Flacăra Iaşului, iunie 2007 (Anul 8, nr. 2026-2051)

2007-06-27 / nr. 2048

12Miercuri 27 iunie 2007 4^ Comitetul Executiv al FRF taie în carne vie Toni Heleşteanu a fost exclus din arbitraj Ieşeanul Anton Heleşteanu părăseşte arbitrajul românesc, în urma unei decizii ciudate luată de Comitetul Executiv al Federaţiei Române de Fotbal (FRF). După o şedinţă maraton, care a durat aproximativ 7 ore, Heleşteanu a fost exclus din arbitraj, alături de alţi cinci arbitri, Marian Salomir, Vasile Bram, Orlando Trandu, Viorel Sandu şi Silviu Bogdan. Arbitrul ieşean nu a părt surprins de decizia Comitetului Executiv, anunţând că se aştepta să fie exclus. “Mă aşteptam la această decizie de excludere a mea din arbitraj. Nu mai comentez mai mult de atât. Aveam informaţii că se va ajunge aici. Evident, e o veste tristă, pentru că arbitrajul a fost, la un moment dat, viaţa mea. Am sperat să revin în vârf, dar m-am convins ulterior că la FEFA nu se mai poate ajunge, din moment ce ai avut ecusonul şi l-ai pierdut. Singura mea părere de rău este aceea că în locul meu nu a fost promovat un alt arbitru tânăr din Iaşi. Sunt talente foarte mari în Iaşi, la nivel de arbitraj, şi e păcat că nu se regăseşte pe această nouă listă şi un concetăţean de-al meu”, a spus Heleşeanu, la aflarea veştii. Decizia Comitetului Executiv este cel puţin interesantă, din moment ce Ionuţ Lupescu anunţase că vrea să scape de toţi arbitrii care nu mai au credibilitate şi care sunt prea vârstă pentru a putea face pasul spre competiţiile internaţionale. Nu au fost pedepsiţi toţi "compromişii" Chiar şi aşa, însă, pe lista cavalerilor fluierului care vor oficia în primul eşalon se găsesc arbitri compromişi, ca Sorin Corpodean, Alexandru Deaconu, Ionică Serea sau Tiberiu Lajos, care însă nu au fost excluşi din arbitraj. Practic, Lupescu a aplicat o dublă măsură în momentul în care a decis numele arbitrilor care nu vor mai avea dreptul de a arbitra în prima ligă. Pe de o parte, i-a menţinut în corpul de elită pe Corpodean, Lajos sau Deaconu, în timp ce Salomir sau Heleşteanu au fost executaţi cu sânge rece. Heleşteanu a refuzat însă să intre în polemici, preferând să accepte decizia Comitetului Executiv al FRF. “Dacă trebuiau şi alţii să fie daţi afară? Nu ştiu, poate că da, poate că nu. Eu nu comentez, pentru că nu-mi plac scandalurile. Nu am făcut niciodată scandal şi nu voi face nici acum. Probabil această decizie este spre binele arbitrajului românesc. Dacă arbitrajul va fi în ascensiune fără mine şi fără cei alţi câţiva daţi afară, atunci e o decizie bună. Pentru mine, a fost o bombă pierderea ecusonului FIFA, nu excluderea din arbitraj. Atunci s-a rupt ceva din mine. Nu m-am născut arbitru şi de aceea nu este o tragedie acest eşec, pentru că totuşi este un eşec”. Dragomir i-ar fi iertat pe toţi Preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir, a declarat, ieri, că, dacă ar fi fost prezent la şedinţa Comitetului Executiv al FRF, nu ar fi renunţat la cei 10 arbitri, ci le-ar mai fi acordat o a doua şansă. “Eu nu am fost luni la şedinţa Comitetului Executiv. Dacă eram acolo, eu îi iertam pe arbitri, dar, cu prima ocazie când mai făceau ceva, atunci îi excludeam din arbitraj şi terminam cu ei. Acum e târziu, de revenit nu se va mai reveni niciodată asupra deciziei luate”, a declarat Dumitru Dragomir. Referitor la declaraţiile fostului preşedinte al CCA, Ion Crăciunescu, ce a spus că decizia Comitetului Executiv privind excluderea unor arbitri, printre care Salomir şi Heleşteanu, “este o măsură abuzivă, iar CCA nu mai este o instituţie independentă”, Dragomir a comentat: “E părerea lui Crăciunescu, un om care se pricepe la fotbal şi ştie bine regulamentele şi legile”. Preşedintele LPF a mai spus că îi pare rău pentru arbitrii care au fost excluşi din activitate şi că s-a ajuns la o asemenea situaţie, dar a precizat că “numai în acest mod, probabil, se putea face curăţenie în arbitrajul românesc”. Comitetul Executiv al FRF a mai decis ca arbitrii Marius Bocăneală, Lucian