Flacăra Iaşului, octombrie 2007 (Anul 8, nr. 2129-2156)

2007-10-01 / nr. 2129

2 Luní 1 OcTOMbmE 2007 PD Paşcani si-a ales 9 9 candidatul la Primărie • democraţii au stabilit candidaţii la alegerile locale de anul viitor • fostul PRM-ist Leonard Rusu va candida la funcţia de primar Biroul Permanent Local al Partidului Democrat, filiala Paşcani, a stabilit lista candidaţilor la alegerile locale din anul 2008. Astfel, pe listă sunt 18 democraţi păşcăneni care aspiră la o funcţie publică la viitoarele alegeri, printre care se regăsesc tineri, actuali politicieni locali şi oameni de afaceri. în urma dezbaterilor, consilieml local Leonard Rusu a devenit oficial candidatul PD Paşcani la funcţia de primar, iar în funcţie de numărul de voturi pe care PD le va obţine la Paşcani, funcţia de viceprimar va fi preluată de vicepreşedintele PD Paşcani, Ioan Ioniţă. Pentru Consiliul Judeţean s-au înscris Geta Sandu şi Cristi Iordăchioaia, iar preşedintele filialei păşcănene, Valerică Andronache visează la un loc eligibil în Parlamentul României. Deciziile luate în Biroul Permanent Local Paşcani urmează să fie aprobate de conducerea filialei judeţene a PD. (C.M) Să se modifice, dar să nu se schimbe nimic.. Primăria își schimbă organigrama, dar năravul... • potrivit noii organigrame a Primăriei, Cosmin Coman se va ocupa de Programe şi Servicii pentru Comunitate • 76 de angajaţi din personalul contractual vor deveni funcţionari publici Potrivit unui proiect de hotărâre aprobat vineri de către Consiliul Local, 76 de angajaţi din personalul contractual din aparatul propriu al Primăriei Iaşi vor deveni funcţionari publici. “Numărul de posturi aprobate printro hotărâre precedentă de Consiliu rămâne neschimbat, mai exact 1.032. Se schimbă doar numărul funcţionarilor publici şi al personalului contractual, prin avansarea celor din urmă pe posturi de funcţionari publici”, a declarat Virgil Stărică, şeful Serviciului Resurse Umane din cadul Primăriei. Astfel, dacă la începutul anului în aparatul propriu al Primăriei erau 551 de funcţionari publici, odată cu schimbarea statutului de funcţii numărul acestora a crescut până la 627. în paralel, numărul angajaţilor din personalul contractual a ajuns la 405, dintr-un total de 481, câţi figurau în organigramă la începutul anului. Alte modificări au vizat schimbarea anumitor denumiri ale serviciilor de specialitate din cadrul Primăriei. Anume, Biroul Inspectorat Protecţie Civilă va căpăta denumirea de Birou Protecţie Civilă, la recomandarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Serviciul Strategii se va numi Serviciul de Implementare Programe, iar Direcţia de Strategii se va numi Direcţia de Programe şi Servicii pentru Comunitate. (N.P.) Se mai întâmplă câte ceva şi prin Sanatate Program naţional de combatere a hepatitei cronice In cursul acestui sfârşit de săptămână, Ministerul Sănătăţii a pus bazele unui parteneriat cu Asociaţia SANO HEP. Protocolul de colaborare prevede demararea de acţiuni menite să atragă atenţia opiniei publice asupra hepatitelor cronice de tip B şi C. Mai exact, în cadrl parteneriatului va fi elaborat un program integrat de combatere a bolilor ficatului în România, care va susţine informarea, educarea şi prevenţia infecţiilor hepatice virale, îmbunătăţirea monitorizării pacienţilor cu boli cronice de ficat, creşterea ratei de diagnosticare şi a accesului la terapii eficiente a unui număr mai mare de pacienţi sau creşterea fondurilor alocate diagnosticării şi tratamentului bolilor de ficat. Tot în acest an, Ministerul Sănătăţii s-a implicat în susţinerea Campaniei europene “Uniţi împotriva cancerului!”, iar