Flacăra Sibiului, 1959 (Anul 16, nr. 2887-2990)

1959-07-22 / nr. 2943

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETELOR ORĂŞENESC Şl RAIONAL P.M.R. Şl AL SFATURILOR POPULARE ORĂŞENESC Şl RAIONAL SIBIU Anul XVI — Nr. 2943 Miercuri, 22 iulie 1959 1 4 pagini — 20 bani CHEMĂRILE C.C. al P.M.R. cu prilejul celei de l a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist 1. Trăiască 23 August, ziua eliberării Romîniei de sub jugul fascist cea mai mare sărbătoare naţională a poporului român! 2. Cinste şi glorie forţelor patriotice populare, care sub conducerea Partidului Comunist Român au înfăptuit insurecţia armată şi au doborit dictatura militară fascistă! 3. Slavă Armatei Sovietice Eliberatoare, soldaţilor, ofiţerilor şi generalilor ei care şi-au vărsat singele pentru eliberarea ţării noastre de sub jugul fascist! 4. Glorie soldaţilor, ofiţerilor şi generalilor Armatei Române, care au luptat umăr la umăr cu vitejii ostaşi sovietici pentru zdrobirea hitlerismului, pentru eliberarea patriei noastre! Trăiască în veci frăţia de arme romîno-sovietică! 5. Trăiască poporul român — constructor al socialismului! 6. Trăiască şi să se întărească puternicul lagăr socialist in frunte cu Uniunea Sovietică — bastionul de neclintit al păcii şi socialismului! Trăiască unitatea de nezdruncinat, colaborarea şi intr-ajutorarea frăţească dintre ţările socialiste care merg in front comun spre înfăptuirea măreţului ţel, comunismul! , , 7. Trăiască atotbiruitoarea învăţătură marxist-leninistă, farul călăuzitor al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale! , 8. Trăiască prietenia şi colaborarea între toate popoarele pentru triumful politicii de coexistenţă paşnică între state, fără deosebire de sistem social, pentru înlăturarea războiului ,din viaţa internaţională! Trăiască pacea în întreaga lume! , 9. Popoare din ţările balcanice! Să ne unim eforturile pentru ca Balcanii să devină o zonă fără arme atomice şi arme rachetă, o zonă a păcii şi prieteniei! 10. Salut fierbinte şi urări de noi victorii gloriosului popor sovietic în opera măreaţă de construire a comunismului! Caldă recunoştinţă Uniunii Sovietice pentru ajutorul internaţionalist frăţesc acordat ţării noastre în construirea socialismului! Trăiască şi să se întărească în veci prietenia indestructibilă şi colaborarea frăţească între poporul român şi popoarele Uniunii Sovietice! 11. Slavă gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, detaşamentul de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale în lupta pentru pace, democraţie şi socialism! 12. Salut frăţesc popoarelor ,din R. P. Chineză, R. P. Albania, R. P.Bulgaria, R. Cehoslovacă, R.P.D. Coreeană, R. D. Germană, R. P. Mongolă, R. P. Polonă, R. P. Ungară, R. D. Vietnam, care construiesc cu succes socialismul şi luptă pentru apărarea păcii în întreaga lume! Trăiască şi să se întărească prietenia şi colaborarea între poporul român şi popoarele ţărilor lagărului socialist! 13. Salut frăţesc oamenilor muncii din R.P.F. Iugoslavia! Trăiască prietenia între poporul român şi popoarele Iugoslaviei! , 14. Oameni ai muncii ,din Republica Populară Romînă! Să întîmpinăm cea de-a XV-a aniversare a eliberării patriei — măreaţa sărbătoare a poporului român — cu noi succese în opera de construire a socialismului în patria noastră! 