Flacăra Iaşului, ianuarie 2007 (Anul 8, nr. 1903-1926)

2007-01-04 / nr. 1903

Joi 4 ianuarie 2007 Rovinieta poate fi plătită la mai multe oficii poştale Odată cu începerea noului an, Compania Naţională Poşta Română a suplimentat până la aproape 700 numărul subunităţilor abilitate să încaseze tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale, arată un comunicat de presă primit la redacţie. Astfel, taxa poate fi achitată fie integral, pentru care se va eliberea rovinietaecuson, fie eşalonat, pentru care, pe lângă rovinieta-ecuson, se va elibera şi rovinietatalon, ambele fiind însoţite de documentaţia care atestă plata. Eliberarea rovinietei anuale se poate face cu 30 de zile înainte de data de începere a valabilităţii acesteia. Compania Naţională Poşta Română, în conformitatea cu OG 15/2002, încasează încă din anul 2002 tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România (TURDN), fiind primul partener al Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România (actuala Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - CNADNR), în perioada iulie 2002 - noiembrie 2006, prin oficiile poştale s-au eliberat aproape 2.350.000 de roviniete. Domniţa POPA Apelurile “cetăţeanului dintre ani” In perioada 30 decembrie 2006 - 2 ianuarie 2007, la Telefonul Cetăţeanului 984 şi 0900801008, au sunat 30 de ieşeni care au solicitat sau sesizat anumite aspecte legate de perioada Sărbătorilor de iarnă. Majoritatea dintre apelanţi, respectiv 11, sau interesat despre programul de Revelion, artificii şi trupele care vor evolua pe scena de la Palat. Mai conştiincioşi, 5 ieşeni s-au interesat ce se va întâmpla cu tonetele după 1 ianuarie, 1 cetăţean a sesizat o problemă de salubritate, 2 au avut un “dinte” împotriva câinilor comunitari iar 5 au atras atenţia asupra faptului că pe străzile Păcurari, Tătăraşi, Eternitate şi b-dul Carol, iluminatul public nu funcţiona la anumite ore. “Am mai primit două apeluri prin care nişte cetăţeni cu domiciliul pe Splai Bahlui şi str. Arcu nr. 11 ne sesizau faptul că nu aveau apă caldă şi încălzire în apartamente. Peste aceste apeluri, am mai înregistrat trei voci care au dorit să-i ureze primarului “La mulţi ani”, şi o doamnă care ne sesiza faptul că au început să apară prin oraş bani contrafăcuţi. De remarcat este însă faptul că 70% dintre apelanţi au preferat să sune pe numărul 984, în loc de numărul gratuit 0800801008”, a spus Vasile Tiron, şeful Centrului de Informare pentru Cetăţeni. Nelu PĂUNESCU Sărbătorile exceselor mulţi ieșeni au ajuns pe patul de spital, după ce au mâncat sau au băut prea mult de Sărbători Pentru că nu au ţinut cont de recomandările medicilor, numeroase persoane sunt nevoite să-şi petreacă zilele de după Sărbători pe patul de spital. Astfel, peste 20% dintre cazurile prezentate la spitalul “Sf. Spiridon” au avut nevoie de îngrijiri medicale pentru că au exagerat cu mâncarea de Sărbători. Sărmăluţele şi friptura de porc le-au căzut greu la stomac celor care au mâncat peste măsură, chiar dacă ştiau că suferă de unele afecţiuni digestive. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul ieşenilor care, chiar dacă au fost diagnosticaţi cu ulcer sau alte boli gastrice în trecut, nu s-au putut abţine de la băutură şi şi-au făcut singuri rău. “Am avut peste 20% din cazuri cu patologie digestivă, ulcere, apendicită, pancreatite şi ulcere produse pe fondul consumului de alimente contraindicate. De asemenea, au ajuns la noi şi pacienţi cu hemoragii digestive superioare sau ocluzii intestinale grave, 10% dintre pacienţi prezentând patologii datorate alcoolului”, a declarat dr. Diana Cimpoeşu, coordonatorul UPU-SMURD “Sf. Spiridon”. în unele cazuri, ieşenii care au făcut excese de Sărbători nu au scăpat fără intervenţii chirurgicale pentru a se face bine. Toate aceste probleme ar fi putut fi evitate însă cu un dram de cumpătare. Domniţa POPA Peste 10 miliarde de lei pentru iluminatul de Sărbători Serviciile municipalităţii vor trece începând cu săptămâna viitoare la demontarea brazilor din cartiere şi a căsuţelor amplasate în anumite puncte din oraş. Depavazarea oraşului se va face însă fără iluminatul ornamental din cartiere, care va rămâne până autorităţile vor decide să renunţe la acesta, cel mai probabil în jurul datei de 24 ianuarie 2007. “In privinţa beculeţele montate în cartiere cât şi în zonele centrale ale oraşului, nu ne vom pronunţa până de Ziua Unirii. In schimb, nu ne putem permite să ţinem nişte poliţişti