Flacăra Iaşului, martie 2009 (Anul 9, nr. 2545-2566)

2009-03-02 / nr. 2545

Itt / FLACARA IASULUI S Gabriel Grigore va fi viceprimar, Constantin Şerban va ajunge vice la CJ PSD şi PD-L au decis şefia deconcentratelor ! • Biroul Permanent Judeţean al PD-L Iaşi a stabilit sâmbătă că liderul grupului de consilieri locali PD-L, Gabriel Grigore, este propunerea filialei pentru funcţia vacantă de viceprimar al municipiului Iaşi • consilierul judeţean Constantin Şerban este susţinut de PD-L Iaşi pentru un post de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi • tot sâmbătă a avut loc şi o nouă rundă de negocieri între liderii PD-L Iaşi şi PSD Iaşi, cele două echipe hotărând lista persoanele care vor fi numite la conducerea celor mai multe dintre serviciile deconcentrate ieșene âmbătă. Biroul Permanent Judeţean (BPJ) al PD-L Iaşi a stabilit că liderul grupului de consilieri locali PD-L, Gabriel Grigore, este propunerea filialei pentru funcţia vacantă de viceprimar al municipiului Iaşi, iar Constantin Şerban pentru cea de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi. "Aceştia vor fi votaţi, cel mai probabil, în următoarele şedinţe de Consiliu Local Municipal şi, respectiv, CJ. Săptămâna viitoare (în această săptămână - n.r.) cei doi desemnaţi vor negocia pachetul de proiecte care va fi susţinut de cele două partide", a declarat Dan Cârlan, preşedintele PD-L Iaşi. "Decizia politică a PSD este de refacere a majorităţii" Tot sâmbătă a avut loc şi o nouă rundă de negocieri între echipele de negociere ale PD-L Iaşi şi PSD Iaşi privind numele viitorilor şefi ai serviciilor deconcentrate’ieşene. Tratativele nu au fost calme’, Constantin Simirad, preşedintele CJ Iaşi, părăsind masa negocierilor. ''Nemulţumirea nu a fost în legătură cu domnul Constantin Şerban, ci în legătură cu refacerea majorităţii din CJ. Domnul Constantin Simirad a fost de părere că vrea să lucreze în continuare cu PNL, iar domnul Victor Chirilă să rămână vice la CJ. Ulterior a fost o discuţie internă la PSD, iar domnul Gheorghe Nichita a anunţat că decizia politică a PSD este de refacere a majorităţii. Asta e poziţia lui (Simirad - n.r.), dar decizia e una politică şi nu se va opune", a afirmat Dan Cârlan, preşedintele PD-L Iaşi, despre plecarea de la negocieri a lui Constantin Simirad. Preşedintele CJ Iaşi nu a putut fi contactat telefonic în cursul zilei de ieri, pentru a comenta abandonarea negocierilor. "Directorii PSD" După mai multe ore de neocieri, cele două echipe au stailit și propunerile pentru șefia celor mai multe dintre serviciile deconcentrate. Lista "directorilor PSD" se prezintă astfel: - Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor -Gabriel Ciobanu - Agenţia Domeniilor Statului -Mihai Ciubotariu - Direcţia de Sănătate Publică -Vasile Cepoi - Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală - Mihai Gabriel Popescu - Direcţia Apelor Prut - Neculai Trofin - Inspectoratul Şcolar Judeţean - Seryl Talpalaru - Oficiul Judeţean de Poştă - Marius Ostaficiuc - Casa de Cultură a Studenţilor - Luminiţa Nacu - Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului - Toni Cazacu - Inspectoratul Judeţean în Construcţii - Radu Lupăşteanu - Casa’ Judeţeană de Pensii - Adriana Grecu - Direcţia Generală de Finanţe Publice - Vasile Lupaşcu - Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit - Cătălin Ivan Dacă la Direcţia Judeţeană de Statistică şi Direcţia Judeţeană a Arhivelor Naţionale nu se vor opera schimbări, Aurica Cobuz nu este prea sigură de şefia Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură. Pe posturi ''mai mici" vor fi numiţi Ovidiu Ursachi, ca inspector general adjunct la Inspectoratul Şcolar Judeţean, Simona Adonicioaie, ca director adjunct al Inspectoratului Teritorial de Muncă, şi Sorin Iacoban, ca director tehnic al Direcţiei Apelor Prut. "Şefii democrat-liberali" ! » La PD-L nu au apărut prea multe schimbări faţă de ultimele discuţii în ceea ce priveşte numele propunerilor la deconcentrare. O parte din lista pe care au prezentat-o liderii PD-L Iaşi va mai suferi una-două schimbări: - Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate - Iulian Şerban - Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional - Adrian Zavloschi - Direcţia Silvică - Valentin Clain Stratulat - Agenţia pentru Protecţia Mediului - Dănuţ Pirchiu - Centrul Regional de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit - Liviu Bulgaru - Direcţia Judeţeană pentru Tineret - Radu Ursaviu - Inspectoratul Regional în Construcţii - Valerică Andronache - Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale -Mihai Arcana - Regionala CFR Infrastructură - Sorin Flutur - Regionala CFR Călători - Constantin Axinia - Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară - Narciza Nedelcu - Garda Financiară - Viorel Ungureanu - Inspectoratul Teritorial de Muncă - Iulian Tărăboanţă - Direcţia Regională de Poştă - Radu Mironeanu - Registrul Auto Român - Pavel Hodea - Inspectoratul