15. Oameni ai muncii! Măsurile adoptate de recenta plenară a Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român cu privire la noua ridicare a nivelului de trai al poporului sunt rodul muncii voastre eroice pentru construirea socialismului, înainte pe drumul dezvoltării economiei naţionale şi al creşterii bunăstării poporului muncitor! Munciţi cu avînt pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor puse de plenară! Luptaţi pentru sporirea continuă a productivităţii muncii, reducerea preţului de cost şi îmbunătăţirea calităţii produselor! Introduceţi pe scară largă şi folosiţi tehnica avansată! 16. Muncitori siderurgişti şi metalurgişti! Daţi patriei mai multă fontă, oţel, laminate, metale neferoase! Folosiţi la maximum capacitatea agregatelor! îmbunătăţiţi calitatea şi ieftiniţi costul produselor! 17. Oameni ai muncii din industria construcţiilor de maşini şi din industria energetică! Construiţi maşini de mare randament, la nivelul tehnicii celei mai avansate. Faceţi economie ,de metal! Sporiţi producţia de energie electrică! 18. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din industria minieră! Luptaţi pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de producţie! Aplicaţi pe scară largă metodele de mare productivitate! Folosiţi la maximum capacitatea utilajelor! Reduceţi continuu costul producţiei! 19. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din industria petroliferă! Valorificaţi cît mai bine ţiţeiul şi gazele extrase, daţi produse de calitate superioară! Luptaţi pentru sporirea rezervelor de ţiţei şi gaze! Reduceţi cheltuielile de foraj, extracţie şi prelucrare! 20. Muncitori, ingineri şi tehnicieni de pe şantierele de construcţii ale întreprinderilor industriei chimice! Munciţi cu perseverenţă şi elan pentru a asigura darea în funcţiune în termen şi înainte de termen a noilor obiective industriale! Oameni ai muncii din industria chimică! Daţi cantităţi mai mari de produse necesare industriei, agriculturii şi consumului popular! îmbunătăţiţi calitatea şi lărgiţi sortimentul produselor! 21. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din transporturi şi telecomunicaţii! Efectuaţi transporturile la timp şi în bune condiţiuni! Reduceţi costul transporturilor! Luptaţi pentru ieftinirea fiecărui km de drum construit! întăriţi disciplina şi îmbunătăţiţi organizarea muncii! 22. Muncitori, ingineri şi tehnicieni, arhitecţi din construcţii şi industria materialelor de construcţii! Daţi patriei noi construcţii industriale, mai multe locuinţe ieftine şi confortabile! Luptaţi pentru reducerea preţului de cost şi scurtarea termenului de dare în folosinţă a noilor construcţii! Măriţi producţia şi îmbunătăţiţi calitatea materialelor de construcţii! 23. Muncitori şi muncitoare, ingineri şi tehnicieni din industria bunurilor de consum! Oameni ai muncii din cooperaţia meşteşugărească şi industria locală! Produceţi tot mai multe şi mai variate bunuri de larg consum! Îmbunătăţiţi necontenit calitatea şi reduceţi costul produselor! 24. Oameni ai muncii din agricultură! Măriţi producţia agricolă! Toate forţele pentru strîngerea la timp şi fără pierderi a recoltei! Efectuaţi arăturile de vară şi pregătiţi temeinic campania însămînţărilor de toamnă, pentru a obţine anul viitor o recoltă bogată! 25. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din gospodăriile agricole de stat! Luptaţi pentru producţii sporite la hectar, pentru a da statului mai multă carne, lapte şi alte produse agroalimentare! Reduceţi preţul de cost al producţiei, asiguraţi creşterea continuă a rentabilităţii fiecărei gospodării de stat! 26. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din S.M.T.