ministrul Sănătăţii a semnat Carta Europeană pentru prevenirea bolilor cardiovasculare. “Ministerul Sănătăţii va încheia parteneriate şi se va alătura eforturilor tuturor celor care promovează conceptele de profilaxie şi de viaţă sănătoasă rezumate prin fraza: «Merg la medic înainte să mă doară ceva», tema cu care, de altfel, a început reforma sistemului sanitari’, se precizează într-un comunicat de presă remis de Ministerul Sănătăţii. Mii de bolnavi în cadrl Programului Naţional care asigură gratuitatea tratamentului celor care au fost diagnosticaţi cu hepatite virale sunt incluşi, anual, mii de pacienţi, în 2006, în program au fost îngrijiţi 3507 pacienţi cu hepatite de tip B, C şi D şi cu ciroză, care au consumat din fondul asigurărilor de sănătate 139 milioane lei. în luna mai 2007, peste 3.100 de bolnavi din întreaga ţară au primit tratament gratuit pentru aceste afecţiuni. Pentru ei, într-o singură lună, autorităţile au cheltuit 16 milioane de lei. Din acest an, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a introdus un program informatic unic pentru înregistrarea şi monitorizarea pacienţilor cu afecţiuni hepatice cronice. Numărul lunar de cazuri introduse în acest registru informatic unic include numărul pacienţilor pentru care s-a iniţiat terapia chiar în luna respectivă şi numărul bolnavilor aflaţi deja în tratament. Durata tratamentului pentru hepatita cronică virală de tip B este de 6-12 luni, iar în cazul hepatitei C, de 48 de săptămâni. Sorina CIOBANU LOCAL • •• Ieri a avut loc ceremonia de întronizare a noului Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române Prea Fericitul Părinte Daniel • ieri, în prezenţa a numeroşi invitaţi din ţară şi străinătate, a avut loc ceremonia de întronizare ca Patriarh al BOR a Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei • în cadrul unei slujbe fastuoase, Prea Fericitul Daniel a primit semnele patriarhale şi s-a aşezat pe tronul patriarhal • până pe 28 noiembrie, Prea Fericitul Daniel va ocupa în continuare, ca interimar, şi demnitatea de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei • în primul discurs în calitate de Patriarh, Prea Fericitul Daniel a promis că va continua munca predecesorului său, PF Teoctist, şi că va fi cât mai apropiat de oameni • tot ieri, preşedintele Traian Băsescu i-a oferit noului Patriarh Ordinul Steaua României în Grad de Mare Cruce • pe 12 septembrie, după o competiţie strânsă şi punctată cu surprize, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, ÎPS Daniel, a fost ales Patriarh al BOR , întâistătător al ortodoxiei române la 56 de ani La două luni de la trecerea în nefiinţă a PF Teoctist şi la aproape trei săptămâni de la alegeri, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei a devenit, de ieri, Prea Fericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române (BOR). Sute de invitaţi şi mii de credincioşi Noul Patriarh al BOR, PF Daniel, a fost întronizat ieri, la Catedrala Patriarhală, în cadrul unei ceremonii-maraton, de o grandoare aparte, care a acoperit aproape 12 ore. Potrivit HotNews, la eveniment au participat în jur de 30 de delegaţii din ale diferitelor culte, din ţară şi din străinătate, dar şi, prin intermediul ecranelor-gigant din faţa Catedralei, mii de credincioşi. Nu au lipsit preşedintele Traian Băsescu, premieml Călin Popescu-Tăriceanu, preşedinţii celor douăe Camere ale Parlamentului, Nicolae Văcăroiu şi Bogdan Olteanu, Regele Mihai sau foştii şefi de stat, Ion Iliescu şi Emil Constantinescu. După un Te Deum de întronizare şi citirea Gramatei Sfântului Sinod - act referitor la această ceremonie, semnat de