Flacăra Iaşului, aprilie 2009 (Anul 9, nr. 2567-2586)

2009-04-01 / nr. 2567

3 FLACARA IASULUI Proiectul bugetului general al Iaşului pentru acest an a primit ieri acordul Consiliului Local Municipal (CLM) Iaşi. 966 milioane lei reprezintă suma necesară în acest an pentru funcţionarea, dezvoltarea şi implementarea proiectelor începute în oraş. Coaliţia de guvernare PSD-PDL a funcţionat perfect la nivelul legislativului local, cei 22 de consilieri social-democraţi şi democrat-liberali prezenţi, aprobând fără rezerve proiectul de hotărâre privind bugetul. PNL şi-a jucat rolul de "opoziţie" Previzibil, "opoziţia", adică cei 4 consilieri PNL, aţi votat împotriva proiectului. "înainte de a vota acest buget trebuie să specificăm că este necesar, conform legii, să îl votăm pe puncte, pe aliniate. După părerea mea, este un buget nerealist, supraevaluat, discreţionar şi, faţă de alţi ani, a fost făcut ne’profesionist’şi iresponsabil. Dacă nu facem aşa, riscaţi să fie atacat în contencios administrativ", a ameninţat liberalul Firu Anghel. Acesta a fost susţinut de colegul său, liberalul Radu Botez, care a cerut diminuarea taxelor şi impozitelor cu 50% pentru a ajuta populaţia să treacă peste efectele crizei economice. Liberala Camelia Gavrilă a cerut mai mulţi bani pentru cheltuielile de capital la învăţământ. "Am văzut că sunt trecute doar 5 milioane lei, în condiţiile în care anul trecut suma era triplă. Propun alocarea a încă 10 milioane lei pentru acest capitol, altfel învăţământul ieșean nu va putea funcţiona corespunzător", a cerut Gavrilă. PD-L vrea control la fiecare 3 luni Consilierul PD-L Sorin Ionescu a cerut ca evoluţia veniturilor şi cheltuielilor din buget să fie prezentată consilierilor locali la fiecare 3 luni. "Sunt de acord cu ce au spus colegii mei liberali şi spun că avem un buget compus din fonduri virtuale. Totuşi, trecem printr-o situaţie grea şi trebuie să fim foarte atenţi la evoluţia acestuia. Iată de ce propun ca Direcţia Economică a Primăriei să ne furnizeze trimestrial un raport despre situaţia acestuia", a cerut Sorin Ionescu. "Bugetul este unul optimist, dar este un deziderat pe care trebuie să ni-l asumăm. Ne dorim ca acele cheltuieli să fie monitorizate şi prezentate consilierilor. Sigur, bugetul depinde foarte mult de alocările de fonduri de la centru. Să sperăm că acestea vor veni la timp. Este un buget orientat pe proiecte și eu cred în el", a afirmat viceprimarul Gabriel Grigore. Propunerea a fost inclusă ca amendament la proiectul de buget. Nichita: "Sperăm că bugetul local nu va fi afectat de cel național" » Dezbaterea pe marginea bugetului a continuat mai bine de o oră, criticile aduse de liberali agitând spiritele în CLM. "Orice buget poate fi atacat politic şi muaş mira să nu fie aşa. Mă surprinde, însă, cu câtă uşurinţă îşi schimbă unii consilieri discursul, în special cei tineri şi nepregătiţi. Să vorbeşti despre iresponsabilitate şi neprofesionalism este incalificabil în condiţiile în care nu ai dovezi. Pentru învăţământ suntem în negocieri cu Ministerul Educaţiei privind alocarea a încă 14 milioane lei. Dacă nu vor fi, avem aceştia bani în fondul de rezervă. Referitor la scăderea taxelor şi impozitelor, cum puteţi să cereţi acest lucru, când fosta guvernare PNL a impus anul trecut cele mai mari contribuţii sociale? Sper să putem să realizăm acest buget şi sperăm că nu va fi afectat de cel naţional", a răspuns primarul Gheorghe Nichita. Adomniţei: "îmi pare rău că am asistat la acest simulacru de discuţie" » în dezbatere a vrut să intervină şi deputatul PNL Cristian Adomniţei. Acesta, însă, a fost lăsat să vorbească doar, după ce bugetul a fost votat. "îmi pare rău că am asistat la acest simulacru de discuţie pe marginea bugetului local, care este supradimensionat. N-aş fi vrut să intervin dacă tot ce se vorbea aici era adevărat. Contribuţiile sociale nu au crescut în niciun fel. Ba, din contra, le-am preluat de la 49,5% şi le-am dus la 41%", a replicat Adomniţei. Unde merg banii 966 milioane lei reprezintă bugetul general al Iaşului. Din acesta, 683 milioane reprezintă bugetul local. 40,3 milioane lei au fost alocaţi pentru plata salariilor angajaţilor municipalităţii, pentru achiziţia de bunuri şi servicii, precum şi pentru amenajarea a două centre de cartier. Alte 43 milioane lei merg către fondul de rezervă şi către activităţile ce implică cooperarea internaţională. 