-uri! Folosiţi întreaga capacitate a tractoarelor şi maşinilor agricole! Luptaţi pentru reducerea continuă a preţului de cost! Efectuaţi lucrări de bună calitate! Sprijiniţi gospodăriile agricole colective şi întovărăşirile agricole dîndu-le ajutor tehnic şi organizatoric , să obţină recolte mereu sporite! 27. Ţărani colectivişti şi întovărăşiţi! Luptaţi pentru creşterea producţiei la hectar! Dezvoltaţi continuu avutul obştesc, baza sigură a creşterii bunăstării voastre! Faceţi din fiecare gospodărie agricolă colectivă şi întovărăşire o unitate înfloritoare, exemplu de urmat pentru ţăranii muncitori! 28. Ţărani muncitori cu gospodării individuale! Luptaţi pentru creşterea producţiei agricole! Urmaţi exemplul ţăranilor muncitori care au păşit pe drumul agriculturii socialiste! Uniţi-vă în întovărăşiri şi gospodării agricole colective în vederea ridicării bunăstării voastre şi a întregului popor muncitor! * 29. Oameni ai muncii de la sate! Participaţi cu avînt la acţiunile patriotice de îndiguiri, desecări şi irigaţii în scopul lărgirii suprafeţelor arabile şi asigurării unor recolte bogate! 30. Lucrători din comerţul de stat şi cooperatist! îmbunătăţiţi necontenit schimbul de mărfuri dintre oraş şi sat! îndepliniţi la timp planul de achiziţii şi contractări! Reduceţi cheltuielile de circulaţie! Deserviţi conştiincios şi atent pe consumatori! 31. Lucrători din aparatul de stat! întăriţi continuu disciplina de stat, apăraţi cu hotărîre proprietatea socialistă, vegheaţi cu stricteţe la aplicarea legilor statului nostru democrat-popular! Toată grija şi atenţia faţă de cerinţele şi nevoile oamenilor muncii! (Continuare în pag. 2-a) Partidul nostru a arătat întotdeauna oamenilor muncii, cu toată claritatea, că dacă vrem să mergem mai departe spre noi realizări în ridicarea nivelului de trai, trebuie să obţinem produse industriale şi agricole din ce în ce mai multe, mai ieftine şi de mai bună calitate. (Din Raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej la şedinţa plenară a C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie 1959) RĂSPUND PRIN FAPTE GRIJII PARTIDULUI Oamenii muncii din oraşul şi raionul Sibiu au primit cu entuziasm noile măsuri adoptate de plenara C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie a.c. cu privire la majorarea salariilor tarifare, a pensiilor şi reducerea preţurilor la peste z.ooo sortimente de produse industriale şi alimentare. Răspunzînd grijii părinteşti ce le-o poartă partidul, ei îşi intensifică eforturile în producţie pentru descoperirea şi valorificarea rezervelor interne, ridicarea continuă a • producţiei şi productivităţii muncii, realizarea de noi e- economii şi reducerea preţului de cost. Acest lucru este confirmat de noile angajamente luate imediat după apariţia documentelor plenarei C.C. al P.M.R. Entuziasmul forjorilor In brigada nr. 1 din secţia forjă a fabricii „Elastic“ era mare frămîntare. Fiecare membru al brigăzii a aflat cu mare bucurie despre documentele plenarei C. C. al P.M.R. din 13—14 iulie şi în mintea fiecăruia au rămas întipărite cuvintele din raportul tov. Gheorghe Gheorghiu-Dej în care se arată că pentru ridicarea în continuare a nivelului de trai al poporului nostru o mare imun clişeu: o parte din membrii brigăzii nr. 1. De la stînga la dreapta, muncilă portantă o are lupta fiecărui muncitor pentru creşterea producţiei şi a productivităţii muncii, realizarea de economii şi reducerea preţului de cost. încă din prima zi după apariţia hotărîrii brigada a economisit peste 400 kg metal. Totodată membrii brigăzii au hotărit ca pînă la sfîrşitul anului să mai