Flacăra Moinestiului, 1960 (Anul 7, nr. 343-436)

1960-01-06 / nr. 343

C8B8 SI (OfflimULUUUIMI P.B.8. SI UMI MPIIUBUIM NOIUTITI ANUL VII Nr. 343 (544) ★ ~k Miercuri 6 ianuarie 1960 4 pagini 20 bani SPOR LA MUNCA, TOVARĂȘI! Am ciocnit pahare și ne-am urat „La mulți ani !“. Am făcut bilanțul muncii de un an și ne-am bucurat că acum suntem mai bogați, mai puternici. Ne-am odihnit și am privit către zările viitorului, care se arată mai darnice în biruință. După zile de petrecere și veselie, ne-am întors la rosturile noastre de constructori prinzind mai zdravăn uneltele, tăind mai harnici drum către bunăstare. Știm cu toții ce avem de făcut. Marile sarcini ni le-au arătat Plenara C.C. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959, ni le-au arătat lucrările celei de-a VIII-a sesiuni a Marii Adunări Naționale. Vom produce mai mult oțel și mai multe tractoare. Minerii vor scoate la lumină mai mult cărbune iar sondorii vor străpunge mai repede adîncurile, pentru a da țării mai mult țiței. Agricultura noastră socialistă, înzestrată cu mașini și utilaje moderne, va da industriei prelucrătoare mai multe materii prime, vom avea mai multă carne, mai mult lapte și unt. Pentru viața noastră spirituală vom construi mai multe cluburi, cămine culturale, vom avea mai multe cărți și cinematografe. Ca să realizăm toate prevederile de plan, trebuie insă să muncim mai mult mai bine, căci toate se fac numai prin munca noastră. Oamenii muncii din raionul Moinești au luat cunoștință de noile sarcini care le revin pentru anul în curs, în cadrul adunărilor de partid, a adunărilor sindicale, s-au prelucrat cifrele de plan, cifre care constituie un element mobilizator în desfășurarea zilnică a procesului de producție. Petroliștii care și-au îndeplinit înainte de termen sarcinile de plan ale anului trecut, știu că anul acesta vor trebui să sporească indicele productivității, că vor trebui să ieftinească prețul de cost al metrului forat și al tonei de țiței. Minerii din Comănești, care au îmbrățișat cu entuziasm cele mai noi inițiative și metode de lucru, vor trebui să-și continue cu și mai mult avânt lupta pentru îmbunătățirea calității cărbunelui, pentru rentabilizarea întreprinderii. Urmînd exemplul comuniștilor, minerii vor face ca nici o formație de lucru să nu rămînă sub plan. Pe înălțimile munților, in parchetele forestiere, în fabricile de cherestea, se dă bătălia pentru o mai rațională a valorificare cu masei lemnoase, pentru ridicarea randamentelor, in scopul satisfacerii cît mai depline a necesităților economiei naționale cu materiale de construcții. Oamenii muncii de pe ogoare au pornit încă din primele zile ale anului să pregătească buna desfășurare a campaniei agricole de primăvară. Se repară uneltele, se cară îngrășămintele în cîmp. Tot mai mulți țărani muncitori pășesc către munca în comun, desființînd pentru totdeauna haturile, alungind sărăcia și întunericul. Pentru fiecare om al muncii, anul 1960 aduce sarcini noi, mai mari, a căror îndeplinire duce la tot mai marea bunăstare a celor ce muncesc. Sub conducerea înțeleaptă a partidului, pășim cu fermitate pe un drum nou, luminos, drumul triumfului socialismului. Strînși în jurul partidului, avem certitudinea că vom îndeplini și vom depăși sarcinile de plan pe care le avem, ne vom situa în cele mai înaintate rînduri ale celor care militează pentru pace, pentru socialism. Cîți Acum, cînd am pornit hotăra înfăptuirea marilor noastre obiective, adresăm tuturor un mobilizator „Sper la muncă, tovarăși !