Dan, Robert Dumitru şi Marius Martiş să fie retrogradaţi în lotul B, urmând ca, după un an, în funcţie de prestaţiile lor la jocurile la care vor fi delegaţi, să se ia o decizie în ceea ce-i priveşte. De asemenea, s-a renunţat la serviciile arbitrilor asistenţi Cornel Avram, Dumitru Bârgăoanu, Daniel Burloiu şi Ispas Cojocaru, în timp ce Florin Buzărnescu, Costin Florescu, Bogdan Medrea, Iulian Radu şi Claudiu Tripa au fost retrogradaţi în lotul B. O decizie în privinţa asistenţilor retrogradaţi va fi luată tot după un an. Din cauza unor probleme cardiace, Martin Cernoch va mai lua o pauză de două săptămâni în plină criză de atacanţi, antrenorul Politehnicii, Ionuţ Popa, a mai primit o veste care i-a crescut îngrijorarea. Astfel, atacantul ceh Martin Cernoch va rata complet perioada de pregătire din cauza unor probleme cardiace. Jucătorul a descoperit aceste probleme la vizita medicală dinainte de reluarea pregătirilor şi medicii de specialitate i-au recomandat un repaus de cel puţin două săptămâni de zile. Antrenorul Popa speră totuşi ca atacantul său să poată recupera pregătirea de vară. “Deocamdată, Martin Cernach are niște probleme medicale, de ordin cardiologic. Chiar dacă medicii m-au asigurat că aceste probleme nu sunt grave, jucătorul are nevoie de un repaus total de două săptămâni. Abia după aceea va putea reveni pe teren, astfel că sper să recupereze cât mai repede pregătirea de vară”, a declarat antrenorul Popa. Vârful din Cehia a ratat şi o mare parte din returul trecut de campionat, din cauza unei operaţii la menise. Vestea indisponibilităţii lui Cernoch vine cum nu se poate mai rău pentru conducerea Politehnicii, pusă în situaţia de a conta în acest moment doar pe doi atacanţi, Clement Pălimaru şi Ionuţ Bâlbă, în timp ce Lencuţă şi Ştiubei sunt doar soluţii pentru viitor. Mai mult decât atât, Poli ar putea rămâne şi fără Bâlbă, în condiţiile în care atacantul aflat în ultimul an de contract cu gruparea din Copou va dori să se transfere la o altă echipă. O soluţie pentru avanposturile trupei din Copou ar putea fi Bogdan Pereş, atacant care se află în probe la Poli şi care ar putea veni din postura de jucător liber de contract. în fine, o variantă ar mai fi şi vârful argentinian Leonardo Abalsamo, care a evoluat până acum în liga a doua argentiniană, la formația Mendosa, și care a ajuns deja în cantonamentul echipei de la Câmpulung Moldovenesc. k NOBLEȚEA VINULUI www.coman.ro Thereau s-a transferat la Anderlecht! Atacantul francez Cyril Thereau va juca din sezonul viitor la Anderlecht Bruxelles, după ce Steaua Bucureşti a ajuns la un acord cu gruparea belgiană. “Steaua şi Anderlecht Bruxelles au ajuns ieri la un acord în privinţa transferului lui Cyril Thereau la campioana Belgiei. Reprezentanţii clubului Anderlecht la negocieri au fost managend general Hernan Van Holsbeeck şi secretând general Philippe Collin, iar reprezentantul clubului Charleroi a fost managerul general Amaut-Mogi Bayat”, se arată pe site-ul oficial al clubului din Ghencea. Şi site-ul grupării belgiene anunţă acelaşi lucru : conducerea clubului Anderlecht a ajuns la un acord cu Steaua Bucureşti şi Charleroi, pentru transfend atacantului francez Cyril Thereau. Acesta a semnat un contract pe patru ani de zile şi este a treia achiziţie a campioanei en-titre după Triguinho şi Bruzesse”. Thereau s-a transferat la Steaua în urmă cu un an de la Charleroi, în schimbul a 600.000 de euro, iar în sezonul recent încheiat a marcat 10 goluri în 17 meciuri. Pentru a-şi asigura serviciile fotbalistului, Anderlecht se pare că a plătit Stelei aproximativ 2,9 milioane de euro. Barcelona măreşte oferta pentru Chivu Cotidianul Gazzetta dello Sport a scris, ieri, că oficialii grupării FC Barcelona sunt gata să crească oferta pentru achiziţionarea fundaşului echipei AS Roma, Cristian Chivu, la 15 milioane de euro. , “După întâlnirea dintre Chivu şi Moratti (preşedintele clubului Internazionale Milano, Massimo Moratti - n.r.), în care românul şi-ar fi dat acordul pentru