Flacăra Iaşului, iunie 2009 (Anul 9, nr. 2607-2626)

2009-06-11 / nr. 2615

JOI, 11 iunie 2009 încă 20 de garaje au fost demolate în Mircea cel Bătrân Reprezentanţii Primăriei Iaşi şi proprietarii garajelor ridicate pe domeniul public continuă campania de demolare a acestora. Ieri a venit rândul construcţiilor de pe aleea Mircea cel Bătrân, în urma somaţiilor trimise de către şefii Serviciului Control Urbanism al Primăriei, 20 de proprietari şi-au demolat singuri garajele. De asemenea, inspectorii Primăriei au solicitat şi dezafectarea unui kilometru de gard din zonă. "în urma somaţiilor transmise proprietarilor din IV Mircea cel Bătrân au fost demolate 16 garaje din tablă şi 4 din cărămidă, în zonă au mai rămas încă 6, care vor fi dezafectate de către noi, dacă proprietarii refuză acest lucru. Săptămâna aceasta vor mai fi demolate 30 de garaje în Metalurgie, 4 în Tătăraşi şi încă 11 în Bularga", a declarat Ionică Ciobanu, șeful Serviciului Control Urbanism al Primăriei. (LM.) Directorul Aeroportului a demisionat Directorul interimar al Aeroportului Internaţional Iaşi, Cristian Ştefan Stanciu, şi-a dat demisia. Conducerea Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi a anunţat că va organiza un concurs la începutul lunii viitoare pentru ocuparea acestui post. "Ştiam de această decizie a domnului Stanciu. Am vorbit la Direcţia de Muncă şi au spus ca pot scoate la concurs acest post. Dacă nu va veni nimeni, vom aduce un director interimar de la Autoritatea Aeronautică. Aşa se întâmplă. Vor pleca toţi piloţii. Salariul în privat este mai mare", a afirmat Constantin Simirad, preşedintele CJ Iaşi. Cristian Stanciu, care a condus şi Aeroportul din Bacău, a preluat conducerea Aeroportului ieşean după retragerea fostului director, Mitică Rebegea. (M.P.) Remat SA Iaşi va valorifica vechiturile Primăriei Firma SC Remat SA Iaşi se va ocupa în următorul an de valorificarea fierului vechi colectat de către Direcţia de Servicii Publice Municipale (DSPM) a Primăriei. Este vorba, în special, de caroseriile maşinilor abandonate pe domeniul public. Firma ieșeană va plăti 0,45 lei pentru fiecare kilogram predat de către municipalitate. Anul trecut, de acest serviciu s-a ocupat Remat SA Botoșani, care a plătit 0,35 lei pe kilogram. Atunci municipalitatea a scăpat de 500 de caroserii, iar în acest an, alte 60 vor fi dezafectate. "S-a negociat un tarif pe care firma îl va achita timp de un an pentru fierul vechi ridicat de pe domeniul public. Toate caroseriile și obiectele de metal uzate sunt depozitate la baza DSPM și vor fi predate firmei după ce se va semna contractul", a declarat Andrei Trofor, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Piaţă agroalimentară lângă palatul lui Cuza de la Ruginoasa Consilierii judeţeni au dat avizul de principiu pentru construirea unei pieţe agroalimentare în intravilanul satului Ruginoasa, în imediata apropiere a Palatului lui Alexandru Ioan Cuza. "Este vizavi de palat. A primit un aviz de principiu. Cei de la Monumente şi-au dat acordul. Noi am pus condiţia ca arhitectura şi faţada să meargă pe aceeaşi linie cu monumentul, a declarat Iviugur Cozmanciuc, preşedintele Comisiei de Urbanism din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi. (M.P.) (I.M.) FLACARA LAȘULUI 2 Iaşul a fost vizitat de ambasadorul Republicii Turcia la Bucureşti Forum economic româno-turc la Iaşi 9 • Excelenţa Sa Ayşe Siniriroglu, ambasadorul Republicii Turcia la Bucureşti, şi Hasan Sonmez, preşedintele Grupului parlamentar de prietenie Turcia-România din Marea Adunare Naţională Turcă, au făcut ieri o vizită în municipiul Iaşi Ieri, la invitaţia deputatului PD-L Petru Movilă, preşedintele Grupului parlamentar de prietenie cu Republica Turcia din Camera Deputaţilor, la Iaşi a venit o delegaţie turcă, în frunte cu Excelenţa Sa Ayşe Siniriroglu, ambasadorul Republicii Turcia la Bucureşti, şi Hasan Sonmez, preşedintele Grupului parlamentar de prietenie Turcia-România din Marea Adunare Naţională Turcă. Delegaţia turcă a făcut o vizită la reprezentanţa Opel din Iaşi, firmă deţinută de un cetăţean turc, la SC Antibiotice SA şi la consulatul Turciei la Iaşi, a vizitat mănăstirile Galata şi Trei Ierarhi şi a avut o întâlnire cu cetăţenii turci care lucrează la un proiect imobiliar care se construieşte în municipiul Iaşi. "Vreau să creăm o conexiune între oamenii de afaceri turci şi români. De aceea, la sfârşitul lunii septembrie sau începutul lunii octombrie vrem să organizăm un forum economic la care să participe atât oamenii de afaceri