“. La Spitalul Pietrosu Am fost internat în Spitalul Pietrosu cu diagnosticul pleurită uscată stingă. Aici mi-am putut da seama de grija pe care o poartă statul nostru democrat-popular sănătății oamenilor muncii, în timpul cît am stat in spital m-am bucurat de o îngrijire atentă din partea personalului sanitar și mi s-a acordat tratamentul necesar, fapt care a dus la însănătoșirea mea. M-am întors la locul de muncă pe deplin vindecat. MILEA RUSU Schela Mocîrzău Minerii au sărbătorit anul nou Familii de mineri din Comănești și din cartierele învecinate, au venit să petreacă împreună anul nou. De la conducători și pînă la ultimii muncitori, cei prezenți au manifestat o adîncă simpatie și au răsplătit cu numeroase aplauze tradiționalul plugușor, prezentat de tov. Mircea Leț. Slăvind minunatele victorii ale construcției socialiste, urătorul a transmis celor prezenți îndemnuri de muncă și mai bune rezultate pentru anul 1960. Masa tovărășească a fost deschisă printr-un scurt cuvint al tovarășului director Toader Ster care, urînd ani fericiți tuturor mesenilor, a închinat un pahar cu vin în cinstea conducătorilor Partidului Muncitoresc Român. Veselia și voia bună au domnit în acest mare colectiv, care știe să fie unit la petreceri, așa cum este unit și în muncă. T. SANDU corespondent Proietari din toat a discutat sarcinile de plan pe anul 1960 pentru îndeplinire». înainte de termen a planului de foraj Colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni din cadrul întreprinderii de foraj Zemeș, a făcut cunoștință cu sarcinile de plan pe anul 1960. Cu acest prilej s-au scos la iveală importante rezerve interne, respectiv materiale și piese de schimb pentru agregatele de foraj și s-au făcut numeroase propuneri pentru planul de măsuri tehnico-organizatorice al întreprinderii. Acest plan cuprinde printre altele : reducerea timpului neproductiv cu 10%, față de anul trecut, printr-o mai bună organizare și aprovizionare a locurilor de muncă cu materiale și scule necesare, introducerea forajului cu turbiDiscutarea cifrelor de plan pentru anul 1960 în cadrul întreprinderii transporturi extracție Moinești, în lumina sarcinilor trasate de Plenara C.C. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959, a produs un viu interes printre muncitori. Succesele obținute în anul trecut au mobilizat și mai mult colectivul celei mai variate în căutarea forme de îmbunătățire a muncii și de consolidare a rezultatelor obținute pînă acum în procesul de producție. Cel mai bun mijloc de îmbunătățire a muncii și de lichidare a lipsurilor existente îl constituie aplicarea propunerilor muncitorilor făcute cu ocazia discutării cifrelor de plan pe anul 1960. în planul de măsuri tehnico-organizat Vor mări coeficientul de utilizare a parcului auto Adunarea generală deschisă a organizației de bază de la secția transporturi a întreprinderii transporturi, ateliere și baze tubulare Moinești a dezbătut cifrele de plan pe anul 1960, în discuțiile purtate pe marginea rapoartelor prezentate, participanții la adunare au făcut propuneri pentru lichidarea lipsurilor care s-au manifestat în anul 1959 și au luat angajamente consicrete pentru îmbunătățirea muncii. De exemplu, șefii ecmpelor de reparații auto dintre care tov. Vasile Lupașcu, Mihai Zăbreanu, Dumitru Romașcu, Constantin Clipa și Teodor Merlă și-au luat angajamentul de a ridica coeficientul de utilizare a parcului auto pînă la 72% și să facă economii în valoare de 25.000 de lei, pentru fiecare echipă. nu la 4 sonde cu instalație termică, extinderea forajului cu turbine cuplate acolo unde este posibil, prevenirea avariilor prin efectuarea unui control amănunțit al materialului tubular, folosirea la forajul structural a sapelor cu diametru redus la 190 mm și turbină de 8 țoli, controlul locurilor de muncă pe timp de noapte și altele. Aceste măsuri luate în lumina Documentelor Plenarei C.C. