Flacăra Moinestiului, 1959 (Anul 6, nr. 241-342)

1959-07-22 / nr. 296

Chemările cc^^fsp. cu prilejul celei d^^d^felVmversări a eliberării patriei de sub jugul fascist 1. Trăiască 23 August, ziua eliberării Romîniei de sub jugul fascist, cea mai mare sărbătoare națională a poporului român 12. Cinste și glorie forțelor patriotice populare, care sub conducerea Partidului Comunist Român au înfăptuit insurecția armată și au doborît dictatura militară fascistă ! 3. Slavă Armatei Sovietice eliberatoare, soldaților, ofițerilor și generalilor ei care și-au vărsat sîngele pentru eliberarea țării noastre de sub jugul fascist! 4. Glorie soldaților, ofițerilor și generalilor Armatei Române, care au luptat umăr la umăr cu vitejii ostași sovietici pentru zdrobirea hitlerismului, pentru eliberarea patriei noastre ! Trăiască în veci frăția de arme romîno-sovietică ! 5. Trăiască poporul român — constructor al socialismului 1 6. Trăiască și să se întărească puternicul lagăr socialist în frunte cu Uniunea Sovietică — bastionul de neclintit al păcii și socialismului ! Trăiască unitatea de nezdruncinat, colaborarea și intrajutorarea frățească dintre țările socialiste care merg în front comun spre înfăptuirea mărețului țel, comunismul! 7. Trăiască atot biruitoarea învățătură marxist-leninistă, farul călăuzitor al mișcării comuniste și muncitorești internaționale ! 8. Trăiască prietenia și colaborarea între toate popoarele pentru triumful politicii de coexistență pașnică între state, fără deosebire de sistem social, pentru înlăturarea războiului din viața internațională! Trăiască pacea în întreaga lume ! 9. Popoare din țările balcanice ! Să ne unim eforturile pentru ca Balcanii să devină o zonă fără arme atomice și arme rachetă, o zonă a păcii și prieteniei ! 10. Salut fierbinte și urări de noi victorii gloriosului popor sovietic în opera măreață de construire a comunismului ! Caldă recunoștință Uniunii Sovietice pentru ajutorul internaționalist frățesc acordat țării noastre în construirea socialismului. Trăiască și să se întărească în veci prietenia indestructibilă și colaborarea frățească între poporul romîn și popoarele Uniunii Sovietice ! 11. Slavă gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, detașamentul de frunte al mișcării comuniste și muncitorești internaționale în lupta pentru pace, democrație și socialism ! 12. Salut frățesc popoarelor din R. P. Chineză, R. P. Albania, R. P Bulgaria, R Cehoslovacă, R.P.D. Coreeană, R. D. Germană, R. P. Mongolă, R. P. Polonă, R. P. Ungară, R. D. Vietnam, care construiesc cu succes socialismul și luptă pentru apărarea păcii în întreaga lume ! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea între poporul romîn și popoarele țărilor lagărului socialist! 13. Salut frățesc oamenilor muncii din R.P.F. Iugoslavia ! Trăiască prietenia între poporul romîn și popoarele Iugoslaviei ! 14. Oameni ai muncii din Republica Populară Romînă ! Să întîmpinăm cea de-a XV-a aniversare a eliberării patriei — măreața sărbătoare a poporului romîn — cu noi succese în opera de construire a socialismului în patria noastră ! 15. Oameni ai muncii ! Măsurile adoptate de recenta plenară a Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn cu privire la noua ridicare a nivelului de trai al poporului sunt rodul muncii voastre eroice pentru construirea socialismului, înainte pe drumul dezvoltării economiei naționale și al creșterii bunăstării poporului muncitor ! Munciți cu avînt pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor puse de plenară! Luptați pentru sporirea continuă a productivității muncii, reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității produselor ! Introduceți pe scară largă și folosiți tehnica avansată! 