turci, cât şi cei din Iaşi şi de peste Prut. Trebuie să deschidem Iaşul spre toţi potenţialii investitori. Am mai discutat despre venirea unor investitori turci care să ajute la dezvoltarea Aeroportului Internaţional Iaşi şi despre consolidarea relaţiilor dintre Antibiotice şi firmele turceşti. De asemenea, am văzut că Iaşul nu este înfrăţit cu niciun oraş din Turcia. Consider că este firesc să se întâmple acest lucru. Domnul Hasan Sonmez, care este parlamentar de Ghesun, a promis că va discuta cu autorităţile din acel oraş despre acest lucru", a afirmat deputatul PD-L Petru Movilă. Municipiul Iaşi este înfrăţit cu aproape 20 d de oraşe, cele mai numeroase fiind cele din Europa. Italia are cele mai multe localităţi înfrăţite cu Iaşul, anume 6, iar cea mai fructuoasă colaborare din ultimii ani a fost cea cu orăşelul francez Villeneuve d’Ascq, Marius PARCIU wmmmmmmmnmwmmmmmmmmmmmmmmMmmmmm Un nou director la Opera Iaşi • actorul Adrian Zavloschi a fost numit director interimar la Opera Iaşi In cursul zilei de ieri, o comisie de la Ministerul Culturii a fost prezentă la Iaşi pentru a-l numi pe Adrian Zavloschi în funcţia de director interimar al Operei Naţionale Române Iaşi (ONRI). Adrian Zavloschi a fost actor la Teatrul "Luceafărul", unde a ocupat şi funcţia de director adjunct administrativ. Este membru al PD-L, numele său fiind vehiculat în ultima vreme pentru ocuparea diferitor funcţii de conducere: Direcţia Judeţeană pentru Cultură Iaşi, Radio Iaşi etc. în vara anului 2006, Zavloschi a candidat, fără succes, la şefia Teatrului "Luceafărul". După pensionarea lui Corneliu Calistru, postul de manager al ONRI a fost scos la concurs de două ori, însă niciunul dintre proiectele manageriale prezentate nu a avut câştig de cauză, în tot acest timp, interimatul a fost asigurat de Dan Gâdei, directorul adjunct al instituţiei. "Dacă peste jumătate de an cei de la Operă şi cei de la Minister mă pupă şi-mi zic «Bravo, dom'le!», nu exclud posibilitatea să trec de la statutul de interimat la cel de manager", a precizat Zavloschi. Noul director va avea de gestionat o serie de probleme delicate existente în instituţie, în primul rând conflictul existent între o parte a soliştilor şi conducerea Operei. Călin CIOBOTARI Proiect de dezvoltare economică prin acţiune locală • CJ Iaşi, în colaborare cu Consiliul Raional Soroca, va implementa în perioada următore proiectul "Iniţiativa pentru Dezvoltarea Economică prin Acţiune Locală" Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi, în parteneriat cu Consiliul Raional Soroca, a demarat ieri proiectul "Iniţiativa pentru Dezvoltarea Economică prin Acţiune Locala" (IDEAL). Acest proiect vizeaza îmbunătăţirea capacităţii administraţiei publice locale de promovare a cooperării transfrontaliere pentru dezvoltarea locală. "Valoarea programului nu este mare, este de 138.300 euro, dar importanţa acestuia este deosebită. în cadrul acestei iniţiative se va înfiinţa un Centru transfrontalier pentru dezvoltarea managementului local, dar şi o reţea de promotori ai dezvoltării locale. Pe termen lung se creează, astfel, posibilitatea accesării şi a altor programe finanţate prin Phare CBC", a precizat Constantin Adăscăliţei, vicepreşedintele CJ Iaşi. Beneficiarii direcţi ai acestui proiect vor fi membrii celor 23 de consilii locale din judeţul Iaşi, administraţia judeţeană ieşeană şi Consiliul Raional Soroca.’Dintre cele 23 de comunităţi din judeţ unde se va implementa proiectul 119 se confruntă cu o sărăcie extremă, caracteristică zonelor rurale din Regiunea de Nord Est a României, sărăcie al cărei grad oscilează între 60% şi 70%, conform unui raport întocmit de Comisia Antisărăcie şi Promovare a Incluziunii Sociale a judeţului Iaşi în luna iulie a anului trecut. Pe lângă aceste 19 localităţi, în proiect au fost incluse şi Vlădeni, Răducăneni, Belceşti şi Ţibăneşti, viitoare centre urbane în judeţ,în perioada următoare", a precizat Laura Păstrăvanu, managerul proiectului. Dana CHIRU CENTRUL DE AFACERI INTERNATIONAL Devenim parteneri de afaceri şi este un început, lucrăm împreună şi ne asigurăm succesul! * Tranzacţii imobiliare * Proiectare si construcţii civile si industriale * Antreprenoriat * Confecţii din aluminiu cu geam termopan * Amenajări interioare * Operațiuni de import-export Consultanta privind accesarea surselor de finanțare subvenționate * Consultanta in întocmirea studiilor de fezabilitate pentru accesarea de granturi (Sapard,Phare) * Consultanta in realizarea proiectelor sociale Tel: +40-232-214700 fax +40-232-211806