Flacăra Iaşului, decembrie 2008 (Anul 8, nr. 2476-2496)

2008-12-01 / nr. 2476

3FLACARA IASULUI LUNI, 1 decembrie 2008 t£\ ' ••■’"''«■iá v *** ' Alegeri Parlamentare Aseară, la ora 21.00, la aflarea rezultatelor sondajelor exit-poll anunţate la ora 21.00 de Realitatea TV şi Antena 3, candidaţii social-democraţi au salutat cu chiote şi aplauze victoria partidului la nivel naţional. Cele 36 de procente anunţate i-au făcut pe social-democrați sa fie siguri că viitorul Guvern va fi sigur unul condus de PSD. "Sunt împuternicit de către preşedintele PSD Iaşi, domnul Gheorghe Nichita, să vă spun că am câştigat alegerile în mod clar. Va fi aproape imposibilă crearea unui guvern fără PSD. Sunt abilitat să vă spun că încă din această seară încep consultările, tatonările, aşa cum e normal în politică şi în câteva zile vom şti exact despre ce este vorba. Dar, repet, nu este posibil ca un guvern în România să se facă fără particparea PSD", a transmis Mihai Baciu, purtătorul de cuvânt al PSD Iaşi. Ceilalţi candidaţi au salutat şi ei victoria partidului. "Nu pot decât să mă bucur că am câştigat aceste alegeri atât pe ţară, cât şi la niveludeţean. Nu ştiu rezultatul votului a mine în colegiu, dar simt o energie că am câştigat alegerile în Tătăraşi. Pentru că în toată viaţa mea am avut coincidenţe fericite, dedic această victorie fetiţei mele, Andreea. Sper să fie într-un ceas bun, pentru că de-abia acum România e pe mâini bune", a declarat Sorin Iacoban, candidatul PSD la Camera Deputaţilor în Colegiul 10 "Tătăraşi". "Este victoria României. Această ţară merită un guvern stabil, care să ofere soluţii viabile şi concrete. Este evident că Guvernul va fi format în principal şi condus de PSD, iar programul de guvernare se va realiza pe baza programului nostru", a declarat Vaier Dorneanu, candidatul la Camera Deputaţilor în Colegiul 12 "Nicolina". "Nu știu ce va fi, urmează să se numere voturile, dar am dovedit încă o dată că PSD este cel mai puternic partid din România. Acest lucru trebuie să intre foarte bine în mințile tuturor, inclusiv a preşedintelui statului. Oricât s-au străduit să distrugă acest partid, el nu poate fi ignorat", a declarat Constantin Neculau, candidatul la Senat în Colegiul 5. "Am fost echipa care ne-am dorit mai mult victoria, ne-am dăruit mai mult pe teren, am fost o echipă omogenă, iar sorţii au fost de partea noastră. Am venit cu soluţii la problemele ieșenilor, în concluzie va trebui să demonstrăm românilor că ceea ce am promis putem să şi facem", a declarat Cătălin Ivan, candidatul la Camera Deputaților în Colegiul 11 "CUG". ’ "Putem spune că, după o lună de campanie, România a găsit soluția sănătoasă pentru o guvernare stabilă, echilibrată şi responsabilă. Nu pot în final decât să le mulţumesc celor care au fost alături de noi, celor pe care i-am întâlnit pe stradă şi celor cărora le-am fost aproape ca şi până acum", a declarat dr. Tudor Ciuhodaru, candidatul la Camera Deputaţilor în colegiul 8 "Centru-Copou". "Ne responsabilizează foarte mult această victorie, pentru că urmează o perioadă foarte dificilă, în care se vor purta negocieri puternice pentru formarea unui nou guvern, iar după aceea va urma să dovedim că avem toate soluțiile pe care le-am propus în campania electorală.", a declarat Ioan Nani, candidatul PSD la Senat pe Colegiul 4. Ion MUŞET Chiote și aplauze la sediul PSD Iaşi "Este imposibilă crearea unui guvern fără PSD" 0 La anunţarea rezultatelor sondajelor exit-poll, atmosfera în sediul PD-L Iaşi de pe Ştefan cel Mare era vizibil tensionată. Liderii democrat-liberali s-au arătat destul de dezamăgiţi şi au urmărit cu atenţie declaraţiile oponenţilor politici, date în direct la TV.’ Liderul PD-L Iaşi, senatorul Dan Cârlan, candidat la Camera Deputaţilor în Colegiul 8 "Centru-Copou", a încercat să se arate optimist. "Din sondajele de la ora 18.30, concluzia este clară: a câştigat dreapta politică din România, care depăşeşte cu mult 50%. Aceasta este singura concluzie pe care o pot trage în acest moment. Pentru noi, cei de la Iași, începe noaptea lungă a numărării voturilor. Obiectivul nostru este acela de a avea un scor cât mai bun și sperăm ca PD-L să fie pe primul loc. în mediul urban, comparativ cu cel rural, mă bazez pe faptul că am înregistrat o prezenţă foarte bună la vot şi cred că o aproximare corectă poate veni în noaptea