28,8 milioane lei sunt direcţionaţi către plata datoriilor publice către BERD şi Dexia Kommunalkredit. Pentru plata salariilor cadrelor didactice sunt prevăzuţi 218,9 milioane lei, Poliţia Comunitară primeşte 12,9 milioane lei, sănătatea -3,2 milioane lei, cultura, recreerea şi religia - 35,8 milioane lei, asigurările şi asistenţa socială - 34,6 milioane lei, locuinţele, serviciile şi dezvoltarea publică - 49,3 milioane lei, protecţia mediului -74,7 milioane lei’, subvenţii la căldură - 48,1 milioane, iar’ modernizarea sistemului de transport şi asigurarea subvenţiilor pentru categoriile defavorizate -92,5 milioane lei. Ion MUŞET Masiva majoritate PSD-PD-L a dictat Bugetul de un miliard al laşului a fost aprobat • 22 de voturi ale consilierilor PSD şi PD-L au hotărât ieri soarta bugetului general al Iaşului • venituri şi cheltuieli de 966 de milioane au fost aprobate după o oră de dezbatere, cu opoziţia celor 4 consilieri PNL, care au votat împotriva proiectului de buget • consilierii PD-L au cerificaret bugetului să fie verificată la fiecare 3 luni B.C.U." M. EMINESCU" IAȘI CENTRUL DE AFACERI INTERNATIONAL Devenim parteneri de afaceri şi este un început, lucrăm împreună şi ne asigurăm succesul! * Tranzacţii imobiliare * Proiectare si construcţii civile si industriale * Antreprenoriat * Confecţii din aluminiu cu geam termopan * Amenajări interioare * Operațiuni de import-export * Consultanta privind accesarea surselor de finanțare subvenționate * Consultanta in întocmirea studiilor de fezabilitate pentru accesarea de granturi (Sapard,Phare) * Consultanta in realizarea proiectelor sociale Tel: +40-232-214700 Fax: +40-232-211806 e-mail: info@caiiasi.com site web: wwwcaiiasi.com IASI - ROMANIA: 700613 str.Hatman Sendrea nr.42Bu COTNARI 1 www.flacar FATgQI VISIORl Producător de vinur numat din soiuri autohtone, susţine si promovează Campania de încurajare a consumului de produse romaneşti. MIERCURI, 1 aprilie 2009 Un proiect pe minut în şedinţa CLM de ieri 57 de proiecte de hotărâre au votat aleşii locali în şedinţa ordinară de ieri a Consiliului Local Municipal (CLM) Iaşi. Şedinţa a început cu o interpelare a consilierului liberal Cătălin Turliuc, care a anunţat că un proiect aprobat în şedinţa trecută a CLM a stârnit controverse printre locatarii din zona Păcurari. Este vorba de un proiect rezidenţial care va fi dezvoltat de omul de afaceri Ion Zapodeanu. "Locatarii din zonă se tem că parcul de pe Păcurari nr. 95 va fi distrus prin ridicarea acelui ansamblu rezidenţial. Prin urmare, aceştia au iniţiat şi o amplă campanie de strângere de semnături, iar noi (consilierii PNL - n.r.) vom ataca proiectul în contencios administrativ", a declarat Cătălin Turliuc. Liberalul Ficu Anghel s-a declarat nemulţumit că unele proiecte ajung cu întârziere la mapa consilierilor şi a cerut ca acestea să fie înaintate cu cel puţin 5 zile înainte de şedinţă. In caz contrar, Firu Anghel a susţinut că va ataca proiectele "întârziate" în contencios administrativ. Nichita: "Să rezolve Poliţia" O altă problemă a fost ridicată ieri de către consilierul PD-L Florin Ciubotaru. Acesta este deranjat de găştile care se adună în fiecare seara în Rond Agronomie. "Sunt tot felul de persoane care se adună în fiecare seară şi fac gălăgie şi mizerie. Am cerut de multe ori intervenţia echipajelor de la Poliţia Comunitară, dar ni sa spus că reprezintă copii de bani gata şi nu au ce face cu ei. Vă rog să faceţi ordine", a cerut Florin Ciubotaru. Interpelarea acestuia a stârnit o reacţie dură din partea primarului Gheorghe Nichita. "Domnule consilier, şi eu locuiesc în Copou şi mă deranjează acele zgomote pe care le fac aceste găşti de cartier. Noi plătim bani ca sa facem treaba Poliţiei Naţionale. Cererile lor să facă ordine, pentru că Poliţia Comunitară nu are deocamdată competenţe ca să poată rezolva aceste probleme", a replicat Gheorghe Nichita. Un alt traseu pentru şoseaua de centură După ce a fost aprobat proiectul de hotărâre privind bugetul general al Iaşului pentru acest an, celelalte 56 de proiecte de pe ordinea de zi a şedinţei au fost aprobate în mai puţin de o oră. Astfel, organigramele Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor şi Direcţiei de Asistenţă Comunitară, precum şi prelungirea cu 12 luni a contractului colectiv de muncă pentru angajaţii municipalităţii au fost aprobate în unanimitate. Alte proiecte, privind noua variantă de trafic uşor a şoselei de centură, regulamentul de refacere a domeniului public sau aprobarea finanţărilor pentru centrul social "Bucuria" au primit avize favorabile. Tot ieri, mai multe planuri urbanistice zonale (PUZ) şi planuri urbanistice de detaliu au primit acceptul consilierilor. Excepţie a făcut un PUZ privind construcţia a trei blocuri pe Esplanada Oancea, care a fost respins în unanimitate de către consilieri. O altă propunere, care prevede denumirea unor străzi din cartierele Viticultori și Galata, a fost amânată, pentru a fi identificate alte nume decât cele propuse în proiectul inițial. Ion MUŞET