16. Muncitori siderurgiști și metalurgiști! Dați patriei mai multă fontă, oțel, laminate, metale neferoase! Folosiți la maximum capacitatea agregatelor! îmbunătățiți calitatea și ieftiniți costul produselor! 17. Oameni ai muncii din industria construcțiilor de mașini și din industria energetică ! Construiți mașini de mare randament, la nivelul tehnicii celei mai avansate. Faceți economie de metal! Sporiți producția de energie electrică ! 18. Muncitori, ingineri și tehnicieni din industria minieră ! Luptați pentru îndeplinirea și depășirea planului de producție! Aplicați pe scară largă metodele de mare productivitate ! Folosiți la maximum capacitatea utilajelor ! Reduceți continuu costul producției! »t». IMUIIV-Ituiij liiguivii Ulii IllUUdllia pe troliferă ! Valorificați ce mai bine țițeiul și gazele extrase, dați produse de calitate superioară ! Luptați pentru sporirea rezervelor de țiței și gaze ! Reduceți cheltuielile de foraj, extracție și prelucrare ! 20. Muncitori, ingineri și tehnicieni de pe șantierele de construcții ale întreprinderilor industriei chimice! Munciți cu perseverență și elan pentru a asigura darea în funcțiune în termen și înainte de termen a noilor obiective industriale ! Oameni ai muncii din industria chimică ! Dați cantități mai mari de produse necesare industriei, agriculturii și consumului popular îmbunătățiți calitatea și lărgiți sortimentul produselor ! 21. Muncitori, ingineri și tehnicieni din transporturi și telecomunicații ! Efectuați transporturile la timp și în bune condițiuni! Reduceți Luptați pentru ieftinirea fiecărui costul transporturilor! km de drum construit! întăriți disciplina și îmbunătățiți organizarea muncii ! 22. Muncitori, ingineri și tehnicieni, arhitecți din construcții și industria materialelor de construcții! Dați patriei noi construcții industriale, mai multe locuințe ieftine și confortabile! Luptați pentru reducerea prețului de cost și scurtarea termenului de dare in folosință a noilor construcții ! Măriți producția și îmbunătățiți calitatea materialelor de construcții! 23. Muncitori și muncitoare, ingineri și tehnicieni din industria bunurilor de consum ! Oameni ai muncii din cooperația meșteșugărească și industria locală ! Produceți tot mai multe și mai variate bunuri de larg consum! îmbunătățiți necontenit calitatea și reduceți costul produselor ! 24. Oameni ai muncii din agricultură! Măriți producția agricolă ! Toate forțele pentru strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei ! Efectuați arăturile de vară și pregătiți temeinic campania însămînțărilor de toamnă, pentru a obține anul viitor o recoltă bogată! 25. Muncitori, ingineri și tehnicieni din gospodăriile agricole de stat! Luptați pentru producții sporite la hectar, pentru a da statului mai multă carne, lapte și alte produse agro-alimentare ! Reduceți prețul de cost al producției, asigurați creșterea continuă a rentabilității fiecărei gospodării de stat! 26. Muncitori, ingineri și tehnicieni din S.M.T.-uri! Folosiți întreaga capacitate a tractoarelor și mașinilor agricole ! Luptați pentru reducerea continuă a prețului de cost! Efectuați lucrări de bună calitate! Sprijiniți gospodăriile agricole colective și întovărășirile agricole dîndu-le ajutor tehnic și organizatoric să obțină recolte mereu sporite! 27. Țărani colectiviști și întovărășiți! Luptați pentru creșterea producției la hectar! Dezvoltați continuu avutul obștesc, baza sigură a creșterii bunăstării voastre ! Faceți din fiecare gospodărie agricolă colectivă și întovărășire o unitate înfloritoare, exemplu de urmat pentru țăranii muncitori ! 28. Țărani muncitori cu gospodării individuale ! Luptați pentru creșterea producției agricole ! Urmați exemplul țăranilor muncitori care au pășit pe drumul agriculturii socialiste! Uniți-vă în întovărășiri și gospodării agricole colective în vederea ridicării bunăstării voastre și a întregului popor muncitor! 