un transfer la campioana Italiei, Barcelona ar putea creşte oferta la 15 milioane de euro. Inter nu pare dornică să dea mai mult de 12 milioane de euro, din care 5,75 de milioane de euro ar fi preţul pentru cedarea drepturilor federative ale chilianul David Pizarro”, scrie sursa citată. Gazzetta dello Sport notează că, la întâlnirea avută luni, Inter Milano şi-a prezentat oferta pentru achiziţionarea lui Chivu, contract pe patru sezoane, cu un salariu anual de 4,5 milioane de euro. Aceeaşi ofertă pentru internaţionalul român o are pregătită şi Barcelona, care în schimb pare dispusă să ofere mai mulţi bani clubului AS Roma. Presa italiană a anunţat în ultimele săptămâni că internaţionalul român Cristian Chivu este ca şi transferat la Inter, notând chiar că acesta ar fi ajuns la un acord cu gruparea milaneză. Ulterior, au apărut informaţii potrivit cărora o ofertă înaintată de Barcelona ar fi dus la întreruperea negocierilor dintre Chivu şi Inter, iar în ultimele zile Barcelona părea a fi în pole-position pentru a-l achiziţiona pe fundaşul român. Cristian Chivu mai are un an de contract cu AS Roma şi a refuzat, recent, să-şi prelungească acordul cu gruparea italiană. Agentul FIFA Victor Becali a declarat că, dacă fundaşul va pleca de la AS Roma, salariul pe care îl va primi la noua sa echipă va fi de aproximativ 6 milioane de euro. I SORTURI NATURALE DIN BALASTIERA MATCA NISIP 0-3 MM PIETRIS 3-7 MM, 7-16 MM, 16-31 MM PIATRA CONCASATA REFUZ CIUR BAUST DE RÂU ////A TRANSPORTUL SE FACE CU MIJLOACE PROPRII LA DOMICILIUL CLIENTULUI PRETURI AVANTAJOASE $1 NEGOCIABILE MOLD CARPATI 0745 838 264 SPORT Preşedintele grupării CFR Cluj, Iuliu Mureşan, a declarat, ieri, cu ocazia prezentării ultimului jucător achiziţionat, argentinianul Emanuel Juan Culio, că în acest moment lotul de jucători permite echipei să se lupte pentru câştigarea titlului. “Campania de achiziţii s-a încheiat. Concurenţa în lot este foarte mare. Practic, avem acum 22 de titulari. Am reuşit să creştem valoarea lotului, să scădem media de vârstă şi să creştem media de înălţime. Avem acum un lot valoros şi ne putem gândi la titlu şi la Champions League”, a spus preşedintele Iuliu Mureşan. Ultima achiziţie a clujenilor, argentinianul Culio, are de 23 de ani, este mijlocaş stânga şi a jucat ultima dată la Deportes La Serena, în Chile. El a fost împrumutat până la finalul turului de feroviari, care au prima opţiune pentru transferul definitiv. Mureşan l-a lăudat pe Culo: “Este un jucător foarte bun, care îşi va aduce contribuţia la câştigarea campionatului”. Fotbalistul a spus că oferta primită de la CFR a însemnat pentru el o surpriză plăcută. “A fost o surpriză plăcută să aflu despre această ofertă. Am acceptat imediat. In Chile şi Argentina, toată lumea vrea să ajungă să joace în Europa. Sper să fiu util echipei şi să câştigăm campionatul”, a spus Culio. Abbiati, împrumutat la Atletico Madrid Portarul despre care s-a scris că e dorit de Steaua, Christian Abbiati, a fost împrumutat ieri de AC Milan la gruparea spaniolă Atletico Madrid. Goalkeeper-ul de 29 de ani a evoluat în sezonul trecut la AC Torino, tot sub formă de împrumut, după ce şi-a pierdut și postul de rezervă la AC Milan în 2005. Abbiati a fost împrumutat la Atletico Madrid până la finalul sezonului 2007/2008, aceasta fiind a şasea echipă din cariera sa de jucător profesionist după Monza, Borgosesia, AC Milan, Juventus şi AC Torino. A murit Jupp Derwall Ieri a încetat din viaţă, după o scurtă, dar grea suferinţă, la vârsta de 80 de ani, fostul antrenor Jupp Derwall. Derwall a fost mulţi ani (1970-1978) asistentul lui Helmuth Schön, timp în care Germania a devenit campioană mondială (1974). Sub conducerea lui Jupp Derwall, Germania a devenit campioană europeană în Italia (1980) și vicecampioană mondială în Spania (1982). în ultimii ani de activitate, Jupp Derwall a antrenat Galatasaray Istanbul. Derwall a fost o personalitate marcantă a fotbalului german din anii ‘70 și ‘80 și de el ne vom aminti mereu cu respect.