către toţi ierarhii BOR -, ÎPS Daniel a primit însemnele patriarhale şi s-a aşezat pe tronul de patriarh. Odată cu întronizarea sa, noul Patriarh al BOR poartă titulatura “Prea Fericirea Sa, Arhiepiscop al Bucureştilor, Mitropolit al Munteniei şi Dobrogei şi Prea Fericitul Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române”. Cât mai apropiat de oameni în primul discurs în calitate de Patriarh, PF Daniel a promis că va continua munca predecesorului său, PF Teoctist, şi că va fi cât mai apropiat de oameni. Ceremoniile au continuat la Palatul Cotroceni, în cursul după-amiezei preşedintele Traian Băsescu decernându- i noului patriarh Ordinul Naţional Steaua României în Grad de Mare Cruce. Ceremonia de investire a celui de-al şaselea Patriarh al BOR s-a încheiat spre seară, cu o şedinţă specială a Sfântului Sinod, la care au participat şi ierarhii Bisericilor Ortodoxe de peste hotare. Aceştia au binecuvântat şi consacrat ziua întronizării - 30 septembrie 2007. Locţiitor de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei PF Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, va îndeplini până pe 28 noiembrie şi funcţia de locţiitor de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. Potrivit unui comunicat de presă postat pe www.mmb.ro, scaunul de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei a rămas vacant odată cu întronizarea PF Sale ca Patriarh al BOR. “Din momentul întronizării se vacantează scaunul de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei, iar până la alegerile noului Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei, care vor avea loc pe 28 noiembrie, Părintele nostru Patriah Daniel va fi şi locţiitor al scaunului de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei”, a menţionat părintele consider Constantin Stoica, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, citat pe www.mmb.ro. Aşadar, până pe 28 noiembrie, titulatura celui de al şaselea întâistătător al Bisericii Ortodoxe Române va fi “PF Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române şi Locţiitor de Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei”. Alegeri cu surprize Pe 12 septembrie, noul Patriarh, al şaselea din istoria BOR, a fost ales prin vot secret de către membrii Colegiului Electoral Bisericesc, dintre cei trei candidaţi propuşi de Sfântul Sinod. Dacă intrarea în “finală” a lui ÎPS Daniel Ciobotea, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, şi a lui ÎPS Bartolomeu Anania, Mitropolitul Clujului, erau previzibile şi aşteptate, presa naţională s-a declarat surprinsă de retragerea lui IPS Teofan Savu, Mitropolitul Olteniei, dublată de apariţia în prim plan a lui PS Ioan Selejan, Episcopul de Covasna şi Harghita. în seara zilei de 12 septembrie, cel puţin peste 160 de membri ai Colegiului Electoral Bisericesc au început şedinţa propriu-zisă de alegeri, în cel de-al doilea tur de scrutin, ÎPS Daniel a obţinut o victorie clară, primind voturile a 95 de membri ai Colegiului Electoral Bisericesc, cu 29 mai multe decât IPS Bartolomeu. Atribuţiile Patriarhului Potrivit HotNews, Patriarhul este reprezentantul BOR în relaţiile cu toate instituţiile laice sau religioase. Printre altele, Patriarhul e cel care convoacă şi prezidează Sinodul şi Adunarea Naţional-Bisericească. Cu toate acestea, votul Patriarhului în aceste foruri este egal cu al celorlalţi membri. Patriarhul BOR este, totodată, Arhiepiscop al Bucureştiului şi Mitropolit al Munteniei şi Dobrogei. Patriarhul primeşte plângerile aduse împotriva membrilor Sinodului şi dispune cercetarea lor. De asemenea, el are însemnele Patriarhului PF Daniel, care