29. Oameni ai muncii de la sate ! Participați cu avînt la acțiunile patriotice de îndiguiri, desecări și irigații in scopul lărgirii suprafețelor arabile și asigurării unor recolte bogate! 30. Lucrători din comerțul de stat și cooperatist! îmbunătățiți necontenit schimbul de mărfuri dintre oraș și sat! Îndepliniți la timp planul de achiziții și contractări ! Reduceți cheltuielile de circulație ! Deserviți conștiincios și atent pe consumatori ! 31. Lucrători din aparatul de stat întăriți continuu disciplina de stat, apărați cu hotărîre proprietatea socialistă, vegheați cu strictețe la aplicarea legilor statului nostru democrat-popular! Toată grija și atenția față de cerințele și nevoile oamenilor muncii ! 32. Deputați și lucrători ai sfaturilor populare ! Mobilizați masele largi de cetățeni în acțiunea patriotică de gospodărire și înfrumusețare a orașelor și satelor patriei! 33. Organizații sindicale! Mai sus steagul întrecerii socialiste în cinstea măreței aniversări! Dați un nou avînt mișcării de inovații și raționalizări! Atrageți mai larg și tot mai activ muncitorii, inginerii și tehnicienii la organizarea și conducerea producției ! Ingrijiți-vă de (Continuare in pag. 4.) MI ÎL CHIMEMIII MUMII P1B. ți it SJU MINI MINI IMijll ANUL VI Nr. 296 (497) ★ ★ MIERCURI 22 IULIE 1959 ★ ★ 4 pagini 20 bani Oamenii muncii din raionul nostru au primit cu entuziasm Hotărîrea Plenarei C.G. al P. M. din 13-14 iulie de la data cînd a fost dată publicității Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13- 14 iulie a. c., a trecut o săptămînă. Și totuși acest eveniment continuă să stea în centrul atenției oamenilor muncii. Pretutindeni, pe stradă, la magazine și cinematografe, la sondă și în mină, la școală și în casele pensionarilor se discută despre același lucru. Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. privitoare la sporirea salariilor și pensiilor, reducerea completă a impozitelor pe salarii pînă la 500 de lei și în mod simțitor la salarii pînă la 1.500 de lei, precum și la reducerea prețurilor la peste 2.600 de articole alimentare și industriale, a produs aceeași mare satisfacție în rîndul tuturor oamenilor muncii. Această hotărîre elaborată în ajunul aniversării a 15 ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist , a venit ca o încununare a succeselor dobîndite de poporul nostru pe frontul construcției socialismului, sub conducerea înțeleaptă a partidului clasei muncitoare. La redacție continuă să - i sosească scrisori prin care oamenii muncii își manifestă mulțumirea pentru această nouă măsură luată de partid, angajîndu-se să nu-și precupețească eforturile pentru traducerea în viață a sarcinilor trasate de Plenară. Dăm mai jos cîteva din aceste scrisori: R. TELEGRAMA nalte mulțumiri de recunoștință Luînd cunoștință de istorica Hotărîre a Plenarei C. C. al P.M.R. din 13-14 iulie a. c. cu privire la ridicarea nivelului de trai material al oamenilor muncii, noi, deputații Sfatului popular orășenesc Comănești, întruniți în cea de-a XIII-a sesiune, transmitemi conducerii partidului și guvernului, și personal tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, înaltele mulțumiri de recunoștință ale tuturor cetățenilor Majorarea salariilor la toate categoriile de lucrători din întreprinderi și instituții, mărirea considerabilă a pensiiHotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie a. c., In legătură cu majorarea salariilor tuturor categoriilor de muncitori și cu efectuarea unor importante reduceri de prețuri, constituie un act revoluționar de mare însemnătate. Astăzi munca noastră, a muncitorilor, se bucură de mare prețuire. Nu mă pot reține să nu amintesc despre trecutul întunecat, plin de mizerie, în care eram nevoiți să lucrăm. Faptul că salariul unui muncitor va crește in medie cu 14%, constituie