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959, vor duce la obținerea de noi succese. Astfel, sarcinile de plan pe anul 1960 vor fi realizate înainte de termen și totodată se vor face însemnate economii la prețul de cost pe metru forat. torice care a fost întocmit au fost incluse propunerile muncitorilor cum ar fi: inițierea cursurilor de minim tehnic pentru ridicarea gradului de calificare a muncitorilor, înființarea de echipe de întreținere a mașinilor și altele. Colectivul întreprinderii transporturi extracție, s-a angajat în fața partidului ca planul de producție pe anul 1960 să fie îndeplinit cu 15 zile mai devreme și să se realizeze economii la prețul de cost în valoare de 550.000 de lei. în cadrul ședinței de analiză a rezultatelor obținute în anul 1959, muncitorii, inginerii și tehnicienii Ocolului silvic Comănești au discutat cifrele de plan pe anul 1960. Pentru noul an, Ocolul silvic Comănești are în față sarcini mult mai mari ca în anii precedenți. Astfel, numai lucrările care se vor executa la refacerea pădurilor vor fi în valoare de 1.162.000 de tei. Această lucrare se va executa în două etape ale anului: în anul 1960 vor fi date în folosință 700 ha de teren neproductiv, prin plantații și semănături. Pentru acest lucru, în pepiniera Sub îndrumarea Comitetului de partid de la Rafinăria nr. 8 Dărmănești, organizația de bază nr. 9 laborator a trecut la studierea Expunerii făcută de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej la plenara C.C. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959. Cu viu interes au discutat pe marginea expunerii comu ndanțul unei munci rodnice Sarcinile de plan pe anul 1959 ale Termocentralei Rafinăriei nr. 8 Dărmănești, au fost îndeplinite cu mult înainte de termen la producția termică, și la energie electrică. Sub conducerea organizației de bază s-au făcut economii în valoare de peste 1.700.000 de lei (numai în 11 luni, adică s-a depășit angajamentul luat cu 800.000 de lei. Prin cele 17.000 de ore de muncă patriotică, s-a schimbat radical aspectul interior și exterior al termocentralei și al întregii rafinării. Salariații termocentralei, din cadrul Rafinăriei nr. 8 Dărmănești, sunt hotărîți ca în acest an să obțină succese și mai frumoase. Aceasta s-a văzut din însuflețirea cu care au luat parte la discutarea cifrelor de plan pe anul 1960, unde 24 de participanți au luat cuvântul și au făcut peste 50 de propuneri privind îmbunătățirea procesului de producție. în cadrul adunării generale deschise, comuniștii au arătat sarcinile ce revin termocentralei în lumina Plenarei C.G. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959, și au arătat că deși sarcinile pe anul acesta sunt mult mai mari, totuși, ele vor fi îndeplinite. TEODOR BĂLTĂREȚU corespondent ocolului silvic au fost plantați aproape 3.500.000 de puieți de molid, paltin, pin etc. Experiența anilor precedenți demonstrează că sunt suficiente posibilități de îndeplinire a cifrelor de plan pe anul 1960 înainte de termen. De aceea, muncitorii de aici, s-au angajat ca din primele zile ale anului să pășească cu și mai mult elan în muncă pentru realizarea angajamentelor luate. Sunt premise ca angajamentul de a realiza economii în valoare de 65.000 de lei să fie realizat și chiar depășit înainte de termen. MARIN NEȘU inginer șef niștii Ioan Șufaru, Vasile Grumeza, candidata de partid Elena Florea, ing. Ana Garfunca și alții. Pentru înfăptuirea cu succes a sarcinilor ce le stau în față în anul 1960, în lumina documentelor plenarei, vorbitorii au făcut propuneri pentru îmbunătățirea muncii în laborator și și-au luat