile ieșene nu au învățat să se aprovizioneze cu toate medicamentele orale necesare acestei categorii de bolnavi. Este concluzia angajaţilor Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, care, în aceste zile, au efectuat controale în mai multe unităţi de profil din judeţ. “Conform prevederilor, farmaciile care au decis să participe la acest program trebuie să aibă în stoc toate medicamentele de pe lista cu antidiabetice orale întocmită de minister”, a precizat dr. Iulian Şerban, directorul CJAS. Reamintim că noul program promovat de Ministerul Sănătăţii prevede ca pastilele diabeticilor să poată fi eliberate în orice farmacie cu circuit deschis. Singurele produse medicamentoase pentru care diabeticii ieșeni vor fi nevoiţi să se deplaseze la Spitalul “Sf. Spiridon” sunt cele injectabile, de tipul insulinei. Acestea vor fi distribuite în continuare doar de farmaciile cu circuit închis ale spitalelor cu clinici de profil. (S. C.) Tranzacții Imobiliare Hale industriale Terenuri Spatii comerciale Vile de lux Apartamente Preluari pentru vanzare, cumpărare Gratis si închiriere, case, vile, terenuri, spatii comerciale, terenuri, hale in toate zonele din oraș si din tara. Oferim consultanta imobiliara pentru: - întocmirea documentaţiei cadastrale - intabulare - obţinere cârti funciare - dezmembrare cârti funciare - obţinere avize, autorizaţii Iasi - Romania, Bd.Independentei nr.9, bl.D1 Mezanin (bloc Piaţa Dimitrov) Tel/Fax: 0232-218518; Mobil: 0788-626233 Preluam anunțuri si prin email: scala@caniasi.com (/) O5Lax 7J (T 2L m m fi) CD IACA POZA