Flacăra, aprilie-iunie 1959 (Anul 8, nr. 14-26)

1959-04-04 / nr. 14

cum un an. In inima primei regiuni colectivitate, la Constanţa, din iniţiativa partidului şi guvernului a avut loc prima Consfătuire pe ţari a ţăranilor şi lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii. S-au Intilnit atunci, la mare sfat, oamenii holdelor fără răzoare, colectivişti şi întovărăşiţi, mecanizatori şi ingineri, activişti de partid şi de stat, oameni de ştiinţă, scriitori, ziarişti. Cu deosebit simţ de răspundere ei au analizat felul în care se îndeplinesc sarcinile trasate de Congresul al II-lea al partidului nostru, cu privire la transformarea socialistă a agriculturii şi mărirea producţiei agricole. După ce au ascultat expunerea tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, ei au făcut preţioase propuneri, întrezărind viitorul luminos al satului nostru socialist. Axându-şi discuţiile pe sarcinile puse de expunere, ei au arătat că lanurile holdelor îmbrăţişate pot să fie şi mai întinse, că producţia cerealieră poate fi cu mult sporită, că fermele pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor trebuie să fie şi mai bogate, că turmele de oi cu lină fină şi semifină vor trebui să umple izlazurile noastre. Toate problemele acestea au fost discutate in numele vieţii îmbelşugate şi al fericirii poporului nostru. Fotografii de M. IVANCIU De atunci a trecut numai un an. Chemarea pe care a adresat-o Consfătuirea de la Constanţa tuturor lucrătorilor din agricultură a prins viaţă in multe sate ale patriei noastre. Aceasta dovedeşte încrederea nestrămutată a ţărănimii noastre în cuvlntul partidului, hărnicia şi dragostea ei pentru ridicarea agriculturii la nivelul posibilităţilor şi cerinţelor noi. Din hotărlrea de a ajuta şi mai mult propăşirea agriculturii, Plenara C.C. al Partidului Muncitoresc Român din noiembrie 1958 a trasat noi sarcini pentru continua lărgire a sectorului socialist şi pentru continua întărire a unităţilor socialiste existente. Succesele agriculturii noastre noi, producţiile tot mai mari —■ de la o campanie la alta, de la un an la altul — contribuie din flin la construcţia socialismului n patria noastră şi împlinesc cerinţele tot mai mari pe care le reclamă îmbunătăţirea continuă a traiului oamenilor muncii. Acum, cândi se Împlineşte un an de la Consfătuirea de la Constanţa, lucrătorii din agricultură îşi numără succesele pe care le-au realizat şi-şi reînnoiesc, angajamentele în toi de primăvară, când se pun temelii noi pentru recolte sporite. Previziunea colectiviştilor din satul Ceacu, comuna Cuza Vodi, regiunea Bucureşti, cu privire la sporirea recoltei de cereale s-a împlinit. Cantitaţile contractate au contribuit din plin la mărirea fondului de bază, care, in 1959, a ajuns la peste 4.500.000 lei. In ce priveşte valoarea zilei-muncă, ea a depăşit 60 lei.  da George CIUCAN Recoltele nu trabuia împărţita cu Insactala şi alţi dăunători. Da acaaa, tractoristul Niculaa M. Constantin, da la S. M. T. Cobadin, regiunea Constanţa, împrăştia cu grl 16 Insecticida pa ogoarala gospodăria colectiva din comuna. Omahoe SUCCESE