un nou lot, reducerea impozitelor pe salarii și efectuarea unor importante reduceri de prețuri la produsele de larg consum, ne dau un imbold in muncă și mai mare. Ca dovadă, in cinstea zilei de 23 August, ne angajăm să realizăm lucrările de interes gospodăresc și de înfrumusețare a orașului prin muncă voluntară, cu sprijinul alegătorilor, făcînd în acest fel o economie din bugetul sfatului popular în valoare de 14.000 de lei. Președinte: ȘT. COȘA Secretar, PODOLEANU imbold în munca noastră. în aceste zile de sărbătoare, ne îndreptăm cu recunoștință gîndurile către eroii clasei muncitoare, căzuți în luptele cu hitleriștii și către bravii mineri, care, în 1929, au ridicat cu cinste steagul de luptă împotriva exploatării. Acum, în preajma celei de-a 15-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist, apariția acestei Hotăriri mărește elanul minerilor noștri pentru realizarea sarcinilor trasate de Plenara C. C. al P.M.R. «ui ION UNGUREANU miner la secția Rafira a I. M. Comănești I. Un act revoluționar de mare însemnătate Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn CONSTRUCȚII DIN ANII ACEȘTIA HOTELUL DE STAT MOINEȘTI. Oferă vizitatorului o bună odihnă și un confort ales. Una lângă alta se înalță sondele în producție, SPITALUL DE LA PIETROSU. Aici își îngrijesc sănătatea, petroliștii de pe Valea Tazlăului. Contribuția mea —10 la sută peste plan în fiecare lună lui Șinoi, muncitorii Atelierucentral Zemeș, luînd cunoștință cu bucurie de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie a. c., cu privire la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii din țara noastră, ne angajăm să muncim mai mult și mai bine, contribuind prin aceasta la reducerea prețului de cost. Ca și pînă acum, ne vom strădui să realizăm economii sporite în procesul de producție. Eu, personal, sínt nespus de mulțumit de această hotărîre și mă angajez să nu-mi precupețesc eforturile pentru realizarea și depășirea planului de producție. în fiecare lună, mă voi strădui să depășesc planul cu 10%. MIHAI DÎRLAU frezor. Atelierul central Zemeș Ce m-a impresionat mai mult A apărut o nouă Hotărîre a partidului, care are drept scop îmbunătățirea condițiilor de trai ale oamenilor muncii. Ceea ce m-a impresionat mai mult, a fost atenția deosebită, acordată și de data aceasta învățătorilor și profesorilor, cărora li se vor mări salariile cu circa 30-40%. Auzind aceste cuvinte, m-am gîndit la anii de tristă amintire, cînd slujitorii școlii umblau cu diplomele în buzunar, cerșind posturi sau, cei care aveau totuși de lucru, nu primeau salarii de 5-6 luni consecutiv. Azi, cînd se apropie cea de-a cinsprezecea aniversare a eliberării patriei noastre, devine tot mai clar faptul că partidul ne conduce cu succes deplin către o viață fericită, viață căreia noi, cadrele didactice, ne străduim să-i închinăm toate eforturile. AHRIN profesor VOM PUNE ÎN PRACTICĂ SARCINILE TRASATE în cei 15 ani de democrație populară s-au îmbunătățit considerabil condițiile de muncă și de trai ale oamenilor muncii. Toate hotăririle partidului nostru, au dat un imbold în muncă, au scos la iveală grija permanentă pentru ridicarea, pe o treaptă mai înaltă, a nivelului de trai al oamenilor muncii. în seara zilei de 15 iulie a. c. după o zi de muncă, pe cînd stăteam acasă și mă odihneam in tovărășia aparatului de radio, am ascultat cu emoție Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie a. c. de Această Hotărîre a umplut bucurie inimile tuturor muncitorilor din întreprinderea noastră, care, ca și mine, se străduiesc să transpună în fapte sarcinile trasate de plenară, prin ridicarea continuă a producției și productivității muncii și realizarea de cet mai mari economii în procesul de producție. VASILE ANDREEȘ conducător auto întreprinderea transporturi extracției Moinești