angajamente concrete. Sarcini noi pe anul 1960 în cadrul ședinței de analiză Au dezbătut documentele plenarei C.G. al P.M.R. din 3-5 decembrie Din toată inima oamenii muncii care vin să se trateze în spitalele raionului nostru se bucură de multă îngrijire. înzestrate cu aparatură modernă, dispunînd de medici cu înaltă calificare, aceste instituții de îngrijire a sănătății, sînt mult apreciate de toți cei care vin aici pentru a-și recăpăta sănătatea. Nenumărate sunt mulțumirile aduse de oamenii muncii personalului sanitar. La Spitalul din orașul Comănești Am fost internați în spitalul din Comănești, unde ne bucurăm din plin de asistența medicală gratuită. Tratamentul necesar aplicat la timp, alimentația consistentă, grija cu care suntem înconjurați de întregul personal de aici, ne determină să mulțumim din toată inima partidului nostru care acordă atenția cuvenită îngrijirii sănătății oamenilor muncii. UN GRUP DE PACIENȚI în clișeele alăturate, vă prezentăm două imagini din munca personalului medicosanitar de la spitalul din Comănești, personal care se străduiește să redea sănătatea celor internați. Fapte și angajamente Sarcinile trasate de Plenara C.C. al P.M.R. din 3-5 decembrie 1959 au fost studiate amănunțit de către toți muncitorii. în secția compresoare Tazlău a Schelei Zemeș, a avut loc de curînd adunarea de partid deschisă, în cadrul căreia s-au dezbătut cifrele de plan pe anul 1960. Raportul prezentat de către tov. ing. Ion Talpă a scos în evidență munca activă a colectivului secției ,desfășurată în cursul anului 1959. Muncitorii din secția compresoare Tazlău s-au achitat cu cinste de sarcinile de plan pe care le-au avut. De asemenea, a reieșit faptul că Stația de dezbenzinare Modîrzău a depășit cu mult planul de producție, obținând totodată economii însemnate la prețul de cost, în toate activitățile desfășurate s-au simțit din plin îndemnul și hărnicia comuniștilor. Echipele de reparații au executat lucrări de calitate. De exemplu, mecanicii Gheorghe Cristea II, Ion Buleandră și Petru Paring s-au situat fruntași. în discuțiile purtate în cadrul adunării, fiecare muncitor și-a arătat hotărîrea fierbinte de a lupta contra risipei de materiale și de a asigura realizarea sarcinilor de plan, în anul 1960 sarcinile de plan sînt mai mari față de cele din anul 1959. Oamenii vor trebuiă muncească mai mult. Pentru aceasta, colectivul secției compresoare Tazlău, sub conducerea organizației de partid, a întocmit un plan de măsuri tehnico—organizatorice bine chibzuit, prin aplicărea căruia se va contribui efectiv la realizarea și depășirea planului de producție. Muncitorii, Însuflețiți de recenta plenară a partidului, și-au sporit angajamentele privind creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost. I Tov. Gruia Colda, maistru mecanic, împreună cu colectivul de electricieni pe care-l conduce, și-a luat angajamentul să facă economii de materiale în valoare de 10.000 de lei, lucrînd cca. două luni cu materiale recuperate. De asemenea, va face economii la consumul de energie electrică în valoare de 20.000 de lei, iar utilajul electric îl va păstra în bune condiții. Comunistul Ion Buleandră, șef de echipă, s-a angajat să execute reparații de calitate, în cursul anului 1960 va economisi materiale in valoare de 40.000 de lei. La fel s-a angajat echipa condusă de tov. Gheorghe Cristea , care va face economii în valoare de 40.000 de lei, iar tov. Petru Neacșu, maistru mecanic, va realiza 10.800 de lei economii pe întreg anul 1960. După cum se vede, angajamentele sunt mari. Datoria noastră, a muncitorilor, este de a le îndeplini și depăși, muncind cu mai multă conștiinciozitate. C. BUTE mecanic