Flacăra, iulie-septembrie 1963 (Anul 12, nr. 27-39)

1963-07-06 / nr. 27

Cu prilejul vizitei in ţara noastră a ministrului Afacerilor Externe al Austriei, dr. Bruno Kreisky, la Ministerul Afacerilor Externe al R. P. Romíne s-a semnat „Acordul privind reglementarea problemelor financiare in suspensie între R. P. Română şi Republica Austria“. Acordul a fost semnat de Corneliu Mânescu, ministrul Afacerilor Externe al R. P. Româno şi dr. Bruno Kreisky, ministrul Afacerilor Externe al Austriei. έn primul semestru al anului, petroliştii de la schela Boldeşti au realizat la extracţia de ţiţei depăşiri importante faţă de plan, obţinind totodată şi Însemnate reduceri la preţul de cost. In fiecare zi se îndreaptă spre pieţele capitalei camioane cu legume proaspete de la G.A.C. şi G.A.S. din regiune. lata încărcarea unui camion la G.A.C. din comuna Drăgăneşti, reg. Bucureşti. Examen de stat la Institutul politehnic din Bucureşti. Cei care ies de la examen sunt asaltaţi de colegii lor cu întrebări asupra temelor susţinute. „ Tinerii noştri planorişti se pregătesc pentru concursurile din acest an. Iată-i urmărind evoluţiile aeriene ale unui coleg, ia a Zile de caniculă. Nenumăratele chioşcuri de răcoritoare nu mai pridideau să astîmpere setea cetăţenilor, iar la ştranduri era ocupat aproape fiecare metru pătrat. Fotocnonica Flacann I" otocr*( O Măsurile organizatorice luate la fabrica „Feroemail“ din Ploieşti au avut drept rezultat Îndeplinirea planului pe primul semestru cu 9 zile mai devreme. Totodată s-au realizat 605.516 lei beneficii peste plan. Din holul Teatrului Naţional de Comedie „Solis“ din Montevideo (Uruguay) a avut loc recent deschiderea expoziţiei de scenografie şi artă teatrală romînească. Au participat reprezentanţi de seamă ai vieţii artistice, oameni de cultură şi un numeros public. El Oamenii muncii din R.P. Mongolă intîmpină cu succese în producţie cea de-a 42-a aniversare a victoriei revoluţiei populare. In fotografie, muncitoarea fruntaşă B. Handsuren (dreapta), de la combinatul textil „Cidbalsan“, împărtăşeşte din experienţa sa unei colege. Un grup de soldaţi britanici care au încercat să se strecoare pe teritoriul Yemenului dinspre Lahel au fost capturaţi de către trupele republicane yemenite. Repetatele acţiuni agresive ale trupelor engleze Împotriva Yemenului au fost condamnate Intr-o scrisoare adresată Consiliului de Securitate de către reprezentantul R. A. Yemen la O.N.U.. In ajunul alegerilor prezidenţiale de la 7 iulie, situaţia în Argentina se menţine încordată. Potrivit agenţiei U.P.I. forţele terestre şi aeriene „au fost puse în stare de alarmă într-o încercare de a descuraja orice rebeliune posibilă“. In fotografie, militari patrulînd pe străzile oraşului Buenos Aires. UB A treia aniversare a proclamării independenţei Congoului a găsit poporul congolez într-o situaţie grea, dificultăţile economice datorîndu-se în bună măsură dominaţiei monopolurilor străine în această ţară. Numărul şomerilor a crescut simţitor în ultima vreme, în special la Leopoldville (în fotografie). Conferinţă de presă la sediul organizaţiei britanice „Comitetul celor 100“ în cadrul căreia a fost anunţată o nouă acţiune — un marş de protest spre centrul de pregătire a armelor bacteriologice de la Porton. A fost prezentat totodată ziariştilor un pamflet antiatomic intitulat „Moartea tăcută“, care urmează să fie distribuit în timpul marşului. UD La Yokosuka a avut loc un impunător miting la care au participat 100.000 de japonezi în semn de protest împotriva intenţiei S.U.A. de a amplasa aci o bază de submarine atomice. După miting, o delegaţie condusă de prof. Gyozo Abe a luminat comandantului adjunct al forţelor navale americane din Japonia o moţiune de protest, ca New York. O tînără albă dă primul ajutor unui negru rănit de către poliţişti in cursul unei demonstraţii antirasiste organizată de Asociaţia naţională pentru propăşirea populaţiei de culoare pentru propăşirea populaţiei cu POLICE LMF