realizeze fiecare economii de 500 lei. Aceasta va fi părticica lor la miliard. Gheorghe, Căpăţînă Ilie, Szász Francisc şi Popa Ioan. (Continuare în pag. 2 a) = Ritmul campaniei agricole de vară trebuie intensificat = Din situaţia operativa existentă la 20 iulie la colectivul raional pentru coordonarea lucrărilor agricole de vară reiese că în toate unităţile din agricultură şi mai ales în sectorul particular ritmul desfăşurării tuturor lucrărilor agricole trebuie mult intensificat. Dacă în sectorul de stat al agriculturii, în G.A.C.-uri şi C.A.P. recoltarea orzului, orzoaicei este pe terminate şi a început din plin seceratul griului, nu acelaşi lucru se poate spune despre situaţia din întovărăşiri şi sectorul particular, care, pînă luni 20 iulie a.c. n-au recoltat decît 46% şi respectiv 34% din suprafeţele însămînţate cu orz şi orzoaică. Se remarcă de asemenea că în G.A.C., C.A.P. şi întovărăşiri s-a recoltat pînă la aceeaşi dată în jurul a 30% din suprafeţele însămînţate cu grîu în timp ce în sectorul particular nu s-a recoltat decît 15%. Ţinînd cont de timpul nefavorabil din această lună se impune ca paralel cu intensificarea recoltatului să fie mult accelerat şi ritmul treierişului. Şi în această privinţă tot mecanizatorii din G.A.S. dau tonul, pînă la 20 iulie în aceste unităţi s-a treierat aproape 80% din cantitatea de orz şi orzoaică şi s-a început în ritm susţinut treieratul grîului. Cu toate succesele obţinute, în unele gospodării agricole colective (Cristian, Bradu, Vurpăr, Şura Mare şi altele) totuşi, pe raion ritmul treierişului e încă nesatisfăcător. Pînă luni 20 iulie a.c. orzul şi orzoaica recoltată de pe 1.015 hectare nu se treierase decît în proporţie de circa 10% iar C.A.P. şi ţăranii muncitori cu gospodării individuale nici nu începuseră treieratul. De asemenea subliniem că şi celelalte lucrări din campania de vară sunt inadmisibil rămase în urmă. Acest lucru este cu atît mai de netolerat în G.A.S. întrebăm, de exemplu, conducerea G.A.S. Noul cum crede că va asigura o recoltă bogată în anul viitor dacă au arut doar 10 ha deși au strîns recolta de pe aproximativ 100 ha? Sau cum vor putea mări cantităţile de nutreţuri dacă pînă la aceeaşi dată nu s-a însămînţat în mirişte nici un metru pătrat? La G.A.S. Slimnic, bunăoară, cum de s-au putut însămînţa în mirişte 42 hectare din 50? De asemenea întrebăm conducerile G.A.S. Noul, Cristian şi Slimnic, de ce în unităţile lor nu s-a însilozat încă nici un kilogram de masă verde? Cred oare aceste conduceri că dacă se îngrijesc numai de recoltarea finului vor putea asigura complet hrana animalelor la iarnă? Secţia agricolă a Sfatului popular raional, sfaturile populare comunale, conducerile G.A.S., C.A.P. şi întovărăşirilor trebuie să ia toate măsurile pentru impulsionarea ritmului executării arăturilor de vară, însămînţărilor în mirişte şi însilozărilor timpurii de furaje. Pînă la 20 iulie pe raion nu s-au executat arături de vară decît în proporţie de 11% din suprafeţele planificate în acest scop, iar însilozările timpurii de furaje au început doar în cîteva G.A.C. De asemenea, din cele 84 de arii planificate pentru campania de treieri, pînă la 20 iulie numai 41 au fost amenajate. Colectivul raional pentru coordonarea lucrărilor agricole de vară, comitetele de partid săteşti trebuie să îndrume sfaturile populare respective şi conducerile fiecărei unităţi agricole în parte pentru ca acestea să ia cele mai eficiente măsuri în vederea accelerării ritmului de desfăşurare a tuturor lucrărilor agricole de vară.