comunitari care să păzească căsuţele şi brazii montaţi în oraş. Pentru iluminatul festiv al Iaşului de Sărbătorile de iarnă, municipalitatea a alocat 260 de mii de euro fără TVA, la această sumă nepunându-se în calcul şi consumul de curent”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iaşi. (N.P.) Bătaie pe biletele de tratament pentru pensionari In cursul dimineţii de ieri, peste 1.300 de pensionari s-au îngrămădit la ghişeele Casei Judeţene de Pensii, pentru a depune cereri pentru obţinerea biletelor de tratament care sunt valabile pe tot parcursul anului 2007. “Angajaţii noştrii au venit mai devreme la serviciu şi au primit cereri pentru bilete de tratament începând cu ora 6.00. Dat fiind faptul că înscrierile pentru biletele de tratament se fac la începutul anului, s-au format rânduri tocmai din orasul zilei de ieri”, a declarat Adriana Grecu, şefa Casei Judeţene de Pensii Iaşi. Respectivele bilete de tratament sunt subvenţionate în proporţie de 50% de către stat, diferenţa urmând a fi suportată de către pensionari. Numai în crasul anului trecut, CJP Iaşi a eliberat aproximativ 5 mii de bilete de tratament în staţiunile Nicolina, Băile Herculane, Slănic Moldova, Govora sau Sângeorz Băi. (N.P.) I-au furat conservele din magazie Proprietarii unui magazin din Holboca au constatat a doua zi după Revelion că au rămas fără marfa în magazie, în valoare de 920 RON. Norica B., de 26 ani, din comuna Holboca, administratorul societăţii comerciale a reclamat la Poliţie faptul că i-au fraate, prin forţarea uşii de acces în magazie, mai multe borcane şi cutii cu conserve, în valoare de 920 lei. Poliţiştii au găsit mai multe amprente la faţa locului, iar în cazul în care vor fi identificaţi hoţii, acestora din urmă le va fi întocmit dosar penal pentru furt calificat. (F.D.) i Direcţia Apelor, pregătită pentru iarnă în această perioadă, Direcţia Apelor Prut a luat măsuri speciale din necesitatea exploatării în siguranţă a infrastructurii de gospodărire a apelor pe timp friguros. Astfel, în acumulările Negreni din judeţul Botoşani, Pârcovaci, Hălceni, Tansa şi Tungujei din judeţul Iaşi, Soleşti, Păşcaşi, Râpa Albastră, Cuibul Vulturilor şi Căzneşti din judeţul Vaslui sunt asigurate volumele necesare pentru alimentarea cu apă a localităţilor Vaslui, Bârlad, Negreşti, Săveni, Belceşti şi Ţibăneşti. De asemenea, sunt pregătite toate acumulările cu rol de apărare împotriva inundaţiilor pentru reţinerea parţială sau totală a volumelor de viitură, care se pot forma ca urmare a unor ninsori puternice urmate de topirea bruscă a zăpezii. “în momentul de faţă, debitele râurilor din spaţiul hidrografic Prut- Bârlad sunt situate sub debitele medii multianuale pentru această perioadă, iar temperaturile crescute nu favorizează apariţia fenomenelor de iarnă pe cursurile de apă. Pe alocuri se poate observa gheaţă la mal şi poduri de gheaţă întrerupte, fără a fi însă semnalate situaţii deosebite. Pentru a preveni eventualele aglomerări de sloiuri, inundaţii sau poluări accidentale, toate cursurile de apă şi lacurile de acumulare sunt monitorizate zilnic. Mai mult, la nivelul Direcţiei Apelor Prut vor fi controlaţi periodic agenţii economici potenţiali poluatori, pentru a preîntâmpina deversările accidentale, în special în perioadele de dezgheţ”, a declarat Dan Buruiană, purtător de cuvânt al Direcţiei Ape Prut. Domniţa POPA Amenzile de la DGFPJ, transferate la Primări e amenzile contravenţionale vor fi plătite, începând cu această lună, doar la casieriile Direcţiei de Finanţe Publice Locale, de pe lângă Primăria Municipiului Iaşi • în paralel, impozitele şi taxele locale vor putea fi achitate la ghişee numai după data de 15 ianuarie 2007 începând cu acest an, amenzile contravenţionale care se încasau, până la 31 decembrie 2006, de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Iaşi, se vor transfera la Direcţia de Finanţe Publice Locale, de pe lângă Primăria Municipiului Iaşi, în principiu, toate amenzile care se aplică persoanelor care au domiciliul pe raza municipiului se vor putea achita de acum încolo la casieriile DFPL Iaşi. Acest fapt va implica înfiinţarea în cadrul DFPL a unui serviciu specializat care să se ocupe de încasarea amenzilor provenite de la persoanele fizice. “Amenzile sau urmărirea debitelor este una dintre cele mai mari probleme, mai ales atunci când ne vom confrunta cu situaţii în care adresele din actele de identitate nu mai coincid cu realitatea. In aceste