Flacăra Iaşului, mai 2009 (Anul 9, nr. 2587-2606)

2009-05-04 / nr. 2587

. : Umiareste-ne cu atentie! IN CiuDA FRIGULUI SI A PLOII, IEȘENII AU PROFITAT DE MINIVACANȚĂ ! Mai muncitoresc, la grătare și în club LUNI, 4 mai 2009 Nr. 2587 Anul IX —90 BANI 16 pagini FLACARÄ IASULUI Adresa: Soseaua Naţionala nr. 43, parter Surdu i-a lăsat muţi pe fotbaliştii ieşeni 1J FC Brasov - Politehnica lasi 2-0 (2-0) Tel: 0332.414.400 Tel/fax: 0332.414.500 Mobil: 0788.244855 IMPOZITUL FORFETAR A ÎNCEPUT SĂ-ŞI ARATE COLŢII , având firmă, 400 de lei, negociabil • din ce în ce mai mulţi ieşeni recurg, ca la o soluţie de avarie, la vânzarea firmelor pe care le-au deschis cu ani în urmă în speranţa de a obţine un oarecare profit • paginile de anunţuri ale ziarelor de profil sunt pline de înştiinţări prin care micii proprietari îşi vând afacerile uneori la un preţ de nimic , nici sistarea activităţii întreprinderii nu pare a fi o soluţie viabilă, deoarece conform directorului Patronatului Judeţean pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii, inclusiv companiile cu activitatea suspendată vor trebui să plătească impozitul diferenţiat • declaraţiile patronilor care renunţă la afaceri inspiră resemnarea în faţa unui Guvern care pare a nu înţelege nevoile micilor întreprinzători începând cu data de 1 mai, a intrat în vigoare actul normativ prin care s-a introdus impozitul forfetar. Micii întreprinzători ieșeni, însă, consideră că noua grilă de impozitare este de natură să taie orice inițiativă de afaceri. Speriați că ar putea da statului un impozit mult mai mare decât le permite buzunarul, mulți dintre ieşenii care au avut curajul de a-şi deschide mici companii se văd nevoiţi să vândă firmele în care şi-au pus speranţele. Paginile de mică publicitate ale ziarelor de profil sunt pline în aceste zile de anunţuri de genul "Persoană de bună credinţă vând firmă activitate zero, urgent" sau "Vând SRL înfiinţată în 2002, foarte multe activităţi". Pentru că alternativa închiderii activităţii firmei este prea costisitoare, renunţarea la afacere este singura soluţie pentru cei care nu îşi permit să achite impozitul forfetar. Privită ca o posibilitate de ocolire a acestei dări, suspendarea activităţii se pare că nu reprezintă o soluţie, conformă declaraţiilor responsabililor Patronatului Judeţean pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii Iaşi. ’ PAGINA 9 "Impozitul e prea mare. Nu avem practic cum să facem faţă. Am dat anunţ că I vreau să vând firma pe zece milioane de lei vechi, dar dacă am vreun doritor, o vând şi pe patru milioane. Am avut activitate la început, dar în ultimii patru ani nu am mai avut deloc de lucru. Nici măcar bilanţul contabil nu l-am mai făcut", spune proprietarul unei firme deschisă în anul 2002. I Adomniţei le cere profesorilor să nu îngheţe anul şcolar • fostul ministru al Educaţiei, deputatul PNL Cristian Adomniţei, a făcut un apel către profesori pentru a nu îngheţa anul şcolar • liberalul crede că protestele ar trebui reluate imediat după încheierea anului şcolar sau la începutul toamnei "Fac un apel către profesori şi către sindicaliştii din acest domeniu. Chiar dacă Guvernul, în frunte cu premierul Traian Băsescu (greşeală intenţionată a deputatului - n.r.), i-au împins spre grevă, îl rog să se gândească la interesele elevilor. Să termine anul şcolar pentru a fi linişte în inimile elevilor. Sindicatele au reacţionat calm, căutând un echilibru. Greva poate fi reluată după încheierea anului şcolar sau de la începutul toamnei. îngheţarea anului şcolar ar fi cel mai grav lucru şi chiar nu aş dori să se ajungă aici", a afirmat Cristian Adomniţei. PAGINA 13 Deputatul liberal, Cristian Adomniţei a menţionat că va cere parlamentarilor să semneze pentru introducerea în dezbaterea parlamentară a vechiului pachet de legi ale Educaţiei. www.flacarais.ro DE CITIT CULTURĂ Liliac şi manelism universitar Sâmbătă, la Casa memorială "Mihail Sadoveanu", într-o atmosferă colocvială, dar amorţită de frig şi ploaie, s-a consumat cea de-a XVIII-a ediţie a manifestării "Liliac la Sadoveanu". Pagina 5 SĂNĂTATE Afecţiunile respiratorii vor fi raportate zilnic în această perioadă, în cadrul acţiunilor de prevenire a infectării cu virusul gripei porcine, Direcţia de Sănătate Publică va raporta zilnic numărul de afecţiuni respiratorii. Medicii veterinari asigură în continuare permanenţa la fermele de porcine, la Aeroport și la punctele de frontieră. Pagina 6 Învăţământ Universitatea "Al. I. Cuza" îşi deschide porţile pentru elevii de liceu Liceenii ieșeni vor putea participa la experimente de fizică şi chimie, dar şi la lecţii de luare a amprentelor în laboratorul de Criminalistică, la un curs practic de hipnoză sau pot trăi experienţa de a fi jurnalist intr-un laborator de televiziune, în perioada 15-16 mai, facultăţile de la "Cuza" vor participa la Salonul ofertelor academice. ECONOMIC Pagina 7 Consiliul Judeţean Iaşi a avizat câteva importante proiecte economice în luna martie, Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi a acordat mai multe autorizaţii de construire, pentru obiective importante din punct de vedere economic. Astfel, Vodafone România SA a primit autorizaţie pentru instalarea de fibră optică pe traseul Paşcani-Timişeşti, corespondent al municipiului Paşcani şi al comunelor Moțca și Cristești. Pagina 10 54 de ani de la moartea lui George Enescu 1675 - Regele Charles al II-lea al Angliei ordonă construirea Observatorului Regal Greenwich. 1770 - S-a născut pictorul și desenatorul francez Francois Gerard, care prin lirismul său anunță romantismul (m. 1.01.1837). 1814 - Napoleon I este exilat pentru 100 de zile pe insula Elba. 1955 - A murit la Paris compozitorul George Enescu. Strălucit reprezentant al muzicii românești, a fost membru corespondent la Academie des Beaux - Arts din Paris (1929), al Academiei "Santa Cecilia" din Roma (1931), al Institutului francez din Paris (1936), al Academiei de Ştiinţe şi Arte din Praga (1937); la 12 august 1948 a devenit membru onorific al Academiei Române. Creaţia sa muzicală cuprinde lucrări pentru orchestră, muzică de cameră, piese instrumentale, piese vocale cu acompaniament de pian, muzică corală, muzică vocal-simfonică, opera "Oedip". Lucrările sale au fost distinse cu prestigioase premii internaţionale (Premiul de compoziţie Pleyel din Paris - 1903, Premiul discului, oferit de revista "Candide" din Paris - 1933 (n.07.08.1881).