aceasta, undeva în jurul orei 3.00. Atunci vom şti cu certitudine care este situaţia noastră la nivelul judeţului Iaşi. La aceste alegeri nu au fost nereguli majore, au fost doar sâcâieli ale contracandidaţilor la nivelul declaraţiilor în presă,dar nu în mecanica şi procedurile votului. Reacţiile de la vot şi pe stradă au fost destul de optimiste pentru partidul nostru. Nu pot risca un pronostic pentru Iaşi, dar rămân la ţinta pe care ne-am propus-o, adică cinci deputaţi şi doi senatori. Rămâne să vedem dacă după numărătoarea voturilor reuşim sau nu să atingem acest obiectiv", a declarat Dan Cârlan. Ceva mai încrezătoare s-a arătat Mihaela Popa, candidatul PD-L la Senat în Colegiul 5. "Rezultatele de la 18.30 m-au făcut optimistă şi mai cred într-o răsturnare a situaţiei la nivel naţional. Electoratul nostru vine la vot mai târziu şi, dacă includem şi marja de eroare, s-ar putea să avem surprize. Eu sunt optimistă. Cred că anul acesta PD-L va câştiga alegerile la nivel judeţean. Am fost în toate secţiile de votare şi cred că avantajul meu a fost că am avut contracandidaţi deosebiţi, care s-au bazat pe realizări şi pe proiecte, la fel ca mine. Nu am avut atacuri la persoană şi nici eu nu am folosit asemenea metode. Cred că acest colegiu pentru Senat este un exemplu pentru democraţia ieşeană, ba, mai mult, trebuie să reprezinte un exemplu pentru toţi reprezentanţii pentru Parlament. Sunt oameni care au un curriculum vitae şi realizări cu care ieşenii se pot mândri", a spus Mihaela Popa. Andrei DÎSCĂ îngrijorare la PD-L Iaşi A câştigat dreapta politică din România" Liderii PNL susţin că partidul este cheia viitorului guvern "întrebarea este: noi cu cine guvernăm?" Emoţii mari, aseară, în tabăra liberală. Cu 20 de minute înainte de închiderea urnelor, liderii filialei sperau să obţină 20% din sufragiile alegătorilor. Cel puţin la nivel naţional, s-ar părea că norocul le-a surâs. PNL a obţinut peste 20 de procente din voturi. Scorul a fost primit cu aplauze, aseară, la sediul de campanie al PNL de pe strada Cuza Vodă, de către candidaţii liberali. "Pentru PNL este poveste cu final aşteptat, este un appy-end. Am avut 80% din clasa politică împotriva noastră. Am depăşit obiectivul pe care ni l-am propus, adică 20%. începând de mâine vom avea de făcut negocieri, întrebarea e: noi (PNL - n.r.) cu cine guvernăm? La nivelul colegiului meu, cred că voi obţine un scor care îmi va asigura un mandat de deputat", a spus deputatul Relu Fenechiu, preşedintele PNL Iaşi şi candidat la Camera Deputaţilor în Colegiul 2 "Tomeşti". O declaraţie şocantă a venit din www.flacarais.ro partea senatorului Varujan Vosganian, candidatul PNL în Colegiul 1 de Senat. Acesta nu s-a ferit să critice extrem de dur PSD. "Dacă ar fi să vorbim doar din perspectiva PNL, pot spune că am obţinut mai multe voturi ca în 2004. "PSD este din nou cea mai puternică formaţiune. Este o lecţie pentru cei care au rupt alianţa din 2004 (Alianţa PNL-PD - n.r.)". Din păcate, în colegiul meu, candidaţii PSD au avut cea mai mizerabilă campanie. Din 1945 încoace, această formaţiune de stânga nu a învăţat mare lucru în ceea ce priveşte democraţia. Dacă am fi rămas împreună, am fi câştigat alegerile şi asta ar fi fost spre binele României", a declarat Varujan Vosganian. Mihnea Hurmuzache, candidat la Senat în Colegiul 4, este convins că PNL va face parte din noua guvernare. "E clar: PNL este cheia viitoarei guvernări. Pentru mine a fost o experiență deosebită. Am făcut tot ce era posibil să fac", a afirmat Mihnea Hurmuzache. Camelia Gavrilă, candidatul PNL la Camera Deputaților în Colegiul 8 "Centru-Copou", a fost rezervată în a oferi un pronostic. "Este un scor acceptabil. Este bun, dacă ne referim la faptul că a fost o guvernare extrem de dificilă. Este nemulțumitor, dacă ne referim la aspiraţii. Este și o inevitabilă uzură care a apărut (din cauza prezenţei la guvernare - n.r.). Aş putea explica votul şi printr-o anumită migrare a celor mai puţin informaţi în zona doctrinelor şi prin apariţia unui partid care servea şi liberal, PD-L, şi care, într-o anumită măsură, a atras o parte din electoratul fidel PNL. Referitor la colegiul meu, cred că am avut o șansă mare, dar prezența la vot a fost extrem de scăzută." Consider că o campanie electorală te împlinește ca om politic", a declarat Camelia Gavrilă. Marius PÂRCIU