până la investire a fost şi locţiitor de Patriarh, va purta aceleaşi însemne arhiereşti ca ale întâistătătorilor din celelalte Biserici Ortodoxe, dar va continua tradiţia veşmintelor albe, specifice patriarhilor români. însemnele arhiereşti pe care le-a purtat Patriarhul Daniel ieri, la întronizare, sunt mitra, engolpioanele, crucea pectorală, toiagul păstoresc şi mantia, acestea având o semnificaţie aparte, aproape neschimbată din primele veacuri creştine. Pentru a se deosebi de mitropoliţi şi de ceilalţi episcopi, care poartă o cruce şi un engolpion cu Mântuitorul sau cu Maica Domnului, poartă două engolpioane, atât omul cu Mântuitorul, cât şi unul cu Maica Domnului. PF Daniel este al şaselea Patriarh al BOR. PF Daniel (pe numele de botez Dan-Ilie Ciobotea), s-a născut pe 22 iulie 1951, în judeţul Timiş. A absolvit Institutul Teologic Universitar din Sibiu şi a obţinut doctorate la Institutul Teologic Universitar din Bucureşti, Facultatea de Teologie Protestantă din Strasbourg şi Facultatea Romano-Catolică din Freiburg im Breisgau, precum şi doctoratul în Ştiinţe Religioase la Facultatea de Teologie Protestantă a Universităţii de Ştiinţe Umaniste din Strasbourg. A fost lector şi director adjunct la Institutul Ecumenic din Bossey (Elveţia), în 1987 a fost hirotonit preot - ieromonah, iar un an mai târziu a fost hirotesit protosinghel. A fost consilier patriarhal între anii 1988 şi 1990, apoi episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timişoarei şi a purtat titlul de“Lugojanul”, în 1990 a devenit Arhiepiscop al Iaşilor şi Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. Dan POSTOLEA datoria să medieze în cazul neînţelegerilor ivite între episcopi. DIRECTOR: RARES NEAMTU COLECTIVUL REDACTIONAL I Departamentul , Redactor-sef: Dan POSTOLEA Marketing, Publicitate: Redactor-şef adjunct: Loredana POPOVICI 0788/683155 __________________________ __________________________flacaraiasi@zappmobile.ro Secretar General de învăţământ: _____________________ Redacţie: Gabriela Stănculescu Paginare: Leonard RELEA Economic: Tiberiu Poiţoe Editorialişti: MartaVIERIU a Uan Mark BUCUCI Anchete si investigaţii: DnS an 10 ani : Dan TOMA Relaţii cu publicul: SoriBOCANCEA Cultura: Izabela Similache Liviu ANTONESEI Călin CIOBOTARI 1 b ‘a^‘TM ' Dorin SPINEANU Infracţional: tel.: 0232/243161 Cristian SANDACHE Florentina CÎRNECI 0788/244855 Fănica DUMITRAȘCU Email: Administrație: Sport: GE MIREA flacara_iasi@yahoo.com Nelu PĂUNESCU c . . . ...Tect Fotoreporter: ______________________ 10n MUdEI i i xrn ANiTUT Materialele marcate cu acest Gheorghe NEAMŢU CTAsemn sunt considerate Gabi ŞURUBARU__/a fi trucaje sau colaje foto Sanatate: Sorina ciobanu şos. Naţională nr. 43, parter Textele publicate de editorialişti nu reprezintă punctul de vedere al redacţiei cotidianului Flacăra Iaşului, ci sunt opinii personale ale autorilor. inJ CERAMICA /: I i 1 I V-r-Lr-\ IASI- ROMANIA Avantajele utilizării blocurilor ceramice • reducerea cheltuielilor cu structura de rezistenţă; • diminuarea costurilor cu energia necesară încălzirii locuinţei; • coeficient de absorbţie a apei redus, ceea ce nu permite formarea condensului. Iaşi, Calea Chişinăului nr. 176, Tel: 0232 - 222 196, 232 059 CENTRUL DE AFACERI Devenim parteneri de afaceri și este un început lucrăm împreună şi ne * Tranzacţii imobiliare * Proiectare si construcţii civile si * Antreprenoriat * Confecţii din aluminiu cu ge * Amenajări interioare * Operațiuni de import-exec Consultanta privind surselor de finanțare su Consultanta în întocmirea de fezabilitate pentru accesarea granturi (Sapard,Pha Consultanta in realit. sociale