cazuri, contravenientul va pune în mişcare o întreagă procedură, care nu este una dintre cele mai simple. Odată cu acest transfer al amenzilor către Direcţia noastră, noi va trebui să ne ocupăm de tot ceea ce este prevăzut în baza Ordonanţei 2/2001”, a declarat Victorel Lupu, directorul economic al Primăriei Municipiului Iaşi. Practic, DFPL va prelua tot ce înseamnă amenzi contravenţionale ce au fost aplicate persoanelor fizice, şi nu au fost încasate până la 31 decembrie 2006, urmând să asigure continuitatea încasărilor, atât la amenzile aplicate de pompieri, de Poliţie dar, ca organ fiscal, DFPL va putea trece şi la unele executări silite. Dacă în această perioadă de început de an, unitatea specializată a Primăriei, în speţă DFPL, va elibera numai certificate fiscale pentru înstrăinarea bunurilor mobile şi imobile şi va încasa numai taxe judiciare şi amenzi, acolo unde persoanele sancţionate beneficiază de o reducere la jumătate din cuantumul acesteia, în termen de 48 de ore, de la 15 ianuarie 2007, casieriile unităţii de finanţe a Primăriei vor trece şi la încasarea impozitelor şi taxelor locale. “Şi în acest an, contribuabilii care vor plăti taxele şi impozitele până la data de 15 martie vor beneficia de o bonificaţie de 5%. Faţă de anii trecuţi însă, când plata taxelor şi impozitelor era stabilită pe perioada a patru termene, începând cu acest an vor exista numai două termene de plată, respectiv 31 martie şi 20 septembrie”, a mai menţionat Victorel Lupu. Nelu PĂUNESCU 14 microbuze noi la ISJ Pentru că au cheltuit “cu cap” fondurile primite, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi au primit un “bonus” din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în valoare de peste 3 miliarde de lei. Conform declaraţiilor făcute de oficialii instituţiei, cu aceşti bani au fost achiziţionate deja trei microbuze. “Fiecare microbuz are o valoare de peste 1,3 miliarde de lei. Un microbuz este pentru Inspectoratul Şcolar, al doilea pentru Clubul Copiilor, iar cel de al treilea pentru Palatul Copiilor’, a declarat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general. Surprizele financiare făcute de ministerul de resort nu se opresc însă aici. Recent, conducerea MEdC a anunţat că a suplimentat numărul microbuzelor şcolare acordate învăţământului ieşean. “în loc de 12 microbuze, au venit deja 14. Cele două microbuze care au fost oferite drept «bonus» au fost acordate şcolilor Dagâţa şi Sireţel”, a completat Camelia Gavrilă, şefa IŞJ Iaşi. (A.S.) Pastele Gianî sunt fabricate după reţetele de casa tradiţionale, respectând întocmai originalul. De aceea sunt atât de gustoase. Es. Sos. Iaşi - Tomesti, Nr. 12, Tel: 0232/233579 * LOCAL Noi dispoziţii pentru contribuabili Cetăţenii care doresc să-şi păstreze disponibilităţile băneşti în depozite constituite la nivelurile trezoreriilor judeţene, trebuie să ştie că, începând cu anul acesta, Ministerul Finanţelor Publice nu va lansa emisiuni de certificate de Trezorerie puse în vânzare prin reţeaua Trezoreriei statului, ci vor fi emise doar titluri de stat, comercializate prin societăţile bancare, arată un comunicat primit la redacţie din partea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Iaşi. De asemenea, tot “începând cu data de 1 ianuarie 2007 nu se mai completează rubrica “Nr. de evidenţă a plăţii” din formularele “Ordin de plată pentru Trezoreria statului “(OPT), “Chitanţă pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii” cât şi din formularele de declaraţii privind impozitele, taxele şi contribuţiile, documente care se completează de către plătitori persoane juridice şi se depun la unităţile fiscale”, a declarat Maria Ţăran, purtător de cuvânt al DGFPJ Iaşi. Domniţa POPA Capital social: 6.150.000.000 lei Tel: 03231213995; 0720/550659; Tel/Fax: 0232/211581; e-mail: bestaing@mail.dntis.ro Produse pentru fabricile de ciment și exploatările miniere: S corpuri de măcinare sferice și cilindrice turnate din fontă înalt aliată cu crom;C corpuri de măcinare sferice, forjate, din oţel; V blindaje turnate din fontă înalt aliată cu crom; V plăci răcitor grătar din oţel refractar; V ciocane concasor din oţel manganos; V transportoare cu bandă; Comercializează: V toată gama de oţel beton OB 37 şi PC 52, în colaci şi bare; V plase sudate, panouri gard, cuie şi sârme de construcţii; V profile laminate (cornier, MNP, VIP) şi ţevi construcţii; TRADIŢIE Şl EXPERIENŢA (1 DIN EN ISO 2001:2000 certifikat 15 100 42 186 ^ —ĂJ 1