Regional pentru Protecţia Consumatorului - Radu Negrescu - Institutul Regional pentru Sănătate şi Igienă Publică - Cătălin Toma - Direcţia Judeţeană de Sport - Ciprian Paraschiv - Radiocom SA Iaşi - Iordache Popa Ca adjuncţi vor fi susţinuţi Gică Creţu, la CFR Infrastructură, şi Liliana Romaniuc, la Inspectoratul Şcolar General, în perioada imediat următoare, cele două partide vor face propuneri şi pentru cele câteva deconcentrate rămase. Marius PÂRCIU Gabrile Grigore Constantin Șerban PSD şi PD-L au semnat protocolul de colaborare la Paşcani ! După câteva săptămâni bune de negocieri, liderii filialelor din Paşcani ale PSD şi PD-L au ajuns la o înţelegere. Social-democraţii păşcăneni au prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, ce servicii deconcentrate le revin în urma protocolului încheiat cu PD-L. Prima opţiune se pare că au avut-o democrat-liberalii, mai ales că tot ei deţin şi funcţia de viceprimar, prin Ioan Ioniţă. PSD a câştigat, în urma protocolului, Direcţia de Apă Canal, Spitalul Municipal, Oficiul Silvic, filiala Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultura, Statia CF şi filiala Inspectoratului teritorial de Muncă. De cealaltă parte, democrat-liberalii au obţinut postul de viceprimar şi Regia Autonomă de Gospodărire Comunală şi Locativă, Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Oficiul Vamal, Spitalul CFR, Poşta, Trezoreria, Casa de Cultură şi Direcţia Locală a Finanţelor Publice. "Joi seara, după câteva ore de discuţii s-a ajuns la o înţelegere şi s-a încheiat protocolul de colaborare în cadrul acestei alianţe. Protocolul va trebui avizat de o comisie stabilită la nivel judeţean. Nu cred că se vor opune acestui protocol", a declarat www.flăcarals.ro senatorul Florin Constantinescu, liderul PSD Paşcani. Acesta şi deputatul Neculai Răţoi au prezentat şi numele câtorva dintre cei susţinuţi pentru şefia deconcentratelor din Rascani. Este vorba despre Eduard Dumea, Daniel Sârbu, Dorina Sofian, Mihai Buhăiescu, Bogdan Alexa și Vasile Sandu. Cătălin MIHĂILĂ LUNI, 2 martie 2009 PE SCURT Costică Neculai, favorit la conducerea CET Iaşi Directorul tehnic al Centralei Electrice de Termoficare (CET) Iaşi, Costică Neculai (foto), este favorit la conducerea societăţii, după ce Didi Melinte şi-a dat vineri demisia, invocând probleme de sănătate. Acesta va mai conduce societatea de termoficare cel mult 30 de zile, până îi expiră preavizul cerut de membrii Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) a CET. "în afară de motivele legate de sănătate, nu există alt motiv pentru care am înaintat această cerere de demisie. Deocamdată, eu sunt obligat să conduc societatea până când AGA numeşte altă persoană, dar nu mai mult de 30 de zile. în ceea ce priveşte numele succesorului meu, nu pot să vă spun decât că, în afară de Costică Neculai, actualul director tehnic, nu ştiu şi nu cred să mai existe o altă propunere", a declarat Didi Melinte. Contactat telefonic, directorul tehnic Costică Neculai nu a vrut să facă comentarii pe marginea acestui subiect. "Nu pot să vă spun nimic, pentru că, deocamdată, nu știu , a declarat Costică Neculai. Totuşi, o decizie cu privire la conducerea CET este aşteptată de la primarul Gheorghe Nichita, care va avea de ales dintre propunerile primite de la reprezentanţii societăţii. Didi Melinte a condus societatea din noiembrie 2007, când l-a înlocuit pe fostul director Dorin Ivana, care a invocat la plecare tot motive de sănătate. Ion MUŞET în 2008, ApaVital a recuperat 3 milioane lei de la datornici 3 milioane lei a recuperat SC ApaVital SA în urma executărilor silite întreprinse anul trecut, în creştere faţă de 2007, când societatea a obţinut doar 471 mii lei. în 2008, societatea a fost implicată în 62 litigii, dosare finalizate sau pe rol în diferite faze de soluţionare, care au vizat o sumă totală de 1,3 milioane lei. Jumătate dintre procesele intentate de societate au fost pentru recuperarea debitelor sau penalităţilor acumulate de asociaţiile de proprietari, societăţi comerciale sau persoane fizice. 3 societăți ieșene au rămas în topul datornicilor. La 15 decembrie 2008, Fortus SA figura cu un debit de peste 4 milioane lei, sumă care creşte în fiecare lună prin aplicarea penalităților. Aceasta este urmată de Moldova Tricotaje SA, cu un debit de peste 465 mii lei, şi de Moldomobila SA, care a acumulat datorii aproape 196 mii lei. "De Fortus şi de Moldova Tricotaje nu avem cum să ne atingem, pentru că se află în insolvenţă şi, respectiv, în proces de lichidare. La Moldomobila, am convenit cu reprezentanţii societăţii să îşi achite eşalonat debitele. Oricum, pe viitor vom introduce în contractul de furnizare o garanţie care să vizeze soldurile creditoare ale conturilor de depozit, depunerile de economii ori depozitele la termen deschise la bănci. De asemenea, vom încerca să scurtăm perioadele de executare a hotărârilor definitive şi irevocabile", a declarat Ion Toma, directorul ApaVital. Ion MUŞET